Hei,
vi var i Zlin i sommer for embryodonasjon. Klinikken er veldig fin, de svarer raskt på alle henvendelser og vi hadde en svært god opplevelse.
http://www.ivf-zlin.com/
Prisen er også bra, vi betalte i overkant av 40.000,- + medisiner.
Alle medisiner ble bestilt på nett fra Storbritannia og kom hit i løpet av noen få dager.
Klinikken ligger sør-øst i Tsjekkia og man kan fly til Praha, Wien eller andre byer i nærheten. Vi tok tog fra Praha (flott togtur, Tsjekkia er et nydelig land!), men klinikken ordner også med transport for de som ønsker det.
Klinikken ligger oppe i en åsside over Zlin by og har en fantastisk utsikt. Klinikken har også hotell så man bor i samme bygg som behandlingen foregår. Interiøret er veldig flott, mye god design og stilige løsninger. Det er også restaurant på huset som serverer veldig god frokost og har en bra a la carte-meny på ettermiddag og kveld.
Kvelden før innsetting satt vi på terrassen og spiste middag, helt i skogkanten. Det luktet så friskt og godt og da det ble mørkt var det massevis av ildfluer som fløy i luften - helt magisk
Som dere forstår anbefaler jeg klinikken veldig, selv om jeg må be alle som skal motta behandling i utlandet om å huske på at kulturen i helsevesenet er ulik den vi er vant til her. Den er ikke på noen måte dårlig, men annerledes mtp hierarki, effektivitet osv.
Resultatet av turen var en suksess, vi venter nå tvillinger i mars. Vi kjenner også et annet par som var på samme klinikk i sommer og de er også gravide nå
Send meg gjerne en melding dersom du har spørsmål.
Dette innlegget er også postet under tråden "Eggdonasjon, klinikker i utlandet".
Hilsen fra meg