Ønskebarn forum  
Gammel 04-10-2018, 10:00   #571
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Dette var forferdelig trist og leit å lese SentUte! Så utrolig urettferdig og vondt! Jeg har tenkt så masse på deg, men har ikke fått med meg termin-tråden før nå. Helt ubeskrivelig vondt at du måtte igjennom dette, hadde så troa på at det skulle gå bra. Håper du har noen sammen med deg som tar godt vare på deg etter som har skjedd.

Her kom svaret på hcgen som var tatt på mandag, 14 dager etter befruktning, 12 dager etter innsett.. Den var på 10. Har tatt ny blodprøve i dag som jeg får svar på på fredag, men tror ikke dette går helt veien.. Spurte etter Cyklokapron, men det gir de bare hvis man har kraftige menstruasjonslignende blødninger, og det har jeg ikke foreløpig.
Hm, har du satt inn ett eller to egg? Siden testsvarene har vært så fine før blodprøven, tyder jo det på at du må ha hatt en hcg på minst 25 (det er ihvertfall utslagsgrensen for den elektroniske testen), men om du har fått satt inn to, kan blødningen bl.a. bety at du er i ferd med å miste ett, og det kan gjøre at hcg synker midlertidig Om du kun har satt inn ett, ser det litt verre ut, for synking av nivået pleier dessverre å være dårlig nytt, men det fins også en liten mulighet for at testene har slått ut på lavere hcg enn de skal, og at hcg-produskjonen bare er litt treg med å komme i gang

Ved kjemisk misting har jeg bare hatt en liten blødning ... Håper sånn for deg at det ikke er tilfelle denne gangen, men bare det at du faktisk har vært gravid, skal gjøre det lettere neste gang Kanskje løsningen neste gang (om det blir nødvendig) kan være lenger kur med Prednisolon, ev. med høyere dose? Jeg er i utgangspunktet satt på 20 mg som starter seks dager før innsett, men de gangene jeg av andre grunner har gått på Prednisolon litt lenger i forkant av behandlingsplanen, har jeg faktisk lyktes, og jeg begynner å tro at det neppe kan ha vært tilfeldig, særlig med tanke på at jeg har hatt høye senkningsverdier siden jeg mistet tvillingene. Har du fått målt senkningsverdiene dine?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2018, 10:16   #572
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lillestjerne Vis innlegg
Sent ute... Mitt hjerte blør for deg og gutten din som ikke fikk leve. Dette er hjerteskjærende. Jeg fatter ikke at verden skal være så brutal. Jeg er ikke ofte inne her lenger. Men én sjelden gang går jeg inn og ser hvordan dere har det. Og da spesifikt deg. Historien din er så tøff og jeg har gledet meg sånn over at ting så ut til å gå i riktig retning. Og nå dette. 😢 Tårene kom i strie strømmer her. Jeg har så forferdelig vondt av deg. Jeg har ikke ord... Skulle så gjerne ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg.

Akkurat nå er det nok bare presten som kan hjelpe meg ved å prøve å gi meg tilbake troen på noe jeg egentlig ikke har så mye tro på lenger, nemlig at mine tre små er sammen i himmelen, og at vi en dag skal bli gjenforent Om det er aldri så urealistisk, er det det eneste som kan gi trøst og gjøre den ufattelig grusomme sorgen biittelitt lettere å bære, og da får bare realismen vike for en gangs skyld.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2018, 13:17   #573
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg

Akkurat nå er det nok bare presten som kan hjelpe meg ved å prøve å gi meg tilbake troen på noe jeg egentlig ikke har så mye tro på lenger, nemlig at mine tre små er sammen i himmelen, og at vi en dag skal bli gjenforent Om det er aldri så urealistisk, er det det eneste som kan gi trøst og gjøre den ufattelig grusomme sorgen biittelitt lettere å bære, og da får bare realismen vike for en gangs skyld.
Kjære flotte kloke deg Sent ute. Dette river i hjertet å lese. Jeg var ikke klar over hva som har skjedd. At livet kan være så vondt. Jeg har ingen kloke ord så sender deg varme og klemmer i en tøff tid

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gjør nå fryseforsøk med donoregg

1. ED i Spania mars-18 neg resultat

2. ED i Spania mai-18 neg resultat

3. ED i Spania juni-18 neg resultat

4. ED i Spania nov-19 ...venter på resultat

Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2018, 18:12   #574
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:

Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2018, 20:56   #575
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Sitat:

Jeg er ikke religiøs men ser jo at tanken på at dine skjønne små er sammen og at dere vil sees igjen kanskje vil lette litt i denne ubeskrivelig tunge stund. Jeg ønsker og håper at det skjer ❤️❤️❤️Jeg sender deg all den varme og kjærlighet som finnes i hjertet mitt. Og selv om vi aldri har møttes har du og din historie rørt meg så utrolig mye. Jeg skal ikke si at jeg skjønner hvordan du har det. For det tror jeg ikke det er mulig om en ikke har opplevd det du opplever nå. Men... Jeg håper og tror at du vil reise deg igjen. At du vil få det du ønsker mest av alt og vil finne lyse gode dager igjen... Selv om det nok fortoner seg umulig nå. Mange varme tanker og klemmer sendes deg min venn ❤️
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2018, 20:58   #576
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:

Det er så ufattelig trist Sent Ute 😔 kondolerer så mye
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2018, 15:28   #577
serendipity
Nykommer

Medlem siden: Apr 2017
Standard Bankende hjerte

Heia

I dag fikk vi se et bankende hjerte på UL. Det var stort, og det kom noen tårer. Fra å være et abstrakt konsept, ble lille bønnen veldig virkelig.

Jeg sluttet å spotte på Plan B, og begynte nedtrapping onsdag kveld. Frem til i dag har truseinnleggene vært rene, men i dag er ikke fargen på utfloden helt klar og det er pittesmå brune prikker (beklager mye detaljer). Det er ikke godt å si om det er rester fra tidligere i uken, eller noe nytt. Kjenner det overdøver gleden over å se det bankende hjertet i dag. For nå er det enda mer som står på spill. I forfjor mistet vi i uke 20, en uke etter å ha sett et bankende hjerte på UL.

Jobben min er å ikke la fantasien ta overhånd.

Utrolig glad i dere
serendipity er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2018, 15:50   #578
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av serendipity Vis innlegg
Heia

I dag fikk vi se et bankende hjerte på UL. Det var stort, og det kom noen tårer. Fra å være et abstrakt konsept, ble lille bønnen veldig virkelig.

Jeg sluttet å spotte på Plan B, og begynte nedtrapping onsdag kveld. Frem til i dag har truseinnleggene vært rene, men i dag er ikke fargen på utfloden helt klar og det er pittesmå brune prikker (beklager mye detaljer). Det er ikke godt å si om det er rester fra tidligere i uken, eller noe nytt. Kjenner det overdøver gleden over å se det bankende hjertet i dag. For nå er det enda mer som står på spill. I forfjor mistet vi i uke 20, en uke etter å ha sett et bankende hjerte på UL.

Utrolig glad i dere
Gratulerer! Sa det nok gikk bra
Helt sikkert rester det du opplever nå, men vet av erfaring at man ikke vil ha noe å lure på, så det beste er at det forsvinner helt.
Kan jeg spørre, hva skjedde med dere sist?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2018, 15:53   #579
Marianne87
Stadig innom

Marianne87 sin avatar

Medlem siden: Jul 2018
Sted: Stavanger
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av serendipity Vis innlegg
Heia

Utrolig glad i dere
Fantastisk
Vil tro det bare er rester hvis det er brunt..
Termin 14 mai 2019
Fødte en nydelig prins 17.05.19
3635 gram, 37 cm hodeomkrets, og 51 cm lang
Marianne87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2018, 15:59   #580
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:

Kjære deg, så ufattelig leit dette. Hvis du finner noe som gir trøst er det veldig bra. Ingen av oss vet sikkert hva som er på andre siden. Jeg tenker som Lillestjerne, at du finner styrken, men vet så godt hvordan det er når man kjenner at all styrke er oppbrukt og borte. Noen av oss får mer å håndtere enn det man skulle tro går an. Du har med ditt engasjement og varme hjerte og sindige ro beroliget og gitt råd til så mange her inne, du har helt sikkert sørget for at flere har fått ønskene sine oppfylt. Nå vil vi alle så gjerne at du skal få ditt høyeste ønske oppfylt også. jeg tenker på deg hver dag.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder