Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-02-2019, 11:57   #1
Angelique
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2019
Standard Hvor mange ED-forsøk?

Hei dere, helt ny her, selv om jeg har tidligere ramlet innom her mer tilfeldig via Google-søk. Jeg er 38 år og har tidlig overgangsalder. Vi må derfor ty til eggdonasjon. Har nå gjennomført to forsøk hos Serum de siste fem månedene som begge er negative.

Det virket for en gangs skyld som om kroppen min gjorde som den skulle og responderte godt på medisiner med tanke på slimhinne og progesteronnivåer. Likevel har det altså ikke blitt noe av. Vi har heller ikke fått noen egg på frys noen av gangene. Det får klinikken til å lure på om det også kan være noe med sædkvaliteten, selv om prøvene ser helt fine ut.

Så nå sitter jeg her da, på selveste morsdagen, og tenker mine dystre tanker om at vi aldri kommer til å få det til. En av grunnene til det, er at vi stadig vekk hører at "alle" som prøver ED lykkes på første forsøk, og om ikke det, så i alle fall på det andre.. Det er en del andre ting, ikke relatert til fertilitet, som også har gått til h...... de siste årene, så det er selvfølgelig typisk at vi også her er en del av den dystre statistikken av dem som ikke lykkes.

Jeg ser fra signaturene til flere at man har hatt flere forsøk med ED. Dere som har holdt på en liten stund, hva har dere hørt og opplevd med tanke på antall forsøk? Jeg vet at alle kroppene og situasjonene er forskjellig, men jeg tror at jeg trenger flere tanker og innspill enn bare mitt eget mørke hodet akkurat nå.
Angelique er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-2019, 16:14   #2
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Vi har forsøkt nye tilnærminger i form av endring i medisin regime i hovedsak. Jeg tror for min del at noen av forsøkene er blitt ødelagt av for høyt stressnivå og for lavt progesteronnivå. Noen har nok også vært ødelagt pg.a feil på embryo. Jeg har også vært sykemeldt de siste forsøkene under rugetiden. Det ble 7 forsøk på oss, før vi lyktes på det siste forsøket. 33+4 i dag.
Jeg tenkte også at vi ville lykkes på første forsøket, så jeg ble veldig lei meg da vi aborterte. Mannen trodde vi aldri ville lykkes.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-02-2019, 16:16   #3
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
Hei dere, helt ny her, selv om jeg har tidligere ramlet innom her mer tilfeldig via Google-søk. Jeg er 38 år og har tidlig overgangsalder. Vi må derfor ty til eggdonasjon. Har nå gjennomført to forsøk hos Serum de siste fem månedene som begge er negative.

Det virket for en gangs skyld som om kroppen min gjorde som den skulle og responderte godt på medisiner med tanke på slimhinne og progesteronnivåer. Likevel har det altså ikke blitt noe av. Vi har heller ikke fått noen egg på frys noen av gangene. Det får klinikken til å lure på om det også kan være noe med sædkvaliteten, selv om prøvene ser helt fine ut.

Så nå sitter jeg her da, på selveste morsdagen, og tenker mine dystre tanker om at vi aldri kommer til å få det til. En av grunnene til det, er at vi stadig vekk hører at "alle" som prøver ED lykkes på første forsøk, og om ikke det, så i alle fall på det andre.. Det er en del andre ting, ikke relatert til fertilitet, som også har gått til h...... de siste årene, så det er selvfølgelig typisk at vi også her er en del av den dystre statistikken av dem som ikke lykkes.

Jeg ser fra signaturene til flere at man har hatt flere forsøk med ED. Dere som har holdt på en liten stund, hva har dere hørt og opplevd med tanke på antall forsøk? Jeg vet at alle kroppene og situasjonene er forskjellig, men jeg tror at jeg trenger flere tanker og innspill enn bare mitt eget mørke hodet akkurat nå.
Hei på deg😊

Her klaffet det på 3. Forsøk og det virker som om de fleste trenger mer enn ett innsett for at det skal klaffe.

Tidlig overgangsalder her også. Skjønner det er mye tanker osv, vet hvordan du har det!
November/Desember 2017 Fjernet polypp + tatt ERA test
ERA test er postiv - de tror polypper blokkerte for innsett!
3.forsøk 26.mars 2018 satt inn topp kvalitet embryo NEGATIV
Innsett 9.oktober - hcg 80 18oktober - positiv!
15 november - tidlig ul, et sterkt hjertet banker 💖 8 uker på vei

11.desember - jordmortime og tidlig ul igjen, alt fint 12 uker på vei💖
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-02-2019, 16:56   #4
Angelique
Fersk på forum

Standard Godt å høre at det er flere

Hei dere, tusen takk for raske svar! Godt å høre at det er flere av oss. Jeg unner det så inderlig at folk får det til på første forsøk (eller uten noen hjelp overhode), men det er likevel veldig frustrerende når det ikke fungerer.

Begge to ble nok også litt skremt og demotivert når klinikken anbefalte å gå for dobbeldonor. Det var et nytt slag i magen. Vi er ikke klare for det. Og når det er meg det er noe galt med, føler jeg egentlig at jeg ikke kan frata samboeren muligheten til å få egne biologiske barn.. Det gjør det hele veldig mye vanskeligere.

Jeg synes også det er rart at klinikken ikke ønsker å endre noe på selve protokollen, for det virker rart for meg, uten noen medisinsk bakgrunn riktignok, at det som åpenbart ikke har fungert to ganger skal plutselig fungere den tredje. Samtidig er vel Serum kjente for å være veldig flinke og jeg kjenner flere som har blitt gravide der etter en lang fertilitetsreise andre steder. Mye å tenke på..
Gammel 10-02-2019, 17:20   #5
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
Hei dere, tusen takk for raske svar! Godt å høre at det er flere av oss. Jeg unner det så inderlig at folk får det til på første forsøk (eller uten noen hjelp overhode), men det er likevel veldig frustrerende når det ikke fungerer.

Begge to ble nok også litt skremt og demotivert når klinikken anbefalte å gå for dobbeldonor. Det var et nytt slag i magen. Vi er ikke klare for det. Og når det er meg det er noe galt med, føler jeg egentlig at jeg ikke kan frata samboeren muligheten til å få egne biologiske barn.. Det gjør det hele veldig mye vanskeligere.

Jeg synes også det er rart at klinikken ikke ønsker å endre noe på selve protokollen, for det virker rart for meg, uten noen medisinsk bakgrunn riktignok, at det som åpenbart ikke har fungert to ganger skal plutselig fungere den tredje. Samtidig er vel Serum kjente for å være veldig flinke og jeg kjenner flere som har blitt gravide der etter en lang fertilitetsreise andre steder. Mye å tenke på..
Vi ble også anbefalt dobbeltdonor fordi sannsynligheten for å lykkes er større da. Men hos dr Olga (Ava Peter), ble vi rådet til å bruke eget genmateriale hvis vi kunne.
Vi har prøvd begge deler, men ender opp med å lykkes med mannens sædceller. Skjønner godt dere vil prøve med det. Jeg tenker det er klinikkens policy å informere om at når dere velger eget genmateriale så er sannsynligheten litt lavere, dvs kanskje må dere ha noen flere forsøk.
Jeg har også hørt mye bra om Serum. Trodde de endrer protokoll? Hos IVF Riga fikk vi, etter ERA test, progesteron i 6 dager før innsett i stedet for 4 dager, som er vanlig protokoll. Pluss at vi økte dosene til 1000 mg i døgnet. 600 mg er vanlig protokoll. Da lyktes vi.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-02-2019, 20:33   #6
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Hei!

Lyktes på det fjerde forsøket, dobbeltdonasjon. var på god vei inn i overgangsalderen som 40-åring. Husker skuffelsen etter det første forsøket. Trodde det skulle gå på første forsøk. Mellom 2 og 3 forsøk tok det meg 1 år å få de rette forholdene, mange misslykkede stimuleringer. Jeg byttet klinikk etter 3 forsøk. Ava Peter fikk meg til å få nytt håp. Optimisme er en fordel for å kunne lykkes. I tillegg ordinerte de flere medisiner som ikke er så vanlig andre steder og høy dose av progesteron. Jeg ble også sykmeldt. Noen trenger mye ro og må unngå stress. De har ofte seminarer i Norge, anbefaler å dra på det. Du er fortsatt ung

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙

Sist endret av Veggie : 11-02-2019 kl 02:40
Veggie er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-2019, 21:52   #7
Silly
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Standard

Samme diagnose- og lykke på 4. forsøk (alle med mannens sæd)....3 i Spania der jeg mistet på første forsøk. Etter 3 forsøk ville de tilby dyre ekstrabehandlinger- jeg stusset og tok kontakt med Zlin i Tsjekkia og har aldri angret. Har verdens beste 2- åring💞 stå på- og hvis det som anbefales ikke føles rett, er det lov å spørre områd på andre klinikker! Du betaler tross alt for dette! Lykke til!
Silly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-02-2019, 13:45   #8
Angelique
Fersk på forum

Standard En annen klinikk kanskje..

Takk for at dere deler tanker og erfaringer! Vi skal sjekke med Serum om vi har forstått alt riktig, for vi begge oppfattet det dit hen at dobbeldonasjon var det neste steget.

Har også sendt mail til et par andre klinikker vi har vært i kontakt med tidligere med en oppdatering. Er livredd for at de nå også kommer og sier "Sorry, det er ikke noe vi får gjort". Jeg føler at jeg har hatt nok av det under utredningen for tidlig overgangsalder (som er en helt annen historie..)

Jeg har inntrykk av at Serum er flinke. Jeg har blant annet gått på kortison for å dempe immunforsvaret, aspirin og blodfortynnende, samt antibiotika da det ble funnet infeksjon tidligere. I tillegg har jeg gått på brukbare dose progesteron, 800-1000 mg, uten at noe av det her ser ut til å hjelpe. Vi kan jo selvfølgelig bare ha uflaks, men Serum mente at det måtte være noe galt også med mannen da det verken har gitt graviditet eller egg på frys.

Jeg håper i så fall at andre klinikker har noen andre grep på lur.
Gammel 12-02-2019, 14:53   #9
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard Seminar i dag

Dr. Olga fra det som tidligere het Ava Peter kommer til Litteraturhuset i dag kl 18. Da kan man få svar på mange spørsmål.

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-2019, 09:20   #10
OliviaS
Fersk på forum

Medlem siden: May 2018
Standard

Hei Angeliqe!

Så leit å lese om 2 negative forsøk
Vi har hatt ett som resulterte i en sa. Holder til ved Ivf Riga, bra klinikk med gode resultater.
Vi er på vent med nytt forsøk pga en cyste jeg har.

Har det blitt tatt noen utredning av mannen din sin sperm da? Jeg tenker at det er noe som burde blitt gjort før man gjennomgår en dobbel donasjon. Var det egg fra samme donor begge gangene?
Genfeil/kromosomfeil kan likesågodt komme fra donor. Om de da ikke har testet henne for det på forhånd....?
Tenkte i vårt forsøk, som endte negativt, at det var meg det var noe galt med, men min fertiliteslege her hjemme i Norge fortalte at ikke alle eggdonorer bærer bra egg.

Ønsker dere lykke til videre
OliviaS er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder