Ønskebarn forum  
Gammel 28-02-2014, 23:03   #121
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Utenbarn Vis innlegg
Etter lesing på internett i årevis om hvordan få barn og antall mislykket forsøk, fant jeg ut i kveld at tiden var kommet for å lese om hvordan man skal klare å gå videre i livet uten barn. Har det kommet ny tråd rundt dette eller er man ensom
Hei Utenbarn!

Leit å se at du ikke har fått respons på innlegget ditt på denne tråden. Håper noen istedet har sendt deg en PM, slik at også du har blitt kjent med likesinnede her inne.

Som jeg selv erfarte da jeg var aktiv i ØB, så er det ikke mange av oss som går videre i livet helt uten barn som gir seg til kjenne på Forum. Langt færre blir her inne lenge. Naturlig nok, får jeg si. Etter hvert som man er klar for et liv som barnløs og har fått bearbeidet det mest vonde og vanskelige, ønsker man ikke å bli påminnet den tøffe tiden man har bak seg. Selv om man unner alle man har blitt kjent med å lykkes på veien mot sitt ønskebarn, er det ikke til å unnslå at det stikker litt når enda én går over til "mamma-siden". Mens du selv blir stående igjen "på stedet hvil".

Selv fant og jeg frem til gode og meningsfulle aktiviteter sammen i hverdagen, samt at vi gir hverandre rom for egentid. Og vi koser oss fortsatt med alle våre tante- og onkelbarn, som tidligere. For 2 år siden ble vi dessuten besøkshjem for en tenåring. Vi sluttet nå i høst, etter tenåringens eget ønske, men holder fortsatt kontakt og treffes innimellom når det passer for begge parter. Trolig melder vi oss som besøkshjem igjen mot/over sommeren, og ønsker da et yngre barn som vi kan følge over flere år.

Ønsker deg alt godt på denne vonde veien du ser ut til å ha gått inn på. Det finnes absolutt et godt liv uten barn også for deg, om enn det kan føles håpløst og mørkt mange ganger. Du må bare ta tiden til hjelp og gjøre de grep som er riktige for deg.

Om du føler det kan være til hjelp må du bare sende meg en PM (kan nok gå litt tid før du får svar, men svar skal du få).

fra meg.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-03-2014, 17:18   #122
Renate i sentralstyret
Gjest

Standard

Vi i Ønskebarn ønsker at dette forumet skal være en møte plass for dere som går videre i livet uten barn også. Vi tar gjerne imot innspill hvordan vi kan legge bedre til rette for det her.

Noen ganger har vi med oss noen på kafètreffene her i Oslo som er i den situasjonen. Dersom du vil kan du gjerne sende meg en mail Utenbarn, så kan jeg fortelle deg litt mer om det dersom du ønsker. Mail kan du sende til leder@onskebarn.no

Jeg ser nå at innlegget ditt er for en tid tilbake, men kanskje du er her inne hos oss enda?

Mvh Renate
  Svar med sitat
Gammel 22-04-2015, 20:02   #123
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard En liten hilsen fra en "gammel traver"

Selv om jeg ikke lenger er aktiv her inne på Forum, så må jeg likefullt innom iblant. Ikke vet jeg hva som gjorde at det ble akkurat nå i kveld. Kanskje har det ubevisst å gjøre med at det er en høygravid kollega rundt meg for tiden? ;)

Jeg er igrunnen ikke så veldig overrasket over at det er lite aktivitet på trådene for de som går videre i livet uten barn. Men, hadde vel et ørlite håp om at noen skulle føle for å "ta opp arven" og være de helt barnløses "stemme" her på Forum. Selv om det iblant var veldig tøft å være den aktiv helt barnløse her inne, så ga det meg også mye glede. Og gode vennskap - både virtuelle og i noen tilfeller også i virkeligheten.

Ønsker alle som er i tenkeboksen for å velge et liv helt uten barn - og dere som har tatt valget - en riktig fin vår!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder