Ønskebarn forum  
Gammel 27-03-2012, 18:17   #11
Patient
Skravleguru

Patient sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Utflytta nordboer...
Standard

Jeg håper virkelig Knittys tips kan hjelpe deg.
3 EA ga meg lille Lulla i august 2012
Søskenforsøk ga positiv test februar 2013
Den som oppfatter fremtiden som motvind, beveger seg i feil retning...
Patient er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-03-2012, 20:32   #12
FrkMarge
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Knitty Vis innlegg
til deg, FrkMarge.

Den mensen din høres ut som min ved de første ivf-forsøkene. Jeg testet positivt etter både første og andre ivf-forsøk, men spottet og blødde det ut bare få dager etter positiv test. Jeg tenkte at jeg har ingenting å tape på å prøve noe nytt, og satset på akupunktur. Akupunktøren mente at jeg hadde svært dårlig blodsirkulasjon i livmor som førte til den type mens, og dårlige forhold for egg som prøver å feste seg. Jeg fikk nåler for dette i 2 sykluser før neste forsøk, og kunne se etterhvert at mensen endret seg. På tredje ivf-forsøk fikk vi vanvittig bra egg ut, ble gravid og fikk "ørten" på frys. Dette siste ivf-forsøket inkl. fryseforsøk har gitt oss alle barna våre!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men send meg en pm, så kan du få navn og tlf.nr. til "min" akupunktør i Oslo?
hm... ja tanken er å begynne med akupunktur nå ja. Håper det kan hjelpe da...
---------------------------Mannebytte
2003: Preeklampsi 1997: Preeklampsi
FrkMarge er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-03-2012, 21:11   #13
Knitty
Skravleguru

Knitty sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Standard

!!
Gutt f. august 2009
Tvillinggutter f. november 2011
Knitty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-03-2012, 21:44   #14
Natalia
Stamgjest

Medlem siden: Mar 2009
Standard

Akupunktur og fotsoneterapi slo positivt ut hos oss også, etter mange års nedturer og SA/MA.
Masse lykke til
Gammel 28-03-2012, 09:34   #15
*siri*
Fullstendig hekta

*siri* sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Smile

hvordan går det med deg?

tenker masse på deg.
1 ivf - neg. - 3 frys - neg. - 1 MA - 11
4 frys - juni-12- positiv 29/1- 2013
*siri* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-03-2012, 15:41   #16
FrkMarge
Stadig innom

Standard

En liten oppdatering her:
Jeg var til kontroll igjen i dag og fikk konstantert det jeg jo allerede visste; jeg har hatt en SA i helgen. Legen sa at hun hadde regnet med dette for HCG verdien var bare på 35.
Vi er heldigvis satt opp til fryseforsøk på EL etter neste mens :D
Aberet er at det faktisk kan kollidere med konfirmasjonen til datteren min som vi må reise 40 mil for å delta i... for en gangs skyld håper jeg mensen er litt forsinket slik at innsett blir etter konfirmasjonen...

Jeg har også vært og fått time til akupunktur i dag. Jeg har første time i morgen. Håper det blir en ok opplevelse... men glemte jo å spørre hvor mye det koster. Noen som vet?
Gammel 17-07-2012, 17:08   #17
sherider
Husvarm

sherider sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Standard

FrkMarge: Føler med deg... Det er forferdelig å miste gang på gang...
Ønsker deg masse lykke med fremtidige forsøk ihvertfall
Hjemmelaget spire.. MA ca uke 8..
6. Fryseforsøk endte i SA uke 6 April 2016
7. Fryseforsøk September 2016 Avlyst grunnet at eggene ikke klarte å overleve opptining
sherider er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-08-2012, 14:12   #18
secret
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2011
Sted: akershus
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FrkMarge Vis innlegg
En liten oppdatering her:
Jeg var til kontroll igjen i dag og fikk konstantert det jeg jo allerede visste; jeg har hatt en SA i helgen. Legen sa at hun hadde regnet med dette for HCG verdien var bare på 35.
Vi er heldigvis satt opp til fryseforsøk på EL etter neste mens :D
Aberet er at det faktisk kan kollidere med konfirmasjonen til datteren min som vi må reise 40 mil for å delta i... for en gangs skyld håper jeg mensen er litt forsinket slik at innsett blir etter konfirmasjonen...

Jeg har også vært og fått time til akupunktur i dag. Jeg har første time i morgen. Håper det blir en ok opplevelse... men glemte jo å spørre hvor mye det koster. Noen som vet?

Syntes du skal forsøke klexane/fragmin sprøyter ( blodfortynnende) samt babyasprin ved siden av. Har du noen autoimmune sykdommer?
lavt stoffskfte/ psoriasis/ leddgikt?

Isåfall er det kanskje en ide og prøve prednisolon, eller medrol. >For å senke imunnresponsen litt...

Det er ihvertfall dette som blir gjort ved de store klinikkene i USA, Hellas samt danmark bruker dette i enkelte tilfeller...

klem
secret er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2012, 11:23   #19
FrkMarge
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av secret Vis innlegg
Syntes du skal forsøke klexane/fragmin sprøyter ( blodfortynnende) samt babyasprin ved siden av. Har du noen autoimmune sykdommer?
lavt stoffskfte/ psoriasis/ leddgikt?

Isåfall er det kanskje en ide og prøve prednisolon, eller medrol. >For å senke imunnresponsen litt...

Det er ihvertfall dette som blir gjort ved de store klinikkene i USA, Hellas samt danmark bruker dette i enkelte tilfeller...

klem
Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden...
I juli testet jeg positivt igjen og nå har jeg mistet igjen.... 5 gang altså på 3 år...

I sommer har jeg ikke tatt akupunktur pga ferie osv. Jeg begynnte å blø første gangen ca 5 uker, deretter har jeg spottet til og fra med flere dagers mellomrom hele tiden frem til 9+2 da jeg begynte å blø og det har jeg gjort nå i 3-4 dager. hCG prøvene har steget men har vært forholdsvis lave.

Jeg har spurt men blitt nektet både blodfortynnende og progesteronstøtte da legen mente det ikke var noen vits før vi "så hvordan det gikk"???? Men jeg har i det minste fått kontroller med UL på KK (gyn-pol).
Jeg skal tilbake om en uke og da regner jeg med at aborten blir bekreftet...

Begge UL har vist "noe" i livmoren, men dette "noe" har vært for lite og samsvarer ikke med hvor langt jeg har kommet og det har ikke blitt sett noe hjerteaktivitet

Jeg har flere autoimune sykdommer; både Graves, Hashimotoes og noe allergi og jeg hadde svangerskapsdiabetes i svangerskapet som endte med dødfødsel.
Jeg har bedt om oppfølging fra endokrinolog, men de vil ikke ta meg inn til behandling før jeg "har født" (har vært gravid når jeg er i kontakt med dem). Problemet er jo at jeg desperat ønsker meg et barn og prøver å få dette hele tiden, blir gravid (i en kort periode) og dermed "mister" muligheten for å få hjelp av dem (?)

Jeg har blitt 39 år, jeg har åpenbart problemer med å få kroppen min til å utvikle et foster, uvisst om hvorfor, og har ikke tid til å vente netopp fordi jeg har blitt såpass gammel... hva skal jeg gjøre?
Jeg hører til Haukeland, men har ingen personlig kontakt der... jeg fikk imidlertid god dialog med legen jeg var til kontroll hos sist, så jeg lurer på om jeg skal forsøke meg på å lette meg for henne...
Er det noen vits tror dere?
Hva bør jeg be om og snakke om?

Jeg er nå iferd med å bli utredet for habituell abort, men mannen vegrer seg for å ta genprøven... hva kan denne egentlig vise? Og hva er mulighetene for å få mer hjelp om den er "positiv"?
Gammel 23-09-2012, 01:21   #20
solsikka
Stamgjest

solsikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tromsø
Standard

Huff, jeg har egentlig ingen svar, ville bare si at jeg føler med deg og at verden er urettferdig! Håper dere får den hjelpen dere fortjener fra helsevesenet. Stå på og klem fra nord
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder