Ønskebarn forum  
Gammel 24-09-2017, 17:55   #111
aboutJune
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Hvordan går det med deg, mamma_mia? Hvordan var privatklinikken? Fikk dere noen gode råd?
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0

Sist endret av aboutJune : 24-09-2017 kl 21:46
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-11-2017, 09:55   #112
mamma_mia
Nykommer

mamma_mia sin avatar

Medlem siden: Jun 2017
Standard

Huffamei! Det var jammen lenge siden jeg var her!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Hvordan går det med deg, mamma_mia? Hvordan var privatklinikken? Fikk dere noen gode råd?
Takk som spør, gode du! Joda, vi har blitt testet fra topp til tå. Har fått kjørt utvidet sædundersøkelse på mannen (2% spermier med riktig form bare, 37% som er bevegelige...). Noen genmutasjon hos meg, men skal visst ikke ha noe å si for graviditet. Ellers alt topp, men legen der har anbefalt hysteroskopi. Har sett noen cyster på UL, og har sagt at det er nødvendig å se på meg fra innsiden for å eventuelt finne årsak til hvorfor vi ikke lykkes (kan ligge der). Men! Jeg har hatt innsett i klinikken min her for 8 dager siden. Vi har jo fortsatt egg på frys her, så vi gjør dette ferdig før vi bestemmer oss for å gå for det private... Tok hCG blodprøve på onsdag (6 dpt), men den var under 1 (muligens altfor tidlig... ). Tok en til i dag og venter på svar... Vil tro på at den blir positiv i dag, og ellers burde jeg sikkert ta enda en på mandag.
Selve innsettet var noe for seg! Tre leger måtte til for å sette inn!!! Hun første fikk ikke kommet gjennom en sving (?). Men så etter ganske mye smerte og godt over halv time på gynstolen klarte de det! Var dårlig noen dager etter, har fortsatt vondt. Det som er helt på trynnet for meg, er at de igjen mente at jeg ikke trenger Lutinus... Men jeg startet på den på onsdag, og tror på at den gjør jobben!
Februar 2017 - #1 ICSI - 13 egg ut, overstimulering, totalfrys av 5 blasto
Mai 2017 - #1 FER - Letrozol + Lutinus
Juni 2017 - #2 FER - Letrozol + Lutinus
August 2017 - #3 FER - Progynova + Lutinus - avbrutt
September 2017 - #4 FER - naturlig syklus - avbrutt
November 2017 - #5 FER - Letrozol + Menopur
mamma_mia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-11-2017, 15:47   #113
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mamma_mia Vis innlegg
Huffamei! Det var jammen lenge siden jeg var her!

Takk som spør, gode du! Joda, vi har blitt testet fra topp til tå. Har fått kjørt utvidet sædundersøkelse på mannen (2% spermier med riktig form bare, 37% som er bevegelige...). Noen genmutasjon hos meg, men skal visst ikke ha noe å si for graviditet. Ellers alt topp, men legen der har anbefalt hysteroskopi. Har sett noen cyster på UL, og har sagt at det er nødvendig å se på meg fra innsiden for å eventuelt finne årsak til hvorfor vi ikke lykkes (kan ligge der). Men! Jeg har hatt innsett i klinikken min her for 8 dager siden. Vi har jo fortsatt egg på frys her, så vi gjør dette ferdig før vi bestemmer oss for å gå for det private... Tok hCG blodprøve på onsdag (6 dpt), men den var under 1 (muligens altfor tidlig... ). Tok en til i dag og venter på svar... Vil tro på at den blir positiv i dag, og ellers burde jeg sikkert ta enda en på mandag.
Selve innsettet var noe for seg! Tre leger måtte til for å sette inn!!! Hun første fikk ikke kommet gjennom en sving (?). Men så etter ganske mye smerte og godt over halv time på gynstolen klarte de det! Var dårlig noen dager etter, har fortsatt vondt. Det som er helt på trynnet for meg, er at de igjen mente at jeg ikke trenger Lutinus... Men jeg startet på den på onsdag, og tror på at den gjør jobben!
Gratulerer som ruger Hvor mange egg har dere igjen på frys i det offentlige nå da? Håper at dere ikke vil trenge dem før det er tid for søskenforsøk.

Om det blir noen flere runder, ville jeg ha spurt om muligheten til å få en hysteroskopiundersøkelse i det offentlige (eller i det private med henvisning dersom det går). Blir sikkert lenger å vente, så kan nok lønne seg å planlegge litt. Jeg har tatt hysteroskopi flere ganger og har aldri hatt noen særlige bivirkninger - kan ikke sammnlignes med lapraskopi.

Er det pga. mannen at dere fikk innvilget forsøk i utgangspunktet? Har du hatt innsett i naturlig syklus siden de ikke vil gi deg Lutinus? Innbiller meg at man kanskje kjører på med mer progesteron for eldre kvinner siden egenproduksjonen kan dale litt med årene, og noen mener at tilførsel av hormoner stresser kroppen, så det er kanskje det som ligger bak dersom du ikke er så gammel enda.

Den innsettrunden hørtes helt forferdelig ut!

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk i feb.'18
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-11-2017, 15:48   #114
mamma_mia
Nykommer

mamma_mia sin avatar

Standard

Utrolig!!! Resultatene er klare i laben, men... de kunne ikke si dem til meg, og jeg må vente på beskjed fra legen! Og legen svarer ikke!!!
Gammel 17-11-2017, 15:51   #115
mamma_mia
Nykommer

mamma_mia sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer som ruger Hvor mange egg har dere igjen på frys i det offentlige nå da? Håper at dere ikke vil trenge dem før det er tid for søskenforsøk.

Om det blir noen flere runder, ville jeg ha spurt om muligheten til å få en hysteroskopiundersøkelse i det offentlige (eller i det private med henvisning dersom det går). Blir sikkert lenger å vente, så kan nok lønne seg å planlegge litt. Jeg har tatt hysteroskopi flere ganger og har aldri hatt noen særlige bivirkninger - kan ikke sammnlignes med lapraskopi.

Er det pga. mannen at dere fikk innvilget forsøk i utgangspunktet? Har du hatt innsett i naturlig syklus siden de ikke vil gi deg Lutinus? Innbiller meg at man kanskje kjører på med mer progesteron for eldre kvinner siden egenproduksjonen kan dale litt med årene, og noen mener at tilførsel av hormoner stresser kroppen, så det er kanskje det som ligger bak dersom du ikke er så gammel enda.

Den innsettrunden hørtes helt forferdelig ut!
Ja, det var pga. mannen vi ble henvist. Og sant med Lutinus - de sa at siden jeg hadde egen eggløsning, så trenger jeg ikke progesterontilskudd (men har starta med den på onsdag etter konsultasjon med min gynekolog - hadde progesteron på 24, og det skal være noe høyere...).
Ja, tar gjerne hysteroskopi privat, bare de vil henvise meg til det!...
Gammel 17-11-2017, 15:53   #116
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Utrolig!!! Resultatene er klare i laben, men... de kunne ikke si dem til meg, og jeg må vente på beskjed fra legen! Og legen svarer ikke!!!
Jeg har også opplevd legesekretærer med slik instruks fra legen - utrolig irriterende

Her går jeg rundt og håper på det motsatte, nemlig at hcg snart skal synke til under 5 Forrige fredag lå den fortsatt på 17

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk i feb.'18
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-11-2017, 09:02   #117
mamma_mia
Nykommer

mamma_mia sin avatar

Unhappy

I går kveld fikk jeg melding om at hCGen er fortsatt under 1... Jeg bare skjønner ikke... Er så knust akkurat nå...

Vi har to blasto på frys, og ingen anelse hva vi kan gjøre videre... :-( Når man starter med 5 blasto på frys, så tenker man at dette må føre til i hvert fall 1 graviditet jo! Men nå... Nå er jeg redd at vi bare bruker opp egga!

Sist endret av mamma_mia : 18-11-2017 kl 09:05
Gammel 18-11-2017, 09:44   #118
aboutJune
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
I går kveld fikk jeg melding om at hCGen er fortsatt under 1... Jeg bare skjønner ikke... Er så knust akkurat nå...

Vi har to blasto på frys, og ingen anelse hva vi kan gjøre videre... :-( Når man starter med 5 blasto på frys, så tenker man at dette må føre til i hvert fall 1 graviditet jo! Men nå... Nå er jeg redd at vi bare bruker opp egga!
Så leit mamma_mia kjenner så godt den følelsen.. Det er jo bra at dere har flere på frys, det er nok en av de to siste som er "gullblastoen" vettu Og spennende at dere har fått tatt flere undersøkelser og om du får tatt hysteroskopi også så vet man at det er bare å vente på det perfekte embryoet. Det kommer til å gå til slutt Men føler ned deg i dag, en vanskelig lørdag
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder