Ønskebarn forum  
Gammel 17-06-2013, 21:12   #1
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard Når fikk dere mensen igjen etter SA?

Jeg hadde en SA for 11 dager siden. Det var i hvert fall da blødningene begynte. Etter UL for 10 dager siden og unormalt høyt Hcg-resultat begynte jeg på medisiner (Utrogestan og Progynova) igjen. Tok de i ca 3 dager før jeg endelig fikk bekrefta at det hadde vært en SA.

Jeg skal i gang med fryseforsøk når mensen kommer igjen. Så nå lurer jeg på hvor lenge dere har måttet vente på neste mens? Min gyn sa mellom 28-35 dager. Men er det da fra første dag man blør, tror dere? Ikke alt man husker å spørre om når man er hos lege...
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-07-2013, 09:46   #2
sosa
Stamgjest

Standard

Vel... om litt kan jeg kanskje svare på dette selv
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
Gammel 15-07-2013, 17:09   #3
Lul
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Tromsø
Standard

Det er nok ikke meningen å overse spørsmålet ditt ;-)

Jeg har ikke hatt SA, men MA - og da fikk jeg mensen etter ca en måned - husker ikke nøyaktig dager - men tror det var sånn cirka "ordinær" tid. Neste mensen derimot var forsinka en måned. Tror det er ganske vanlig at mensen er litt uregelmessig etter en abort.

Håper kroppen din kommer i synk igjen snart! Lykke til neste gang
Gammel 15-07-2013, 21:37   #4
sosa
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lul Vis innlegg
Det er nok ikke meningen å overse spørsmålet ditt ;-)

Jeg har ikke hatt SA, men MA - og da fikk jeg mensen etter ca en måned - husker ikke nøyaktig dager - men tror det var sånn cirka "ordinær" tid. Neste mensen derimot var forsinka en måned. Tror det er ganske vanlig at mensen er litt uregelmessig etter en abort.

Håper kroppen din kommer i synk igjen snart! Lykke til neste gang
Nei da. Jeg mente det ikke sånn Jeg bare tror ikke det er så lenge til jeg får den igjen selv, så det gir vel svar på mitt eget spørsmål

Men nå blødde jeg i nesten 5 uker, så jeg aner jo ikke når, hvor eller hva... Litt rar følelse for meg, da jeg alltid har vært punktlig, og har visst nesten på klokkeslettet når neste runde kom. Nå har jeg ingen peiling.
Klinikken min i Spania mener jeg kanskje bør vente en runde, men jeg tenker litt som sånn som skjedde med deg, den forsinka mensen... Vet ikke om jeg orker å vente SÅ lenge, hvis det skulle komme til det...
Så da satser jeg på at kroppen straks er i synk
Gammel 15-07-2013, 23:39   #5
Lul
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Tromsø
Standard

Unnskyld, ser at jeg skrev at neste mens var en måned forsinka, jeg mente en uke. Legen min mente jeg burde vente til mens nummer 3, men det var fordi det fortsatt var litt hcg igjen da første mens dukket opp. Eggene festa seg uansett ikke, så det er ikke lett å vite om det var greit å vente så lenge... Følg magen, hjerter og hjernen. Jeg kjenner igjen det å synes ventetiden er lang, jeg har ofte vært sint på egen kropp som jeg ikke kan kontrollere (som man jo kan med så mye annet).
Gammel 16-07-2013, 08:47   #6
sosa
Stamgjest

Standard

Å ja Godt det ikke var en måned
Jeg er tom for HcG. Fikk min siste blodprøve for to uker siden og da var den på 7...
Jeg kjenner nå at jeg blir mer og mer gira på å bare kjøre på Får høre om jeg får med meg legen i Spania på det
Gammel 11-08-2013, 18:58   #7
Kemin
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Jeg hadde en MA i JUli, hvor jeg først fikkCytotec til hjemmeabort 12.07, funket ikke, ny kur 15.07, da blødde jeg litt men ikke som jeg skulle, endte med utskrapning den 17.07, har etter det hatt i første tiden blødninger rødt blod og de siste ukene kun brunlig spotting.

Fikk beskjed at det kunne variere litt når mensen kom tilbake, men i helgen har jeg hatt veldig smerter i mage og rygg og plutselig i dag så begynte jeg å foss blød, friskt blod, så det jeg lurer på nå er om dette er min første menstrasjon etter utskrapning / MA eller hva ?

Er jo ikke fullt 4 uker siden utskrapning, men over 4 uker siden jeg tok cytotec for hjemme abort, begynnte jo med litt blødninger da....

Forvirra, noen med erfaring.....?
Kemin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-09-2013, 23:38   #8
tuppelura
Stamgjest

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Ser det er en stund siden både opprettelse av tråden og svar men deler likevel mine erfaringer.

Etter SA uke 7/8 fikk jeg mensen igjen 28 dager og jeg blødde mengder. Måtte på toalettet en gang i timen hvis ikke gikk det galt.

Etter MA uke 19 som endte i utskrapning av morkake fikk jeg igjen mensen fem uker etter utskrapningen. Etter utskraping hadde jeg blødning i 8 dager og spotting helt frem til ny mens.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder