Ønskebarn forum  
Gammel 23-05-2017, 13:23   #21
Kanskjesnart
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2008
Standard

Takk for svar begge to.
Er 12+5 i dag.
Kan godt være det er luft Magen er jo litt rar for tiden.
4. frys uke 35/09 negativ
5. ISCI uke 46/09 - SA uke 5/6
6. ISCI uke 04/10 negativ
7. ICSI 2012 neg
8. ICSI 2015 avbrutt etter uttak
9. ED 12/16 negativ
10. ED 03/17 positiv blodprøve 24.3
Før jul 2017 fikk vi verdens nydeligste gutt og kom endelig i mål.
Kanskjesnart er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-05-2017, 15:54   #22
Marit81
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2016
Sted: Rogaland
Standard

Mars-gruppa ja - fantastisk å se at så mange lykkes denne gangen 😍 Blir hyggelig å følge dere her i månedene som kommer! 👏
Supert med klestips - livmor har bare så vidt tittet opp fra symfysen, men er sååå oppblåst, og press på magen er veldig ubehagelig 😵 Har noen ekstra kilo, så gleder meg nå til gravidmage, ikke bare tjukkasmage 😂 Stormberg var et godt tips! Nå går det i løse bukser med strikk i livet (Cubus), løse topper og cardigan. Ellers bruker jeg mye skjørt - har måttet gå opp en str i strømpebukse, og også kjøpe mammastrbukser... Har flere skjørt med høyt liv og mye stretch, så det funker fint 👍 Løs topp over skjuler magen 👍 Men om noen uker kan jeg jo vise frem magen 😍 Gleder meg sånn til det, og å kunne kjenne liv. Det er vel vanligst å kjenne liv rundt uke 18-20 med førstemann, tidligere når man venter to, eller når man har opplevd det før.
August 2016 - Frys naturlig syklus - avbrutt
September 2016 - Frys i naturlig syklus - avbrutt
Oktober 2016 - Frys stimulert syklus - positiv - SA uke 4
Januar 2017 - Tredje IVF/ICSI - positiv - SA uke 5
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Marit81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-05-2017, 17:56   #23
Marit81
Stadig innom

Standard

Nå bestilte jammen mannen sommerferie til oss - en liten uke i New York i august 👏👏👏 vi skal fly business med SAS, så da bør en såpass lang flyreise gå fint tenker jeg! Da satser jeg på at jeg holder meg frisk og rask, så vi ikke må avbestille 😵 Det er noen ytterst få fordeler ved å ha en pendlende mann - han opparbeider seg maaaaaange bonuspoeng, så vi kan flotte oss med litt luksus når vi reiser 😍
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Gammel 23-05-2017, 19:17   #24
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Marit81: herlig med en liten sommerferie vi var i London når jeg var ca halvveis i sist svangerskap. En herlig tid å reise på syntes jeg da. Langt nok til å kunne shoppe litt og ikke så langt at det var kjempetungt.

Tanken om å måtte handle julegaver allerede i august har streifet meg :o Kanskje det kan være lurt for meg å gjøre i år.. Vi har begynt på liste over alt vi trenger til babyene også. Tror vi må spre utgiftene litt ;) Ble litt lettere å tenke litt fremover nå når det ble avklart hvor mange det var. Jeg er veldig planleggingsmenneske også, så det klarer jeg ikke å la være nå.
Gammel 23-05-2017, 19:29   #25
Marit81
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Irene Vis innlegg
Marit81: herlig med en liten sommerferie vi var i London når jeg var ca halvveis i sist svangerskap. En herlig tid å reise på syntes jeg da. Langt nok til å kunne shoppe litt og ikke så langt at det var kjempetungt.

Tanken om å måtte handle julegaver allerede i august har streifet meg :o Kanskje det kan være lurt for meg å gjøre i år.. Vi har begynt på liste over alt vi trenger til babyene også. Tror vi må spre utgiftene litt ;) Ble litt lettere å tenke litt fremover nå når det ble avklart hvor mange det var. Jeg er veldig planleggingsmenneske også, så det klarer jeg ikke å la være nå.
Tenker også at det er en fin tid å reise på, vil være litt over halvveis 👏👏👏 Tror det blir mest fokus på å være sammen og kose oss, mindre på shopping, kjenner jeg oss rett 😂 Men noe blir det nok! Han sendte nettopp melding om at han har booket hotell også - midt i smørøyet - ser veldig bra ut! Flink mann altså 😍

Har også tenkt på at jeg må handle julegaver tidligere enn jeg pleier i år - får se om det blir med ambisjonen 😂 Tørr ikke helt å planlegge baby-shopping enda, men det er jo litt lettere for oss som bare venter én 😊 Surfer jo så klart en del, og følger diverse forhandlere på FB og insta, men ikke noe konkret ennå, bare inspo og kos 😊
Gammel 24-05-2017, 05:12   #26
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Andre som sliter med søvn? Stuptrøtt hele dagen, varierer om jeg hviler på dagen og ikke, men legger meg mellom halv ti og elleve på kvelden og våkner mellom 4 og halv seks hver dag. Klarer ikke å sovne igjen når jeg først våkner. Ikke så mye å gjøre med det, men de dagene jeg skal på jobb blir jo kjempeharde. Er ikke noe sykemeldt nå, men har fri en dag i uka og nå er det jo en del fridager nå i mai.
Gammel 24-05-2017, 08:39   #27
Kanskjesnart
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2008
Standard

Marit81 - så deilig med ferie da!!

Irene - ja jeg sover dårlig. Jeg har blitt fryktelig varm! Så nå bruker jeg bare et tomt dynetrekk om natten. Det har hjulpet litt. Men vokner sånn rundt 4 jeg også. Taktikken min er å ikke "stresse" med å sove, for så lenge jeg ligger i sengen så slapper jeg av. Og da sovner jeg for det meste, selv om det tar opp mot halvannen time. Heldigvis ikke hver natt.

Når det gjelder julegaver er jeg nesten ferdig
Det var på en måte ikke planlagt, men jeg liker å lage julegaver og har strikket til hele familien, og i tillegg allerede kjøpt ting jeg har funnet på tilbud. Og da jeg fikk positiv blodprøve tenkte jeg bare "TAKK OG LOV!".

Men, jeg håper vi skal rekke noen fotogaver også av barnebarn, da Og at vi endelig kan sende julekort som alle andre, uten bilde av natur og ting
4. frys uke 35/09 negativ
5. ISCI uke 46/09 - SA uke 5/6
6. ISCI uke 04/10 negativ
7. ICSI 2012 neg
8. ICSI 2015 avbrutt etter uttak
9. ED 12/16 negativ
10. ED 03/17 positiv blodprøve 24.3
Før jul 2017 fikk vi verdens nydeligste gutt og kom endelig i mål.
Kanskjesnart er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-05-2017, 09:20   #28
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg både sov dårlig og var fryktelig varm på denne tiden av året i fjor. Oppholdt meg mesteparten av døgnet på soverommet med vinduet på vidt gap og måtte gå til anskaffelse av lystette gardiner for å holde varmen ute. Følelsen av å være altfor varm varte hele svangerskapet. (Til vanlig er det jeg som klager på at det er for kaldt inne og må kle på meg når andre går i bare armer ... ) Jeg ikke bare følte meg varm, jeg var varm; det kunne verifiseres ved at andre tok på meg.

På meg ble det mye avbrutt søvn pga. mye løping på do om nettene. Dessuten kunne jeg ikke legge meg til å sove før jeg hadde tatt hormontablettene mine som skulle tas til faste tider morgen, ettermiddag og kveld. Siden jeg ikke arbeidet, ble løsningen en real middagslur hver ettermiddag, og da sov jeg gjerne tungt i to-tre timer. Gikk etterhvert til innkjøp av mange store, gode puter som jeg danderte rundt meg, og det hjalp på komforten

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-05-2017, 11:01   #29
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marit81 Vis innlegg
Tenker også at det er en fin tid å reise på, vil være litt over halvveis 👏👏👏 Tror det blir mest fokus på å være sammen og kose oss, mindre på shopping, kjenner jeg oss rett 😂 Men noe blir det nok! Han sendte nettopp melding om at han har booket hotell også - midt i smørøyet - ser veldig bra ut! Flink mann altså 😍

Har også tenkt på at jeg må handle julegaver tidligere enn jeg pleier i år - får se om det blir med ambisjonen 😂 Tørr ikke helt å planlegge baby-shopping enda, men det er jo litt lettere for oss som bare venter én 😊 Surfer jo så klart en del, og følger diverse forhandlere på FB og insta, men ikke noe konkret ennå, bare inspo og kos 😊
Så kjekt at dere skal unne dere en ferie i august, og til New York da! Så Spennende.😊 Du har en flink mann som steller i stand både tur og hotell. Deiligt å slippe det styret. Dette fortener dere. Det blir en bra ferie! Og da har du noe å se frem til i hele sommer

Eg skal på tur med foreldrene mine om to uker. Og da er eg 11 uker på vei. Er det stor fare for abort etter det? For tenkte kanskje å si det til dem den helgen 😊 skal sjekke med ultralyd dagen før eg reiser, slik at eg er sikker på at det er liv der inni 😊
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk.
02/09-18: Gravid. SA
12/12-18: skulle ha innsett av fryseegg-overlevde ikkje venter på nytt ferskforsøk
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-05-2017, 13:31   #30
Marit81
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Så kjekt at dere skal unne dere en ferie i august, og til New York da! Så Spennende.😊 Du har en flink mann som steller i stand både tur og hotell. Deiligt å slippe det styret. Dette fortener dere. Det blir en bra ferie! Og da har du noe å se frem til i hele sommer

Eg skal på tur med foreldrene mine om to uker. Og da er eg 11 uker på vei. Er det stor fare for abort etter det? For tenkte kanskje å si det til dem den helgen 😊 skal sjekke med ultralyd dagen før eg reiser, slik at eg er sikker på at det er liv der inni 😊
Faren for abort i uke 11 er heldigvis minimal 😊 Min lege sa at når alt så bra ut i uke 9, var sjangsen for at det skulle gå veien veeeeldig stor. Når du i tillegg har fått bekreftet at alt er fint på ul, så ville jeg sagt det ihvertfall 😊

Veldig heldig som har en så snill mann som fikser og ordner 😍 Han der altså 😍
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder