Ønskebarn forum  
Gammel 16-02-2018, 16:24   #71
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mammahjerte Vis innlegg
Andre ultralyd før ED i dag tidlig. Var ganske nervøs, nå står jo og faller alt på denne slimhinna som har spilt meg noen puss før under påvirkning av medisiner og hormoner. Heldigvis var den fin og på 7,1mm og jeg skal bare fortsette etter planen Da blir det tur!! Ikke av det tykkeste slaget, har 9 mm i normal syklus, men håper den vokser en millimeter eller to til på dagene frem mot innsett neste onsdag-ish.

Hvordan gikk din ul syktlangtnord, blir det oppstart på medisiner i dag?

Gynekologen min snakket litt med meg om å ta det med ro etter innsett, da det øker sjansene for å lykkes. Også med tanke på hvor mye penger og energi vi bruker på dette. Jeg har trappet opp i jobb det siste halve året og har derfor ikke opptjent rett til sykemelding før i april (etter å ha vært sykemeldt og i redusert stilling en lengre periode før dette), så det må isåfall bli noen egenmeldingsdager. Hva tenker dere andre om dette? Blir dere sykemeldt eller jobber dere som vanlig?

Jeg har tidligere blitt sykemeldt noen dager etter inseminasjon, men den gangen jeg ble gravid med sønnen min jobbet jeg som vanlig og gjorde alt jeg ikke skulle gjøre, så jeg vet ikke hvor mye det har å si...
Det med sykemelding synes jeg har blitt et ekstra stressmoment.. Etter de siste 2,5 årene med "kontinuerlig" hormonbehandlinger, IVF, komplikasjoner og abort har det blitt altfor mye sykmelding. Ved forsøk har jeg prøvd alle varianter nå, full sykmelding, halv sykmelding og nå sist full jobb. Det siste endte med mange egenmeldingsdager. Synes nok at delvis sykmelding fungerte best for da slippe man å tenke så mye på det og kan ta det litt roligere, men samtidig ha litt å holde på med. Det tar jo på og jeg fungerer i alle fall ikke helt topp😘 Det er uenigheter om det har så mye å si for utfallet av forsøket da. Jeg får bare beskjed om å leve som normalt, bare ikke for hard fysisk aktivitet, hopping og stå på hodet og sånt. Men det tror jeg mest er når eggstokkene er stimulert og store. Jeg tenker likevel at det er ok å roe ned litt så man slipper å stresse og måtte tenke på det i ettertid om det var noe man kunne gjort annerledes om det blir negativt. Men det skal gå veien nå, lykke til

Lykke til du også syktlangtnord! De vet nok hva de driver med på klinikken, håper du klarer å roe ned litt. Dette skal gå bra Litt imponert over dere som må ut å reise i tillegg, det må være tøft.

Og Regni, håper du snart er i gang

Villemo, så trist med negativ test... alt man går igjennom til ingen nytte Håper du snart er bedre og bedre lykke neste gang

1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Uke 7, 8, 10, 13, 14, 16, 17...,25

Sist endret av aboutJune : 16-02-2018 kl 16:28
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-02-2018, 12:30   #72
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Vi får stole på ekspertene, de har tross alt gjort dette mange ganger før! Men da er du ordentlig i gang da, gratulerer! Spennende! Når skal du til ny ul?

Får se hva jeg gjør i etterkant av forsøket, om jeg tar meg noen dager eller ordner det sånn at vi gjør noe som ikke er så stress på jobb. Er lærer, så styrer jo dagene mye selv. Glemte å skrive det i forrige innlegg, men lå rett ut med influensa hele forrige uke, så føler kvota er ganske brukt opp nå. Det passa som alltid veldig dårlig, men måtte bare prioritere å bli frisk så ikke hele turen ble avlyst

Vært til siste akupunktur nå nettopp for å gi slimhinna en siste boost, og på søndag drar vi!
god tur i morgen, Mammahjerte!

gud, så spennende! ble det sånn at pappaen din ble med deg?
jeg har bestilt billetter til ballett på Mikhailovskij-operaen når vi skal dra. håper det ikke er så bitende kaldt og vind der, verken nå eller om ei drøy uke, da reiser jo jeg etter...

ul på mandag med ny celleprøve. men fikk mensen i går kveld, av alle ting. jeg vet ikke helt hva det betyr - forhåpentligvis ikke noe veldig dramatisk..

lykke til - gi rapporter!
Gammel 17-02-2018, 12:35   #73
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Det med sykemelding synes jeg har blitt et ekstra stressmoment.. Etter de siste 2,5 årene med "kontinuerlig" hormonbehandlinger, IVF, komplikasjoner og abort har det blitt altfor mye sykmelding. Ved forsøk har jeg prøvd alle varianter nå, full sykmelding, halv sykmelding og nå sist full jobb. Det siste endte med mange egenmeldingsdager. Synes nok at delvis sykmelding fungerte best for da slippe man å tenke så mye på det og kan ta det litt roligere, men samtidig ha litt å holde på med. Det tar jo på og jeg fungerer i alle fall ikke helt topp😘 Det er uenigheter om det har så mye å si for utfallet av forsøket da. Jeg får bare beskjed om å leve som normalt, bare ikke for hard fysisk aktivitet, hopping og stå på hodet og sånt. Men det tror jeg mest er når eggstokkene er stimulert og store. Jeg tenker likevel at det er ok å roe ned litt så man slipper å stresse og måtte tenke på det i ettertid om det var noe man kunne gjort annerledes om det blir negativt. Men det skal gå veien nå, lykke til

Lykke til du også syktlangtnord! De vet nok hva de driver med på klinikken, håper du klarer å roe ned litt. Dette skal gå bra Litt imponert over dere som må ut å reise i tillegg, det må være tøft.

Og Regni, håper du snart er i gang

Villemo, så trist med negativ test... alt man går igjennom til ingen nytte Håper du snart er bedre og bedre lykke neste gang

takk for oppmuntring, aboutJune

rart det med reisinga, jeg har faktisk ikke egentlig tenkt på det som veldig mye mer stress. det er jo bare sånn det er. rent prinsipielt mener jeg jo at det burde vært anledning også for både eggdonasjon og infertitlitetsbehandling for single i Norge. det fine med å reise bort for behandling og innsett, er at akkurat der og da er alt annet ryddet vekk og ingenting annet kan gjøres eller stresses med. og der jeg er nå, kjennes det også ut som kompetansen er større. mitt sammenligningsgrunnlag er da norsk offentlig behandling for ti år siden, og dansk klinikk... litt tynt grunnlag - sikkert blitt mye bedre! og klart, det hadde vært MYE bedre å gjøre det hjemme.

håper det går bedre med deg, også..?
Gammel 17-02-2018, 18:31   #74
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg

rart det med reisinga, jeg har faktisk ikke egentlig tenkt på det som veldig mye mer stress. det er jo bare sånn det er. rent prinsipielt mener jeg jo at det burde vært anledning også for både eggdonasjon og infertitlitetsbehandling for single i Norge. det fine med å reise bort for behandling og innsett, er at akkurat der og da er alt annet ryddet vekk og ingenting annet kan gjøres eller stresses med. og der jeg er nå, kjennes det også ut som kompetansen er større. mitt sammenligningsgrunnlag er da norsk offentlig behandling for ti år siden, og dansk klinikk... litt tynt grunnlag - sikkert blitt mye bedre! og klart, det hadde vært MYE bedre å gjøre det hjemme.

Jeg syntes det med reisingen var særlig stressende da jeg drev på med inseminering som ikke kunne planlegges på forhånd. Om jeg da fikk positiv eggløsningstest ved leggetid, måtte jeg bestille billetter til neste formiddag, ringe til klinikken på vei til flyplassen for å avtale nærmere tidspunkt og samtidig varsle arbeidsgiver om egenmeldingsdag. Hadde vært så mye enklere om jeg bare kunne stukket innom klinikken i lunsjpausen! Da jeg kom hjem om kvelden var jeg helt utmattet, så det endte alltid opp med en egenmelding til dagen etter for å hente seg inn igjen.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-02-2018, 19:32   #75
Mammahjerte
Stadig innom

Mammahjerte sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Standard

Tusen takk for det, syktlangtnord! Er spent, men ganske avslappet til det hele. Mye takket være at papsen skal være med Da har jeg liksom med meg noe som er trygt og minner meg om hjemme med på tur og slipper å være redd eller nervøs på reisen, som jeg sikkert ville vært om jeg var alene.

Ser på yr at det er meldt ganske kaldt neste uke, og det topper seg på søndag når vi drar hjem igjen med max - 23. Brrrr..

Har med PC og skal prøve å komme med noen oppdateringer underveis!

Donor skal ha egguthenting på mandag, så det blir nok en nervepirrende dag! Hvor mange dager etter er det vanlig med innsett egentlig? I planen står det 22. +- 2 dager.

Klem til de som har fått negativ test, venter på mens, går på medisiner, eller snart skal ha forsøk
Mammahjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-02-2018, 20:00   #76
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Sitat:
Tusen takk for det, syktlangtnord! Er spent, men ganske avslappet til det hele. Mye takket være at papsen skal være med Da har jeg liksom med meg noe som er trygt og minner meg om hjemme med på tur og slipper å være redd eller nervøs på reisen, som jeg sikkert ville vært om jeg var alene.

Ser på yr at det er meldt ganske kaldt neste uke, og det topper seg på søndag når vi drar hjem igjen med max - 23. Brrrr..

Har med PC og skal prøve å komme med noen oppdateringer underveis!

Donor skal ha egguthenting på mandag, så det blir nok en nervepirrende dag! Hvor mange dager etter er det vanlig med innsett egentlig? I planen står det 22. +- 2 dager.

Klem til de som har fått negativ test, venter på mens, går på medisiner, eller snart skal ha forsøk
-23! hvilket hotell skal dere bo på?
jeg tror AVA Peter pleier sette inn blastocyster som har vært dyrket i fem dager. det er vel litt ulikt fra klinikk til klinikk, men i alle fall tre dager, skjønner jeg det som.

god tur!!! gleder meg til oppdateringer
Gammel 17-02-2018, 23:14   #77
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg

Så bra at du klarer å se positivt på reisinga, skjønner det kan være bra også å komme bort og bare fokusere på det. Og om formen er ok en liten "ferie". Og det med kompetansen er jo også et pluss. Jeg er forsåvidt fornøyd med offentlig, men har jo ingenting å sammenligne med. Men det er helt sikkert at det er flere muligheter ute. Ligger nok litt etter her med strenge lover, på godt og vondt. Helt enig i alle fall at det burde bli lov med eggdonadjon og også hjelp til single. Vi kommer nok etter her også, men spennende å se hvor snart🤞

Går bedre med meg. Fortsatt en del plaget med kvalme, også virker det som det blir mye mer smerter i de første syklusene etter stimulering.. Men formen har kommet seg altså, og hodet også
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Uke 7, 8, 10, 13, 14, 16, 17...,25
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg