Ønskebarn forum  
Gammel I går, 10:53   #921
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Fikk henvisning til fysioterapi av legen, men de sa at siden 01.01.17 så fikk ikkje gravide med ''bekkenløsning med gangvansker'' det gratis lenger. Så da vet man det. Men det koster jo bare 150kr eller noe for hver gang, så det er ikkje så gale. Eg håper på et treningsopplegg, slik at eg kan gjøre øvelser hjemme og evt spørre hva eg skal/kan gjøre og ikkje 😊 Har dere opplevd god effekt av fysioterpi, dere som går på det?
Hm, før i tiden fikk visst alle gravide en gratis tannsjekk, men det er det også slutt på nå. Synd med alle godene det skjæres ned på, men vanlige egenandeler er heldigvis ikke så avskrekkende
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel I dag, 12:28   #922
Marit81
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2016
Sted: Rogaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Fikk henvisning til fysioterapi av legen, men de sa at siden 01.01.17 så fikk ikkje gravide med ''bekkenløsning med gangvansker'' det gratis lenger. Så da vet man det. Men det koster jo bare 150kr eller noe for hver gang, så det er ikkje så gale. Eg håper på et treningsopplegg, slik at eg kan gjøre øvelser hjemme og evt spørre hva eg skal/kan gjøre og ikkje 😊 Har dere opplevd god effekt av fysioterpi, dere som går på det?
Jeg har fått noen øvelser jeg kan gjøre, samt går 1-2 ganger i uken. Betaler 154,- hver gang, men tipper jeg nå har bikket frikorttaket. Har effekt av behandlingen, men ikke dramatisk effekt, for å si det sånn. De siste par ukene har jeg fått ganske mild behandling, mens det gikk litt hardere for seg i begynnelsen. Siden man har en tendens til å spenne seg i både rygg, skuldre og nakke når man har vondt, noe som gjør det verre, er det fint å få knadd opp litt etter behov. De vil tilpasse etter hva som passer for deg og din situasjon. Min fysioterapeut fungerer også som en fin samtalepartner - noe som er godt i en litt sårbar tid. Han har kunnskap og erfaring, og kan gi gode råd på veien, det er gull verdt! Med lege, jordmor og fysioterapeut med på laget, føler jeg meg godt ivaretatt Nå som jeg er 100% ute fra jobb, er det også godt å ha noen avtaler i løpet av uken, for å komme meg opp og ut, uten stress og belastning - fysio, vanntrening, barselbesøk hos venninne etc.
August 2016 - Frys naturlig syklus - avbrutt
September 2016 - Frys i naturlig syklus - avbrutt
Oktober 2016 - Frys stimulert syklus - positiv - SA uke 4
Januar 2017 - Tredje IVF/ICSI - positiv - SA uke 5
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Marit81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:00   #923
SK90
Husvarm

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Hm, før i tiden fikk visst alle gravide en gratis tannsjekk, men det er det også slutt på nå. Synd med alle godene det skjæres ned på, men vanlige egenandeler er heldigvis ikke så avskrekkende
Ja, det er synd med alle godene som skjæres ned på..
Begynte spray aug.16.
Gravid,men endte i MA sept.16
22/4-17: Gravid ved hjelp av iVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Oul viser en jente 💗
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:05   #924
SK90
Husvarm

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marit81 Vis innlegg
Jeg har fått noen øvelser jeg kan gjøre, samt går 1-2 ganger i uken. Betaler 154,- hver gang, men tipper jeg nå har bikket frikorttaket. Har effekt av behandlingen, men ikke dramatisk effekt, for å si det sånn. De siste par ukene har jeg fått ganske mild behandling, mens det gikk litt hardere for seg i begynnelsen. Siden man har en tendens til å spenne seg i både rygg, skuldre og nakke når man har vondt, noe som gjør det verre, er det fint å få knadd opp litt etter behov. De vil tilpasse etter hva som passer for deg og din situasjon. Min fysioterapeut fungerer også som en fin samtalepartner - noe som er godt i en litt sårbar tid. Han har kunnskap og erfaring, og kan gi gode råd på veien, det er gull verdt! Med lege, jordmor og fysioterapeut med på laget, føler jeg meg godt ivaretatt Nå som jeg er 100% ute fra jobb, er det også godt å ha noen avtaler i løpet av uken, for å komme meg opp og ut, uten stress og belastning - fysio, vanntrening, barselbesøk hos venninne etc.
Bra å høre du har effekt av det. Og som du sier, så kommer man seg ut. Og det å få øvelser som man kan gjøre hjemme er gull verdt, ihvertfall de dagene man har veldig vondt. Eg synest det hadde vert greit med noen øvelser eg veit vil hjelpe. 😊 Hvor mye koster vanntrening? Har du god effekt av det?
Begynte spray aug.16.
Gravid,men endte i MA sept.16
22/4-17: Gravid ved hjelp av iVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Oul viser en jente 💗
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel I dag, 14:15   #925
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marit81 Vis innlegg
Jeg har også god erfaring med at fysikalske behandlere kan være glimrende samtalepartnere Det gjelder bare å finne noen man har god kjemi med Helt enig i at det betyr mye å ha litt menneskelig kontakt når man ikke arbeider, og avtaler hjelper til med å opprettholde en viss struktur i hverdagen Går du på vanntrening for gravide?
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder