Ønskebarn forum  
Gammel 16-10-2017, 14:21   #431
aboutJune
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Har lest at Dhea også kan hjelpe kvinner med pcos, men det er visst like vanskelig å få tak i her som det andre du nettopp fikk anbefalt av legen din, eller?
Huff, høres ut som du var hatt en røff helg.. Håper du er bedre og at det snart går raskt i riktig retning💗

Dhea ser spennende ut, men ser ikke ut som det er så lett å få tak i. Med litt googling fant jeg en som hadde blitt politianmeldt når hun prøvde å kjøpe det fra utlandet😅
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-10-2017, 15:12   #432
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tmh83 Vis innlegg
Jeg fikk beskjed om at anti-tpo var på 1300 og at denne egentlig skulle være på under 100. Fikk og beskjed om at dette er det ikke noe å gjøre med. Så jeg håper virkelig at Intralipid gjør susen her

Jeg har forsøkt klexane tidligere, men jeg fikk ikke noe forklaring på hvorfor jeg skulle ha den. Bare tenkte at det var for å bedre blodgjennomstrømningen til livmoren, men om den har en betennelses dempende effekt er det bare enda mer positivt! Får håpe klexane hjelper deg med å beholde hele veien neste gang

Satte du Procren på deg selv? Leser at så mange får den satt av lege, men jeg tenkte å gjøre det selv. Har satt alle andre sprøyter på meg selv i forsøkene.

Uff, håper det som skal ut kom ut Når skal du måle neste hcg? Vet du hvorfor de ikke gjør utskrapning i Norge etter så lang tid? Er jo nesten umenneskelig at en skal gå rundt slik som det du har gjort.
Det med betennelsesdempende effekt leste jeg om i et forskningsforsøk med Heparin. Er usikker på om Clexane har samme virkestoff, eller om alle blodfortynnende sprøyter har den effekten. Fragmin er en annen variant som fås tak i her. Ellers gis som regel blodfortynnende for å unngå blodpropper i morkaken, for da får ikke spiren nok næring. Jeg har tatt flere blodlevringsprøver som viser at jeg ikke har såkalt tykt blod, men det er noen av dem som tester negativt på slike prøver som likevel har nytte av blodfortynnende, så derfor får man det gjerne uansett fordi det kan være kjekt å ha. Grunnen til at jeg har nølt til nå, er at jeg har lett for å blø når jeg er gravid, og med blodfortynnende blir man mere utsatt for det.

Jeg fikk en venninne til å hjelpe meg med Procren. Skulle settes i magefettet, så var ikke vanskeligere enn å sette eggløsningssprøyte.

Gyn mente det ikke var noen vits i å måle hcg før jeg skulle tilbake på kontroll tre uker etter siden den var såpass høy men jeg har time hos fastlegen en uke tidligere og får ham til å gjøre det da. Er også mye mulig jeg tar en tur innom privat gyn i mellomtiden, orker ikke denne seigpiningen

Den offisielle grunnen til at de foretrekker såkalt medisinsk abort fremfor kirurgisk er at det skal være mere skånsomt og mindre risikofullt, noe som er viktig for oss som vil bli gravide igjen. Men jeg tror ærlig talt det handler mest om penger. Vi må jo sette disse abortpillene hjemme, opptar ingen sykehusplass og må attpåtil betale for dem hos gyn med offentlig refusjonsordning På sykehus er all behandling ifbm. graviditet gratis, inkl. dagkirurgi. Klinikken min i Riga er ikke av den oppfatning at medisinsk abort skal være bedre enn kirurgisk, så det styrker mistanken min. Hadde jeg kunnet, ville jeg ha dratt dit og bare blitt ferdig med det, men de tilbyr dessverre ikke utskrapning

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk i feb.'18
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-12-2017, 19:16   #433
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Ja, masse lykke til med tidenes mest spennende julefeiring, Sk90 Etter mange tårer og tenners gnissel er du endelig snart i mål Og snart er det vår tur også, aboutJune Hvordan går det med deg, Emelie?

Her ble jeg litt betuttet da jeg kom på kontroll i dag og vi fremdeles så både intakt plommesekk og fostersekk med morkake og fosteranlegg på skjermen Så de harde klumpene som har kommet ut med jevne mellomrom, må ha vært koagulert blod. Venter nå på svar fra Riga for hva de råder meg til å gjøre videre

På tirsdag viste blodprøven at hcg lå på 14 000, så gyn tippet at det nok fremdeles ville ta 3-4 uker før det var helt ute av kroppen Det er ikke så gøy å gå rundt og være gravid uten å være gravid ...

Gyn sa de dessverre ikke satte drypp hos dem, så da må jeg nok ringe til Aleris og spørre dem om hjelp til å få satt disse intralipidene mine når den tid kommer
Hei igjen 😊 Tok litt tid før jeg kom meg på forumet igjen, har hatt en liten pause fra det meste rundt forsøkene en stund nå. Var på avsluttede samtale med Ivf-klinikken i oktober som var ganske oppløftende. Legen sa at vi har hatt veldig fine embryo, og at kroppen har reagert godt med lite stimulering. Hun synes det var rart at jeg ikke var blitt gravid, og hun anbefalte oss å fortsette i det private.

Det blir nok en pause frem mot våren, men kjenner at jeg begynner å bli klar for å tenke på veien videre i hvert fall. Ser at dere nevner intralapid og at dette skal dempe immunforsvaret..? Jeg har en autoimmun sykdom og synes det høres interessant ut.

Nå er vi syden og det er masse barnefamilier rundt oss til en hver tid. Ønsket om barn blir bestandig forsterket når vi er på ferie. For 4 år siden var vi på samme plass i syden etter et par mislykkede forsøk, og dessverre er vi ikke kommet i mål enda.. Et lite hjertesukk fra meg.

Ellers så ser jeg at du har gode nyheter AboutJune, så fantastisk med positiv test og så fine hcg prøver 😃😃 Spennende med ultralyd før jul, krysser fingrene for at det blir den beste julegaven du kan ønske deg 😊

Hvordan går det med deg SentUte?
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-12-2017, 00:05   #434
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Hei igjen 😊 Tok litt tid før jeg kom meg på forumet igjen, har hatt en liten pause fra det meste rundt forsøkene en stund nå. Var på avsluttede samtale med Ivf-klinikken i oktober som var ganske oppløftende. Legen sa at vi har hatt veldig fine embryo, og at kroppen har reagert godt med lite stimulering. Hun synes det var rart at jeg ikke var blitt gravid, og hun anbefalte oss å fortsette i det private.

Det blir nok en pause frem mot våren, men kjenner at jeg begynner å bli klar for å tenke på veien videre i hvert fall. Ser at dere nevner intralapid og at dette skal dempe immunforsvaret..? Jeg har en autoimmun sykdom og synes det høres interessant ut.

Nå er vi syden og det er masse barnefamilier rundt oss til en hver tid. Ønsket om barn blir bestandig forsterket når vi er på ferie. For 4 år siden var vi på samme plass i syden etter et par mislykkede forsøk, og dessverre er vi ikke kommet i mål enda.. Et lite hjertesukk fra meg.

Ellers så ser jeg at du har gode nyheter AboutJune, så fantastisk med positiv test og så fine hcg prøver 😃😃 Spennende med ultralyd før jul, krysser fingrene for at det blir den beste julegaven du kan ønske deg 😊

Hvordan går det med deg SentUte?
Hei
Jeg tror vi alle trenger en pause innimellom
Akkurat nå kjenner jeg en del på at dette skulle vært min andre jul med barn, og så er jeg fremdeles ikke kommet noen vei Men det er ikke noe annet å gjøre enn å fortsette å prøve.
Var på ultralyd for litt over to uker siden, og da var det fremdeles litt rester igjen i form av slim i livmoren. For snaut tre uker siden var hcg 17, men forrige tirsdag viste den endelig under fem Går nå og venter på at systemet skal komme i gang igjen Ifølge gyns gjetninger skulle jeg ha fått mensen for to dager siden, men det er ingenting som tyder på det ennå. Så snart jeg har sluttet å blø i neste syklus, er det meningen jeg skal ta saltvannsultralyd Gyn regnet med at de siste restene ville komme ut med mensen.
Skal til Riga om en uke og bl.a. sjekke for naturlige dreperceller og mthfr (genetisk avvik som har med opptak av folat og blodkoagulering å gjøre). Ellers blir det julemarked
Klinikken vil jeg skal vente til syklus nr. 2 før jeg starter med progynova

født i uke 21+3
født i uke 21+5
Fryseforsøk i feb.'18
Gammel 10-12-2017, 00:27   #435
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Hei
Jeg tror vi alle trenger en pause innimellom
Akkurat nå kjenner jeg en del på at dette skulle vært min andre jul med barn, og så er jeg fremdeles ikke kommet noen vei Men det er ikke noe annet å gjøre enn å fortsette å prøve.
Var på ultralyd for litt over to uker siden, og da var det fremdeles litt rester igjen i form av slim i livmoren. For snaut tre uker siden var hcg 17, men forrige tirsdag viste den endelig under fem Går nå og venter på at systemet skal komme i gang igjen Ifølge gyns gjetninger skulle jeg ha fått mensen for to dager siden, men det er ingenting som tyder på det ennå. Så snart jeg har sluttet å blø i neste syklus, er det meningen jeg skal ta saltvannsultralyd Gyn regnet med at de siste restene ville komme ut med mensen.
Skal til Riga om en uke og bl.a. sjekke for naturlige dreperceller og mthfr (genetisk avvik som har med opptak av folat og blodkoagulering å gjøre). Ellers blir det julemarked
Klinikken vil jeg skal vente til syklus nr. 2 før jeg starter med progynova
Godt å høre at hcg er kommet under 5 hos deg. Hva ser de etter på saltvannsultraltyd? Det er interessant å lese om alt man kan sjekke.. Lurer på hvor mye vi bør få sjekket/testet før neste forsøk. Kunne tenke meg å få sjekket om egglederene mine faktisk er tette og om de eventuelt lar seg åpne med kontrastvæske. Spurte ivf-legen om det, hun sa at det ikke gikk an. Men så har jeg snakket med ei som har fått åpnet egglederne med kontrastvæske, og hun ble gravid på første eggløsning etter. Hun hadde samme problemstilling som jeg mest sannsynlig har med arrvev på egglederene etter tidligere operasjoner.

Det høres hyggelig ut med julemarked da 😊 Håper tiden mot neste forsøk går fort for deg.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-12-2017, 02:54   #436
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Godt å høre at hcg er kommet under 5 hos deg. Hva ser de etter på saltvannsultraltyd? Det er interessant å lese om alt man kan sjekke.. Lurer på hvor mye vi bør få sjekket/testet før neste forsøk. Kunne tenke meg å få sjekket om egglederene mine faktisk er tette og om de eventuelt lar seg åpne med kontrastvæske. Spurte ivf-legen om det, hun sa at det ikke gikk an. Men så har jeg snakket med ei som har fått åpnet egglederne med kontrastvæske, og hun ble gravid på første eggløsning etter. Hun hadde samme problemstilling som jeg mest sannsynlig har med arrvev på egglederene etter tidligere operasjoner.

Det høres hyggelig ut med julemarked da 😊 Håper tiden mot neste forsøk går fort for deg.
På saltvannsultralyd ser de mye bedre enn på vanlig ul. Det var slik polyppene mine ble oppdaget. Dem kunne man ikke se uten saltvann som kontrastvæske, så man kan bli lurt om man bare går til vanlig ul. Ellers er det først og fremst rester etter aborten gyn skal se etter denne gangen.

Jeg har tidligere tatt en undersøkelse av egglederne der man skyllet kontrastvæske gjennom egglederne for å sjekket passasjen. Det skal visst også hjelpe til med å bedre passasjen de neste månedene. Det vil imidlertid ikke åpne dem om de er lukket, men undersøkelsen kan bekreft om passasjen er i orden.

Er ikke nødvendig om dere skal fortsette med prøverør, men om du tenker på hjemmeprøving eller inseminasjon, er det selvsagt noe annet. Personlig angrer jeg på at jeg utsatte meg for det. I motsetning til deg hadde jeg ingen indikasjoner på at det kunne være et problem, og undersøkelsen var veldig vond, så det bør være verdt det. Skulle jeg gjort det igjen, ville jeg jukset og tatt mye mer smertstillende enn det som stod i instruksen. Tror noen gjør det med morfin, og ville helt klart valgt dem om jeg hadde visst hva jeg gikk til på forhånd. Man kan også gjøre samme undersøkelsen (hcg) med røntgen.

Hvordan får man arrvev på egglederne som følge av operasjoner?

Håper dere får nullstilt dere nå

født i uke 21+3
født i uke 21+5
Fryseforsøk i feb.'18