Ønskebarn forum  
Gammel 12-02-2016, 20:32   #1
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Standard MA..noen som har erfaring etter ED?

Hei
Da er jeg midt i en MA. Begynte å blø veldig forrige lørdag( 6+5). Fikk beskjed fra Ava Riga om å fortsette med medisin, men etter UL på mandag som ikke viste bankende hjerte( men alt annet på plass)og 2 HCG tester som ikke viser stigning siden forrige fredag har jeg forstått at det ikke er håp. Er sluttet å blø, og sluttet på medisiner etter dette ble verifisert av klinikken i Riga. Koordinatoren der sier at når jeg begynner å blø vil kroppen mest sannsynlig ordne opp siden jeg nå er sluttet på hormonene. Først sa hun 2 dager etter medisinstopp, men nå sier hun 7-10. Så spm mitt er, er det noen som har opplevd MA etter eggdonasjon, og som vet hva jeg kan forvente? Hvor lang tid det tar før kroppen støter ut fosteret/ embryoet) Er helt forferdelig å vite at embryoet er dødt, men fortsatt inni magen min. Og graviditetssymptomene er veldig sterke ennå, da jo kroppen min tror at svangerskapet er still going strong.

Usikker på om jeg burde fått en pille likevel, selv om Ava mener det skal ordne seg...
Noen tips, råd?
Smurfeline er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-02-2016, 01:21   #2
Minsten
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfeline Vis innlegg
Hei
Da er jeg midt i en MA. Begynte å blø veldig forrige lørdag( 6+5). Fikk beskjed fra Ava Riga om å fortsette med medisin, men etter UL på mandag som ikke viste bankende hjerte( men alt annet på plass)og 2 HCG tester som ikke viser stigning siden forrige fredag har jeg forstått at det ikke er håp. Er sluttet å blø, og sluttet på medisiner etter dette ble verifisert av klinikken i Riga. Koordinatoren der sier at når jeg begynner å blø vil kroppen mest sannsynlig ordne opp siden jeg nå er sluttet på hormonene. Først sa hun 2 dager etter medisinstopp, men nå sier hun 7-10. Så spm mitt er, er det noen som har opplevd MA etter eggdonasjon, og som vet hva jeg kan forvente? Hvor lang tid det tar før kroppen støter ut fosteret/ embryoet) Er helt forferdelig å vite at embryoet er dødt, men fortsatt inni magen min. Og graviditetssymptomene er veldig sterke ennå, da jo kroppen min tror at svangerskapet er still going strong.

Usikker på om jeg burde fått en pille likevel, selv om Ava mener det skal ordne seg...
Noen tips, råd?
Hei Smurfeline, så trist å høre.
Her er det sikkert mange varianter, men da jeg dessverre hadde en MA ble jeg sendt til utskrapning, i uke 6+5. Hadde da hatt småblødninger til og fra i 10 dager. Først ville gynekologen min gi meg en pille, men pga veldig høy stigning av HCG og unormal fasong på fosterposen ble jeg altså sendt til Ullevål.
Jeg ville kontaktet legen din her. Forferdelig følelse å gå med.
Håper det ordner seg fort, og masse lykke til videre.

Sist endret av Minsten : 13-02-2016 kl 01:28
Minsten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-02-2016, 09:43   #3
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

[QUOTE=Minsten;826737]Hei Smurfeline, så trist å høre.
Her er det sikkert mange varianter, men da jeg dessverre hadde en MA ble jeg sendt til utskrapning, i uke 6+5. Hadde da hatt småblødninger til og fra i 10 dager. Først ville gynekologen min gi meg en pille, men pga veldig høy stigning av HCG og unormal fasong på fosterposen ble jeg altså sendt til Ullevål.

Takk for svar, Minsten. Så trist å høre om din opplevelse..og ja, er søren meg en veldig vanskelig og tøff prosess å gå igjennom. Blir så hudløs.:-(. Nå er det slik at legen er informert, men han er ikke noe spesialist på hormonmedisiner ifbm ivf. Så han avventer han også. For jeg fikk beskjed fra Ava at innen et par dager så ordnet det seg selv etter en sluttet ta pillene. Men da ingenting skjedde etter et par dager, og jeg stilte spm ifh det så svarte koordinatoren at det var vanlig å vente 7-10 dagr etter pillestopp før en begynner blø...så nå vent jeg på at dagene skal gå...så bare lurer om noen andre har erfaring med at det Ava nå sier stemmer etter MA. Skal seff kontakte legen igjen dersom ikke noe begynner skje snart. Men hadde hjulpet å vite om noens erfaring faktisk tilsier at det koordinator hos Ava nå sier stemmer. Blir veldig usikker når det er kontra beskjeder.

Sist endret av Smurfeline : 13-02-2016 kl 09:47
Gammel 17-02-2016, 16:12   #4
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Å Smurfeline 😥 Har tenkt på deg og er SÅ lei meg for at du har mistet. Det er utrolig trist. Sender mange varme tanker i din retning
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-02-2016, 17:20   #5
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

Takk Lillestjerne
Blødd kraftig en uke snart nå, så håper UL viser om noen dager at livmoren er tom. Så da er det "bare" å vente 3 sykluser mens vi tenker på om vi orker en ny runde....nye håp, nye medisiner, mer hormoner..
Puh, harde bud...men det var det store målet da
Gammel 26-03-2016, 19:38   #6
Rose45
Stadig innom

Rose45 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfeline Vis innlegg
Takk Lillestjerne
Blødd kraftig en uke snart nå, så håper UL viser om noen dager at livmoren er tom. Så da er det "bare" å vente 3 sykluser mens vi tenker på om vi orker en ny runde....nye håp, nye medisiner, mer hormoner..
Puh, harde bud...men det var det store målet da
Uff tøft dette her. Jeg begynte å blø i uke 7 men måtte ha 3 cytotec kurer. I riga sa de at jeg bare trengte en mens så var det bare å begynne. Har blødd nå i over 4 uker. Skal på ny ul på mandag så får vi se om alt er ute nå. Symptomer henger i selv om man har hatt 3 kurer
Håper det ordner seg for deg snart
Gravid hjemmelaget mai 16 MA
ED Barcelona sept 16 Gravid
Fødte en englejente i uke 16.
Fryseforsøk februar 2017 Negativt
Ny donor, fersk forsøk 2.mai 17 Negativt
ED ved AVA Peter 2.oktober 17
Gutt født med pks 11.juni 18

Blogg ivfetter40.blogg.no Drømmen om barn sent i livet.
Rose45 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-03-2016, 23:49   #7
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Det høres ut som om det er så forskjellige råd å få på om man skal vente med nytt forsøk etter SA eller ikke. IVF Riga sa til meg at det er bare å hoppe på neste menstruasjon, men gynekologen min sier det ikke er rett og at de som sier dette, ikke vet hva de snakker om. Vanskelig å vite hva man skal tro. Noen som har fått noen forklaringer på hvorfor man skal vente, eller eventuelt ikke vente?
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-03-2016, 07:38   #8
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Jeg har lest at en er ekstra fruktbar like etter en SA/MA. Mange på andre forum jeg er på, som har blitt gravide rett etter.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16

Sist endret av Me87 : 28-03-2016 kl 08:08
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-05-2017, 23:54   #9
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

[QUOTE=Smurfeline;826739]
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Minsten Vis innlegg
Hei Smurfeline, så trist å høre.

Takk for svar, Minsten. Så trist å høre om din opplevelse..og ja, er søren meg en veldig vanskelig og tøff prosess å gå igjennom. Blir så hudløs.:-(. Nå er det slik at legen er informert, men han er ikke noe spesialist på hormonmedisiner ifbm ivf. Så han avventer han også. For jeg fikk beskjed fra Ava at innen et par dager så ordnet det seg selv etter en sluttet ta pillene. Men da ingenting skjedde etter et par dager, og jeg stilte spm ifh det så svarte koordinatoren at det var vanlig å vente 7-10 dagr etter pillestopp før en begynner blø...så nå vent jeg på at dagene skal gå...så bare lurer om noen andre har erfaring med at det Ava nå sier stemmer etter MA. Skal seff kontakte legen igjen dersom ikke noe begynner skje snart. Men hadde hjulpet å vite om noens erfaring faktisk tilsier at det koordinator hos Ava nå sier stemmer. Blir veldig usikker når det er kontra beskjeder.
Ser dette er en gammel tråd, men fortsatt høyaktuell for meg nå. Riga sa til meg at om jeg var heldig, kunne hormonstopp være nok i seg selv. Vanligvis skulle blødningen da komme etter 5-10 dager, men hos meg kom den etter bare 3. Hadde dette ikke vært et hormonstøttet svangerkap, ville det bare vært cytotec som hjalp ifølge første sykehuslegen jeg møtte på ullevål. Riga sa at det riktignok hendte at hormonstopp ikke var nok, og da måtte man velge mellom medisinsk og kirurgisk abort. Selv har jeg nå blødd to uker på, to uker av og over en uke på igjen, men siden det fortsatt ligger størknede blodkoagler igjen, må jeg ha hjelp, og gyn ville ikke tyne meg lenger ved å gi meg cytotec (som både kan vare i ti dager og ikke nødvendigvis virke), så da blir det quick fix med utskrapning på meg i morgen.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-2017, 23:56   #10
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Jeg har lest at en er ekstra fruktbar like etter en SA/MA. Mange på andre forum jeg er på, som har blitt gravide rett etter.
Jeg har fått den teorien bekreftet av overlegen ved føden på Riksen, så det er i utgangspunktet lurt å bare kjøre på.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte