Ønskebarn forum  
Gammel 07-02-2019, 15:43   #11
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Innom en liten tur her, ønsker deg lykke til på første samtale! Spennende! Har hatt et forsøk i det private etter at vi var ferdig med forsøkene i det offentlige, og må si at oppfølginga og det meste var mye bedre i Tromsø.
Wow det var betryggende å høre. Å kanskje litt overraskende. Trodde kanskje at privat skulle være mye mer personlig oppfølging og sånt enn offentlig.

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-02-2019, 16:14   #12
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Wow det var betryggende å høre. Å kanskje litt overraskende. Trodde kanskje at privat skulle være mye mer personlig oppfølging og sånt enn offentlig.
Ja, det skulle tro. Men så mye surr og rot på den klinikken jeg var på i det private, både med medisiner og bytte av lege uten forvarsel. På UNN svarer de raskt om du lurer på noe, du får snakke med legen på telefonen om det er nødvendig, og jeg har også fått komme inn omentrent på dagen om det var noe som var litt uklart. På innsettet får du holde ultralyden selv mot magen, noe jeg syns var veldig fint, og du får se på skjermen når de setter inn embryoet. På den private klinikken bruke legen ikke ultralyd, og hadde verst tenkelig samtaleemne underveis. Følte meg mye bedre ivaretatt på UNN.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-02-2019, 16:45   #13
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Ja, det skulle tro. Men så mye surr og rot på den klinikken jeg var på i det private, både med medisiner og bytte av lege uten forvarsel. På UNN svarer de raskt om du lurer på noe, du får snakke med legen på telefonen om det er nødvendig, og jeg har også fått komme inn omentrent på dagen om det var noe som var litt uklart. På innsettet får du holde ultralyden selv mot magen, noe jeg syns var veldig fint, og du får se på skjermen når de setter inn embryoet. På den private klinikken bruke legen ikke ultralyd, og hadde verst tenkelig samtaleemne underveis. Følte meg mye bedre ivaretatt på UNN.
UNN er jo ikke en så stor klinikk, kanskje derfor de er gode på å ivareta pasientene 👍

Blir roligere av å høre dine gode erfaringer, spesielt siden du er så konkret. Så takk.

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 12-02-2019, 16:17   #14
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Da var første samtale på UNN gjennomført.

Var stort sett bare forklaring av hva IVF er og hvordan det gjennomføres. For ei som har lest på forum og googlet litt, var det ikke noe nytt. Det ble også gjennomført en kort UL av meg.

Legen virket utrolig trivelig. Så positivt inntrykk, selv om timen ikke egentlig gav oss så mye. Nå er det blodprøver og litt papirarbeid før neste steg.

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 04-03-2019, 21:33   #15
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Da var alle papirene og blodprøvene i boks 👍

Måtte ta kromosomprøvene på nytt, da legekontoret mitt hadde gjort feil når de tok dem. Det virket som dette ikke var noe de gjorde så ofte. Så nå er det bare å vente på disse. Noen som har erfaring med tidsperspektivet videre? Mener å huske hun sa disse kunne ta 6-8 uker.

Er det vanlig at klinikken tar kontakt eller er dette noe jeg burde sjekke opp sånn ca til påske?

Kjenner dessverre jeg er litt utålmodig

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 24-04-2019, 21:47   #16
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Nå skjer det ting 👍

Har nå fått brev om at jeg skal ringe inn ved neste menstrasjon. Har da noe kjappe spørsmål til dere som har vært gjennom dette før.

Når jeg har ringt inn mens skal de ha medisinopplæring på meg. Forstår jeg det riktig at når mensen min kommer kan det bli en tur på sykehus på kort varsel?Mener å ha lest at en starter opp med medisiner i starten av menstruasjonen?

Fikk dere starte på første syklus eller ble det venting?
Er egentlig forberedt på at vi ikke kommer igang før neste syklus, selv om håpet er der.

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 25-04-2019, 21:29   #17
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Nå skjer det ting 👍

Har nå fått brev om at jeg skal ringe inn ved neste menstrasjon. Har da noe kjappe spørsmål til dere som har vært gjennom dette før.

Når jeg har ringt inn mens skal de ha medisinopplæring på meg. Forstår jeg det riktig at når mensen min kommer kan det bli en tur på sykehus på kort varsel?Mener å ha lest at en starter opp med medisiner i starten av menstruasjonen?

Fikk dere starte på første syklus eller ble det venting?
Er egentlig forberedt på at vi ikke kommer igang før neste syklus, selv om håpet er der.
Spennende tider du går i møte nå
Jeg har ikke vært pasient ved noe offentlig sykehus i Norge, men har vært gjennom det samme ved privat klinikk i Danmark. Om jeg husker riktig, skulle jeg ta ul på dag 1-2 av neste menstruasjon. Om jeg da hadde en slimhinne (endometrium) på maks. 4 mm (noe jeg alltid hadde), kunne jeg starte opp på hormonstimulering (dvs. eggstimulering) med en gang. I tillegg ble det telt antall antrale follikler. Dette var på kort protokoll. Husker ikke lenger hvordan løpet startet med lang protokoll (nedregulering først). Har du fått vite noe om hva slags protokoll de vil sette deg på?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-04-2019, 20:54   #18
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Spennende tider du går i møte nå
Jeg har ikke vært pasient ved noe offentlig sykehus i Norge, men har vært gjennom det samme ved privat klinikk i Danmark. Om jeg husker riktig, skulle jeg ta ul på dag 1-2 av neste menstruasjon. Om jeg da hadde en slimhinne (endometrium) på maks. 4 mm (noe jeg alltid hadde), kunne jeg starte opp på hormonstimulering (dvs. eggstimulering) med en gang. I tillegg ble det telt antall antrale follikler. Dette var på kort protokoll. Husker ikke lenger hvordan løpet startet med lang protokoll (nedregulering først). Har du fått vite noe om hva slags protokoll de vil sette deg på?

Ja det skal bli veldig spennende å komme i gang, er veldig spent.

Du fikk altså startet ganske kjapt.

På forsamtalen snakket hun om at lang protokoll kanskje var å foretrekke på grunn av endometriose. Men har ikke fått vite noe konkret.

Jeg er ekstra spent på hvor smidig prosessen kan bli da det må bli fly til sykehuset. Men det blir jo litt det samme som å ha en klinikk i Danmark. Alt ordner seg 👍

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 26-04-2019, 21:56   #19
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Ja det skal bli veldig spennende å komme i gang, er veldig spent.

Du fikk altså startet ganske kjapt.

På forsamtalen snakket hun om at lang protokoll kanskje var å foretrekke på grunn av endometriose. Men har ikke fått vite noe konkret.

Jeg er ekstra spent på hvor smidig prosessen kan bli da det må bli fly til sykehuset. Men det blir jo litt det samme som å ha en klinikk i Danmark. Alt ordner seg 👍
Har også hørt at man anbefaler lang protokoll ved endometriose. Jeg klarer som sagt ikke å huske lenger når i syklus jeg begynte med Synarela nesespray for nedregulering i Danmark, men når jeg har hatt nedregulering før fryseforsøk i Riga, var det på dag 20-21, så sant ul kunne bekrefte at jeg hadde hatt eggløsning. Etter en tid med nedregulering får man en kunstig blødning, som da blir regnet som starten på stimuleringssyklus.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-04-2019, 09:19   #20
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Har også hørt at man anbefaler lang protokoll ved endometriose. Jeg klarer som sagt ikke å huske lenger når i syklus jeg begynte med Synarela nesespray for nedregulering i Danmark, men når jeg har hatt nedregulering før fryseforsøk i Riga, var det på dag 20-21, så sant ul kunne bekrefte at jeg hadde hatt eggløsning. Etter en tid med nedregulering får man en kunstig blødning, som da blir regnet som starten på stimuleringssyklus.

Takk for at du deler! Din tidslinje høres mye mer realistisk ut enn det jeg hadde sett for meg 😂

Har jo også lyst til å rise bort en ukes tid i starten av juni, den må nok bli på sparket når jeg får opplegget fra klinikken.

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg