Ønskebarn forum  
Gammel 23-06-2013, 14:02   #11
CathyS
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2008
Standard immunforsvar

Ps har du tatt blodprøver i forhold til protein s og alt det der? Fikk du klexane og prednisoø denne gsngen?

2007 - 2009 En haug med IUI og IVF ved CFC og Haugesund
2010 - 2011 EA i Athen, Serum.
2011 klaff på andre EA og en Lykken er fullkommen

CathyS er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-06-2013, 14:16   #12
Niffi
Flyttet inn

Niffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: akershus
Standard

Hei Cathy: Ja, vi tok hysteroskopien i Athen. Vi tok en i mai i fjor, og en i mars i år. Penny mente først at det ikke var behov for ny hysteroskopi i år, men når resultatet på cd`en forela så viste det seg at det jammen var nødvendig likevel (mange røde områder + arrvev....kan det komme så fort... jeg hadde riktignok vært gjennom del av svangerskap, ma i uke 11 og kirurgisk abort...)?

Når det gjelder EA, så er det helt uaktuelt for mannen å gå med på. Han ble med på ED, så jeg må nesten være fornøyd med det. Men kanskje du har rett i at årsaken til at det blir så få på frys kan ligge der !? Rett skal være rett; i fjor fikk vi 4 på frys, men på spørsmål om vi kunne bruke de, svarte Penny at det ikke var gode egg.

Jeg brukte både klexane og prednisolon (10mg) denne gangen, i tillegg til salospir og hcg-injeksjoner. Jeg har ikke tatt blodprøve av protein s, så vidt jeg vet. Hva er det??

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare

Niffi

Lillegutt kom endelig til oss i januar
Niffi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-06-2013, 14:29   #13
Tromsø-pia
Husvarm

Tromsø-pia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Standard

Så leit at du opplever og miste igjen, Niffi
Jeg har virkelig vondt av deg!!

Når det kommer til bytte av klinikk så har jo vi gjort det noen ganger. Tror ikke nødvendigvis det er det som skal til. Vi opplevde også at vi sjelden fikk egg på frys uten at det ble påvist noe galt med mannens svømmere.
For oss løsnet det ikke før vi gikk fra ED til EA så kanskje var det mannen allikevel?
Vi betalte også kun for de to embryoene vi satte inn i stedet for egen donor, noe jeg tror vi sparte penger på. For det koster jo i denne bransjen, både psykisk, fysiske og økonomisk....
Gammel 24-06-2013, 06:59   #14
Utålmodig
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2010
Standard

Jeg ville bare si at vi fikk heller ikke noen embryoer på frys hos Serum, mens vi fikk mange på frys hos Ava Peter- flere ganger. Jeg tror, men vet det selvsagt ikke, at dette går på utstyr eller teknikk på klinikken. Min erfaring er at Serum er best på utredning, men Ava Peter er bedre på fryseprosessen. Om du ikke behøver mer utredning, kan det kanskje være smart å bytte til Ava Peter eller Riga. Det dumme med Ava Peter er visumbehovet, det trenger man vel ikke ved Riga.

Hatt flere mislykkede IVF og ED forsøk

Positiv test januar 2013 GRAVID- jippi
Ultralyd viser
Vår nydelige prinsesse kom til verden september 2013

Prøver å få søsken til vår lille prinsesse.
ED mai 2015- negativt
Fryseforsøk juli 2015

Utålmodig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-06-2013, 10:40   #15
Patient
Skravleguru

Patient sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Utflytta nordboer...
Standard

Jeg lyktes på mitt 3 og nå også 4 ea på serum.
Om ikke ea er et fullgodt alternativ for dere ,er jo alikevel donor rescue programmet 2000 euro billigere...
Vet så alt for godt hvor tøft det er å være der dere er nå.
Men jeg har full tillit til at Penny gjør hva hun kan.
De er ikke så opptatte av fer (frys) på Serum.Er veldig bestemte på at ferske forsøk er å foretrekke.
3 EA ga meg lille Lulla i august 2012
Søskenforsøk ga positiv test februar 2013
Den som oppfatter fremtiden som motvind, beveger seg i feil retning...
Patient er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-06-2013, 14:42   #16
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard Tenker på deg Niffi

Så trist å høre...Du har sannelig hatt mye motgang. Håpet sånn for deg nå.

Jeg har jo ikke vært så lenge i dette gamet. Startet rett på eggdonasjon da vi begynte utredning på Hausken i høst. Ruger nå for første gang og aner jo ikke hvilken vei det går ennå...Kjenner at jeg blir veldig urolig når jeg ser hvordan det går med deg Niffi.

Og jeg har så vondt av deg. Det hadde vært din tur nå!!!

Siden jeg kun har vært på Serum så har ikke så mye å sammeligne med. Men som du sier så er Penny veldig opptatt av å få det til for oss. Likevel skjønner jeg godt at tvilen kommer snikende når det kanskje nå ikke går veien...Huff...

Jeg hadde innsett 18. juni og vi fikk heller ikke vite så mye om hvordan egget var. Hvor mange donor hadde fått ut eller om det var blastocyster (men tror vel at det er blastocyst når mannen leverte ferskvare torsdag og innsett var tirsdagen etter) Penny anbefalte 3 egg inn pga kvalitet...og det er jo også noe jeg går og tenker på. Er kanskje ikke kvaliteten god nok på eggene da
Mannen er villig til å prøve sæddonasjon og var faktisk innstilt på det da vi dro ned men Penny ville gi hans svømmere en sjangse og det ønsket jo også vi om det gikk.

Vi fikk heller ikke noen på frys.

Uansett så heier jeg på deg Niffi. Og jeg stoler 100 % på Penny. Hun er så fin og har hjulpet så mange.
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-06-2013, 18:08   #17
Niffi
Flyttet inn

Niffi sin avatar

Standard

Tusen, tusen takk for svar, dere Dere er helt utrolige!!!!

Lillestjerne; Penny er fantastisk, og hun er veldig dedikert i oppgaven for den enkelte. Du er i 100% trygge hender hos henne. Jeg ble gravid i fjor med tvillinger, men jeg fikk en infeksjon i kroppen rett før uke 11 som sannsynligvis var årsaken til at det endte med en MA. Det er FÅ som må gjennom så mange forsøk som meg/oss, de aller fleste lykkes lenge før!!!

Om det ikke skulle gå veien for dere nå, så tenker Penny alltid på andre muligheter og tilnærmingsmåter. Hvis det skulle vise seg at dette forsøket ender i SA, så ville jeg nok ikke nå (har pratet og mailet endel med Penny de siste dagene) ha nølt med å fortsette forsøk på Serum.

Lykke, lykke til til dere

En stor hilsen og god klem til dere her inne som har tatt dere tid til å svare meg Jeg setter utrolig pris på det, og det hjelper meg veldi.

Niffi

Niffi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-06-2013, 18:09   #18
Niffi
Flyttet inn

Niffi sin avatar

Standard

...veldig....