Ønskebarn forum  
Gammel 08-02-2019, 09:10   #591
Marianne87
Stadig innom

Marianne87 sin avatar

Medlem siden: Jul 2018
Sted: Stavanger
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Gratulerer så mye Mammahjerte! 🙌🏻
2t med pressrier... gubba... her på SUS har de helsdigvis endret retningslinjene slik at en ikke presser mer enn en time før legen kommer. Godt det gikk bra og selv om det ble keisersnitt har du jo vært gjennom det meste med en «vanlig» fødsel. Kos deg masse med den lille prinsen 💙

Tusen takk, kjekt å høre fra deg igjen Marianne87! godt over halvveis nå. Lykke til videre! 🙌🏻
Ja, det er jeg! Takk for det
Termin 14 mai 2019
Fødte en nydelig prins 17.05.19
3635 gram, 37 cm hodeomkrets, og 51 cm lang
Marianne87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-02-2019, 20:47   #592
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Godt og vel 34 uker på oss begge, Rubia! Begynner så vidt å se målet i det fjerne Hvordan er formen? Og hvilken termindato fikk du egentlig her hjemme? Blir spennende å se hvem av oss som føder først

Selv er jeg i god form, men pga av den store myomen jeg har, samt alder, anses dette som et risikosvangerskap og jordmor insisterte på at jeg skulle redusere til 50% jobb siste 6 uker før jeg går ut i permisjon. Litt deilig å ta det mer med ro, men litt stress også siden jeg er leder og ingen gjør min jobb når jeg er borte. Er ikke sykemeldt, men får svangerskapspenger.

Det meste av utstyr er nå i hus, og vi er i sluttfasen på renovering av hovedetasjen på huset vårt. Godt å komme i havn i god tid før termin. Har fått beskjed på sykehuset at jeg vil bli satt i gang på termin om jeg ikke har født innen da. Godt å vite at jeg ikke skal gå over tiden, siden jeg gikk 12 dager over sist. Det var helt forferdelig. Har du fått vite noe om når du evt. vil bli satt i gang?

Sist endret av Newbie : 15-02-2019 kl 20:58
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-02-2019, 08:37   #593
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Godt og vel 34 uker på oss begge, Rubia! Begynner så vidt å se målet i det fjerne Hvordan er formen? Og hvilken termindato fikk du egentlig her hjemme? Blir spennende å se hvem av oss som føder først

Selv er jeg i god form, men pga av den store myomen jeg har, samt alder, anses dette som et risikosvangerskap og jordmor insisterte på at jeg skulle redusere til 50% jobb siste 6 uker før jeg går ut i permisjon. Litt deilig å ta det mer med ro, men litt stress også siden jeg er leder og ingen gjør min jobb når jeg er borte. Er ikke sykemeldt, men får svangerskapspenger.

Det meste av utstyr er nå i hus, og vi er i sluttfasen på renovering av hovedetasjen på huset vårt. Godt å komme i havn i god tid før termin. Har fått beskjed på sykehuset at jeg vil bli satt i gang på termin om jeg ikke har født innen da. Godt å vite at jeg ikke skal gå over tiden, siden jeg gikk 12 dager over sist. Det var helt forferdelig. Har du fått vite noe om når du evt. vil bli satt i gang?
Hei Newbie, er det ikke deilig å ha kommet så langt!

Det går veldig fint med oss. Jeg har vært sykemeldt delvis siden jeg kom meg tilbake i jobb i oktober. Nå er jeg 60% sykemeldt til permisjon som begynner 08.03. Har vært mye trøtt og sliten i de siste og veldig lite motivert for jobb, men når jeg først kommer meg dit, koser jeg meg.

Vi følges opp på Ahus hver andre uke. Der blir der ultralyd og der måles blodtrykk, blodsukker, vekt og det tas urinprøve. Får beskjed om at alt er i skjønneste orden. De har sagt de vil sette meg igang i uke 38. Det er visst vanlig med insulin behandlet svangerskapsdiabetes. Så da kan det se ut som om jeg blir førstemann. De satte termin til 30.03. Så den ble som forventet.

Morkaken min ligger visst helt nede ved åpningen. Den stenger ikke, men min private gynekolog mener jeg bør ha keisersnitt fordi babyens hode vil stange den når hun skal ut, og hvis det blir lang fødsel kan det oppstå komplikasjoner. På Ahus sier de ikke noe om dette, og ser ut til å mene at jeg skal føde vaginalt. Men nå har jeg bedt om en Embla samtale. Har fått den 28.02.

Ellers mangler vi både vogn, stelleplass og seng. Stelleplass skal vi få. Vogn har vi bestemt men den kjøper vi etter fødsel. Så da må vi bare bestemme oss for seng.

Mannen er for sikkerhets skyld på jobbreise når jeg bikker uke 38, så håper jeg kan påvirke dato for igangsettelse.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-02-2019, 21:03   #594
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Hei Newbie, er det ikke deilig å ha kommet så langt!

Det går veldig fint med oss. Jeg har vært sykemeldt delvis siden jeg kom meg tilbake i jobb i oktober. Nå er jeg 60% sykemeldt til permisjon som begynner 08.03. Har vært mye trøtt og sliten i de siste og veldig lite motivert for jobb, men når jeg først kommer meg dit, koser jeg meg.

Vi følges opp på Ahus hver andre uke. Der blir der ultralyd og der måles blodtrykk, blodsukker, vekt og det tas urinprøve. Får beskjed om at alt er i skjønneste orden. De har sagt de vil sette meg igang i uke 38. Det er visst vanlig med insulin behandlet svangerskapsdiabetes. Så da kan det se ut som om jeg blir førstemann. De satte termin til 30.03. Så den ble som forventet.

Morkaken min ligger visst helt nede ved åpningen. Den stenger ikke, men min private gynekolog mener jeg bør ha keisersnitt fordi babyens hode vil stange den når hun skal ut, og hvis det blir lang fødsel kan det oppstå komplikasjoner. På Ahus sier de ikke noe om dette, og ser ut til å mene at jeg skal føde vaginalt. Men nå har jeg bedt om en Embla samtale. Har fått den 28.02.

Ellers mangler vi både vogn, stelleplass og seng. Stelleplass skal vi få. Vogn har vi bestemt men den kjøper vi etter fødsel. Så da må vi bare bestemme oss for seng.

Mannen er for sikkerhets skyld på jobbreise når jeg bikker uke 38, så håper jeg kan påvirke dato for igangsettelse.
Ja, da er nok du i havn et par uker før meg. Hadde helt glemt at du hadde fått svangerskapsdiabetes. Jeg skal også til Embla samtale 28.02 på det lokale sykehuset her Mine to andre fødsler har vært kjappe og ukompliserte, så håper det blir slik denne gangen også Men det er mange år siden sist og med ny barnefar sier jordmor at ting kan bli helt annerledes denne gang.

Tenker du å få fødselen satt igang før mannen drar på jobb? Ellers har han vel krav på 14 dagers fri i forbindelse med fødselen.

Jeg har foreløpig gått til kontroll hver 4. uke på sykehuset, og det samme hos jordmor på helsestasjonen. Blir litt hyppigere nå når det nærmer seg, og i uke 38 blir det tatt stilling til om det skal igangsettes før termin. Men er innstilt/forberedt på å gå tiden ut slik at jeg ikke blir skuffet/utålmodig hvis jeg ikke igangsettes før termin. Har droppet å gå til fastlegen, for han synes jeg har vært udugelig og svært lite interessert/oppdatert på svangerskapskontroller.

Alt er vel med den lille som er litt større enn gjennomsnittet. Veldig livlig i magen og som oftes vekker han meg i 4-5 tiden, så søvnen har det vært så som så med siste tiden..... Har fått en del fine 3D bilder ved ultralydkontroller, og alle synes han ligner veldig på pappa´n sin, men gleder meg SÅ til han kommer ut og vi får se han som har bodd i magen min siden i sommer
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-02-2019, 14:11   #595
Rubia
Husvarm

Standard

Min Embla samtale ble framskyndet pg.a en kansellering, så jeg var der i går 20.02. Jeg fikk faktisk avtalt både keisersnitt og dato i går. Snakket først med jordmor og da var jeg ganske bestemt på at jeg ønsket keisersnitt. Hun hentet gynekolog/overlege som innvilget det på 2 sekunder. Hun sa 48 år, eggdonasjon og insulinbehandlet svangerskapsdiabetes - ikke noe diskusjon. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte. Ikke det at jeg har spesielt lyst til å bli skjært i, men jeg tror dette er tryggest for babyen, og jeg er så redd for at noe galt skal skje helt på slutten.
Så nå er dato satt til 18.03. Da er jeg 38+5. Da er mannen hjemme fra reise, så vi får håpe ikke fødsel starter før det. Tror neppe mannen blir hjemme de første 14 dagene. Det blir i så fall trekk i lønn, og det passer veldig dårlig akkurat nå. Mulig han kan ta noe hjemmekontor. Han er i oppsigelse pg.a ny jobb, og har ikke akkurat fulle dager.

På siste vekstkontroll som var på tirsdag 19.02. ble snuppa målt til +10%. Opp fra +2% på 2 uker. Det likte jeg dårlig, vet ikke om det er genetisk eller om det er mitt kosthold som forårsaker det. Håper det ikke går ytterligere opp til neste vekstkontroll 05.03.

Jeg går til verdens søteste jordmor. Kan ikke tenke meg at en lege kan tilby det samme. Jeg er der ca 1 time hver gang og kan snakke med henne om alt. Fordi Emblasamtalen ble flyttet, gikk jeg glipp av et ammekurs, men nå får jeg eget ammekurs med jordmor 01.03. som kompensasjon.

Så da må vi se å bli ferdig med alle forberedelser. Men vi skal ha et stort selskap 02.03. og det er litt vanskelig å rekke alt samtidig, så seng og stelleplass gjenstår fortsatt her.
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)

Sist endret av Rubia : 21-02-2019 kl 14:18
Gammel 21-02-2019, 16:24   #596
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Gratulerer så masse Mammahjerte!
Og masse lykke til til dere Rubia og Newbie! Nå er det ikke lenge igjen å vente for dere heller. Spemnende

Her koser jeg meg hjemme med den lille jenta som stadig blir større. 2.5 kg og runder uke 39 i morgen😍
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-02-2019, 19:48   #597
Rubia
Husvarm

Standard

Har dere sett denne? Dette er noe av grunnen til at jeg vil ha keisersnitt, men det kan man jo ikke si, det blir ikke hørt på. Men tanken på at man kan bli utsatt for lav bemanning, uerfaren jordmor, leger som er opptatt med andre pasienter gjør at jeg har bedt om keisersnitt. Heldigvis er jeg ikke ved Haukeland. Dette er jo skrekkelig å lese om.

https://www.nrk.no/hordaland/jordmod...ken-1.14440650
Gammel 21-02-2019, 21:11   #598
Rubia
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Gratulerer så masse Mammahjerte!
Og masse lykke til til dere Rubia og Newbie! Nå er det ikke lenge igjen å vente for dere heller. Spemnende

Her koser jeg meg hjemme med den lille jenta som stadig blir større. 2.5 kg og runder uke 39 i morgen😍
Så godt å høre at alt går bra! Jammen var hun liten. Min på 35 uker er over 2.5 kg nå
Gammel 24-02-2019, 22:48   #599
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg er så glad for å høre at det går bra med dere alle sammen her inne Jeg følger litt med innimellom, selv om jeg ikke alltid har overskudd til å kommentere.

Selv var jeg på hysteroskopi for ni dager siden. Jeg har hele tiden hevdet at renselsen ikke var slutt pga. umiskjennelig farge og lukt og diverse kramper og stikninger på venstre side. I tillegg har jeg lagt merke til at urinen har skummet siden fødselen, noe den aldri har gjort før. Legene har ikke funnet noe i urinprøver eller bakterieprøver fra skjeden og har vært rimelig sikre på at jeg enten ikke hadde noen rester igjen, eller at det iallfall ikke var nødevendig med noen ny utskrapning ut i fra ultralydbildene. Eneste forklaringen de har kunnet komme på, er at jeg muligens hadde fått endret vaginalflora etter fødselen (i retning overvekst av bakterierier eller vaginose) eller at jeg bare manglet østrogen siden syklus heller ikke har tatt seg opp, til tross for at legene har sett follikler som har vokst litt i eggstokken, men endometriet har fortsatt vært like tynt, noe selv de har stusset litt på.

Vel, hysteroskopien viste både rester og arrvev på venstre side av livmoren der morkaken hadde vært festet. Kirurgen klarte heldigvis å fjerne mesteparten av det. Innen ett døgn etterpå var det helt slutt på både illeluktende utflod, kramper/stikninger og skummende urin. Kroppen virket mye mer avslappet med en gang etterpå. Vaginalprøvene hadde dessuten vist oppvekst av leukocytter (hvite blodlegemer). Har tatt bredspektret antibiotika nå etterpå. Tar også enzymer i form av stikkpiller som skal hindre nye arrdannelser. Venter ennå på resultatet av endometriebiopsien. I verste fall kan visstnok restene ha skapt en betennelsestilstand i livmoren som muligens må behandles.

Selv om jeg ikke hadde vurdert å prøve igjen, blir jeg skremt av tanken på hva som kunne ha skjedd til slutt om jeg ikke hadde fått ordnet opp i dette nå. Jeg kan takke AVA Peter for at de var de eneste som tok symptomene mine på alvor og insisterte på å handle da de hørte at kroppen fortsatt var i ulage etter nyttår. Før jul ville de fortsatt avvente og se om det virkelig ville være nødvendig med hysteroskopi, men det var det altså i aller høyeste grad. Jeg blir også oppgitt ved tanken på at arrvevet kanskje kunne vært unngått. Det kunne visst både være forårsaket av restene og/eller infeksjonen jeg hadde rundt fødselen, men med tanke på at jeg hadde en mye alvorligere infeksjon med tvillingene uten å få arrvev, er det lett å mistenke restene.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2019, 23:12   #600
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg er så glad for å høre at det går bra med dere alle sammen her inne Jeg følger litt med innimellom, selv om jeg ikke alltid har overskudd til å kommentere.

Selv var jeg på hysteroskopi for ni dager siden. Jeg har hele tiden hevdet at renselsen ikke var slutt pga. umiskjennelig farge og lukt og diverse kramper og stikninger på venstre side. I tillegg har jeg lagt merke til at urinen har skummet siden fødselen, noe den aldri har gjort før. Legene har ikke funnet noe i urinprøver eller bakterieprøver fra skjeden og har vært rimelig sikre på at jeg enten ikke hadde noen rester igjen, eller at det iallfall ikke var nødevendig med noen ny utskrapning ut i fra ultralydbildene. Eneste forklaringen de har kunnet komme på, er at jeg muligens hadde fått endret vaginalflora etter fødselen (i retning overvekst av bakterierier eller vaginose) eller at jeg bare manglet østrogen siden syklus heller ikke har tatt seg opp, til tross for at legene har sett follikler som har vokst litt i eggstokken, men endometriet har fortsatt vært like tynt, noe selv de har stusset litt på.

Vel, hysteroskopien viste både rester og arrvev på venstre side av livmoren der morkaken hadde vært festet. Kirurgen klarte heldigvis å fjerne mesteparten av det. Innen ett døgn etterpå var det helt slutt på både illeluktende utflod, kramper/stikninger og skummende urin. Kroppen virket mye mer avslappet med en gang etterpå. Vaginalprøvene hadde dessuten vist oppvekst av leukocytter (hvite blodlegemer). Har tatt bredspektret antibiotika nå etterpå. Tar også enzymer i form av stikkpiller som skal hindre nye arrdannelser. Venter ennå på resultatet av endometriebiopsien. I verste fall kan visstnok restene ha skapt en betennelsestilstand i livmoren som muligens må behandles.

Selv om jeg ikke hadde vurdert å prøve igjen, blir jeg skremt av tanken på hva som kunne ha skjedd til slutt om jeg ikke hadde fått ordnet opp i dette nå. Jeg kan takke AVA Peter for at de var de eneste som tok symptomene mine på alvor og insisterte på å handle da de hørte at kroppen fortsatt var i ulage etter nyttår. Før jul ville de fortsatt avvente og se om det virkelig ville være nødvendig med hysteroskopi, men det var det altså i aller høyeste grad. Jeg blir også oppgitt ved tanken på at arrvevet kanskje kunne vært unngått. Det kunne visst både være forårsaket av restene og/eller infeksjonen jeg hadde rundt fødselen, men med tanke på at jeg hadde en mye alvorligere infeksjon med tvillingene uten å få arrvev, er det lett å mistenke restene.
Uff, virkelig skummel sykdomsrelaterte greier du skulle slite med også nå i ettertid. BRA DU FIKK ORDNET OPP I NOE. Kroppen din og du er så tøffe!
PRØVER å følge med på alt du har vært igjennom. Uff klarer ikke forestille meg! Kroppen sier ifra 💖 hva blir veien din videre? Indre cerlage? Du står virkelig på 💗
November/Desember 2017 Fjernet polypp + tatt ERA test
ERA test er postiv - de tror polypper blokkerte for innsett!
3.forsøk 26.mars 2018 satt inn topp kvalitet embryo NEGATIV
Innsett 9.oktober - hcg 80 18oktober - positiv!
15 november - tidlig ul, et sterkt hjertet banker 💖 8 uker på vei

11.desember - jordmortime og tidlig ul igjen, alt fint 12 uker på vei💖
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder