Ønskebarn forum  
Gammel 15-08-2013, 12:12   #1
Cor enfant
Fersk på forum

Cor enfant sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Standard sukk :-(

Startet opp med Gonal på lørdag, var på ul i dag, 3 bittesmå forlikler ringt og snakket med cfc, de skal ringe meg tilbake. Så hva som skjer, det vet jeg ei. Om det blir avbrutt eller fortsett med samme dose/ øke.
Fikk og med info om AVA i Riga, gynekologen samarbeider med de og.
Så nå er jeg deppa som bare det...............
Cor enfant er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-08-2013, 10:09   #2
Filiokusen
Nykommer

Filiokusen sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Oslo
Standard

Huffda, føler meg deg!
Dette er jo bare den første runden din, og CFC har helt sikkert en god plan videre når du snakker med dem. Man vet jo aldri helt hvordan kroppen vil reagere før man har testet, så nå har jo ekspertene fått en indikasjon på hvordan din kropp reagerer, og kan justere opplegget ut fra det.
Jeg krysser fingrene for deg!
3. forsøk:AID mars 2014:
Filiokusen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-08-2013, 10:27   #3
Limm
Stamgjest

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Bergen
Standard

Jeg vet vi nok har vært utrolig heldig, men når jeg ble gravid hadde jeg bare et egg som vokste kjempesakte. Gynekologen jeg tok ul hos mente vi burde vurdere andre løsninger.. og i utgangspunktet var vi anbefalt eggdonasjon av klinikken. Men etter maxdose menopur og puregon i 14/15 dager ble det ok størrelse på egget og ved uttak var det plutselig to egg der! Begge disse ble befruktet og jammen er jeg gravid med tvillinger! Så det kan gå! Krysser alt jeg har for deg
Limm er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-08-2013, 10:47   #4
Lilleulv
Stamgjest

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Kristiansand
Standard

Du skal se de finner på noe lurt
Gammel 17-08-2013, 10:15   #5
Cor enfant
Fersk på forum

Cor enfant sin avatar

Standard

Takk for alle oppmuntringene.
Da har jeg fått dobbelt dosen med gonal til 450 ie og skal på ny ultralyd over helgen. Men jeg kan ikke fri meg fra tankene som kommer i rykk og napp om at det ikke blir noe transfer av befruktede embryo. Men jeg tar meg i det å tenke negative tanker.
Gammel 19-08-2013, 07:09   #6
Patient
Skravleguru

Patient sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Utflytta nordboer...
Standard

Kroppen kan produsere ujevnt antall forlikler , så neste syklus kunne gitt et helt annet antall. Når det skal sies er det ikke Kvantitet men kvalitet som teller.
Selv har jeg hatt uttak på over 20 egg som ga null uttelling,ei jeg kjenner hadde bare ett egg...Det ble tatt ut,befruktet,delte seg riktig,satt inn,festa seg,og er i dag verdens vakkreste lille guttemann.

Lykke til !
3 EA ga meg lille Lulla i august 2012
Søskenforsøk ga positiv test februar 2013
Den som oppfatter fremtiden som motvind, beveger seg i feil retning...
Patient er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2013, 10:49   #7
Cor enfant
Fersk på forum

Cor enfant sin avatar

Standard

Nå har det vært et nervepirrende døgn i forhold til om forliklene var blitt større etter dobling av dosen, det var de Så da skulle jeg starte opp med orgalutran, ja apoteket kunne skaffe det, men de fikk det ikke før om 2 dager! Da var alle gode råd dyre, men det var ikke noe å få tak i nærheten, bor da i en by med ivf behandlinger! ! Dro så hjem med uforrettet sak, og sjekking av nett og felleskatalogen, ringte klinikken, ringte gynekologen og som fantastisk som h*n er så fikset h*n det. Ringte apoteket, jo de hadde masse av cetrotide dro så til gynekologen og hentet resepten og rett på apoteket, og hjem for å sette den!!!!

Så om dette går bra og jeg ender opp med en kul på magen, så fortjener gynekologen min en stor takk.

Men fy som Cetrotide svir! Men hva gjør man ikke for å få drømmen oppfylt.
Gammel 20-08-2013, 14:08   #8
Filiokusen
Nykommer

Filiokusen sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Oslo
Standard

Det var gode nyheter! Har tenkt på deg!
Da blir det altså Danmarkstur om ikke så lenge?

Selv har jeg tatt alle tester nå og venter på resultatet. Skal ha telefonmøte med CFC på fredag, er litt spent på hva de sier.

Har du hatt noen bivirkninger av hormonene så langt? Hvor lang tid tar det forresten fra man begynner på hormonkuren til det blir uttak? Jeg tenker på om det er litt forutsigbarhet i det mtp jobb og møteplanlegging, ferieplanlegging osv..
3. forsøk:AID mars 2014:
Filiokusen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2013, 19:02   #9
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cor enfant Vis innlegg
Nå har det vært et nervepirrende døgn i forhold til om forliklene var blitt større etter dobling av dosen, det var de Så da skulle jeg starte opp med orgalutran, ja apoteket kunne skaffe det, men de fikk det ikke før om 2 dager! Da var alle gode råd dyre, men det var ikke noe å få tak i nærheten, bor da i en by med ivf behandlinger! ! Dro så hjem med uforrettet sak, og sjekking av nett og felleskatalogen, ringte klinikken, ringte gynekologen og som fantastisk som h*n er så fikset h*n det. Ringte apoteket, jo de hadde masse av cetrotide dro så til gynekologen og hentet resepten og rett på apoteket, og hjem for å sette den!!!!

Så om dette går bra og jeg ender opp med en kul på magen, så fortjener gynekologen min en stor takk.

Men fy som Cetrotide svir! Men hva gjør man ikke for å få drømmen oppfylt.
Jippiii!! Så bra!
Enkelte gynekologer er verdt sin vekt i gull (Har en sånn jeg også)
Ønsker deg videre lykke til! Satser på kul på magen i løpet av kun kort tid, da!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2013, 21:34   #10
Cor enfant
Fersk på forum

Cor enfant sin avatar

Standard

Takker for alle oppmuntringene, godt å føle det er noen som heier på en.
Filiokusen: kan ikke si jeg har hatt noen bivirkninger av gonal f, cetroide. Det eneste jeg kan si er at jeg føler litt murringer i området rundt eggstokkene. Du må påregne ca 14 dager fra oppstart til egguthenting, men ut i fra min syklus så skulle jeg ha hatt egguthenting nå i dag. Så når det blir for meg, er jeg usikker på, håper på til helgen, men...... Jeg syntes 225 ie med gonal var mye.... men det beviser kroppen min at det ikke var. Hvis du ikke har bestemt deg for donor kan jeg anbefale ei bok, den er på dansk, men grei å lese for det: Selvalgt singelmor til donorbarn. ISBN NR: 978-87-92584-77-9 bestilte den på tanumforlag no?tror jeg. Og en dokumentar som NRK 2 Skal sende i reprise fra 30/8 den heter Barn for enhver pris, en svensk dokumentar som har gått på tv4, den svenske tittelen er Barn för varje pris.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder