Ønskebarn forum  
Gammel 22-10-2020, 22:14   #211
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Er vel ikke egg i morsmelkerstatning. Sikkert fordi jeg hadde spist egg. Skal vel ikke så mye til når de er så små. Kan vel snart begynne med den melkefrie nestlegrøten, den er god. Og snart mulig å spise potet / gulrot pure. Sviskemos skal være bra for magen.

,
Snakket med legen i dag som sa at det ikke kunne være egg pga. negativ blodprøve. Melkeprøven var forsåvidt også negativ, men er visst ikke like sikker. Uansett heller de mer mot refluks nå, og det er det jeg har mistenkt hele veien. Er sønnen din fortsatt allergisk mot egg?

Jeg har fått beskjed om å vente med fast føde til neste time på poliklinikken om ca. tre uker. Og pga. podens fordøyelsesproblemer bør jeg da vente med grøt og heller starte med frukt- eller grønnsaksmos tilsatt olje, ifølge legen.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2020, 22:20   #212
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Snakket med legen i dag som sa at det ikke kunne være egg pga. negativ blodprøve. Melkeprøven var forsåvidt også negativ, men er visst ikke like sikker. Uansett heller de mer mot refluks nå, og det er det jeg har mistenkt hele veien. Er sønnen din fortsatt allergisk mot egg?

Jeg har fått beskjed om å vente med fast føde til neste time på poliklinikken om ca. tre uker. Og pga. podens fordøyelsesproblemer bør jeg da vente med grøt og heller starte med frukt- eller grønnsaksmos tilsatt olje, ifølge legen.
Hvilken mme bruker du? Spaltet eller aminosyrebasert? Har tre år erfaring med refluks og melkeallergi nå.. Vondt når det er sånn! Håper du finner ut av hva som kan hjelpe! Jeg har fått beskjed om at allergiprøver kan være falsk negativ til iallefall 2 års alder. Så her tok dem ikke blodprøver før etter han var 2. Vi måtte bare kutte melk uansett og han ble bedre, men tålte ikke spaltet mme. Vi klarte oss heldigvis med at jeg var uten melk og ammet. I dag er tvillingene 3 år, og vi er ikke ferdig med «reflukstrollet» enda. Melkefri livsstil går dog strålende
Gammel 17-11-2020, 19:09   #213
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Hei!

Håper det snart ordner seg. Han var mye hos barnelege men sa at det skulle gå over av seg selv i løpet av noen år. Spiser litt må, men han kunne tenkt seg mye mer.
Huff, mye bekymring for om de små skal få i seg nok( og bra) føde.

QUOTE=Sent Ute;863334]Snakket med legen i dag som sa at det ikke kunne være egg pga. negativ blodprøve. Melkeprøven var forsåvidt også negativ, men er visst ikke like sikker. Uansett heller de mer mot refluks nå, og det er det jeg har mistenkt hele veien. Er sønnen din fortsatt allergisk mot egg?

Jeg har fått beskjed om å vente med fast føde til neste time på poliklinikken om ca. tre uker. Og pga. podens fordøyelsesproblemer bør jeg da vente med grøt og heller starte med frukt- eller grønnsaksmos tilsatt olje, ifølge legen.[/QUOTE]

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder