Ønskebarn forum  
Gammel 19-08-2018, 22:18   #91
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Koselig og høre fra dere Sent ute og Newbie

Det er fantastisk lesning at dere har fått sett bankene hjerter og at alt er bra så langt, dette kommer til å gå bra det bare må det gjøre
Dere er kjempe heldige og jeg håper dere får et godt svangerskap selv om det sjeldent blir bekymringsfritt med tanke på våre bakgrunner, så håper jeg dere klarer å senke skuldrene etterhvert og nyte svangerskapet.
Skjønner at det ikke alltid er like enkelt

Som dere ser så er vi i gang nå med siste FER forsøk og reiser ned til Athen snart så det blir veeeeeldig spennende.

Bare en liten bekymring her på veien... Jeg oppdaget på torsdagen at jeg var så veldig øm i det venstre brystet og etterhvert ikke bare ømt men vondt. Hadde da vondt hele tiden ikke bare ved berøring. Da kjentes hele puppen hovent og jeg kunne kjenne en kul. Puppen kjentes nesten ut som om jeg skulle hatt silikon. Ble veldig bekymret, men rart at man skulle begynne å kjenne noe sånn plutselig. Tror det kan komme av hormonene jeg tar. Er det andre som har opplevd lignende? Dette ble bedre i løpet av lørdagen og blir stadig bedre. Skal til legen på mandagen men til en ung turnus lege selvsagt så vet nu ikke helt. Om han skulle ville at jeg skulle ta mammografi så er det jo 6 ukers ventetid offentlig som betyr å utsette forsøket. Eller jeg kan prøve og få tatt det privat i Oslo og betale 4-6 tusen kroner og håpe jeg får tatt det og evt svar før innsett. Vil ikke utsette forsøket, men kan selvsagt ikke ofre livet mitt på det heller

Første steget blir legetimen i morgen så får jeg se hva han sier
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 10:28   #92
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mimsen Vis innlegg
Hei alle sammen!

Tenkte jeg kunne hive meg med dere i august/september klubben.

Jeg var med i mai klubben og hadde da et negativt FER forsøk.

Litt om min historie jeg har alvorlig og utbredt grad av endometriose som er årsak til infertilitet her. Vi har vært så veldig heldig å lykkes etter 10-11 år med ivf forsøk i Norge med like mange forsøk så lykkes vi ved ED forsøk i Athen. Ble tvilling gravid, fødselen startet i uke 23+1, vi mistet gutten våres men var så heldige som fikk beholde verdens sterkeste og beste lille skatt. Vi har i dag ei frisk og flott jente på 4 år Uendelig takknemlig for henne

Nå har ikke den tøffe tiden på sykehuset skremt vannet av oss tydeligvis så vi prøver oss med søsken forsøk.

Vi har vært i Athen for hysteroskopi og hatt 2 fersk forsøk og to FER forsøk som har vært negative.

Vært i Athen i juli for ny hysteroskopi og dem fjernet en del arrvev igjen.
Infeksjonstilstanden jeg hadde ved forrige hysteroskopi så veldig mye bedre. ut, bare noen små flekker rundt omkring. Men skal alikavel ta flere runder med antibiotika pga det. + masse medisiner for å dempe endometriosen.

Jeg er godt i gang med medisiner for et FER forsøk, skulle egentlig hatt ul av måling av slimhinne på fredagen, men siden jeg har lang reisevei for å ta det og målingene tidligere har vært bra(10mm) så satser vi på at alt er bra denne gangen også og drar rett ned for innsett den 28 august. Vi reiser til Athen søndag 26 august.

Vi håper embryoene overlever opptiningen, men legen var ikke veldig bekymret for det han sa de var av høy kvalitet. Det var han som opererte meg og tok implantasjonskutt der han skal sette embryoene tilbake. Han sa også at livmoren så veldig fin ut nå at han hadde sett mye verre tilfeller som hadde lyktes.

Så nå satser vi alt på dette forsøket og håper det blir et positivt resultat For dette blir nokk det siste forsøket på oss. Vi har vært så lenge i dette gamet og det begynner å tære på helsen med alle disse medisinene og nedturene, man er jo ikke super ung lenger heller

Har ikke fått oppdatert meg på alle her inne enda, men skal gjøre det etterhvert. Blir spennende og få følge dere og håper det blir mange positive tester framover. Ønsker alle sammen masse lykke til
Tungt å lese at du mistet den ene tvillingen. Men så kjekt å lese at det gikk bra med den andre Skjønner at det er tøft å begynne igjen nå, men bra det som skjedde ikkje har skremt deg vekk. Så spennende med søskenforsøk Særlig når det er det siste. Men eg har trua på at det går bra! Det er jo veldig positivt når legen har sagt at egget er av høy kvalitet
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 10:40   #93
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:

Det er fantastisk lesning at dere har fått sett bankene hjerter og at alt er bra så langt, dette kommer til å gå bra det bare må det gjøre
Dere er kjempe heldige og jeg håper dere får et godt svangerskap selv om det sjeldent blir bekymringsfritt med tanke på våre bakgrunner, så håper jeg dere klarer å senke skuldrene etterhvert og nyte svangerskapet.

Som dere ser så er vi i gang nå med siste FER forsøk og reiser ned til Athen snart så det blir veeeeeldig spennende.

Bare en liten bekymring her på veien... Jeg oppdaget på torsdagen at jeg var så veldig øm i det venstre brystet og etterhvert ikke bare ømt men vondt. Hadde da vondt hele tiden ikke bare ved berøring. Da kjentes hele puppen hovent og jeg kunne kjenne en kul. Puppen kjentes nesten ut som om jeg skulle hatt silikon. Ble veldig bekymret, men rart at man skulle begynne å kjenne noe sånn plutselig. Tror det kan komme av hormonene jeg tar. Er det andre som har opplevd lignende? Dette ble bedre i løpet av lørdagen og blir stadig bedre. Skal til legen på mandagen men til en ung turnus lege selvsagt så vet nu ikke helt. Om han skulle ville at jeg skulle ta mammografi så er det jo 6 ukers ventetid offentlig som betyr å utsette forsøket. Eller jeg kan prøve og få tatt det privat i Oslo og betale 4-6 tusen kroner og håpe jeg får tatt det og evt svar før innsett. Vil ikke utsette forsøket, men kan selvsagt ikke ofre livet mitt på det heller

Off! Hva medisin er det du går på nå da? Eg ser på den som eg går på, Progynova, og der står det at man må blant anna:

Undersøke brystene dine regelmessig. Ta kontakt med lege dersom du oppdager forandringer slik som:
- søkk eller groper i huden
- forandringer i brystvorten
- kuler du kan se eller kjenne

Så det er bra du skal til lege. Selvfølgelig er livet ditt viktigere. Eg hadde spurt legen om det. Viss legen mener det er en farlig kul/klump, og du burde sjekket det, så hadde eg gått privat. Men det kan vere en lymfeknute også. Men viss han er ung og ikkje har så peiling på slikt, så ville eg ringt kontoret og spurt om å få noen som hadde greie på bryst/ kreft. Det gjorde eg i forfjor. Da fikk eg en annen lege som kjente på brystene mine, som førte til at eg fikk akutt time dagen etter på Haukeland. Så det kan vere du får det. Da tok de prøver av kulen. Viste seg at det ikkje var noe skummelt i klumpen. Satser på at det går bra Lykke til
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 20-08-2018, 10:59   #94
SK90
Flyttet inn

Standard

Når dere bruker lutinus, ligger dere 30min etter da? Og bruker dere den applikatoren, eller fører dere berre den inn med fingeren? 😊
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 20-08-2018, 14:40   #95
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:

Ser du har fått gode råd av Sk90 her Selv har jeg ingen erfaring med kuler, men har hatt en del vonde stikninger i forstørrede og spente bryst under hormonstimulering med progesteron. Kan ikke huske å ha fått det med østrogen, men alle reagerer jo forskjellig på disse hormonkurene. Denne gangen fikk jeg derimot nervøs blære med en gang jeg begynte med Progynova, og akupunktøren sa at østrogen kunne irritere den selv om man ikke var gravid. Håper du får et klart svar før innsett

Kjenner godt følelsen av siste sjanse med de embryoene man har igjen på frys Sånn har det vært for både Rubia og meg denne gangen, og da er det jo bare helt utrolig når man endelig får napp Håper virkelig at det er tilfelle for deg også nå Alt burde jo ligge godt til rette denne gangen

Har du noen gang fått svar på hvorfor du kom i tidlig fødsel med tvillingene den gangen? Mulig du har nevnt det før, men gravidtåken har tatt meg i mellomtiden

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 14:49   #96
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Når dere bruker lutinus, ligger dere 30min etter da? Og bruker dere den applikatoren, eller fører dere berre den inn med fingeren? 😊
Jeg unngår applikator etter innsett, men har brukt den et par ganger før. Liker imidlertid ikke å bruke den samme to ganger av hygieniske årsaker selv om jeg skyller den etter bruk, og det følger jo bare med en i hver pakke. Føler også at jeg har bedre styring med fingrene, at det blir mere skånsomt. Syns langfingeren er best for å få dyttet pillen lengst mulig inn, men det finner du ut av.

Og ja, jeg pleier som regel å legge meg ned i en halvtime etterpå, har hørt at noen har fått det anbefalt av legen. Hvor ofte skal du ta det nå og hvor mye om gangen? Hvor lenge skal du holde på om du blir gravid?

Den damen jeg fortalte om som fikk soppinfeksjon etter innsett, fødte forresten et barn til termin

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 15:19   #97
Marianne87
Stadig innom

Marianne87 sin avatar

Medlem siden: Jul 2018
Sted: Stavanger
Standard Oppdatering fra meg:

Var hos gynekologen i dag og målte slimhinnen til 9,3 mm.
Fikk til svar fra klinikken at dette var veldig bra
De har planlagt å hente ut egg fra donor på onsdag, og jeg skulle da starte med 800 mg Utrogestan (400 mg morgen og kveld) og Doxycycline (antibiotika 100 mg hver 12. time) på torsdag etter klarsignal fra dem.

Innsett blir mandag neste uke, om alt går etter planen
Vi lander i Spania kl 14:30 denne dagen
Termin 14 mai 2019
Fødte en nydelig prins 17.05.19
3635 gram, 37 cm hodeomkrets, og 51 cm lang
Marianne87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 16:07   #98
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Jeg har ikke brukt applikatoren. Bedre kontroll uten syns jeg og fikk anbefalt på apoteket å ikke bruke den av hygieniske årsaker, vanskelig å få vasket den. Jeg har ikke pleid å ligge ned etterpå, bare ved kveldsdosen som jeg har tatt før leggetid da. Ellers håper jeg at du finner ut av det med soppinfeksjonen. Har vært plaget med det selv i perioder, og det blir ikke akkurat bedre av hormoner og gris. Men har fått god hjelp av sånne tuber med krem med melkesyrebakterier, også unngå bind/reiseinnlegg med plast (stoff eller sånne fra helsekost er bedre). Lykke til med innsett!
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 19:19   #99
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Takk for det SK90 og for gode råd

Det gikk bra hos legen i dag, han mente at det ikke var en farlig kul da den som regel ikke starter med smerter, trykk øm, at det var gått tilbake, ikke søkk i huden eller andre forandringer osv. Trodde det kom av hormonene eller betent kjertel som var hovnet opp for så og gå tilbake. Men jeg burde høre med klinikken om dette kunne være bivirkninger av medisinene. Han var ikke så kjent med dem. Han mente at jeg ikke trengte og kanselere forsøket nå pga det. Men jeg måtte følge med evt måtte jeg henvises seinere til mammografi. Eller om jeg selvsagt ville ta det privat nå så var det opp til meg men han mente ganske sikkert at det ikke var noe farlig. Jeg tenker egentlig det samme så da blir det sånn. Om jeg skal ta det privat så blir det litt hektisk og få ordnet seg time og reise til timen osv. Men hadde gjort det om jeg mente det var nødvendig.

Satser på at alt er ok og vist det ikke blir bedre så får jeg sjekket det opp seinere.

SK90 jeg brukte og ligge 15-30 minutter etter litunus og brukte bare fingeren til innsett av den.

Sent Ute jeg tenker også at man kan sikkert få litt forskjellige bivirkninger av disse medisinene vi putter i oss selv om det ikke er likt hver gang. Jeg har ikke opplevd dette før, bare ømme, tyngre større bryst.

Dem mente at fødselen kunne ha startet av en infeksjon, da det ble påvist at tvilling 1 hadde startet og danne antistoffer og det ble funnet noen typer bakterier i morkaken.Husker ikke hvilken bakterier. Dem kunne ikke si sikkert om dette startet før eller etter fødselen startet. Jeg tror det var før, fordi jeg hadde så mye smerter ei god stund før, allerede fra ordinær ul til og fra. Men verst de siste ukene før det startet.

Ja det blir spent med de siste 2 embryoene vi har igjen. Ingen garanti selv om det var av beste kvalitet for det fikk vi inn forrige gang også. Men hadde da ikke en fersk hysteroskopi med implantasjonskutt.

Takker for lykke ønskninger
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2018, 20:33   #100
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg unngår applikator etter innsett, men har brukt den et par ganger før. Liker imidlertid ikke å bruke den samme to ganger av hygieniske årsaker selv om jeg skyller den etter bruk, og det følger jo bare med en i hver pakke. Føler også at jeg har bedre styring med fingrene, at det blir mere skånsomt. Syns langfingeren er best for å få dyttet pillen lengst mulig inn, men det finner du ut av.

Og ja, jeg pleier som regel å legge meg ned i en halvtime etterpå, har hørt at noen har fått det anbefalt av legen. Hvor ofte skal du ta det nå og hvor mye om gangen? Hvor lenge skal du holde på om du blir gravid?

Den damen jeg fortalte om som fikk soppinfeksjon etter innsett, fødte forresten et barn til termin
Ok! Takk Ja, eg brukte også fingeren. Synst også eg har mer kontroll da. Og så la eg meg ned. Men klarer nok ikkje alltid det tre gonger for dagen. Eg tar 3 gonger for dagen nå, og skal fortsette i to uker etter innsett. Eg synst det er rart, når eg hører om så mange som tar det mye lengre. Hmm.. Det var godt å høre at hun fikk et barn 😊
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder