Ønskebarn forum  
Gammel 24-01-2012, 08:23   #21
Endelig
Svart belte på forum

Endelig sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Standard

Ryddet litt i tråden deres. Den gamle ligger her fortsatt, men denne inneholder de nyeste innleggene. Lykke til!

Endelig
moderator
Gammel 24-01-2012, 09:57   #22
titty
Husvarm

titty sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: nordmøre
Standard

Heia

Grete Roede er mye bedre enn lavkarb! Jeg har gått ned 6 kilo siden august. Skal ned 5 til.
Spise vanlig mat er tingen.
titty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2012, 10:21   #23
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av titty Vis innlegg
Heia

Grete Roede er mye bedre enn lavkarb! Jeg har gått ned 6 kilo siden august. Skal ned 5 til.
Hvorfor er det det?

Nå som jeg er gravid spiser jeg det meste, men før jeg ble gravid sverget jeg til lavkarbo. Fungerte utrolig godt på det! Ingen hodepine eller mageplager som jeg tidligere har hatt. Mye mer energi.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2012, 14:29   #24
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av titty Vis innlegg
Heia

Det som fungerer for den ene behøver nødvendigvis ikke fungere for den andre. Har selv gått ned 10 kilo på Grete Rode med sult i magen vel og merke. GR heller også nå over til mindre karohydrater. På lav karbo slipper man å telle kalorier og poeng og kan kose seg mer føler jeg. Var f. eks på fest i helgen med ei venninne som gikk på Grete Rode Hun hadde samlet poeng til 2 glass med vin på hele kvelden...Jeg kunne drikke vin uten noen form for telling og kose meg.
Gammel 24-01-2012, 14:32   #25
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Hvorfor er det det?

Nå som jeg er gravid spiser jeg det meste, men før jeg ble gravid sverget jeg til lavkarbo. Fungerte utrolig godt på det! Ingen hodepine eller mageplager som jeg tidligere har hatt. Mye mer energi.
Det er mange som blir kvitt helse plager med lav karbo. Spesielt hodepine og migrene plager som ofte kommer med høyt blodsukker. Som gravid ville jeg også ha spist "vanlig" kost da det ikke er forsket så mye på lavkarbo og næring til fosteret.
Gammel 24-01-2012, 14:36   #26
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av birdlady Vis innlegg
Det er mange som blir kvitt helse plager med lav karbo. Spesielt hodepine og migrene plager som ofte kommer med høyt blodsukker. Som gravid ville jeg også ha spist "vanlig" kost da det ikke er forsket så mye på lavkarbo og næring til fosteret.
Ja, jeg tror lavkarbo kan være veldig bra for mange Nå, som gravid er jeg ikke på lavkarbo. Men kunne godt gått tilbake til lavkarbo igjen på et senere tidspunkt.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2012, 15:21   #27
Knottemamma
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Grunnen til at lavkarbo passer meg så fint er at de fleste sier man bare skal spise hvis man er sulten. Når jeg spiser mye fett så spiser jeg myyye sjeldnere enn når jeg fyller opp med karbohydrater

Ang. soyasaus, så har hvertfall de fra Kikkoman med rød kork 6,9g og den med grønn kork har 11g per 100 Jeg unngår alt som har mer enn 5 g i det daglige, så unner meg bare slikt en sjelden gang.
Utredet for hab.ab. to ganger. PCO og en eggleder i minus. Fire pergokurer 2011.
3 IVF og 3 FER
Ny partner i 2014; 6+ SA så langt.
Knottemamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2012, 17:08   #28
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Knottemamma Vis innlegg
Grunnen til at lavkarbo passer meg så fint er at de fleste sier man bare skal spise hvis man er sulten. Når jeg spiser mye fett så spiser jeg myyye sjeldnere enn når jeg fyller opp med karbohydrater
Dette er stikk i strid med det jeg lærte på kurset jeg gikk på da jeg startet...Vi hadde klokka til å ringe for å spise hver 3. time. , men jeg har hørt i noen TV debatter av noen sier man bare skal spise når man er sulten. Jeg elsker mat og spiser gjerne hele tiden. Og det er riktig at fett gir en lengre metthetfølelse pga et jevnere blodsukker.

Men uansett vilken måte man velger å gjøre det på går man jo ned i vekt og det er jo det som er så bra...

Sist endret av birdlady : 24-01-2012 kl 17:12
birdlady er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2012, 19:31   #29
Knottemamma
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av birdlady Vis innlegg
Dette er stikk i strid med det jeg lærte på kurset jeg gikk på da jeg startet...Vi hadde klokka til å ringe for å spise hver 3. time. , men jeg har hørt i noen TV debatter av noen sier man bare skal spise når man er sulten. Jeg elsker mat og spiser gjerne hele tiden. Og det er riktig at fett gir en lengre metthetfølelse pga et jevnere blodsukker.

Men uansett vilken måte man velger å gjøre det på går man jo ned i vekt og det er jo det som er så bra...
Ja, det som er fint med lavkarbo er jo at det kan varieres for å passe hvem som helst

Alle bøkene jeg har lest sier nemlig at man aldri skal spise hvis man ikke er sulten
Utredet for hab.ab. to ganger. PCO og en eggleder i minus. Fire pergokurer 2011.
3 IVF og 3 FER
Ny partner i 2014; 6+ SA så langt.
Knottemamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-01-2012, 05:54   #30
sherider
Husvarm

sherider sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Standard

Liker ikke at vekten står stille ...
Hjemmelaget spire.. MA ca uke 8..
6. Fryseforsøk endte i SA uke 6 April 2016
7. Fryseforsøk September 2016 Avlyst grunnet at eggene ikke klarte å overleve opptining
sherider er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder