Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-09-2017, 22:05   #1281
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Har noen gjort IVF i Spania, evt før eggdonasjon?
Jeg har hørt om noen som har gjort det i Spania, ja, bl.a. en av de to tvillingsøstrene som har vært et par ganger på TV2. De skal ha holdt til ved Barcelona Ivf. Om jeg husker riktig, var plan B at dersom hun ikke fikk ut noen egg som kunne brukes, ville det bli satt inn donoregg istedet på samme forsøk, men så ble det ikke nødvendig likevel
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-09-2017, 10:18   #1282
Myrullen
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har hørt om noen som har gjort det i Spania, ja, bl.a. en av de to tvillingsøstrene som har vært et par ganger på TV2. De skal ha holdt til ved Barcelona Ivf. Om jeg husker riktig, var plan B at dersom hun ikke fikk ut noen egg som kunne brukes, ville det bli satt inn donoregg istedet på samme forsøk, men så ble det ikke nødvendig likevel
Stemmer det, fant det nå! Takk! Skulle gjerne hatt litt info om prosessen da så om noen har vært gjennom det så del gjerne💕
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2017, 19:28   #1283
Lille tulipan
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Har noen gjort IVF i Spania, evt før eggdonasjon?
Nei, men jeg vurderte det sterkt. Hadde jeg skulle begynt prosessen i dag hadde jeg begynt der i stedet for i Norge....selv om jeg (kun) var 29 da vi begynte.... Jeg opplever at de har bedre utredning og muligheter videre. Vi var veldig i tenkeboksen om vi skal gå for ivf med egne sjanser på nytt. Vi har til slutt likevel valgt å prøve eggdonasjon... et tøft valg, men har ikke noe problemer med det i dag. Vi er nå på VH, men fikk også veldig godt inntrykk av I.M i Barcelona...
IB i Alicante opplevde jeg som veldig treg i responsen og svarte bare på halvparten av det vi lurte på, me de er sikkert flinke likevel.

Jeg har måtte logge av litt en stund og koblet av for å prøve å slappe av før det er på igjen med prosessen...
Nå er jeg nemlig endelig i gang med vårt første forsøk. Veldig uvirkelig og spennende. Prøve å forholde meg rolig, men kjenner på nervøsitet likevel. Tok Decapeptyl 11.09 og har nå nylig begynt på progynova. Går forløpig bare 2mg/dag men skal snart øke... tåler medisinen relativt bra syntrs jeg..men har et utrolig irriterende problem, sover dårlig og våkner hver enestr natt...og skikkelig vanskelig å sovne igjen. Noen som har slike erfaringer?

Forr noen som vet hvor lenge det er vanlig å gå på progynova før innsett?
Okt 16 ICSI - avbrutt
Jan 17 IVF-d - negativt

Høst 2017- eggdonasjon hos VH
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2017, 20:09   #1284
miniam
Nykommer

miniam sin avatar

Medlem siden: Feb 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Nei, men jeg vurderte det sterkt. Hadde jeg skulle begynt prosessen i dag hadde jeg begynt der i stedet for i Norge....selv om jeg (kun) var 29 da vi begynte.... Jeg opplever at de har bedre utredning og muligheter videre. Vi var veldig i tenkeboksen om vi skal gå for ivf med egne sjanser på nytt. Vi har til slutt likevel valgt å prøve eggdonasjon... et tøft valg, men har ikke noe problemer med det i dag. Vi er nå på VH, men fikk også veldig godt inntrykk av I.M i Barcelona...
IB i Alicante opplevde jeg som veldig treg i responsen og svarte bare på halvparten av det vi lurte på, me de er sikkert flinke likevel.

Jeg har måtte logge av litt en stund og koblet av for å prøve å slappe av før det er på igjen med prosessen...
Nå er jeg nemlig endelig i gang med vårt første forsøk. Veldig uvirkelig og spennende. Prøve å forholde meg rolig, men kjenner på nervøsitet likevel. Tok Decapeptyl 11.09 og har nå nylig begynt på progynova. Går forløpig bare 2mg/dag men skal snart øke... tåler medisinen relativt bra syntrs jeg..men har et utrolig irriterende problem, sover dårlig og våkner hver enestr natt...og skikkelig vanskelig å sovne igjen. Noen som har slike erfaringer?

4 uker skal jeg ta Progynova før innsett. Tror jeg gjorde det sist å. Vi har innsett i desember, men behandlingsplan har vi fått alt. Lykke til med forsøk.
Gammel 25-09-2017, 23:11   #1285
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:

Jeg har gått gå 6 mg Progynova i tre til tre og en halv uke før innsett. Ved fryseforsøk har det vært 20-22 dager, men i noen dager lenger ved ferskforsøk pga. koordinering med donor.

Det er slett ikke uvanlig at hormonendringer forstyrrer søvnmønsteret. Dersom det er nedreguleringssprøyten som gjør det, vil du forhåpentligvis føle deg bedre når du kommer skikkelig i gang med stimuleringen, og er det Progynovas skyld, vil kroppen som regel venne seg til det etterhvert. Og når du starter med progesteronbehandlingen, vil du garantert sovne, enten du vil det eller ei
født i uke 21+3
født i uke 21+5
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
Gammel 28-09-2017, 20:53   #1286
Lille tulipan
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har gått gå 6 mg Progynova i tre til tre og en halv uke før innsett. Ved fryseforsøk har det vært 20-22 dager, men i noen dager lenger ved ferskforsøk pga. koordinering med donor.

Det er slett ikke uvanlig at hormonendringer forstyrrer søvnmønsteret. Dersom det er nedreguleringssprøyten som gjør det, vil du forhåpentligvis føle deg bedre når du kommer skikkelig i gang med stimuleringen, og er det Progynovas skyld, vil kroppen som regel venne seg til det etterhvert. Og når du starter med progesteronbehandlingen, vil du garantert sovne, enten du vil det eller ei
Tusen takk for tilbakemelding Jeg har nå gått på progynova en drøy uke og økt til 4mg/dag (skal snart økt til 6mg) og nå er nattesøvnen tilbake! Herlig Skal på første ul på mandag så er veldig spent på det!
Okt 16 ICSI - avbrutt
Jan 17 IVF-d - negativt

Gammel 28-09-2017, 20:58   #1287
Lille tulipan
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av miniam Vis innlegg
4 uker skal jeg ta Progynova før innsett. Tror jeg gjorde det sist å. Vi har innsett i desember, men behandlingsplan har vi fått alt. Lykke til med forsøk.
Jeg har også fått behandlingsplan, men den går bare til dag 13 og så er veien videre avh av respons hos både u.t og donor. Dette er første ED-forsøk så er eldig spent på veien videre
Okt 16 ICSI - avbrutt
Jan 17 IVF-d - negativt

Gammel 04-10-2017, 18:38   #1288
Lille tulipan
Fersk på forum

Standard

I dag fikk jeg plan for siste del før innsett som etter planen blir neste uke! Kjenner på en skrekkblandet fryd. Godt å være i skikkelig i gang, samtidig er prosessen med ED noe overveldene selv om jeg har vært gjennom fire vanlige ivf-forsøk tidligere. jeg er nesten overrasket over hvor mye medisiner jeg skal ta...... fikk i dag beskjed om å snart begynne med lutinus/utrogestan.....800mg/dag. Vesentlig høyere dose enn tidligere.... i tillegg til 6m progynova oralt og 6mg vaginalt, klexane og doxylin

Nå ser vi på flybilletter. Maks uflaks å treffe midt i høstferien, men men.....
Okt 16 ICSI - avbrutt
Jan 17 IVF-d - negativt

Sist endret av Lille tulipan : 04-10-2017 kl 18:40
Gammel 04-10-2017, 19:23   #1289
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
I dag fikk jeg plan for siste del før innsett som etter planen blir neste uke! Kjenner på en skrekkblandet fryd. Godt å være i skikkelig i gang, samtidig er prosessen med ED noe overveldene selv om jeg har vært gjennom fire vanlige ivf-forsøk tidligere. jeg er nesten overrasket over hvor mye medisiner jeg skal ta...... fikk i dag beskjed om å snart begynne med lutinus/utrogestan.....800mg/dag. Vesentlig høyere dose enn tidligere.... i tillegg til 6m progynova oralt og 6mg vaginalt, klexane og doxylin

Nå ser vi på flybilletter. Maks uflaks å treffe midt i høstferien, men men.....
Jeg gikk også på 800 mg Utrogestan på første forsøk, men har aldri tatt progynova vaginalt før, så det blir dobbel dose. Regner med de mener du trenger det for å få tykk nok slimhinne i tide til å koordineres med donor? Men vet du hvorfor du skal ta doxylin? Har de påvist noen form for infeksjon, eller gir de det forebyggende? Hvor lenge skal du gå på det? Når er foreløpig dato for innsett? Spennende tider
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Gammel 04-10-2017, 19:39   #1290
Lille tulipan
Fersk på forum

Standard

Jeg var på kontroll på mandag og da var slimhinnen 5mm, men gyn var ikke noe bekymret pga den rolig opptrappingen og det var første dag med 6mg /dag. Skal på ny kontroll fredag. Har aldri hatt problemer med tykkelsen ved "vanlig" ivf. Planlagt innsett neste onsdag. Virker litt underlig å ta progynova vaginalt, men det er vel for å være på den sikre siden.

Nei har ikke fått påvist noe infeksjon, men tenker det er forebyggende. Som helsepersonell selv er jeg litt skeptisk til antibiotikabruk "unødvendig" (ingen infeksjon) ...men jeg følger likevel opp da det ikke skal står på at jeg ikke fulgte planen. Vil jo gjøre alt i sin makt for at det skal lykkes! Skal begynne på doxylin på lørdag.

Gruer meg til å ta 4(!) lutinus x2. Tenker å kjøpe utrogestan når jeg er i Alicante.
Okt 16 ICSI - avbrutt
Jan 17 IVF-d - negativt

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder