Ønskebarn forum  
Gammel 14-04-2016, 13:33   #1
Millamilla
Husvarm

Millamilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Sørøstlandet
Standard Fødsel startet uke 18+3...

Vi hadde vært heldige og blitt gravide på første ferskforsøk på søsken til treåringen vår (hadde et par negative frossenforsøk). Alt så bra ut, vi var på UL i uke 7, 9 og 13. Jeg hadde så vidt begynt å kjenne svake spark, og vi følte oss sikre på at treåringen (som har Downs syndrom) skulle få oppleve å bli storesøster.

Men så, ettermiddagen lørdag 2/4 (uke 18+2), begynte drømmen å falle i grus. Jeg begynte å blø, og det var ikke bare blodspor, men blødning kraftigere enn mine kraftigste menstruasjoner (som pga endometriosen min ofte er ganske kraftige, pleier ved mens å måtte bruke store tamponger sammen med nattbind for å hindre lekkasje). Men jeg hadde ingen smerter. I hui og hast bar det til legevakten. Deretter akuttmottak, for å sjekkes av gynekolog. Hun tok GU, innvendig og utvendig UL. Jeg ble lettet da hun fortalte (og viste frem) at babyen i magen hadde det fint, sparket og trivdes inni magen min. Hun tok et kjapt vekstmål på babyen, den hadde vokst akkurat så mye den skulle i følge "alderen". Gynekologen så at morkake lå ned mot mormunnen, og ga meg diagnosen placenta previa, som kan gi blødninger som de jeg hadde.

Jeg fikk medisin som skulle stoppe blødning, og beskjed om å ligge og slappe av på gyn.avd. til blødningen stanset. Men utover natten (fra ca midnatt) kom det takvise smerter, og jeg skjønte at det var rier. Fikk deretter store blødninger. Sendt til føden kl 02:30, da var cervix nesten åpen, og jeg kjente at fødselen var i gang. Med en gang jeg kom til føden merket jeg at riene kom veldig sterkt. Fikk så vidt kledd av meg bukse før jeg kjente hodet komme. Var så fælt å føde når jeg hadde mest lyst til å holde igjen i 6-8 uker. Vår kjære lille sønn ble født søndag 3/4 kl 03:00. Han kom bare til uke 18+3, det var så altfor tidlig, og det var ingen mulighet for å redde han

Etterpå slet jeg med å få ut morkaka. Hadde ikke noen krefter å mobilisere til det, og sa nei til jordmødrene da de presset og presset. Føltes helt meningsløst og fryktelig vondt. Morkaka ble til slutt skrapt ut under narkose.

Ved UL på akuttmottaket på innkomst sparket han fint og hjertet banket godt. Det virket som han hadde det fint fremdeles. Gynekolog beregnet termin fra UL til å være ca 2/9, det var omtrent det samme som jeg hadde beregnet. Han levde også ved UL gyn. tok etter jeg hadde hatt de store blødningene på toalettet, og riene hadde vart i 1,5 timer. Til og med på innkomst-UL, da jeg ble overført til føden, en halvtime før fødselen var over, levde den lille gutten vår. Det smerter meg veldig å tenke på, at han holdt fast i livet til siste slutt. Og jeg tenker at det mest sannsynlig ikke var han det var noe i veien med, siden han hadde vokst seg akkurat så stor han skulle i forhold til "alderen", og sparket og trivdes selv ved de siste UL-ene.

Kjære, gode Jacob, vi vil alltid savne deg
Millamilla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-04-2016, 13:47   #2
Villemo1
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2015
Standard

Så utrolig trist å lese 😥 ❤️
Ta godt vare på hverandre! Vil de utrede noe om hvorfor dette skjedde?

Feb 15 1. FER - negativ
April 15: MR, kartlegging endometriose
Mai 15 2. FER - avbrutt
November 15: operasjon, fjerning av endometriose + en tett eggleder
Jan 16 2. FER - avbrutt
Feb 16 2. FER i naturkig syklus - kjemisk
Mai 16 2. IVF 🍀 Positiv ❤️ - vi venter en gutt i februar 2017 💙 født Januar 2017💙
Jan 18 1. FER 🍀 Negativ
Villemo1 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-04-2016, 22:27   #3
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Får så vondt av å lese sånt, og vet ikke hva jeg skal si til dere som kan trøste.

Håper det går bra med dere
.
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-04-2016, 07:26   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Ufattelig tragisk og hjerteskjærende.

Ord blir fattige

Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-04-2016, 08:37   #5
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Så trist 😢 Føler med dere 💗

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-04-2016, 21:35   #6
Tussi85
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Ålesund
Standard

Kjære Millamilla. Dette er helt forferdelig trist! Når en endelig slapper av og tror på mirakelet blir det revet bort på en fryktelig måte. Det er fryktelig urettferdig og det finnes ingen ord som kan trøste! Jeg kan ikke forestille meg så fryktelig det må være å føde når alt man vil er å holde igjen!

Jeg mistet nettopp i uke 19 men min hadde vært død i 4 uker. Jeg syns det er kjipt og fælt og lurer på om dagene noen gang kommer til å føles normal igjen.

Jeg håper du klarer å komme deg gjennom dagene og ønsker deg alt det beste! Jeg håper vi begge lykkes med en ny graviditet og kan føde en frisk baby etter 9 måneder! Jeg sender deg masse varme og gode tanker og håper dere er flinke å ta vare på hverandre!
4. ICSI september 2016 - termin 26 mai
Tussi85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-04-2016, 20:56   #7
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Forferdelig trist, Millamilla! Tenker på dere og håper dere finner styrke etter hvert til å prøve igjen hvis dere ønsker det. Klem fra meg.
Gammel 24-04-2016, 21:06   #8
Millamilla
Husvarm

Millamilla sin avatar

Standard

Takk for gode ord, alle sammen!
Gammel 04-08-2016, 11:34   #9
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Millamilla Vis innlegg
Vi hadde vært heldige og blitt gravide på første ferskforsøk på søsken til treåringen vår (hadde et par negative frossenforsøk). Alt så bra ut, vi var på UL i uke 7, 9 og 13. Jeg hadde så vidt begynt å kjenne svake spark, og vi følte oss sikre på at treåringen (som har Downs syndrom) skulle få oppleve å bli storesøster.

Men så, ettermiddagen lørdag 2/4 (uke 18+2), begynte drømmen å falle i grus. Jeg begynte å blø, og det var ikke bare blodspor, men blødning kraftigere enn mine kraftigste menstruasjoner (som pga endometriosen min ofte er ganske kraftige, pleier ved mens å måtte bruke store tamponger sammen med nattbind for å hindre lekkasje). Men jeg hadde ingen smerter. I hui og hast bar det til legevakten. Deretter akuttmottak, for å sjekkes av gynekolog. Hun tok GU, innvendig og utvendig UL. Jeg ble lettet da hun fortalte (og viste frem) at babyen i magen hadde det fint, sparket og trivdes inni magen min. Hun tok et kjapt vekstmål på babyen, den hadde vokst akkurat så mye den skulle i følge "alderen". Gynekologen så at morkake lå ned mot mormunnen, og ga meg diagnosen placenta previa, som kan gi blødninger som de jeg hadde.

Jeg fikk medisin som skulle stoppe blødning, og beskjed om å ligge og slappe av på gyn.avd. til blødningen stanset. Men utover natten (fra ca midnatt) kom det takvise smerter, og jeg skjønte at det var rier. Fikk deretter store blødninger. Sendt til føden kl 02:30, da var cervix nesten åpen, og jeg kjente at fødselen var i gang. Med en gang jeg kom til føden merket jeg at riene kom veldig sterkt. Fikk så vidt kledd av meg bukse før jeg kjente hodet komme. Var så fælt å føde når jeg hadde mest lyst til å holde igjen i 6-8 uker. Vår kjære lille sønn ble født søndag 3/4 kl 03:00. Han kom bare til uke 18+3, det var så altfor tidlig, og det var ingen mulighet for å redde han

Etterpå slet jeg med å få ut morkaka. Hadde ikke noen krefter å mobilisere til det, og sa nei til jordmødrene da de presset og presset. Føltes helt meningsløst og fryktelig vondt. Morkaka ble til slutt skrapt ut under narkose.

Ved UL på akuttmottaket på innkomst sparket han fint og hjertet banket godt. Det virket som han hadde det fint fremdeles. Gynekolog beregnet termin fra UL til å være ca 2/9, det var omtrent det samme som jeg hadde beregnet. Han levde også ved UL gyn. tok etter jeg hadde hatt de store blødningene på toalettet, og riene hadde vart i 1,5 timer. Til og med på innkomst-UL, da jeg ble overført til føden, en halvtime før fødselen var over, levde den lille gutten vår. Det smerter meg veldig å tenke på, at han holdt fast i livet til siste slutt. Og jeg tenker at det mest sannsynlig ikke var han det var noe i veien med, siden han hadde vokst seg akkurat så stor han skulle i forhold til "alderen", og sparket og trivdes selv ved de siste UL-ene.

Kjære, gode Jacob, vi vil alltid savne deg
Sitter her med gråten i halsen etter å ha lest historien din - noe så ufattelig meningsløst og trist! Har du noen gang fått noen god forklaring på hva som har skjedd? Kan det ene og alene ha hatt med plasseringen av morkaken å gjøre?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 13:03   #10
Millamilla
Husvarm

Millamilla sin avatar

Standard

Obduksjonsrapporten sa at det var karforandringer i morkaken, og at de fant en blodpropp i morkaken. Sannsynligvis er det dette som er grunnen til det som skjedde.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder