Ønskebarn forum  
Gammel 03-06-2019, 19:34   #81
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Vi er ikke helt klare for dobbeldonasjon, kjenner jeg...

Vi vurderte å bytte til OLGA i vår, men de ville gjøre såpass mange egne tester at vi uansett ikke ville vært i gang før over sommeren. Uansett, nå skal det jo ha funket hos Serum
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-06-2019, 22:21   #82
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Både Rubia og Rose45 endte opp med å lykkes til slutt med mannens svømmere, etter først å ha hhv. forsøkt og vurdert å bruke dobbeldonasjon, så det gjelder ikke å gi opp for tidlig heller Vi satser på at du er gravid nå, ja

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-06-2019, 23:25   #83
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Skjønner veldig godt at du føler det som du gjør Angelique. Det er en berg- og dalbane følelsesmessig dette her! Krysser alt jeg har for at det lykkes for deg denne gangen 😊

Kjenner selv at jeg er litt motløs nå. Trodde det skulle bli innsett denne uken siden slimhinnen min var såpass tykk allerede forrige onsdag. Jeg har enda ikke hørt noe fra klinikken, og når jeg har spurt har de bare sagt at jeg skal få høre når de vet mer. Sendte også en mail i går der jeg spurte direkte hvilke tanker de har ang tykkelse på slimhinnen. Den har jeg ikke fått svar på og synes egentlig det er veldig dårlig egentlig, som regel svarer de hvertfall dagen etter man har sendt mail. Har jo hatt så godt inntrykk av klinikken, men nå kjenner jeg at jeg begynner å miste motet og føler på at jeg ikke får best mulig sjanse for å lykkes 😔 Men må vel bare prøve å snu tankegangen og prøve å tenke positivt 😊
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-06-2019, 10:48   #84
Angelique
Nykommer

Standard

Lisjtuppa, huff, det høres ikke noe bra ut. Du kan ikke ringe og høre? Vi snakket med Institut Marques og fikk et godt inntrykk av prosessen i alle fall. Har de ikke alltid en backup-donor, og tilbyr også embryoadopsjon hvis det skulle skjære seg med donorene?

Når det er sagt, kjenner jeg en annen som har vært der. Hun var ganske fortvila over at ventetiden ble mye lenger enn de hadde forespeilet, da de tydeligvis slet med å finne en blond donor som kunne match henne. Men det var før hun startet på medisiner. Resultatet fra denne runden ble uansett to vakre barn, så alt i alt er hun veldig fornøyd.
Gammel 06-06-2019, 14:08   #85
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Skjønner veldig godt at du føler det som du gjør Angelique. Det er en berg- og dalbane følelsesmessig dette her! Krysser alt jeg har for at det lykkes for deg denne gangen 😊

Kjenner selv at jeg er litt motløs nå. Trodde det skulle bli innsett denne uken siden slimhinnen min var såpass tykk allerede forrige onsdag. Jeg har enda ikke hørt noe fra klinikken, og når jeg har spurt har de bare sagt at jeg skal få høre når de vet mer. Sendte også en mail i går der jeg spurte direkte hvilke tanker de har ang tykkelse på slimhinnen. Den har jeg ikke fått svar på og synes egentlig det er veldig dårlig egentlig, som regel svarer de hvertfall dagen etter man har sendt mail. Har jo hatt så godt inntrykk av klinikken, men nå kjenner jeg at jeg begynner å miste motet og føler på at jeg ikke får best mulig sjanse for å lykkes 😔 Men må vel bare prøve å snu tankegangen og prøve å tenke positivt 😊
Hadde de ennå ikke funnet donor til deg da du startet med stimuleringen? Trodde de begynte med å finne donor og deretter synkroniserte syklusen din med hennes? Er du sikker på at de ikke har satt deg på en såkalt mock cycle (prøvesyklus) først?

Jeg har ingen erfaring med Spania, men sitter igjen med inntrykk av at de bruker mye mer telefon og Skype enn e-post til å kommunisere med. En annen ting er at ved den forrige klinikken min i Riga, hadde de en protokoll som tilsa at jeg skulle ha minst så og så mange dager med stimulering før innsett uansett, så selv om slimhinnene mine ofte var tykke nok allerede på målingen halvveis, hadde det ingenting å si. Det som bestemte dato for innsett ved ferskforsøk, var hvordan det lå an med eggstimuleringen til donor. Den første min trengte et par dager lenger før egguttak enn først estimert. Det kom fram på en ultralyd ca. en uke før innsett.

Fulgte i sin tid med på onskemamma.blogg.no (den er dessverre slettet nå), og hun var også veldig frustrert i en periode over trege svar og uklar kommunikasjon fra IM, men da de endelig kom i gang, lyktes hun til slutt

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2

Sist endret av Sent Ute : 06-06-2019 kl 14:10
Gammel 06-06-2019, 16:17   #86
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Fikk endelig svar fra de i dag, og det blir uthenting av egg fra donor førstkommende søndag. Innsett blir nok torsdag neste uke da. Det er noe sent utfra hva jeg først fikk forespeilet og 14 dager etter at slimhinnen min var 12 mm. Fikk også beskjed om at innsett skulle være ca syklusdag 16, og det er i dag og det gjør meg jo også litt bekymret at det blir en uke senere i syklus enn de først sa. MEN det skjer hvertfall ting nå, og jeg vet mer, så må jeg bare stole på at de kan sakene sine tenker jeg. Selv om dagen i dag har vært veldig vanskelig må jeg bare jobbe med å snu tankegangen min
Det er vel sånn at de har back-up donor ja, men virker ikke som det var donor som gjorde at ting tok tid nå, men ikke godt å vite 😅

De hadde funnet donor når jeg startet på stimuleringen ja, og jeg ble som sagt fortalt at etter ca 16 dager skulle det bli innsett dersom alt gikk som det skulle. Så tror ikke det var prøvesyklus nei, ikke helt sikker på hvordan det foregår men 😊

Tusen takk dere for hjelpsomme ord. Det betyr veldig mye på en dag som er litt vanskelig 😊😊
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-06-2019, 23:06   #87
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Fikk endelig svar fra de i dag, og det blir uthenting av egg fra donor førstkommende søndag. Innsett blir nok torsdag neste uke da. Det er noe sent utfra hva jeg først fikk forespeilet og 14 dager etter at slimhinnen min var 12 mm. Fikk også beskjed om at innsett skulle være ca syklusdag 16, og det er i dag og det gjør meg jo også litt bekymret at det blir en uke senere i syklus enn de først sa. MEN det skjer hvertfall ting nå, og jeg vet mer, så må jeg bare stole på at de kan sakene sine tenker jeg. Selv om dagen i dag har vært veldig vanskelig må jeg bare jobbe med å snu tankegangen min
Det er vel sånn at de har back-up donor ja, men virker ikke som det var donor som gjorde at ting tok tid nå, men ikke godt å vite 😅

De hadde funnet donor når jeg startet på stimuleringen ja, og jeg ble som sagt fortalt at etter ca 16 dager skulle det bli innsett dersom alt gikk som det skulle. Så tror ikke det var prøvesyklus nei, ikke helt sikker på hvordan det foregår men 😊

Tusen takk dere for hjelpsomme ord. Det betyr veldig mye på en dag som er litt vanskelig 😊😊
Jeg hadde innsett på syklusdag 24 da jeg ble gravid med tvillingene Da hadde slimhinnen vært 10 mm allerede på syklusdag 10. Ved innsett var den 10,7 mm. De regner nok med litt slingringsmonn pga. donor Dette ordner seg

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 06-06-2019, 23:22   #88
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Hvordan går det med deg da, Angelique?
Jeg har var på ny måling på syklus dag 10 i dag. Dvs. første måling i 2. prøvesyklus. Legen var fornøyd og sa det var perfekte forhold: 11 mm tykk og treskiktet slimhinne og ingen cyster på eggstokkene Jeg kommenterte at slimhinnen var 13 mm forrige gang med mindre østrogenstimulering, men han mente det bare var tilfeldig. Dessuten skal ikke slimhinnen være for tykk heller, sa han, uten at jeg fikk spurt om hva han mente var øvre grense. Om to dager setter jeg i gang med progesteron i tillegg, og om seks dager blir det ny måling. Om jeg da ikke har noe follikler på over 15 mm, kan jeg sette Procren dagen etter. Skal også ha første intralipidbehandlingen da og har allerede satt de tre sprøytene jeg skal ha med filgrastim i denne syklusen. Akkurat nå sliter jeg mest med drastisk økt behov for søvn, men ellers går det ganske greit.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 07-06-2019, 08:30   #89
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Kjenner godt på frustrasjonen din, men godt du har fått svar nå og noe skjer. Det er mye venting og usikkerhet underveis i en slik prosess syntes jeg. Jeg hører også til i Spania (Alicante), men har hatt veldig godt inntrykk av IM. hadde valgt den klinikken i dag for vanlig IVF I stedet for i Norge dersom jeg skulle begynt på nytt. Har opplevd dem som grundige så selv om det ble mer venting krysser jeg fingrene for det går bra! Jeg har også hatt innsett langt ut i syklus og sitter nå med verdens fineste lille gutt på 5mnd! De har holdt på lenge i Spania med ED så de vet nok hva de gjør. Jeg heier på dere!

Her har kommunikasjonen stort sett gått på mail, event telefon med resultat av befruktning erc (også på mail etterpå)

Ønskemamma sin blogg finnes forresten fortsatt, men under eget domene, onskemamma.no Oppdaterer ikke så ofte lenger, men du kan lese bakover i den om mange refleksjoner og tanker om ED prosessen.

Masse lykke til videre!

Sitat:

Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-06-2019, 11:28   #90
Angelique
Nykommer

Standard

Lisjtuppa: Det kan være at donoren startet litt etter deg. Jeg tror det vanlige er at donoren går 9-14 dager før uttak. Og så bra at det skjer noe og at du tåler medisinene så greit!

Huff, i dag er den store testdagen og jeg har skikkelige kalde føtter. Jeg turte aldri å ta den testen jeg hadde liggende hjemme, og dro heller og tok blodprøve. Svaret kommer i 18-tiden i dag. Mulig jeg gjør det veldig mye vanskeligere for meg selv, for det er neppe testmetoden som avgjør resultatet. Men akkurat i dag har jeg veldig vanskelig for å tro at det har fungert. Hodet mitt er helt håpløst på å zoome inn på de negative konsekvensene og veien videre - Russland etter sommeren, med alt det innebærer av nye undersøkelser og prøver, ventetid, mer medisiner...
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder