Ønskebarn forum  
Gammel 27-05-2015, 23:52   #1
anetteno
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2014
Sted: Drammen
Standard Hjertebarn/Englebarn

Prøver meg med et bittelite hei her. For ca 2,5 år siden på ultralyd i uke 18 fikk vi den vonde beskjeden om at vårt lille gull i magen hadde en alvorlig hjertefeil. Vi stod over et umenneskelig valg. Skulle vi la han leve eller ikke. Vi valgte det siste. I uke tyve fødte jeg en nydelig bitteliten gutt-Magnus. Det har vært og er fremdeles en stor sorg å ha mistet han. En tøff og ensom sorg. Rådene fra omgivelsene var å bli gravid så fort som mulig. Vi startet å prøve med en gang. Nå to år etter fødsel er jeg fremdeles ikke gravid. Føler jeg lever i et mareritt og i en boble jeg ikke kommer ut av. En sorg og ikke bli gravid igjen og ikke vite om jeg noen gang kommer til å få et levende friskt barn til. Er heldig å ha en gutt på seks. Stor klem til dere alle
anetteno er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-05-2015, 21:09   #2
tuppelura
Stamgjest

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Hei anetteno.
Mange klemmer til deg. Håper av hele mitt hjerte at dere lykkes med å bli gravid
Selv mistet jeg en dyrebar skatt i august i fjor, og lykken stod oss bi og jeg ble gravid igjen på andre oppstartede forsøk etter lillesøsters død, det er en stor sorg og en ekstra belastning når man må gjennom en ny prøvetid med hormoner og sorgen hånd i hånd.
Ønsker deg alt godt.
Gammel 31-05-2015, 23:11   #3
anetteno
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tuppelura Vis innlegg
Hei anetteno.
Mange klemmer til deg. Håper av hele mitt hjerte at dere lykkes med å bli gravid
Selv mistet jeg en dyrebar skatt i august i fjor, og lykken stod oss bi og jeg ble gravid igjen på andre oppstartede forsøk etter lillesøsters død, det er en stor sorg og en ekstra belastning når man må gjennom en ny prøvetid med hormoner og sorgen hånd i hånd.
Ønsker deg alt godt.
Tusen hjertelig takk for melding, klemmer og lykkeønskninger. Håper av hele mitt hjerte at du får et levende friskt barn nå. Er så trist med den dyrebare skatten. Ja, det er som du sier. En stor belastning med hormoner og sorg hånd i hånd. Ønsker deg alt godt også. Stor klem! Ønsker deg alt godt også. Tusen tall igjen for melding. Setter så pris på det.
Gammel 01-06-2015, 07:10   #4
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østlandet
Standard

Å miste etter at man har slitt med å bli gravid, er en utrolig tøff påkjenning. Det er tøffere jo lenger ut i svangerskapet man er også selvsagt. Føler veldig med deg og skjønner at det er vanskelig å håndtere dette.

Jeg mistet selv ved min aller første graviditet, og det var en enormt stor sorg og påkjenning selv om jeg var bare 8 uker på vei.

Jeg håper du kommer deg gjennom dette og at du snart lykkes igjen!
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-06-2015, 18:45   #5
anetteno
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sunniv Vis innlegg
Å miste etter at man har slitt med å bli gravid, er en utrolig tøff påkjenning. Det er tøffere jo lenger ut i svangerskapet man er også selvsagt. Føler veldig med deg og skjønner at det er vanskelig å håndtere dette.

Jeg mistet selv ved min aller første graviditet, og det var en enormt stor sorg og påkjenning selv om jeg var bare 8 uker på vei.

Jeg håper du kommer deg gjennom dette og at du snart lykkes igjen!
Tusen takk for gode ord. Jeg tror ikke nødvendigvis sorg kan sammenliknes så skjønner at det var en stor sorg for deg.
Gammel 20-09-2017, 23:25   #6
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg har en liten englegrav på kirkegården som er i ferd med å fylles opp av mange flere enn de to som opprinnelig ble lagt der i fjor høst.

Dette er min "merittliste":

1. Ex.u. uke 10
2. SA uke 11
3. Senabort tvillinger uke 21/22
4. Kjemisk uke 4/5
5. BO uke 8/9
6. MA uke 7/8

Det er nå tolv år siden den første graviditeten min der jeg mistet den ene egglederen. Tvillingene mine var friske og fine prøverørsbarn som måtte bøte med livet fordi de ble født for tidlig pga. klassisk livmorhalssvikt. De sa det ville ta 3-6 måneder å komme ut av den verste sorgboblen. For meg tok det 9. I denne perioden hadde jeg to mislykkede forsøk, samtidig som jeg helt klart led av posttraumatisk stress. Leste nylig at posttraumatisk stress reduserer sjansene for å lykkes - ingen bombe akkurat Nå lever jeg ikke lenger i sorgen, men med den. Verden har begynt å få fargene tilbake. Jeg har ikke lenger bare lyst til å legge meg i graven til barna mine slik at vi kan være sammen igjen. Derfor gikk verden heller ikke i grus i dag da MA var et ufravikelig faktum, selv om jeg nok fremdeles er litt i sjokk. Jeg kommer aldri til å komme over tapet av noen av englene mine, men jeg er endelig i ferd med å lære meg å leve med det

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk i feb.'18
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-2017, 18:54   #7
aboutJune
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har en liten englegrav på kirkegården som er i ferd med å fylles opp av mange flere enn de to som opprinnelig ble lagt der i fjor høst.

Dette er min "merittliste":

1. Ex.u. uke 10
2. SA uke 11
3. Senabort tvillinger uke 21/22
4. Kjemisk uke 4/5
5. BO uke 8/9
6. MA uke 7/8

Det er nå tolv år siden den første graviditeten min der jeg mistet den ene egglederen. Tvillingene mine var friske og fine prøverørsbarn som måtte bøte med livet fordi de ble født for tidlig pga. klassisk livmorhalssvikt. De sa det ville ta 3-6 måneder å komme ut av den verste sorgboblen. For meg tok det 9. I denne perioden hadde jeg to mislykkede forsøk, samtidig som jeg helt klart led av posttraumatisk stress. Leste nylig at posttraumatisk stress reduserer sjansene for å lykkes - ingen bombe akkurat Nå lever jeg ikke lenger i sorgen, men med den. Verden har begynt å få fargene tilbake. Jeg har ikke lenger bare lyst til å legge meg i graven til barna mine slik at vi kan være sammen igjen. Derfor gikk verden heller ikke i grus i dag da MA var et ufravikelig faktum, selv om jeg nok fremdeles er litt i sjokk. Jeg kommer aldri til å komme over tapet av noen av englene mine, men jeg er endelig i ferd med å lære meg å leve med det
Fryktelig trist og rørende Jeg gråter.. noe jeg har utsatt noen dager. Fint å lese også, glad for at du har klart å komme gjennom det og klarer å leve med sorgen. Du skal se sjansen for at det går bra øker, at den lista ikke blir noe lenger og at du snart sitter med et perfekt lite prøverørsbarn
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-10-2017, 18:03   #8
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Fryktelig trist og rørende Jeg gråter.. noe jeg har utsatt noen dager. Fint å lese også, glad for at du har klart å komme gjennom det og klarer å leve med sorgen. Du skal se sjansen for at det går bra øker, at den lista ikke blir noe lenger og at du snart sitter med et perfekt lite prøverørsbarn
Ja, la oss nå inderlig håpe det for oss begge

I mellomtiden er det en liten englepus som også har fått plass i barnegraven - om ikke rent fysisk, så ihvertfall i hjertet mitt Har tent lys for alle de små sjelene i gravlykten i dag

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk i feb.'18
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-2017, 19:42   #9
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Huff, ja. Den historien er trist. Det er sikkert og visst at sorg og PTS har påvirket de andre graviditetene.

Tenker at nå som du har bearbeidet sorgen at du har gode sjanser for å lykkes.
Håper på det beste❤️

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Ja, la oss nå inderlig håpe det for oss begge

I mellomtiden er det en liten englepus som også har fått plass i barnegraven - om ikke rent fysisk, så ihvertfall i hjertet mitt Har tent lys for alle de små sjelene i gravlykten i dag

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder