Ønskebarn forum  
Gammel 18-08-2018, 13:03   #81
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Jeg slet med sopp for mange år siden da jeg hadde en annen partner. Mener det finnes en hurtigkur variant hvor du ikke må holde på en uke. Jeg pleide å bli kvitt det veldig fort.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-08-2018, 14:03   #82
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Sånne leger fins det dessverre altfor mange av, særlig ved sykehusene.

Man kan få mer sopp av progynova. Det er den økte østrogenproduksjonen som gjør at gravide lettere får sopp. Jeg ville satt i gang en stikkpillekur med en gang for sikkerhets skyld, så er du forhåpentligvis ferdig til innsett. Jeg har aldri hørt om noen som hadde sopp ved innsett, men jeg vet om ei som fikk det ikke så lenge etterpå. Hun skyldte på at det ble fuktig i truseinnleggene med alle progesteronstikkpillene Når skal du begynne med Lutinus?
Eg skal begynne med lutinus på mandag. Men bør eg ikkje sjekke med lege om det er sopp eller ikkje? Eller kan man bare ta kjøpe og ta en kur? Gjer det ingenting? Eg hadde litt salve fra i fjor, og smurte på igår og idag tidlig. Trur dere det er nok å bruke det til mandag, eller må man ha den tabletten også?

Det er kanskje ikkje så bra å ha sopp ved innsett. Hvordan gikk det med hun som fikk det ei stund etter innsett?
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet

Sist endret av SK90 : 18-08-2018 kl 14:06
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-08-2018, 21:38   #83
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Eg var på UL igår, og slimhinna så fin ut sa de. Eg skal ha innsett neste onsdag, viss eggene overlever opptining da Synd eg ikkje får vite før den dagen om eggene overlever eller ikkje. Det er så spennende. Håper virkelig og krysser fingrene

Men uansett, eg møtte på en lege igår, som aldri burde ha jobbet på en slik klinikk. Hun var altså så frekk, sur og teit. Hun så rart på meg, som eg var helt dum. Eg spurte helt vanlige spm, om blant annet eggene mine, *** før og etter og litt sånn. Og hun bare så på meg, og hevet øyenbryna sine, og sa etter ei stund; mener du samleie?... Og synst det var helt teit at eg spurte om det. Og så spurte eg om sopp, for eg har klødd litt i ca 1,5 uker nå, men vet ikkje om det er sopp eller om det er progynova'en. Og eg tenkte ikkje at det hadde så mye å si for forsøket. Men til det sa hun; og det sier du nå? Det er vel litt for sent å si det nå, nå som du skal ha innsett neste uke...
Herlighet. Eg ble helt paff av hun damen. Eg ble rett og slett litt lei meg, skuffet og irritert.. Men vet dere noe om det forresten, at viss eg har sopp, kan det påvirke innsettingen, egget og hele forsøket? Eg håper ikkje det. Og har dere hatt sopp nedentil mens dere skal sette inn egg? 😊
Jeg fant dette, på Helse Bergen sine sider:

"Eg har fått soppinfeksjon. Korleis kan eg behandle det?
Dette kan bli behandla lokalt med Ekovag eller Canesten, vagitoriar eller krem (mjølkesyrebakteriar). Du kan ikkje bruke Diflucan tablettar samtidig med IVF-forsøket."

https://helse-bergen.no/avdelinger/k...-fors%C3%B8ket
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-08-2018, 22:41   #84
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Jeg fant dette, på Helse Bergen sine sider:

"Eg har fått soppinfeksjon. Korleis kan eg behandle det?
Dette kan bli behandla lokalt med Ekovag eller Canesten, vagitoriar eller krem (mjølkesyrebakteriar). Du kan ikkje bruke Diflucan tablettar samtidig med IVF-forsøket."

https://helse-bergen.no/avdelinger/k...-fors%C3%B8ket
Tusen takk for god info. 😊 Eg har kjøpt canesten nå, så skal ta det nå i helgen. Håper det går over fort. Det blir veldig klissete med både canesten- salve og lutinus. Men eg må sikkert smøre meg noen dager neste uke også. Så det får bare bli klissete! Takk for god hjelp
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 18-08-2018, 22:49   #85
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Eg skal begynne med lutinus på mandag. Men bør eg ikkje sjekke med lege om det er sopp eller ikkje? Eller kan man bare ta kjøpe og ta en kur? Gjer det ingenting? Eg hadde litt salve fra i fjor, og smurte på igår og idag tidlig. Trur dere det er nok å bruke det til mandag, eller må man ha den tabletten også?

Det er kanskje ikkje så bra å ha sopp ved innsett. Hvordan gikk det med hun som fikk det ei stund etter innsett?
Om man har hatt det før og kjenner igjen symptomene, trenger man ikke gå til lege først. Før i tiden kunne man bare få stikkpiller for sopp på resept, men nå er det heldigvis reseptfritt Det holder som regel ikke med bare krem ved soppinfeksjon. Da må man ev. smøre inn en tampong med kremen (tykt lag) og sette den inn, men bedre med stikkpiller

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-2018, 23:30   #86
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Om man har hatt det før og kjenner igjen symptomene, trenger man ikke gå til lege først. Før i tiden kunne man bare få stikkpiller for sopp på resept, men nå er det heldigvis reseptfritt Det holder som regel ikke med bare krem ved soppinfeksjon. Da må man ev. smøre inn en tampong med kremen (tykt lag) og sette den inn, men bedre med stikkpiller
Ok! Ja, det er mer lettvint det og høres mye bedre ut. Håper eg blir kvitt det snart Takk!
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 19-08-2018, 08:42   #87
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Blir nok tidligst oktober på meg. Da skal jeg teste innsett i styrt syklus; hvilket jeg mest sannsynlig ikke responderer på... så november/desember tenker jeg
Hei! Myrullen! Så kjedelig at det blir litt venting på deg og trist at det ble et negativt forsøk på deg i juni. Men det er bra dem ønsker å teste andre ting for å gi høyere sjanse for å lykkes ved neste forsøk.

Ønsker deg lykke til og håper testingen vil være med på at det blir positivt forsøk neste gang
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-08-2018, 08:48   #88
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mimsen Vis innlegg
Hei! Myrullen! Så kjedelig at det blir litt venting på deg og trist at det ble et negativt forsøk på deg i juni. Men det er bra dem ønsker å teste andre ting for å gi høyere sjanse for å lykkes ved neste forsøk.

Ønsker deg lykke til og håper testingen vil være med på at det blir positivt forsøk neste gang
Hvordan ligger du selv an i løypa nå da? Blir det et siste forsøk i september?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-2018, 09:09   #89
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Hei alle sammen!

Tenkte jeg kunne hive meg med dere i august/september klubben.

Jeg var med i mai klubben og hadde da et negativt FER forsøk.

Litt om min historie jeg har alvorlig og utbredt grad av endometriose som er årsak til infertilitet her. Vi har vært så veldig heldig å lykkes etter 10-11 år med ivf forsøk i Norge med like mange forsøk så lykkes vi ved ED forsøk i Athen. Ble tvilling gravid, fødselen startet i uke 23+1, vi mistet gutten våres men var så heldige som fikk beholde verdens sterkeste og beste lille skatt. Vi har i dag ei frisk og flott jente på 4 år Uendelig takknemlig for henne

Nå har ikke den tøffe tiden på sykehuset skremt vannet av oss tydeligvis så vi prøver oss med søsken forsøk.

Vi har vært i Athen for hysteroskopi og hatt 2 fersk forsøk og to FER forsøk som har vært negative.

Vært i Athen i juli for ny hysteroskopi og dem fjernet en del arrvev igjen.
Infeksjonstilstanden jeg hadde ved forrige hysteroskopi så veldig mye bedre. ut, bare noen små flekker rundt omkring. Men skal alikavel ta flere runder med antibiotika pga det. + masse medisiner for å dempe endometriosen.

Jeg er godt i gang med medisiner for et FER forsøk, skulle egentlig hatt ul av måling av slimhinne på fredagen, men siden jeg har lang reisevei for å ta det og målingene tidligere har vært bra(10mm) så satser vi på at alt er bra denne gangen også og drar rett ned for innsett den 28 august. Vi reiser til Athen søndag 26 august.

Vi håper embryoene overlever opptiningen, men legen var ikke veldig bekymret for det han sa de var av høy kvalitet. Det var han som opererte meg og tok implantasjonskutt der han skal sette embryoene tilbake. Han sa også at livmoren så veldig fin ut nå at han hadde sett mye verre tilfeller som hadde lyktes.

Så nå satser vi alt på dette forsøket og håper det blir et positivt resultat For dette blir nokk det siste forsøket på oss. Vi har vært så lenge i dette gamet og det begynner å tære på helsen med alle disse medisinene og nedturene, man er jo ikke super ung lenger heller

Har ikke fått oppdatert meg på alle her inne enda, men skal gjøre det etterhvert. Blir spennende og få følge dere og håper det blir mange positive tester framover. Ønsker alle sammen masse lykke til
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-08-2018, 21:05   #90
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mimsen Vis innlegg
Hei alle sammen!

Tenkte jeg kunne hive meg med dere i august/september klubben.

Jeg var med i mai klubben og hadde da et negativt FER forsøk.

Litt om min historie jeg har alvorlig og utbredt grad av endometriose som er årsak til infertilitet her. Vi har vært så veldig heldig å lykkes etter 10-11 år med ivf forsøk i Norge med like mange forsøk så lykkes vi ved ED forsøk i Athen. Ble tvilling gravid, fødselen startet i uke 23+1, vi mistet gutten våres men var så heldige som fikk beholde verdens sterkeste og beste lille skatt. Vi har i dag ei frisk og flott jente på 4 år Uendelig takknemlig for henne

Nå har ikke den tøffe tiden på sykehuset skremt vannet av oss tydeligvis så vi prøver oss med søsken forsøk.

Vi har vært i Athen for hysteroskopi og hatt 2 fersk forsøk og to FER forsøk som har vært negative.

Vært i Athen i juli for ny hysteroskopi og dem fjernet en del arrvev igjen.
Infeksjonstilstanden jeg hadde ved forrige hysteroskopi så veldig mye bedre. ut, bare noen små flekker rundt omkring. Men skal alikavel ta flere runder med antibiotika pga det. + masse medisiner for å dempe endometriosen.

Jeg er godt i gang med medisiner for et FER forsøk, skulle egentlig hatt ul av måling av slimhinne på fredagen, men siden jeg har lang reisevei for å ta det og målingene tidligere har vært bra(10mm) så satser vi på at alt er bra denne gangen også og drar rett ned for innsett den 28 august. Vi reiser til Athen søndag 26 august.

Vi håper embryoene overlever opptiningen, men legen var ikke veldig bekymret for det han sa de var av høy kvalitet. Det var han som opererte meg og tok implantasjonskutt der han skal sette embryoene tilbake. Han sa også at livmoren så veldig fin ut nå at han hadde sett mye verre tilfeller som hadde lyktes.

Så nå satser vi alt på dette forsøket og håper det blir et positivt resultat For dette blir nokk det siste forsøket på oss. Vi har vært så lenge i dette gamet og det begynner å tære på helsen med alle disse medisinene og nedturene, man er jo ikke super ung lenger heller

Har ikke fått oppdatert meg på alle her inne enda, men skal gjøre det etterhvert. Blir spennende og få følge dere og håper det blir mange positive tester framover. Ønsker alle sammen masse lykke til
Så godt å se du er igang igjen Mimsen! Etter vår kjemiske graviditet i mai, er vi nå kommet til uke 8+3 etter fryseforsøk i juli. Krysser fingrene for at også dere lykkes denne gang
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder