Ønskebarn forum  
Gammel 08-11-2009, 15:12   #1
kitty82
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2009
Sted: oslo
Standard Frustrerte prøvere i Oslo

Heisann. Ble litt lang presentasjon av oss. Måtte bare få ut litt frustrasjon også ...

Vi er par i Oslo som har prøvd siden januar 2008.
Har hatt 2 icsi på Aleris uten å lykkes.
Nå sitter her å funderer litt på hva vi skal gjøre videre.
Jeg er ganske ung (27) og legene var veldig veldig optimistiske og at vi skulle lykkes etter første forsøk.

Første gang satte de inn 1 perfekt 4 delt egg og fikk 2 til frys. Negativ + 2 frys som overlevde tining men som ikke delte seg videre i laben.

2 forsøk i oktober resulterte i innsetting av 2 perfekte 8 delte egg. Legen var i tvil om å sette inn begge samtidig - han fryktet tvillinger. Vi gamblet og satt inn begge. Negativt igjen.

Sitter litt med vanskelige følelser her og lurer på om det er noe vits i å prøve en ICSI til på Aleris. Vi har vel vært litt naive og ikke stilt noen spørsmål angående prosedyrer - trodde at legene visste best. Eksakt samme opplegg ble fulgt begge gangene med samme resultat på antall og befruktede egg (8 delt andre gang fordi vi insisterte å vente en dag ekstra for å se om de delte seg videre).

Vi sitter og vurderer sæddonor nå og da sannsynligvis på Volvat. Har også vurdert noen flere ICSI forsøk men det tærer så mye på med alt det en må igjennom. Jeg er frisk og har regelmessig syklus og eggløsning. Så jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vaaaaanskelig

Noen som har prøvd på Aleris og sitter igjen med samme følelser som oss - lite informasjon og at eksakt samme prosedyre ble fulgt uten at man får noe særlig forklaring på hvorfor ting gikk galt første gangen. Skal ha en oppfølgings samtale på Aleris snart men vurderer sterkt å ta eventuelt flere forsøk på Volvat.

Noen her som har erfaring fra Volvat med ICSI/IVF og eventuelt bruk av sæddonor?

Ønsker også å komme i kontakt med andre her i Oslo som sliter med å få barn. Kankje vi kan treffes og snakke/støtte hverandre igjennom den vanskelige tiden.

Hilsen oss
kitty82 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2009, 15:23   #2
dansejenta
Sikter mot toppen

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Velkommen på forum

Her inne er vi mange som har de samme følslesene og frustrasjonene som dere sliter med.

Noen får linjer over denne tråden finner du tråden for lokale treff, vet at i Oslo er det mange treff for folk i samme situasjon som dere

Ønsker dere lykke til
Gammel 08-11-2009, 16:05   #3
Martine123
Stadig innom

Martine123 sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Hei dere

Vi er i gang med første forsøk IVF på Aleris, men har ikke kommet lenger i prosessen enn spray på andre uken. Ikke så mange erfaringer å dele enda dessverre..

Leit å høre at dere føler de har vært dårlige på å informere. Dette er absolutt noe vi skal ta til etterretning og være obs på selv i behandlingen vår.. Kan du sende meg en pm med hvilken lege du har gått til? Kan være greit å vite om hvis det er den samme som jeg går til..

Vi står i offentlig kø, men fant ut at et privat forsøk i ventetiden ville klaffe fint. Går det ikke på første forsøk på Aleris, så har vi bestemt oss for å gå for ett forsøk til på Aleris i form av fryseforsøk (hvis dette blir mulig). Hvis ikke det blir egg på frys etter første forsøk, så avslutter vi hos Aleris og fortsetter i det offentlige.

Har dere vurdert å fortsette behandlingen offentlig? Ullevål eller Riksen feks? Kan jo være et like godt alternativ til Volvat det...

Sist endret av Martine123 : 19-02-2010 kl 14:37
Martine123 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2009, 17:16   #4
KiK
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Standard

Hei, først og fremst vil jeg bare si at jeg synes det er leit at dere ikke har lykkes til nå...Det serjo ut som om dere har alle muligheter til å lykkes!!!!! har en følelse at i dette "gamet" er det som å "tippe" lotto noen ganger..selv om oddsene er bra for at man lykkes skjer det motsatte,og det er frustrenende!!! og man får en følelse at det er noe galt med en selv!!... vi er tilknyttet Aleris som dere,men vi får kun forbehandling/oppfølging derfra fordi vi er avhengig av donor og har derfor valgt en klinikk de samarbeider med i Odense. Til nå har vi vært fornøyde!!Vi har vært igjennom noen inseminasjonsforsøk før vi gikk videre på IVF. Det ser nå ut til at vi har lykkes... men det er jo tidlig ennå!!

Har dere snakket men Aleris om hvordan dere føler det ifht behandlingen???
Jeg har ofte intrykk av at man må være litt på "hugget" og følge opp veldig mye selv for å få det som man vil!! Har intrykk av at det er litt sånn generelt i helsevesenet!!!!!!

Det finnes og en klubb for Alerisjentene som ligger under privatklinikker, lenger nede på siden.. ellers er det også treff som arrangeres i Oslo området ved jevne mellomrom som Dansejenta nevnte!!!

Håper virkelig dere lykkes etterhvert
3.IVFD Søskenforsøk des 2012, negativt
4.IVFD Jan/Feb 2013, negativt
5.Vi prøver igjen i mai/juni 2013
KiK er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2009, 17:48   #5
kitty82
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2009
Sted: oslo
Standard Tusen takk for svar

Tusen takk for svar. Det er hyggelig at noen bryr seg og som skjønner hva en går igjennom.

KIK
Er enig om at en trenger å være litt på hugget. Skal i samtale på Aleris på onsdag. Skal være forberedt da.
Krysser fingre og tær for dere og håper at du lykkes.
Takk også for tips om privatklinikker/aleris jentene.
kitty82 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-11-2009, 18:38   #6
Kreps75
Superskravler

Kreps75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Østlandet
Standard

Vil ønske deg velkommen hit, kitty82.
Jeg er selv bare kommet til utredning ift. barnløshet, men suger til meg all nyttig informasjon og tips jeg kan få her inne på forumet. Men ønsker deg lykke til videre, og lykke til på samtalen på onsdag. Håper du får svar på dine spørsmål da.
1. ED Ava Tampere, jun.-12, pos. test 20.06.12. Et på ul 16. jul. Termin 08.03.13 Døde i magen i uke 23 (1. nov)
1. ED frys jan.-13, 2 egg inn, negativ
Nå bytter vi klinikk..... Serum, Hellas neste... Hysteroskopi og laparoskopi gjennomført.
2. ED Serum, okt-13. Ruger på 3 gullhåp fra 13.10, pos. test 25.10! Hcg (rd15): 6464, (rd 17): 12546, (rd 19): 22508. Termin 29.06.14
Gutta kom via keisersnitt 10.06.14
Søskenforsøk juli 2016. Neg. test, familien er komplett.
Kreps75 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 01:45   #7
Kreps75
Superskravler

Kreps75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Standard

Hei igjen, Kitty82.
Hvordan går det med dere? Har dere vært på samtale?
1. ED Ava Tampere, jun.-12, pos. test 20.06.12. Et på ul 16. jul. Termin 08.03.13 Døde i magen i uke 23 (1. nov)
1. ED frys jan.-13, 2 egg inn, negativ
Nå bytter vi klinikk..... Serum, Hellas neste... Hysteroskopi og laparoskopi gjennomført.
2. ED Serum, okt-13. Ruger på 3 gullhåp fra 13.10, pos. test 25.10! Hcg (rd15): 6464, (rd 17): 12546, (rd 19): 22508. Termin 29.06.14
Gutta kom via keisersnitt 10.06.14
Søskenforsøk juli 2016. Neg. test, familien er komplett.
Kreps75 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 23:38   #8
Hormona
Stadig innom

Hormona sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Standard

Hei Kitty82

Kan desverre ikke hjelpe deg i forhold til spørsmålene du har i forhold til private klinikker i Norge. Jeg er singel og må derfor reise utlands for å få muligheten til å realisere drømmen om et barn..
Du er likevel ikke alene om å kjenne på frustrasjon i forhold til at barnet ikke kommer. Jeg er i gang med mitt 5 IVF forsøk nå, og jeg kan meddele at inn i mellom er det noen temmelig svarte dager men nå er jeg 12 år eldre enn deg også, så det er biologisk ikke så rart at det er litt mer krevende sånn sett. Uansett, jeg vil ønske dere velkommen inn hit på forum, håper det kan hjelpe på noen svar og ikke minst å få tømt ut noe gørr Håper det ordner seg for dere snart, lykke til videre
Gammel 11-02-2010, 22:27   #9
tinemor
Stamgjest

Medlem siden: Feb 2010
Standard

Litt sent svar kanskje, men jeg så dette nå og ønsket å fortelle min (litt lange) Aleris-historie.

Vi startet vår utredning på Aleris i Oslo (Frogner) og jeg var ikke så imponert over legen vi fikk. Alt så ut til å være i orden med meg, han visste at mannen hadde dårlige sædceller, men satt meg allikevel på pergotime så jeg skulle få dobbel eggløsning. Resultatet ble at jeg ikke fikk noen eggløsning syklusen etter, menstruasjonen begynte å oppføre seg helt merkelig (den hadd jeg kunnet stille klokka etter) og jeg fikk en kul i brystet (den hadde jeg kanskje fått uansett?) så jeg måtte i tillegg ta mammografi og alle fikk full brystkreftpanikk for det ligger til familien. I etterkant, kunne han si at "jo... pergotime passet kanskje ikke for deg. Så du vil ikke prøve det igjen?". Man kan vel si at jeg ikke var imponert! Det hadde jo vært greit nok å gjøre det dersom sjansen var tilstede for at mannen min kunne gjøre meg gravid med to egg, men han hadde jo allerede slått fast at det sannsynligvis ikke kom til å skje og jeg ble bare ganske sint. Så tenkte vi at vi kunne ta et forsøk der mens vi ventet på å komme i gang hos Ullevål. Legen fortsatte å rote og sendte meg resept på langt regime, selv om vi spesifikt hadde snakket om kort. Da alle misforståelser var løst, var det så kort tid til vi fikk kommet gjennom hos Ullevål at vi heller valgte det. Der var også legene mye hyggeligere og det hele virket mye ryddigere.

Nå er jeg jo litt irritert på Ullevål ettersom de valgte ivf på alle mine 8 gode egg, selv om vi i alle våre samtaler var enige om at icsi var veien å gå (alt ødelagt), men som et slags plaster på såret får vi ihvertfall et nytt førstegangsforsøk og beskjed om at fremover blir det icsi uansett.

Jeg tror jeg fortsetter med Ullevål tross alt. Man må kunne forvente mer hos det private synes jeg, særlig når det er så dyrt i tillegg.
tinemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-01-2011, 21:10   #10
Janne
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2011
Standard

HEI.
hvordan har det gått??spennende og følge med på andre
vi skal i gang med ivf på ullevål nå i jan/feb...
er nede i en mørkedal om dagen,men skal karre meg opp og bli klar til forsøk:D
Janne er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
icsi, ivf, oslo, prøvere, sæddonor

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder