Ønskebarn forum  
Gammel 18-07-2019, 22:33   #191
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Jeg trodde det var sånn tidligtest, men det viste seg å ikke være det😅 Takk, ska prøve å tenkte positivt nå frem til fredag 🤞🏻🤞🏻
Lykke til med testing i morgen. Eg har truen på at det går rette veien
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2019, 00:19   #192
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Wow hær skjer det spennende ting!

Så utrolig spennende at dere Seint ute og lisjtuppa ruger. Krysser fingrene for positive tester. Hadde vært så gøy om dere begge to lyktes etter innsatsen deres.

Lisjtuppa du kunne teste i morgen?
Når kan du teste Seint ute?

Når jeg leser om behandlingen og mengden medisiner dere tar, blir jeg helt satt ut. Er virkelig imponert over hvilken oversikt dere har.. Er nok også fordi jeg ikke er kommet igang enda, og skal ha en «vanlig» IVF gjennom det offentlige på UNN. Jeg var innom lokalsykehuset mitt denne uken på ultralyd, de fant ingen cyste. Så neste mens i starten av august kan jeg endelig starte 👍

Gynekologen var litt overrasket over at UNN hadde gitt meg instrukser om å bare ringe lokalsykehuset, uten å ha lagt til noe i journalen min om det. Men det ordnet seg selvsagt.
Jeg kan teste i morgen ja, så nå skal jeg snart finne senga og håper på en god natts søvn 🙈
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2019, 00:20   #193
Lisjtuppa
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Lykke til med testing i morgen. Eg har truen på at det går rette veien
Tuusen takk 🥰
Gammel 19-07-2019, 09:13   #194
Lisjtuppa
Nykommer

Standard

Digitaltesten i morgest viste tydelig GRAVID!! Det stod imidlertid bare uke 1-2 og nå venter jeg bare på svar fra klinikken om det er riktig fle jeg tørr å slippe jubelen helt løs 😊
Gammel 19-07-2019, 10:56   #195
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Digitaltesten i morgest viste tydelig GRAVID!! Det stod imidlertid bare uke 1-2 og nå venter jeg bare på svar fra klinikken om det er riktig fle jeg tørr å slippe jubelen helt løs 😊
Gratulerer Det er akkurat som det skal være Testen regner tiden fra eggløsning. Når det står gravid 1-2 uker, betyr det derfor egentlig gravid 3-4 uker. CBs ukestest viser vanligvis 1-2 uker når hcg ligger et sted mellom 25 og 199. Skal du ikke ta blodprøve i tillegg?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-2019, 12:01   #196
Lisjtuppa
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer Det er akkurat som det skal være Testen regner tiden fra eggløsning. Når det står gravid 1-2 uker, betyr det derfor egentlig gravid 3-4 uker. CBs ukestest viser vanligvis 1-2 uker når hcg ligger et sted mellom 25 og 199. Skal du ikke ta blodprøve i tillegg?
Å, hva ikke du vet! Tusen takk, ble roligere nå Har ikke fått beskjed om å ta blodprøve om testen var positiv, kun om den var negativ.
Gammel 19-07-2019, 16:48   #197
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Wow hær skjer det spennende ting!

Så utrolig spennende at dere Seint ute og lisjtuppa ruger. Krysser fingrene for positive tester. Hadde vært så gøy om dere begge to lyktes etter innsatsen deres.

Lisjtuppa du kunne teste i morgen?
Når kan du teste Seint ute?

Når jeg leser om behandlingen og mengden medisiner dere tar, blir jeg helt satt ut. Er virkelig imponert over hvilken oversikt dere har.. Er nok også fordi jeg ikke er kommet igang enda, og skal ha en «vanlig» IVF gjennom det offentlige på UNN. Jeg var innom lokalsykehuset mitt denne uken på ultralyd, de fant ingen cyste. Så neste mens i starten av august kan jeg endelig starte 👍

Gynekologen var litt overrasket over at UNN hadde gitt meg instrukser om å bare ringe lokalsykehuset, uten å ha lagt til noe i journalen min om det. Men det ordnet seg selvsagt.
Gratulerer så mye, endelig er du i gang Godt at det ordnet seg, men hørtes stressende ut med den manglende kommunikasjonen

He, he, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke forstod særlig mye av behandlingsplanen på de føste forsøkene mine i DK - alt var nytt, og jeg hadde ingen knagger å henge opplysningene på. Så jeg bare fulgte opp det jeg fikk beskjed om uten å forstå så mye av sammenhengen. Derfor er det også en god del fra den tiden som ikke har festet seg i ettertid.

Men da hadde jeg ikke tilgang til dette eller andre forum der jeg kunne få hjelp og råd av andre erfarne, så jeg hadde ingen å diskutere med. Alt var nytt, og jeg var helt prisgitt det lille jeg fikk vite av klinikken. Kunne for lite selv til å google noe særlig en gang. Verden er full av spørsmål man ikke vet at man skal stille

Jeg har testdag på mandag, men har bestemt meg for å la være å teste med urin, med mindre blodprøvesvaret lar vente på seg Skal ha intralipidbehandling på onsdag om testen er positiv, så må vite det senest på tirsdag siden det er 24 timers avbestillingsfrist.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-2019, 23:36   #198
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Hurra Klart der er riktig, men skjønner at du kanskje holder litt igjen.

Gratulere så masse med graviditeten ❤️

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-07-2019, 00:11   #199
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer så mye, endelig er du i gang Godt at det ordnet seg, men hørtes stressende ut med den manglende kommunikasjonen

He, he, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke forstod særlig mye av behandlingsplanen på de føste forsøkene mine i DK - alt var nytt, og jeg hadde ingen knagger å henge opplysningene på. Så jeg bare fulgte opp det jeg fikk beskjed om uten å forstå så mye av sammenhengen. Derfor er det også en god del fra den tiden som ikke har festet seg i ettertid.

Men da hadde jeg ikke tilgang til dette eller andre forum der jeg kunne få hjelp og råd av andre erfarne, så jeg hadde ingen å diskutere med. Alt var nytt, og jeg var helt prisgitt det lille jeg fikk vite av klinikken. Kunne for lite selv til å google noe særlig en gang. Verden er full av spørsmål man ikke vet at man skal stille

Jeg har testdag på mandag, men har bestemt meg for å la være å teste med urin, med mindre blodprøvesvaret lar vente på seg Skal ha intralipidbehandling på onsdag om testen er positiv, så må vite det senest på tirsdag siden det er 24 timers avbestillingsfrist.

Ja det var svært merkelig med den manglende kommunikasjonen dær. Men et lite sykehus ble en stor fordel. Kjente både sekretæren og legen 😂 Så var ikke så bekymret..

Så til uken skal jeg innom apoteket, de må mest sannsynlig bestille medisinene. Å jeg vil være ute i god tid. Men ja det blir å henge med på lasset, regne æ med. Gjøre som jeg får beskjed 👍

Blir imponert om du klarer å vente, men heier på deg 👍
Hva er intralipidbehandling?

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-07-2019, 09:03   #200
Lisjtuppa
Nykommer

Standard

Sitat:
Hurra Klart der er riktig, men skjønner at du kanskje holder litt igjen.

Gratulere så masse med graviditeten ❤️
Ja, merker at jeg holder jubelen litt igjen, tørr liksom ikke helt å tro på at det skal gå bra 🙈 Tusen takk ❤️
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder