Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Sliterne

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-01-2005, 22:04   #1
Happy
Husvarm

Medlem siden: Aug 2004
Standard Presentasjon av oss slitere

Får vel starte jeg da

Jeg er 26 år, min mann er 36 vi har forsøkt å få barn i 4 år, å har så å si kun hatt nedturer så langt i denne prossessen. Vi har tatt forsøk på riksen.
Ved utredning ble det ikke funnet noe galt på hverken meg eller min mann, har også tatt lap.

[smiley=sol.gif] 1 Forsøk vanlig IVF 11 egg ut, ingen egg var gode nok til å settes tilbake, skikkelig nedtur, hadde ikke forventet dette med en en este tanke. ( ca rundt 17 mai-03.

[smiley=sol.gif] 2 Forsøk, riksen bestemmer seg for ICSI, får egentlig ikke noen spesiell grunn til det. Dette var høsten 2003. Får igjen ut 11-12 egg, 3 egg ble befruktet. satt inn to gode egg, men mens kom før teste dato. OK, følte at jeg hadde kommet videre, fikk ihvertfall egg inn.

[smiley=sol.gif] 3 Forsøk, våren 04 ( april?) får igjen ut 11-12 egg, ICSI. 3-4 befruktet. Tester POSITIVT på dag 9, blodprøve på dag 10, men får ikke resultatene før 3 dager etter blodprøve var tatt ( trøbbel på labben) Svak HCG, men får bekreftet at jeg er gravid ( eller mannen min fikk det). 2 dager etter blodprøve tar jeg ny cbs, testen gir full utslag (klar og tydelig). 6 timer etter bekreftelsen i fra Riksen på graviditet BLØR jeg ( under senkveld på TV 2. ( mye mann husker gitt) Blir helt knust. Men tenker nok en gang at jeg har kommet nærmere målet. NÅ KAN JEG JO BLI GRAVID, tror jeg [smiley=trist.gif].

[smiley=sol.gif] 4 Forsøk, velger å ta dette i forbindelse med tur til DK, Valget falt på Cicconia i Århus. Bestemmer oss også for hatching. Fikk igjen ut 11-12 egg. Dagen jeg kommer for innsetting får jeg vite at det skjer noe galt med eggene mine etter befruktning. Dette var ikke noe de ønsket å sette inn, jeg ville antageligvis miste tidlig i svangerskapet eller i uke 35. Eller så kunne jeg få et sykt barn om det valgte å holde seg i mammas mage frem til fødsel. Er helt knust, husker ikke hjemturen fra DK. Får en skikkelig sorgfølelse. Stakkar mannen min [smiley=trost.gif].
Bearbeider følelsene med å sette meg inn i adopsjons prosessen, men kommer på andre tanker om at jeg må komme over dette før jeg setter i gang med adopsjon. velger å gå for eggdonasjon

[smiley=sol.gif] 5 Forsøk, velger å ta mitt siste forsøk på riksen Desember -04. Aner egentlig ikke hvorfor, men man hvet jo aldrig. Ved så å si alle forsøkene har jeg gått til Anette på Frøyaklinikken, hun gir seg ikke med denne beskjeden jeg fikk i DK, å ber meg og min mann å ta kontakt med andrologisenteret i OSLO. mannen får time, leverer sædprøver. Får svar om at han har en betennelse i pungen som han antageligvis har hatt i flere år, han må på antibiotika. Legen på andrologisenteret mener at dette kan være en årsak til feilen som skjer med eggene etter befruktning. Vi blir anbefalt å avbryte forsøket, å vi gjør det. Nok en nedtur men sikkert fornuftig frem til vi ser at mannen min er frisk i pungen igjen.

Per dags dato venter vi på klarsignal i fra andrologisenteret før vi går i gang igjen. Litt redd for å gå videre med eggdonasjon, for tenk om det er sæden det er noe galt med å ikke eggene mine. Sørgelig at de ikke har mulighet til å se på dette i Norge, for det betyr at vi må tilbake til utlandet, å kanskje betale masse penger for absolutt ingenting.

Vel dette var litt om meg
Gleder meg til å følge dere slitere frem mot MÅL, for dit skal vi alle en VAKKER dag.

Klem Fra Ceci

Happy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-09-2007, 15:59   #2
Trista
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2005
Standard

Hei.Jeg har hatt 6 ivf
4 på st.olav
2 i russland
Første forsøk i russland ble jeg gravid.aborterte i 3 mnd .
2 forsøk der satt det ikke. Vurderer og ta siate forsøk til sommeren , men blir 40 i januar.
Hvor mener dere grensa går på og gi seg, er bare nyskjerrig.
Jeg mener det kan vere induviduelt etter sin egen form og helse.
Litt usikker men ønsker det så sterkt.
Trista er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2007, 09:56   #3
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Hei Trista!
Vil bare si at det er på tide å gi seg, når man føler for det. Jeg er nå 40 år og gravid. Og før babyen kommer er jeg 41.
Er mange her som til og med er eldre. Så har vel ikke så mye å si på tallet men åssen du selv føler det

Masse lykke til
  Svar med sitat
Gammel 05-09-2007, 14:25   #4
Marie_M.
Husvarm

Marie_M. sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Standard

Kjære Trista!

Først må jeg bare si at selv om du hadde en SA så er det jo et godt tegn at det festet seg. Men det er selvfølgelig veldig slitsomt å gå i gjennom så mange forsøk uten å lykkes.

Spennede med forsøk i Russland! Bruker de noen andre metoder enn det du fikk i Norge?

Nå vet jo ikke jeg hvordan kvaliteten på dine egg er ellers, men det kan jo si noe om muligheten videre. Men det må du ta opp med leger.

Ellers så kan jo jeg si for min egen del at det var tidligere helt unaturlig for meg å tenke på at jeg skulle bli mamma etter fylte 40. Jeg trodde at 40 år var for gammelt for meg og jeg fikk en skikkelig nedtur når jeg ikke hadde lykkes innen den datoen. Men så fant jeg ut at det er jo bare et tall.... en sperre jeg hadde satt for meg selv.

Jeg tok en "prat" med meg selv og fant ut at jeg føler meg jo ikke eldre i kroppen nå enn da jeg var 30 (så vidt jeg husker ). Jeg tror nesten at jeg er i bedre form nå enn da, for jeg lever mye sunnere. Nå er jeg 42 og vil være 43 når jeg blir mamma (hvis jeg lykkes nå) og det bekymrer meg svært lite. Jeg har flere venninner som har fått barn etter de fylte 40 og det går bare fint. Dessuten har jeg flere venninner som er yngre enn meg med små barn og "bolle i ovnen" som jeg ikke tenker over at jeg er eldre enn.

Jeg tenker som så at det er nå jeg har muligheten - om et par år er nok "toget" gått!

Jeg skulle gjerne vært en yngre mor, men det ble jeg ikke, men jeg vil likevel være mor - en god mor ! Dessuten har jeg ambisjoner om å bli skikkelig gammel her på jorda !

Derfor vil jeg si som Sunny: Gi deg når du føler det er riktig for deg.
Vi er alle forskjellige! Blir spennende å høre mer fra deg. Lykke til!

10 icsi/ivf + 3 frys + 1 aih
Ruger nå på 3 håpefulle
Marie_M. er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2007, 16:52   #5
Birrus
Husvarm

Birrus sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Hei Trista

Veldig trist at det ikke har klaffet helt enda. Men som nevnt nedenfor, så er det håp så lenge du har blitt gravid før. Ikke gi opp håpet.
videre.

Jeg blir 40 i januar og hadde ikke gitt meg før jeg hadde lykkes. Vi er ikke gamle, ikke eldre enn hva man føler seg. Stå på videre mener jeg!

Bare litt nysgjerrig, hvor har du vært i Russland? Som du ser på signaturen min, så har jeg selv vært i Moskva hos AltraVita for Eggdonasjon og har endelig lykkes med å bli gravid. Får se om det holder helt til mål.

Klem fra Birrus

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trista Vis innlegg
Hei.Jeg har hatt 6 ivf
4 på st.olav
2 i russland
Første forsøk i russland ble jeg gravid.aborterte i 3 mnd .
2 forsøk der satt det ikke. Vurderer og ta siate forsøk til sommeren , men blir 40 i januar.
Hvor mener dere grensa går på og gi seg, er bare nyskjerrig.
Jeg mener det kan vere induviduelt etter sin egen form og helse.
Litt usikker men ønsker det så sterkt.
1. Fryseforsøk: 1x6 delt, innsetting 12/4-07, Negativt
2. ED forsøk: 3x8 delte, innsetting 23/8-07
Positiv test 3/9-07, Termin 14. mai 2008
Endelig i mål, Prinsen ble født 29 mai.08

Sist endret av Birrus : 05-09-2007 kl 16:55
Birrus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2007, 18:09   #6
klukk
Stamgjest

klukk sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Standard Gi seg?

Heisann!
Jeg er enig med de andre jentene, men om det kan hjelpe deg til et valg, så var jeg 41 i våres. Vi har lyktes denne gang, men en vet aldri. Vi var bestemt på og prøve til vi "lyktes", men der går en grense. Vi sa ca 43-44 og det er helt på grensen. Ønker deg masse lykke til uansett hvilket valg dere måtte ta.
Forsøk avbrutt i nov. og jan.
Frys ED mai
Etterlengtet Menneskebarn kom 04.03.09
Fostermamma til en jente, 7 år
klukk er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-09-2007, 09:28   #7
Ina-G
Stamgjest

Ina-G sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Standard

Hei Trista! og alle dere andre jentene!
Er helt enig i alt det dere har sagt om å ikke gi seg før man selv føler for det. Det er ingen grunn til å gi opp sin drøm om å bli mor bare fordi man har passert 40.
Jeg har flere veninner over 40 som har blitt gravide og fått barn, både sitt første og andre, både naturmetoden eller assistert. Jeg er 42 og i full gang med nytt ivf-forsøk-og stort håp om å lykkes

Sist endret av Ina-G : 10-09-2007 kl 09:59
Ina-G er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 16:59   #8
Tryne
Nykommer

Tryne sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Hordaland
Standard

Her er litt om meg:

I 2004 begynte jeg og mannen min å prøve å få ett barn, jeg var berre 18 år gammel. Vi trodde selvfølgelig at det kom til å skje fort siden jeg var så ung, men der tok vi feil. Tiden gikk, og skuffelsen kom gang på gang. Frykten begynte å spre seg i meg, kom jeg aldri til å få bli mor??
Dagene gikk å det eneste de bestod av var gråt. jeg kunne ikke se gravide, ikke barn ikke babyer, ingen ting, tårene berre trillet. Alle rundt meg fikk barn eller ble gravid. Jeg var livredd for å ta telefoner, redd for at noen skulle si de var blitt gravid.

Etter 1 år tok jeg kontakt med legen å fikk tatt noen blodprøver, hun fortalte meg at alt så fint ut, å sendte meg videre til en gynekolog. Etter mange mnd tok hun også noen nye blodprøver. Hun kunne fortelle meg at noe ikke var som det skulle. Jeg hadde høye FSH verdier og lave østradiol verdier. Det vil si at jeg har det samme problemet som de som er i overgangsalderen, nemlig DÅRLIGE egg. Hun sa det var ikke sikkert jeg kunne bli gravid. Jeg ble så utrolig deppa, verden berre ramlet sammen.

I mellom tiden hadde jeg begynt å gå til akupunktur. Dette hadde GOD effekt på meg, hun fikset sykluser å alt som går an å fikse, samtidig begynte jeg på pergotime. Vi tok nå kontakt med Hausken i haugesund, slik at vi kunne bli vurdert for prøverør. Men sjangsen for at jeg skulle bli gravid ved hjelp av dette var også veldig liten. Jeg gikk å hentet inn alle resultat av blodprøver å diverse som jeg skulle ta med.
I mellom tiden fikk jeg beskjed om å ta en god påskeferie å deretter komme til samtale uken etterpå.

Påsken kom, og eggløsningen kom som den alltid gjorde, denne mnd var det pause mnd med pergotime. Jeg har alltid hatt eggløsning, men fikk dette for å bedre kvaliteten på eggene. Jeg hadde ingen tro på at noe skulle skje siden jeg ikke hadde blitt gravid mnd før med pergo. Så kom IKM, den var dagen før vi skulle til samtale om IVF. Jeg hadde som alle andre mnd tatt temperaturen, å kurven hadde ikke sett lovende ut. jeg fant ut jeg skulle ta meg en test som vanlig, men hadde ikke tro på at den skulle være positiv. Så kom resultatet, det var 2 streker, jeg tenkte som alltid, jaja, så var den negativ denne gangen også. Jeg kastet den i søppelet.

Så kom jeg til å tenke, har den sett slik ut før?? Jeg prøvde å ta meg i sammen å gikk å la meg. jeg hadde bestemt meg for å kjøpe meg en CB digital morgen etter. Da jeg hadde gjort det sprang jeg inn på badet. Å for første gang stod det GRAVID. Jeg kunne ikke tro det. Tårene trillet å jeg fallt sammen, jeg var overlykkelig. Etter 2 år var jeg gravid. Drømmen var komt i oppfyllelse. Mer om svangerskapet og fødselshistorien kan du lese under ”gravid med nr.1” og ”fødselshistorien”
Jenten ble født i desember 2007.

Vi fant ut at vi skulle starte å prøve på nr.2 med en gang siden det tok så lang tid med den første. Jeg var overlykkelig da jeg ble gravid nå i april 2007 UTEN HJELP av noen, men da jeg var 6+1 mistet jeg. Dette var også en grusom opplevelse. Det hele endte med utskrapning.

Vi fortsatte å prøve og allerede i juni ble jeg utrolig nok gravid igjen, men jeg mistet enda en gang til. Jeg sitter nå med tanken om jeg noen gang får oppleve det igjen. Det er et slit å ikke bli lett gravid, og dersom jeg blir det, så berre mister jeg. Jeg er lei av å streve med en ting som er ett selvfølge for andre, nemlig det å få et barn. Men vi kan ikke annet enn å berre prøve videre. Vi er nå i vår 12pp.

Ellers har jeg nå funne ut hva som gjorde at jeg ble gravid uten hjelp disse 2 gangene. det var for de hormonene var fortsatt påvirket av graviditeten med jenta mi. Det er altså ikke mulighet for at vi np kan klare det selv igjen da hormonene er tilbake til sitt gammle. Vi venter nå på IVF....

Dere kan gå inn på hjemmesiden min å lese mer:

www.tryne-dagbok.piczo.com
Tryne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:21   #9
Modesty Blaise
Stadig innom

Modesty Blaise sin avatar

Medlem siden: May 2008
Standard

hmmm.. her inne var det lite aktivitet. Er denne tråden ikke i bruk lenger?
Gammel 07-08-2009, 17:08   #10
Hormona
Stadig innom

Hormona sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Modesty Blaise Vis innlegg
hmmm.. her inne var det lite aktivitet. Er denne tråden ikke i bruk lenger?

Tenkte i grunn det samme... men jeg kan kanskje presentere meg selv som en start

Jeg er 39år og har de tre siste årene forsøkt å bli gravid, og det nærmeste jeg har kommet var en MA nå i mai...

Men nå er jeg i gang igjen, med min 4 IVF og NÅ blir jeg gravid (krysser fingre for at det går troll i ord)

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder