Ønskebarn forum  
Gammel 10-06-2013, 19:38   #11
Knitty
Skravleguru

Knitty sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Standard

Her har vi Mountain Buggy Duo, og er veldig fornøyd. Den er ganske lik tfk, både bag og sportsdel, bortsett fra at jeg mener kalesjen på MB er MYE bedre Og så har den ikke håndbrems, men det har ikke vært noe problem - det er ikke så mange og bratte bakker her at det trengs.

Men når det gjelder storesøster som er lang i ryggen, så kan det etterhvert bli et problem. Ingen av søsken-/tvillingvognene jeg kjenner til er spesielt lange i ryggen - og nå er lengstemann av tvillingene her (1,5 år) blitt litt for lang til MB'en. Men jeg finner ingen gode alternativer - muligens Troller fra Rudo, men jeg har ikke vært i butikken der med målbåndet enda. Det kan hende du må belage deg på å bytte vogn etter bagperioden, for å få en vogn som er lengre i ryggen etterhvert?

Skulle jeg valgt på nytt, med dagens modeller, ville jeg valgt Emmaljunga Double Monkey http://www.emmaljunga.com/no/Barnevo...nkey-1689.html Kan faktisk hende den er lengre i ryggen på sportsdelen også, forresten - Emmaljungavognene og Simo er av de med lengst rygg i singelvogner i alle fall. Kanskje jeg skal ta en tur med målbåndet i en Emmaljunga-butikk, jeg også?? (Bugabooen er det mange som synes er "skranglete" og har lite lun kalesje, mens andre elsker den. For en forunderlig verden - denne barnevogn-verden!! )
Gutt f. august 2009
Tvillinggutter f. november 2011
Knitty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2013, 19:59   #12
frøken elvira
Flyttet inn

frøken elvira sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Standard

Vi likte også Emmaljunga Monkey Double, men ble veldig skuffet når den endelig kom i butikk. Sportsdelen var i hverfall altfor smal for jenta vår på 15 mnd og det hadde vært umulig å bruke den med vinterpose. Hadde det ikke vært for det hadde den vært øverst på listen vår også

IVF/PGD KAROLINSKA, STOCKHOLM
1. 2011-januar Negativ
2. 2011-mai 27.01.2012
3. 2012-oktober 17.07.2013

Sist endret av frøken elvira : 10-06-2013 kl 20:48
frøken elvira er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2013, 20:09   #13
Emeline
Velkjent

Emeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Standard

Knitty, den nye emmaljunga for tvillinger eller søsken var kjempefin! Tror jeg hadde kikket på den om det vsr nå jeg skulle hatt tvillinger ja! Ser stor ut på bildene også sånn at ungene kan vokse i den

Drømmen startet i 2001

En adoptert sønn 2007

Tvilling-jentene kom 25.Juli 09

Emeline er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2013, 23:10   #14
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Vogna heter Heike Hauck milano twin. Vi kjøpte på twinstore24 punktum de. Den var scoret som nr 1 på russiske og spanske sider. De som brukte den for søskener klaget på at kalesjen er litt lav. Vi har måttet fjerne bagger tidlig for å få bedre plass. Men så lå twinsa å varmet og roet ned hverandre i den Bilstoler er det mulig å sette opp på hoveddelen.Vi har trillet på brostein og holka, i byen ogi skogen mye.
Emmaljunga har vi også vurdert. Men den er ca 10 kg tyngre enn HH Milano twin som er ca 17 kg. Usikker på tall...
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2013, 23:51   #15
Patient
Skravleguru

Patient sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Utflytta nordboer...
Standard

Må rette opp litt her.
Når jeg skriver at jeg synes tfk bagen er litt liten,mener jeg ikke for kort.
Jeg synes den er smal !
Vesla skal nyte sportsdelen,ikke bagen.
Skal sjekke ut emmaljunga.
Har duo edge til vesla,og tenkte å kjøpe søskensete til.
Men kanskje det blir en dobbeldekker derifra også
3 EA ga meg lille Lulla i august 2012
Søskenforsøk ga positiv test februar 2013
Den som oppfatter fremtiden som motvind, beveger seg i feil retning...
Patient er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-06-2013, 21:59   #16
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

http://tyskertosa.blogspot.de/2013/0...envogn-la.html

Kanskje denne er noe å vurdere?
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-08-2013, 21:40   #17
minora
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østlandet
Standard

De fleste tvillingbagger er desverre veldig smale-ellers blir vognene for brede for døråpniger osv. Vi har Mountain Buggy duo og er fornøyd med unntak av at den blir veldig lang og uhåndterlig sammenlagt (samt at jeg savner justerbart fotbrett)- og som det nevnes under her ble jeg litt overrasket over hvor kort den var i ryggen. Viille nok ha sett på Bumbleride Indie twin- den ser veldig fin ut!
Gullguttene født des -12 etter lang prosess.. frys juni 09: neg/ frys sept 09: neg/ ivf, uttak april 10: neg/ frys juni 10: avbrutt- embryo ikke overlevd tining/ ivf, uttak sept. 10: avbrutt-OHSS/ overstim./ frys nov 10: SA/ frys mai 11: SA/ frys august 11: neg./ ivf, uttak okt 11: neg./ frys des 11: neg./ ivf, uttak april 12: alvorlig overstimulert, men JA!
minora er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder