Ønskebarn forum  
Gammel 10-03-2014, 09:50   #341
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Standard

Lenge siden jeg har vært her inne nå...Vært litt uheldig i det siste og lagt på meg igjen...Ser omtalte diet ovenfor. Er den lik Atkinsdietten? Den fungerer. Har prøvd den, men sverger til lav karbo jeg. Er veldig glad i vin og drikker litt lavkarbo øl og det kan man tilate seg på lav karbo. I dag får jeg levert mat for 2 uker laget av Fedon Lindberg...5 måltider om dagen. Målet er å gå ned 10 kilo. Starter på 74 kilo i dag.
Gammel 22-03-2014, 09:46   #342
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av birdlady Vis innlegg
Lenge siden jeg har vært her inne nå...Vært litt uheldig i det siste og lagt på meg igjen...Ser omtalte diet ovenfor. Er den lik Atkinsdietten? Den fungerer. Har prøvd den, men sverger til lav karbo jeg. Er veldig glad i vin og drikker litt lavkarbo øl og det kan man tilate seg på lav karbo. I dag får jeg levert mat for 2 uker laget av Fedon Lindberg...5 måltider om dagen. Målet er å gå ned 10 kilo. Starter på 74 kilo i dag.
Hei!
Jeg kan ikke nok om atkinsdietten, men Dukan ligner kanskje med på lavkarbo. 4 faser. Går ut på å få i deg proteiner og kun dette de første dagene(avhenger av hvor mye du skal gå ned). Fett og sukker ikke tillatt( og karbo som brød pasta, poteter osv). For min del, som skulle ned mange kilo, tok det en stund før jeg "lovlig" kunne spise frukt, men som du ser over har jeg spist litt frukt hele veien- med uttak av de første dagene. Etter proteindagene går du en stund på proteiner den en dagen og grønnsaker og proteiner den neste, så utvides mathorisonten din, hvor litt fruktbar spises og litt harde oster osv..jeg kjøpte en oppskriftsbok og en bok om selvedietten brukt på Amazon - hvilket er et glimrende sted for å finne bl.a. Bøker til en billig penge. Ikke vanskelig å forstå, selv om den er på engelsk. Ta et googlesøk, så finner du fort ut om dette er noe for deg. Det finnes også apper til denne dietten og med oppskrifter, da har du alt på tlf 😉
Etter negativtforsøk før jul, ble jeg selvfølgelig lei meg, men også gav litt blanke i diett i jula og har ikke kommet ordentlig igang igjen. Vil vel si jeg spiser delvis bra, men beveger meg for lite. Og nok en nedtur med avbrutt forsøk i mars gir ikke så mye motivasjon til viser slanking.....selv om det sikkert hadde vært veldig smart. Lagt på meg Ca 3-4kg siden før jul og bør vel ned Ca 8-10kg tenker jeg. Kanskje jeg skal starte til mandag. Det krever litt planlegging i starten. Egg er bra, og heldigvis er det mange måter å tilberede egg, så jeg ikke går lei av det. Bruker også en del cottage cheese eller quark i omelett , gjerne med litt havrekli- det er tillat i alle faser. Metter litt mer.
Lykke til alle solstråler med vekten i tillegg til det vi egentlig er her inne for 🌺
1.FER sept 2014, negativt
4. ICSI feb 2015 gravid fra 05.03.15 - mistet i uke 5
2. FER juni 2015 avbrutt pga negativ ELtester
2. FER sept 2015 siste eskimo
Papillon er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-04-2014, 21:14   #343
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Standard

Hei...lenge siden jeg har sjekka inn her. De hadde forandra nettadressen for å komme inn på forum Vel... ser jeg skrev sist at jeg veide 74 og skulle ned...Har ikke lykkes...Maten jeg kjøpte smakte vondt og jeg MÅ ha god mat...Lav karbo brødet var rått og vokste i munnen...

Skal sjekke litt and den Dukan dietten, den er nok lik lav karbo. Jeg spiser ikke frukt! Har nærmest fruktofobi og orker ikke lukten av det engang, så det kan kanskje passe for meg. Hva er quark?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder