Ønskebarn forum  
Gammel 03-01-2018, 19:35   #21
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Har du sjekket hcg? Ofte henger den igjen i kroppen sammen med rester, men ikke alltid. Så snart den er under 5, begynner kroppen vanligvis å modne egg igjen, men det er kanskje litt for tidlig med mensen ennå, ja. Skjønt i vår opplevde jeg faktisk å få nye follikler rett etter noe som så ut som mensen mens hcg fortsatt var forhøyet, men det er visst veldig sjelden. Er du fortsatt kvalm?

Det er veldig dårlig gjort at man får så kort tid på seg til å ta så viktige avgjørelser Har også opplevd det Litt elementær psykologi ville kommet godt med her
Psykologi er vel ikke prioritet nr en kan man si Det får man ta et annet sted😉 Men etter den fatale ultralyden fikk vi snakke lenge ned snill sykepleier altså, så ikke helt fraværende.

Men har ikke målt hcg siden uke6. Tenkte på det, men ikke noe legen tok opp i alle fall. Lurte på om jeg skal ta en test i alle fall. Mistenker at den ikke er helt nede ennå. Er fortsatt kvalm, selv om det har blitt bedre.
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Uke 7, 8, 10, 13, 14, 16, 17...,25
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-01-2018, 21:56   #22
Mammahjerte
Stadig innom

Mammahjerte sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Standard

Så hyggelig å se at gruppa vokser Skulle jo egentlig ønske den ikke gjorde det, men er koselig å ha noen å følge gjennom dette.

Sønnen min på tre går også å snakker om at 'babyen snart kommer' og lurer også på når lillesøster eller lillebror kommer Kjøpte en t-skjorte der det står 'Jeg skal bli storebror' da jeg ble gravid på vårparten (exu), så håper ikke den blir alt for liten før han kan ta den på haha..

Må si jeg har en god følelse for 2018; måtte det bli over hele linja til høsten! Skal ikke stå på optimismen hvertfall.
Mammahjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-01-2018, 00:16   #23
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Arwen79 Vis innlegg
Hei alle

Etter siste avbrutte forsøk på sensommeren så prøver vi kort regime i månedsskiftet januar/februar. Veldig spent!

Nesten enda flere bekymringer enn sist, jeg har fått forhøyet blodtrykk og går på medisiner som jeg skal kutte ut under prøvingen og evt. graviditet, håper kroppen ordner opp selv slik at blodtrykket holder seg greit! Har fått ny jobb som er veldig tøff, men spennende. Trives godt! Tenker jeg kommer til å være åpen med arbeidsgiver om prøvingen.

Har jo den nydelige tulla mi på tre år også, så gjelder vel å hente frem litt ekstra krefter slik at jeg kan være der for henne midt oppi alt. Hun spurte meg i dag om jeg hadde baby i magen, fordi hun ønsket seg så en lillesøster. Får håpe ønsket kan bli innfridd i 2018!

Masse lykke til, alle dere som skal i gang på nyåret!
Hei Arwen79

Enig med Mammahjerte; det er hyggelig at vi er flere sammen her - tross alt. Jeg har også stor tro på at det skal lykkes. Og støtte fra medsøstre er deilig

Du ser ut til å bli først i løypa av oss. Jeg har også prøvd både langt og kort regime, og foretrakk klart det siste. Håper det går veien og at alle andre plager og helseutfordringer pent holder seg selv i sjakk en stund nå for deg!
Gammel 06-01-2018, 00:21   #24
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Siste nytt herfra er at AVA Peter vil ha meg over til seg for hysteroskopi før innsett. De mistenker polypp og vil sjekke en muskelknute og den generelle ståa... Så gjør de scratching med det samme. Det betyr litt forsinkelse (og en ekstra tur), men det blir ikke så ille som jeg først fryktet. Og jeg er jo glad at de sjekker og optimaliserer, så håper jeg det betyr jackpot!

De har fastsatt tur nummer to med det samme, for innsett, og mener det skal gå som planlagt nærmest uansett utfall av undersøkelsen. men jeg må vel lære meg å være litt avventende for hvert eneste lille skritt. jeg tar langt fra like lett (om det går an å si det..!) på prosessen som jeg gjorde de første rundene.

Innsett for meg skal nå bli 1. mars +/- et par dager.

I planen min anbefaler de vel bare magnesium og folsyre, hvilke andre vitaminer osv spiser dere?
Gammel 08-01-2018, 04:09   #25
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Siste nytt herfra er at AVA Peter vil ha meg over til seg for hysteroskopi før innsett. De mistenker polypp og vil sjekke en muskelknute og den generelle ståa... Så gjør de scratching med det samme. Det betyr litt forsinkelse (og en ekstra tur), men det blir ikke så ille som jeg først fryktet. Og jeg er jo glad at de sjekker og optimaliserer, så håper jeg det betyr jackpot!

De har fastsatt tur nummer to med det samme, for innsett, og mener det skal gå som planlagt nærmest uansett utfall av undersøkelsen. men jeg må vel lære meg å være litt avventende for hvert eneste lille skritt. jeg tar langt fra like lett (om det går an å si det..!) på prosessen som jeg gjorde de første rundene.

Innsett for meg skal nå bli 1. mars +/- et par dager.

I planen min anbefaler de vel bare magnesium og folsyre, hvilke andre vitaminer osv spiser dere?
For to år siden fjernet jeg polypper i Riga 1.3, satte nedreguleringssprøyte 10.3 og hadde innsett 16.4. Jeg er ikke i tvil om at polyppene hindret meg i å bli gravid tidligere. Har ingen erfaring med muskelknuter, men da jeg var på seminar med AvaPeter i juni, var det er norsk par som fortalte i plenum at de først hadde lyktes da de kom til AvaPeter fordi de var de eneste som hadde tatt tak i muskelknuten som hun hadde. De hadde hatt forsøk i Norge og Dk tidligere. Så fort den var fjernet, ble hun gravid med tvillinger

Det med kosttilskudd for prøvere er en hel vitenskap, men omega 3 anbefales alle av norske myndigheter, i tillegg til folsyre. For å gjøre det enkelt for en selv, kan man ta multitabletter for prøvere og gravide og heller supplere med ekstra magnesium eller folsyre om dosene i pakken er mindre enn det klinikken anbefaler. Ved klinikken min blir man anbefalt å ta opptil 900 mg magnesium per dag ved ubehagelige murringer for å få livmoren til å slappe av. Men da bruker vi det mer som lindrende medisin ved behov enn som fast forebyggende. Vi blir også rådet til å ta 1000 mg C-vitamin per dag ved blødninger, men der har Ava Peter sitt eget regime. Vet du ennå hvor mye folsyre og magnesium du skal ta?

For tiden tar jeg jod, jern, D-vitamin x 3, B-vitaminkompleks x 2 (inkluderer magnesium og C-vitamin), omega3, selen, sink, Q10 og melkesyrebakterier.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel

Sist endret av Sent Ute : 09-01-2018 kl 00:49
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-01-2018, 18:12   #26
Mammahjerte
Stadig innom

Mammahjerte sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Standard

Så flott at de undersøker deg så grundig før det blir innsett, syktlangtnord! Kanskje litt kjipt med to turer, men bedre å være på den sikre siden!

Jeg driver fremdeles å ordner med kjøp og frakt av strå, synes de hos ESB er så utrolig t r e i g e til å svare, men det ordner seg nå. Har fremdeles ikke fått helt klarhet i fraktspørsmålet.

Av kosttilskudd tar jeg tran, multivitamin, dobbel dose d-vitamin (har hatt for lavt alle ganger jeg har tatt blodprøve), sink, selen, e-vitamin, c-vitamin, Q10. AVA Peter har bedt meg om å ta høy dose folsyre, magnesium og e-vitamin til forskjellige tidspunkter under forsøket.

Ellers har jeg prøvd det meste av kosttilskudd opp igjennom, bidronninggelé osv., men har 'kuttet ned' til dette
Mammahjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-01-2018, 00:57   #27
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Jøss, det får'n si! Hm...

Jeg tar Omega3, multi, C og B-vitamin (men det gjør jeg alltid). Nå tar jeg dog litt mer C-vitamin, dels fordi jeg ikke kan/vil bli sjuk og dels fordi jeg har lest at mange prøvere tar høy dose C-vit... Så tar jeg 800 mg folsyre. Ifølge planen skal jeg snart begynne på 1000 mg folat, får se om jeg finner noen som har rett dose. ellers kan jeg vel kanskje bare dure på med 1200?? Magnesium skal jeg ifølge planen ta 200 mg av fra 24.02., men jeg har altså tatt dette i lengre tid (hjelper mot kramper som jeg er plaget av), og så skal jeg også på E-vitamin.

sink og selen, hva er det for? og E-vit?

hehe, bidronninggele har jeg også prøvd... for noe kliss!
Gammel 09-01-2018, 06:41   #28
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Jøss, det får'n si! Hm...

Jeg tar Omega3, multi, C og B-vitamin (men det gjør jeg alltid). Nå tar jeg dog litt mer C-vitamin, dels fordi jeg ikke kan/vil bli sjuk og dels fordi jeg har lest at mange prøvere tar høy dose C-vit... Så tar jeg 800 mg folsyre. Ifølge planen skal jeg snart begynne på 1000 mg folat, får se om jeg finner noen som har rett dose. ellers kan jeg vel kanskje bare dure på med 1200?? Magnesium skal jeg ifølge planen ta 200 mg av fra 24.02., men jeg har altså tatt dette i lengre tid (hjelper mot kramper som jeg er plaget av), og så skal jeg også på E-vitamin.

sink og selen, hva er det for? og E-vit?

hehe, bidronninggele har jeg også prøvd... for noe kliss!
Ja, man kan få bakoversveis av mindre, he, he
Om klinikken sier 1000 mg, ville jeg holdt meg til det. Ble nylig advart av egen klinikk mot å ta høyere doser enn den individuelle behandlingsplanen tilsier. Det fins 200 mcg folsyre i B-vitaminkompleks og multivitaminer som ikke er beregnet for prøvere og gravide. Ellers er det mulig du kan få tak i 1000 mcg ved apoteket til klinikken din.

Sink skal bl.a. hjelpe til med festingen, og dessuten styrker det immunforsvaret. Selen er gunstig for skjoldbruskkjertelen - viktig at stoffskiftet fungerer optimalt. E-vitamin brukes ofte i stimuleringsperioden for å få tykkere endometrium dersom man har en utfordring med det. Jeg tar ellers vanlige mengder C-vitamin (maks. 400 mg) med mindre jeg brygger på noe eller blør i rugetiden eller svangerskapet; da øker jeg til 1000 mg. Har ellers ikke fått med meg at C-vitamin skal være spesielt gunstig for prøvere, men har hørt det kan hjelpe til med å regulere allergier som jeg er litt plaget av, og dem er det lurt å ha under kontroll i prøvetiden.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel

Sist endret av Sent Ute : 09-01-2018 kl 06:49
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-01-2018, 01:11   #29
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Ja, man kan få bakoversveis av mindre, he, he
Om klinikken sier 1000 mg, ville jeg holdt meg til det. Ble nylig advart av egen klinikk mot å ta høyere doser enn den individuelle behandlingsplanen tilsier. Det fins 200 mcg folsyre i B-vitaminkompleks og multivitaminer som ikke er beregnet for prøvere og gravide. Ellers er det mulig du kan få tak i 1000 mcg ved apoteket til klinikken din.

Sink skal bl.a. hjelpe til med festingen, og dessuten styrker det immunforsvaret. Selen er gunstig for skjoldbruskkjertelen - viktig at stoffskiftet fungerer optimalt. E-vitamin brukes ofte i stimuleringsperioden for å få tykkere endometrium dersom man har en utfordring med det. Jeg tar ellers vanlige mengder C-vitamin (maks. 400 mg) med mindre jeg brygger på noe eller blør i rugetiden eller svangerskapet; da øker jeg til 1000 mg. Har ellers ikke fått med meg at C-vitamin skal være spesielt gunstig for prøvere, men har hørt det kan hjelpe til med å regulere allergier som jeg er litt plaget av, og dem er det lurt å ha under kontroll i prøvetiden.
Lærer noe nytt hele tiden her! Takker Da blir det sink, selen og E-vitamin også ja, også D-vitamin, da, kanskje?! Og så kan jeg heller roe ned C-vitaminene bittelitt...
Gammel 10-01-2018, 13:33   #30
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard Prøving

Hei!

Jeg lurer bare på hvorfor du velger å ta en dobbeldonasjon?
Noen spesiell grunn eller bare for at sjansen å lykkes er større?

Har selv 4 på frys og er litt grådig :-p

Blir fortløpende forsøk hos meg etter jeg har fått mens og fått startet å knaske progynova

2018 give it to me!!
November/Desember 2017 Fjernet polypp + tatt ERA test
ERA test er postiv - de tror polypper blokkerte for innsett!
3.forsøk 26.mars 2018 satt inn topp kvalitet embryo NEGATIV
Innsett 9.oktober - hcg 80 18oktober - positiv!
15 november - tidlig ul, et sterkt hjertet banker 💖 8 uker på vei
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder