Ønskebarn forum  
Gammel 18-10-2017, 22:53   #991
Marit81
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2016
Sted: Rogaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Huff, det hørtes både skremmende og skikkelig vondt ut Vet at mange sier de har mest vondt i korsryggen under fødsel, deriblant moren min, men selv kjente jeg ingenting der i det hele tatt Jeg hadde kun problemer med å gå oppreist da tvilling 1 lå i bekkenet så hele området strammet til og nedpresset føltes altfor reelt, men direkte vondt i muskler og skjelett hadde jeg aldri, så for meg er rier en blanding av magesjau- og mensmurringvondt i nte potens. Vet imidlertid ikke til denne dag om magesjauvondten like mye kom av tarmbakterien som til slutt infiserte hele underlivet og blodbanen, men det var iallfall slik riene med tvilling 2 startet, og så gikk det over i uutholdelige mensstruasjonssmerter etterhvert. På det tidspunktet fikk jeg morfinsprøyte Så forhåpentligvis er det bekkenløsning e.l. hos deg nå som ikke har noe med fødsel å gjøre I verste fall ringer du fødeavdelingen (skaff deg direktenummeret om du ikke har det allerede), så henter de deg i ambulanse Det gjorde de nemlig med meg da fostersekken til tvilling 1 kom ut av skjeden første gang Klatret inn vinduet på soverommet så jeg skulle slippe å gå til døren for å låse opp
Skikkelig guffent var det 😳 Og voooooondt! Har lagret nr til fødeavdelingen på tlf, så har det tilgjengelig om det skulle være noe. Håper virkelig at det ikke er noe på gang her 😵 Kroppen er fortsatt "rar", men satser på at litt søvn gjør susen. I formiddag fikk jeg det for meg at jeg må begynne å tenke på fødebagen, så kjøpte et par ammetopper og -singleter, samt en ekstra deo... La på "tisselaken" på min side av sengen nå i kveld... Men mest sansynlig så holder han seg i magen noen uker til 😍
August 2016 - Frys naturlig syklus - avbrutt
September 2016 - Frys i naturlig syklus - avbrutt
Oktober 2016 - Frys stimulert syklus - positiv - SA uke 4
Januar 2017 - Tredje IVF/ICSI - positiv - SA uke 5
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Marit81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2017, 08:51   #992
SK90
Husvarm

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marit81 Vis innlegg
Hvordan står det til jenter? 😊 Jeg var en liten stund her redd for at noe var på gang 😳 Litt tidlig uke 32+5... Hvilte på sofaen i ettermiddag, og våknet av vondt i bekkenet - ganske så vanlig. Snudde meg, og etter litt satte en heftig smerte i gang på høye side av korsryggen, før det utvidet seg til venstre også. Klarte å komme meg opp og over til ballen, hvor jeg ble stående på kne å puste og skrike ut om hverandre 😵 Etter et par minutter roet det seg, og det har ikke kommet tilbake 😵 Skikkelig guffent og driiiiitvondt! Har kjent murringer nederst i magen hele dagen og har mye kynnere, men de smertene, som jeg tenkte kunne være rier, har ikke kommet tilbake 😳 Ble litt stressa, for jeg ville aldri klart å dra til sykehuset alene med de smertene, og mannen er på jobb i Oslo... Det begynner å gå opp for meg at fødselen nærmer seg... 😵 Svangerskapskurs på lørdag - da blir det vel enda mer virkelig 😳
Så fælt å høre, det hørtes helt forferdelig ut Håper virkelig det er som Sent Ute sier, at det forhåpentligvis ''bare'' er bekkenløsningen, og at babyen holder seg inni magen ei god stund til... men bra du har lagret nr til fødeavdelingen, i tilfelle det plutselig skjer igjen. Korti skal du neste gang til jordmor/lege? Kanskje du kan høre med dem om hva som skjedde, og hva det evt kan vere? Svangerskapskurs på lørdag ja, det blir spennende. Det blir nok mer virkelig da ja. Og kanskje du kan høre med kursholderen om de smertene du hadde, hva hun sier om det? 😊 Håper virkelig ikkje det kommer igjen...

Her går det greit. Fortsatt veldig vondt bak i bekkenet, og sitter/ligger mye, er så kjedeligt har vonde kynnere eg også, men har ikkje kjent på noe slikt du beskriver. Eg hadde også lurt veldig på om det var rier som kom.. men håper det går greit med deg videre framover nå. Sender deg mange klemmer
Begynte spray aug.16.
Gravid,men endte i MA sept.16
22/4-17: Gravid ved hjelp av iVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Oul viser en jente 💗
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2017, 12:17   #993
Marit81
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Så fælt å høre, det hørtes helt forferdelig ut Håper virkelig det er som Sent Ute sier, at det forhåpentligvis ''bare'' er bekkenløsningen, og at babyen holder seg inni magen ei god stund til... men bra du har lagret nr til fødeavdelingen, i tilfelle det plutselig skjer igjen. Korti skal du neste gang til jordmor/lege? Kanskje du kan høre med dem om hva som skjedde, og hva det evt kan vere? Svangerskapskurs på lørdag ja, det blir spennende. Det blir nok mer virkelig da ja. Og kanskje du kan høre med kursholderen om de smertene du hadde, hva hun sier om det? 😊 Håper virkelig ikkje det kommer igjen...

Her går det greit. Fortsatt veldig vondt bak i bekkenet, og sitter/ligger mye, er så kjedeligt har vonde kynnere eg også, men har ikkje kjent på noe slikt du beskriver. Eg hadde også lurt veldig på om det var rier som kom.. men håper det går greit med deg videre framover nå. Sender deg mange klemmer
Takk, takk! Det er fint å ha dere å kunne øse ut bekymringer og gleder til Var hos fysioterapeuten i dag, han mener det nok er bekkenløsning som viser seg fra sin mindre hyggelige side... Fint å kunne toppe låsning med smertefull løsning også ;) Jeg har resonnert meg frem til at nok både kropp og sinn nå for alvor forbereder seg på fødsel, noe han også synes høres riktig ut. Så jeg får fortsette å lytte til kroppen og gjøre det jeg føler at er fornuftig. Det er ennå en stund til neste jordmortime, men jeg treffer henne på lørdag, så om jeg er bekymret kan jeg jo høre med henne, og eventuelt få en time til uka. Tror det skal gå fint da. Satser på at smertene holder seg sånn nogenlunde levbare... Skulle egentlig vært på vanntrening nå, men dropper det i dag, får kynnere og murring nederst i magen bare jeg går litt...

Klemmer tilbake
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Gammel 19-10-2017, 14:00   #994
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Takk, takk! Det er fint å ha dere å kunne øse ut bekymringer og gleder til Var hos fysioterapeuten i dag, han mener det nok er bekkenløsning som viser seg fra sin mindre hyggelige side... Fint å kunne toppe låsning med smertefull løsning også ;) Jeg har resonnert meg frem til at nok både kropp og sinn nå for alvor forbereder seg på fødsel, noe han også synes høres riktig ut. Så jeg får fortsette å lytte til kroppen og gjøre det jeg føler at er fornuftig. Det er ennå en stund til neste jordmortime, men jeg treffer henne på lørdag, så om jeg er bekymret kan jeg jo høre med henne, og eventuelt få en time til uka. Tror det skal gå fint da. Satser på at smertene holder seg sånn nogenlunde levbare... Skulle egentlig vært på vanntrening nå, men dropper det i dag, får kynnere og murring nederst i magen bare jeg går litt...

Klemmer tilbake
Godt å få vite hva det er iallfall Ingenting er verre enn å gå rundt i uvisse

Jeg vet ikke om jeg kan dra noen direkte parallell her, men jeg er født med hoftedysplasi og hyperbevegelige ledd. Ifølge kiropraktoren min kan man sammenligne det litt med hvordan gravide har det etterhvert, bare at hos meg er det normaltilstand. Vi tror for øvrig at det sannsynligvis er derfor at kroppen min takler så godt å være gravid mht. muskler og skjelett fordi den er vant til å kompensere for ustabile ledd.

Men det jeg ville fram til med dette, er at min erfaring tilsier at løse ledd og låsninger gjerne hører sammen. Kiropraktor har forklart det med at kroppen må ha noen faste punkter for å henge sammen, så dersom alle leddene skrangler, vil den kompensere med låsninger her og der. Det har i praksis betydd at dersom han knekker opp for mange låsninger på meg om gangen, får jeg bare like mange tilbake igjen andre steder Så nå er han veldig forsiktig og velger de stedene han skal behandle med omhu. En annen konsekvens av dette er at låsningene veldig fort blir verre av for mye belastning som ståing og gåing og generell trening, i motsetning til hvordan det vanligvis virker på folk som har normalt stabile ledd - da blir man jo mykere av bevegelse.
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5

Sist endret av Sent Ute : 19-10-2017 kl 14:02
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-10-2017, 11:02   #995
SK90
Husvarm

Standard

Sitat:

Klemmer tilbake
Så bra det ''bare'' var bekkenløsning, og at ikkje det var rier.. Og bra å vite hva det er i tilfelle du får det igjen. Men håper du ikkje får det igjen og at smertene holder seg noenlunde levbare 😊 Men ikkje kjekt å få murringer og kynnere bare du går litt Håper det blir bedre. Ja, det er nok lurt å lytte til kroppen og ta det roligt. Lykke til på svangerskapskurs i morgen.
Begynte spray aug.16.
Oul viser en jente 💗
Gammel 20-10-2017, 18:36   #996
SK90
Husvarm

Standard

Er dere plaget med hevelser under øynene når dere er gravide? Eg fikk det i fjor også når eg var gravid og mistet. Er er hoven, rød, det er ømt, vondt og det klør, men renner ikkje noe ut og selve øyet er helt fint. Kan det vere øyebetennelse?

Og så lurer eg på om dere masserer dere med mellomkjøttsolje, for å evt forebygge rifter og slikt?
Begynte spray aug.16.
Oul viser en jente 💗
Gammel 21-10-2017, 14:37   #997
Marit81
Stadig innom

Standard

Sitat:
Er dere plaget med hevelser under øynene når dere er gravide? Eg fikk det i fjor også når eg var gravid og mistet. Er er hoven, rød, det er ømt, vondt og det klør, men renner ikkje noe ut og selve øyet er helt fint. Kan det vere øyebetennelse?

Og så lurer eg på om dere masserer dere med mellomkjøttsolje, for å evt forebygge rifter og slikt?
Har ikke merket noe med øynene nei. Kjøpte olje i dag og tenkte å begynne å massere mellomkjøttet 😊
Gammel 21-10-2017, 20:10   #998
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Jeg har en ubrukt olje fra Weleda om noen er intr. Gir port, mot porto.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk sept. 15 - negativt. Hausken - Ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel I går, 12:28   #999
SK90
Husvarm

Standard

Sitat:
Har ikke merket noe med øynene nei. Kjøpte olje i dag og tenkte å begynne å massere mellomkjøttet 😊
Ok! Greit å vite om det er andre som bruker det 😊 Eg lurte på om det virkelig var nødvendig eller om det bare er tull. Men er no greit å prøve uansett, skader ikkje 😊 Håper det går bra med deg!
Begynte spray aug.16.
Oul viser en jente 💗
Gammel I går, 22:43   #1000
Marit81
Stadig innom

Standard

Sitat:
Ok! Greit å vite om det er andre som bruker det 😊 Eg lurte på om det virkelig var nødvendig eller om det bare er tull. Men er no greit å prøve uansett, skader ikkje 😊 Håper det går bra med deg!
Det var min tanke også 😊 Det går greit her, mye vondt i bekkenet, men det er visstnok verdt det 😂 Gleder meg til å få tilbake kroppen min da. Har gått på diverse hormoner eller vært gravid så og si konstant siden vinteren 2015, kjenner at det tar på. Men lillegull i magen romsterer rundt og koser seg - det er veldig fint 😍😍😍 håper alt er fint med deg og mini! Når har du termin?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder