Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Forsøksklubbene (klinikk) > Porsgrunn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-02-2015, 13:30   #1
Mammatilén
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2014
Standard Dyrking til Blastocyst i Porsgrunn

Ryktene har versert om at det dyrkes frem til blastoer i Porsgrunn fra 2015. Jeg spurte sykepleier om dette i dag, og fikk følgende til svar.

De dyrker kun videre på befruktede egg fra dag 2, dersom eggene ikke ser helt førsteklasses ut. Har du førsteklasses egg, setter de som vanlig inn 2 dager etter uttak. Grunnen til at de velger å dyrke videre på egg som ikke er helt "perfekte" eller som sykepleier sa "er litt frynsete", er for å se om de utvikler seg videre og blir gode nok til å settes inn, eller om de ikke blir gode nok. På den måten unngår de å "kaste bort" et forsøk på et egg som ikke blir noe av.

Så, jeg er derfor veldig spent på å høre fra de av dere som ev. får dyrke frem til blastocyst i Porsgrunn, og jeg kommer selvfølgelig til å rapportere inn om jeg får lov/om mine/mitt egg dyrkes videre.

Gullgutt født 08

1. IVF Porsgrunn, nov/des 2014, negativt
2. ICSI Porsgrunn, feb/mars 2015

Krysser fingrene for at Gullgutten får et søsken
Mammatilén er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-02-2015, 18:39   #2
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Interessant!

Gjør de det uten at en spør om det også?

Jeg har jo 6 egg på frys, og skal i gang med fryseforsøk i mars.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-02-2015, 18:49   #3
Mammatilén
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2014
Standard

Jeg vet ikke helt, sykepleier ble litt paff da jeg spurte, og var veldig tilbakeholden med å si at "Ja, det kan vi gjøre!", det var mer litt sånn "tja, eh, ja, joda, vi har vel såvidt begynt bittelitt, men ikke egentlig.."-ish. Tydelig at det er helt i startfasen, og ikke standard enda, så jeg tror man må spørre. Eller?

Gullgutt født 08

1. IVF Porsgrunn, nov/des 2014, negativt
2. ICSI Porsgrunn, feb/mars 2015

Krysser fingrene for at Gullgutten får et søsken
Mammatilén er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-07-2015, 20:35   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Ble blastocystdyrking på oss.

Ruger nå på en blastocyst.

Flere som har erfaring med det i Porsgrunn?
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Gammel 04-07-2015, 22:18   #5
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Jeg ruger også på en blastocyst😊 Er ca 5 uker til mandag 💜💜💜
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-07-2015, 22:45   #6
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Venke Vis innlegg
Jeg ruger også på en blastocyst😊 Er ca 5 uker til mandag 💜💜💜
Herlig altså
Gammel 04-07-2015, 23:40   #7
Vekten86
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Østfold
Standard

Jeg husker dette ble diskutert når jeg også nevnte at jeg skulle få sett inn blasto i januar. Jeg er nå gravid med blastocyste og er i uke 25+4. Grunnen til at jeg fikk satt inn blasto, var fordi, som nevnt også tidligere i dette forumet er pga flere mislykkede forsøk. Vet ikke om jeg er førstemann eller hva, men kan ikke huske at det har vært flere enn meg som har fått blasto i januar i år. Jeg husker jeg laget et innlegg men fikk ikke så mye respons.. , men jeg husker jeg spurte om det og fikk svar på epost (kopierer dette som Porsgrunn har skrevet til meg). Må logge inn på pc, finner ikke eposten på mobil dessverre..

Men, jeg vet om flere som har hatt fersk forsøk og satt inn blasto etter 5-6 dager, senest for 21 dager siden. Venninna mi har hatt fersk forsøk, satt inn blasto og det to stk! Er gravid nå. Så dette synst jeg du skal ta videre med Porsgrunn. Jeg ønsker ikke å gå ut med navn, dessverre..

Skjønner ikke helt hvorfor de sier slike ting, når det er så feil som det går Ann å bli.. Vi hadde fryse egg, de tinte opp to - ene falt bort mens det andre er i magen min nå 😊 Er ikke de klar over at vi har dette forumet og diskuterer slike ting?! Det synst jeg er veldig dårlig gjort..
Gammel 05-07-2015, 01:40   #8
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Ok, kanskje et dumt spørsmål men er det forskjell på blasto og embryo??
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-07-2015, 08:29   #9
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Ok, kanskje et dumt spørsmål men er det forskjell på blasto og embryo??
Blastocyst er et stadie i embryoutviklingen

Dvs at de dyrker det lengre frem før det settes inn
Gammel 11-07-2015, 08:22   #10
Vekten86
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Østfold
Standard

Tok litt tid før jeg fant frem eposten om blastodyrkning, men her er den :

"Vi håper å starte med dyrking til dag5 til våren 2015, men vi er avhengig av nytt utstyr og opptrening av ansatte så vi kan ikke love noe når alt er klart (kan fort bli noen utsettelser). Det vil "dessverre" være et tilbud kun for de som får hentet ut egg på onsdag, torsdag og fredag i starten."

Dette svaret fikk jeg i november 2014, da jeg begynte å blø på dag 7 etter innsett, altså enda et mislykket fryseforsøk etter en MA i august 2014. I januar 2015 startet vi og her sitter her, med ei jente i magen

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder