Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-11-2017, 21:15   #11
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Så utrolig deilig å høre Kanskjesnart! Ser av signaturen din at det ser ut til å ha vært en lang vei...

Og til alle andre, veldig fint å få vite litt hvor folk er i prosessen.

tmh83: så spennende at du reiser i morgen! hvordan er nervene? og håper forberedelsene har gått ok. jeg kommer til å være veldig spent på hvordan det går med deg der, så håper du oppdaterer oss på en av trådene her inne. riktig god tur og tvi tvi til deg! <3
Gammel 12-11-2017, 21:39   #12
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tmh83 Vis innlegg
Jeg reiser til St.Petersburg i morgen. Blir innsett av embryo/embryoer med dobbeldonor på fredag eller lørdag Om tre uker vet jeg om den/de har festet seg eller ikke

Regni: Blir spennende med resultat på ERA testen! Håper det gir noen svar.

Sent ute: Flott å høre at HCG har sunket så mye. Håper den er under 5 nå Kjedelig å høre at klinikken har sagt at du trenger en ekstra lang hvile periode, er nok av ventetid i denne prosessen ellers. Håper du får en hyggelig desember, og at tiden går fort mot januar
Så flott å høre at du snart er i mål Hvordan gikk det å sette intralipidene på Hausken? Hvor lang tid tok det, og ble du lagt på eget rom i en seng, eller? Kos deg i St. Petersburg - sikkert fint sted å foreta litt julehandel på

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-11-2017, 07:06   #13
tmh83
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Så utrolig deilig å høre Kanskjesnart! Ser av signaturen din at det ser ut til å ha vært en lang vei...

Og til alle andre, veldig fint å få vite litt hvor folk er i prosessen.

tmh83: så spennende at du reiser i morgen! hvordan er nervene? og håper forberedelsene har gått ok. jeg kommer til å være veldig spent på hvordan det går med deg der, så håper du oppdaterer oss på en av trådene her inne. riktig god tur og tvi tvi til deg! <3
.

Nå sitter jeg på Gardermoen og leser mailen jeg fikk fra sykepleier på klinikken i dag tidlig. Innsett blir på torsdag allerede. Ser og i mailen at om jeg blir gravid skal jeg gå på crinone helt til uke 30-32. Bare å investere i noen stygge truser skjønner jeg. Hehe. Det er lenge siden jeg har følt at kroppen og hodet er klart for et innsett. Har så troa på dette her nå! Første målet er å se de to strekene. Bare det er en kjempe målstrek i seg selv. Vet at fallhøyden blir høy om det blir negativt, men det kan jeg ikke tenke på nå. Hvordan går det med deg? Kommet noe nærmere en beslutning på hva du skal gjøre? Takk for gode tanker<3
4-5-6 IVF. Negative. Maigaard
7.IVF Oktober 2015. Serum, negativ.
1.ED April 2016. Institut Marques, negativ
1.ED frys August 2016. Institut Marques, negativ
2.ED November 2017. Ava Peter. Positiv 3+6 HCG 100 4+6 HCG 1900 7+3 Hjertelyd Lille født 11.juli 2018. 3 uker og 6 dager før termin❤️
tmh83 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-11-2017, 07:14   #14
tmh83
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Så flott å høre at du snart er i mål Hvordan gikk det å sette intralipidene på Hausken? Hvor lang tid tok det, og ble du lagt på eget rom i en seng, eller? Kos deg i St. Petersburg - sikkert fint sted å foreta litt julehandel på
Hausken er helt nydelige. Bare søte folk som jobber der Det tok 4 timer første gangen og 3,5 time andre gangen. Sykepleieren sa til meg at de skal ta ca 4 timer. Jeg fikk eget rom med seng, pute, pledd og bad. De har WIFI, så jeg så litt på Netflix, men sov for det meste. Som sykepleieren sa: Du har ett av de beste sovehjertene jeg har sett. Hehe. Hun kommer innom og ser at det går som det skal. Hun måtte kjenne på meg at jeg pustet for jeg sov så rolig. Tenkte å se om jeg kanskje finner noe fint å henge på juletreet. Kanskje en fin julekule barnet/barna kan henge på treet. Hold meg gjerne oppdatert på resultatet av HCG prøven. Håper virkelig at den er der den skal være, så du får noe konkret å forholde deg til.
4-5-6 IVF. Negative. Maigaard
7.IVF Oktober 2015. Serum, negativ.
1.ED April 2016. Institut Marques, negativ
1.ED frys August 2016. Institut Marques, negativ
2.ED November 2017. Ava Peter. Positiv 3+6 HCG 100 4+6 HCG 1900 7+3 Hjertelyd Lille født 11.juli 2018. 3 uker og 6 dager før termin❤️
tmh83 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-11-2017, 18:01   #15
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Sted: Vestlandet
Standard

et lite vink fra denne kanten igjen....det har vært en stund siden sist da jeg har prøvd å koble av....

Jeg fikk satt inn to perfekt blastocyster 11.okt. Den 25.okt tok jeg HCG som viste 144. Jeg var i sjokk og det hele var uvirkelig. Et langt steg lenger enn noen gang tidligere. Formen har vært relativt bra...kjent på ekstremt trøtthet, men sover dårlig på natten og murringer/stikninger. Tilnærmet ingen kvalme. Har prøvd å se meg som heldig, men samtidig har jeg hatt en evig bekymring pga relativt lite symptomer....

I dag er jeg ca 7 uker og var på TUL. Har gruet meg til den timen utrolig lenge. Der fant gynekologen en liten fostersekk og en større....men selv om hun søkte vel og lenge...ingen foster og tilsynelatende tom fostersekk. Nå burde jo en også se hjerte som slo. Hun ville ikke konkludere og gav meg rekvisisjon på HCG som jeg skal ta i morgen og fredag...og så skal hun ringe meg fredag.....men selv kjenner jeg på alt håp er ute. Nå ligger jeg på sofaen og bare er ubeskrivelig lei meg og skuffet. Har ikke hatt noen tegn til spotting eller blødninger. Jeg fatter ikke hvor mange nedturer og prøvelser jeg og alle dere andre prøvere må/skal igjennom. Livet kjennes akkurat nå utrolig urettferdig.

Gynekologen mente jeg begynner å se utrolig sliten ut og burde koblet av med en sykemelding. Fastlegen foreslo det samme tidligere da jeg var der og tok HCG. Jeg har foreløpig sett på jobb som et fristed og avkobling og ikke tatt imot noen sykemelding... (en ferie hadde vært bedre tror jeg). Det er ikke lett å holde fasaden over så lang tid som det etter hvert har gått.... Vi har ikke vært åpne om prosessen så langt og det kjennes vanskelig å plutselig åpne opp om hvordan det er.... Jeg er den eneste på jobb og eneste i nær vennekrets uten barn. Gynekologen mente jeg/vi burde ha en tredjepart å snakke med...vi har uansett og heldigvis utrolig god støtte i hverandre. Akkurat nå er likevel alt veldig i det blå......
Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018

Sist endret av Lille tulipan : 14-11-2017 kl 18:17
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-11-2017, 19:57   #16
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
et lite vink fra denne kanten igjen....det har vært en stund siden sist da jeg har prøvd å koble av....

Jeg fikk satt inn to perfekt blastocyster 11.okt. Den 25.okt tok jeg HCG som viste 144. Jeg var i sjokk og det hele var uvirkelig. Et langt steg lenger enn noen gang tidligere. Formen har vært relativt bra...kjent på ekstremt trøtthet, men sover dårlig på natten og murringer/stikninger. Tilnærmet ingen kvalme. Har prøvd å se meg som heldig, men samtidig har jeg hatt en evig bekymring pga relativt lite symptomer....

I dag er jeg ca 7 uker og var på TUL. Har gruet meg til den timen utrolig lenge. Der fant gynekologen en liten fostersekk og en større....men selv om hun søkte vel og lenge...ingen foster og tilsynelatende tom fostersekk. Nå burde jo en også se hjerte som slo. Hun ville ikke konkludere og gav meg rekvisisjon på HCG som jeg skal ta i morgen og fredag...og så skal hun ringe meg fredag.....men selv kjenner jeg på alt håp er ute. Nå ligger jeg på sofaen og bare er ubeskrivelig lei meg og skuffet. Har ikke hatt noen tegn til spotting eller blødninger. Jeg fatter ikke hvor mange nedturer og prøvelser jeg og alle dere andre prøvere må/skal igjennom. Livet kjennes akkurat nå utrolig urettferdig.

Gynekologen mente jeg begynner å se utrolig sliten ut og burde koblet av med en sykemelding. Fastlegen foreslo det samme tidligere da jeg var der og tok HCG. Jeg har foreløpig sett på jobb som et fristed og avkobling og ikke tatt imot noen sykemelding... (en ferie hadde vært bedre tror jeg). Det er ikke lett å holde fasaden over så lang tid som det etter hvert har gått.... Vi har ikke vært åpne om prosessen så langt og det kjennes vanskelig å plutselig åpne opp om hvordan det er.... Jeg er den eneste på jobb og eneste i nær vennekrets uten barn. Gynekologen mente jeg/vi burde ha en tredjepart å snakke med...vi har uansett og heldigvis utrolig god støtte i hverandre. Akkurat nå er likevel alt veldig i det blå......
Håper fremdeles på et lite mirakel for deg, men var på samme sted i fjor vår, så vet hvor håpløst det kan føles Men om det er noe jeg angrer på, så er det at jeg klarte meg helt uten sykemelding da jeg begynte på denne prosessen. Det førte til en skikkelig smell Skulle også holde det hemmelig for omgivelsene, og det fins mange gode grunner til det, men selv om det blir litt vanskeligere med sykemelding, går det fint an å skylde på andre ting om folk spør. Dersom dere ikke har noen venner å betro dere til, ville jeg absolutt ha vurdert en profesjonell tredjemann. Har hørt at Klinikk Fjeld i Oslo skal være flinke på rådgivning/samtaleterapi til ufrivillig barnløse. Mulig man også kan gjøre det på Skype om dere ikke bor i nærheten.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 07-12-2017, 18:31   #17
Lille tulipan
Stadig innom

Standard

Sitat:
Håper fremdeles på et lite mirakel for deg, men var på samme sted i fjor vår, så vet hvor håpløst det kan føles Men om det er noe jeg angrer på, så er det at jeg klarte meg helt uten sykemelding da jeg begynte på denne prosessen. Det førte til en skikkelig smell Skulle også holde det hemmelig for omgivelsene, og det fins mange gode grunner til det, men selv om det blir litt vanskeligere med sykemelding, går det fint an å skylde på andre ting om folk spør. Dersom dere ikke har noen venner å betro dere til, ville jeg absolutt ha vurdert en profesjonell tredjemann. Har hørt at Klinikk Fjeld i Oslo skal være flinke på rådgivning/samtaleterapi til ufrivillig barnløse. Mulig man også kan gjøre det på Skype om dere ikke bor i nærheten.
På klinikk Fjeld ser jeg at Tone Bråten er...men gynekologen min mente hun ikke var aktiv for tiden.... Har ikke sjekket det opp noe nærmere. Jeg har ikke tatt i mot noen sykemelding per nå... det er tøffe tider, men samtidig tror jeg at jeg hadde blitt sprø av å gå hjemme.

Etter siste ul 23.11 tok jeg nye blodprøve uken etter for å se at Hcg sank.... legen ringte meg derimot torsdag ettermiddag og fortalte at overraskende nok steg hcg fremdeles. Hun hadde derfor ringt til vakthavende lege på sykehuset og fått time til meg der påfølgende dag for second opinion for å være helt sikker på at det ikke var noe ex.u.
Trappet opp på sykehuset neste morgen og utrolig nok kom jeg inn før tiden (!) Det var en hyggelig lege som var veldig grundig og kalte også på overlegen for å være helt sikker på å utelukke ex.u, noe det heldigvis ikke var. Jaggu meg mye en må gjennom i denne prosessen..... lettet!
Jeg fikk velge mellom å la kroppen ordne opp siden jeg hadde begynt å få blødninger eller få medikamentell abort. Jeg valgte førstnevnte og har ny kontroll 11.12. Utrolig spent på den. Dersom det fortsatt er rester forstod jeg det som at da var det med.abort som gjelder...Alle graviditetsymptomer er tilsynelatende borte nå i hvert fall. ¨Skal ta ny hcg i morgen for å se om hcg synker før time mandag....er spent på hvor lang tid det tar før den er <5.

Selv om julen blir helt annerledes enn tenkt. Hadde drømt om å dele den beste gaven til foreldrene/Svigerforeldre, kjenner jeg det i hvert fall skal bli godt med en ukes ferie.... Kjenner at julegleden ikke er på topp akkurat, men får håpe det hjelper å komme "hjem til jul".
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
31.12.2018
Gammel 07-12-2017, 23:17   #18
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
På klinikk Fjeld ser jeg at Tone Bråten er...men gynekologen min mente hun ikke var aktiv for tiden.... Har ikke sjekket det opp noe nærmere. Jeg har ikke tatt i mot noen sykemelding per nå... det er tøffe tider, men samtidig tror jeg at jeg hadde blitt sprø av å gå hjemme.

Etter siste ul 23.11 tok jeg nye blodprøve uken etter for å se at Hcg sank.... legen ringte meg derimot torsdag ettermiddag og fortalte at overraskende nok steg hcg fremdeles. Hun hadde derfor ringt til vakthavende lege på sykehuset og fått time til meg der påfølgende dag for second opinion for å være helt sikker på at det ikke var noe ex.u.
Trappet opp på sykehuset neste morgen og utrolig nok kom jeg inn før tiden (!) Det var en hyggelig lege som var veldig grundig og kalte også på overlegen for å være helt sikker på å utelukke ex.u, noe det heldigvis ikke var. Jaggu meg mye en må gjennom i denne prosessen..... lettet!
Jeg fikk velge mellom å la kroppen ordne opp siden jeg hadde begynt å få blødninger eller få medikamentell abort. Jeg valgte førstnevnte og har ny kontroll 11.12. Utrolig spent på den. Dersom det fortsatt er rester forstod jeg det som at da var det med.abort som gjelder...Alle graviditetsymptomer er tilsynelatende borte nå i hvert fall. ¨Skal ta ny hcg i morgen for å se om hcg synker før time mandag....er spent på hvor lang tid det tar før den er <5.

Selv om julen blir helt annerledes enn tenkt. Hadde drømt om å dele den beste gaven til foreldrene/Svigerforeldre, kjenner jeg det i hvert fall skal bli godt med en ukes ferie.... Kjenner at julegleden ikke er på topp akkurat, men får håpe det hjelper å komme "hjem til jul".
Samme skjedde med meg i vår. Endte derfor opp på Ullevål i påsken. Er en utrolig tilleggspåkjenning. For meg som har opplevd en traumatisk ex.u. før, ble det ekstra ille. Jeg greide ikke å forholde meg til familiebesøk eller noen ting den ferien. Men akkurat som med deg nå var det heldigvis falsk alarm.

Har hørt at Tone Bråten var sykemeldt i sommer, men trodde kanskje hun var tilbake nå etterhvert?

Hvor høy var hcg nå på siste målingen der den fortsatt hadde steget? Hvor lang tid det tar før den er normal igjen, avhenger både av rester og hvor høy den har vært i utgangspunktet om jeg har forstått det riktig. Er godt de tar det på alvor og måler.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 08-12-2017, 16:57   #19
Lille tulipan
Stadig innom

Standard

Sitat:
Samme skjedde med meg i vår. Endte derfor opp på Ullevål i påsken. Er en utrolig tilleggspåkjenning. For meg som har opplevd en traumatisk ex.u. før, ble det ekstra ille. Jeg greide ikke å forholde meg til familiebesøk eller noen ting den ferien. Men akkurat som med deg nå var det heldigvis falsk alarm.

Har hørt at Tone Bråten var sykemeldt i sommer, men trodde kanskje hun var tilbake nå etterhvert?

Hvor høy var hcg nå på siste målingen der den fortsatt hadde steget? Hvor lang tid det tar før den er normal igjen, avhenger både av rester og hvor høy den har vært i utgangspunktet om jeg har forstått det riktig. Er godt de tar det på alvor og måler.

Ja det er nok bekymringer og belastning om en ikke skal måtte på sykehuset for ex.u i tillegg. Veldig lettet over at det ble avkreftet.

Hmmm ja det kan godt henne hun er tilbake i arbeid nå. Har ikke sjekket det ut, men fått henne anbefalt av flere.

Jeg har tatt så mange hcg-prøver i det siste, men tror det steg fra ca 9200 - 14000 over noen dager. Altså relativt lave verdier for å være i uke 8 -9 og for lite stigning....

For øvrig er jeg veldig spent på ny time på sykehuset på mandag og om jeg ender opp med med.abort likevel. Har fått beskjed at HCG er svakt synkende til 12248 i dag.
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
31.12.2018

Sist endret av Lille tulipan : 08-12-2017 kl 16:59
Gammel 10-01-2018, 12:23   #20
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard oppdatering

Oppdatering:
det ble ingen forsøk nr to på desember pga spotting (kroppen hadde ikke normal mens,men småblødninger nesten en uke før mens)

Jeg vil være sikker på at kroppen er klar ved neste innsett, kan jo ikke risikere noe!

ERA test viste at endometirum var mottakelig /receptive, så da vet de bedre når de må gi meg progestron

Så nå venter jeg bare på mens og start av progonova
November/Desember 2017 Fjernet polypp + tatt ERA test
ERA test er postiv - de tror polypper blokkerte for innsett!
3.forsøk 26.mars 2018 satt inn topp kvalitet embryo NEGATIV
Innsett 9.oktober - hcg 80 18oktober - positiv!
15 november - tidlig ul, et sterkt hjertet banker 💖 8 uker på vei

11.desember - jordmortime og tidlig ul igjen, alt fint 12 uker på vei💖
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder