Ønskebarn forum  
Gammel 02-11-2009, 22:12   #1
kanskje
Husvarm

kanskje sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Standard puregon og oppblåsthet

Måtte bare sjekke om noen av dere som har følt de har lagt litt ekstra på seg etter de begynte på puregon (kort-regime)? Er 4. dag inn i stikkingen og føler jeg "eser ut" på et vis.. Ganske hoven i magen.. (ellers har jeg bare spist litt ekstra men er ikke klar over det) Føler også litt murring over magen og litt vondt i ryggen..
kanskje er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 06:02   #2
puse mamma
Husvarm

puse mamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: telemark
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av kanskje Vis innlegg
Måtte bare sjekke om noen av dere som har følt de har lagt litt ekstra på seg etter de begynte på puregon (kort-regime)? Er 4. dag inn i stikkingen og føler jeg "eser ut" på et vis.. Ganske hoven i magen.. (ellers har jeg bare spist litt ekstra men er ikke klar over det) Føler også litt murring over magen og litt vondt i ryggen..

eggstokkene tar jo litt ekstra plass der inne for å si det sånn, jo flere egg du har jo større blir magen. men du skal passe på så du ikke blir overstimulert, det kommer litt an på diagnosen du har og dosen du står på. når skal du på ul? jeg tusler rundt i bukser med strikk i livet eller pysj hele dagen
lykke til
ICSI april 2013lillesøster 31/12/13
puse mamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 09:57   #3
dansejenta
Stjernekikker

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Jeg bare eeeeeeste ut av puregon (Selv om det var vanlig forsøk med spray, men ble ikke stor før jeg begynte å stikke).
Magen ble ENORM og jeg som alltid har hatt små pupper fikk DE puppene hehe

Så dette er nok normalt ja, men man må jo passe på så man ikke blir overstimulert!
Gammel 03-11-2009, 10:26   #4
kanskje
Husvarm

kanskje sin avatar

Standard

Puh, godt å høre at det ikke bare er meg som føler det slik Føler meg ikke overstimulert egentlig, i dag morges var vel magen litt flatere. Men den har jo en tendens til å vokse utover dagen.. hehe.. ser ut som jeg er noen mnd på vei allerede. Og sammen med alle disse blå og gule stikkene etter klexanen så ser jeg vel ikke akkurat særlig "hot" ut...

Diagnosen min er hjerteformet livmorslimhinne som gjør slik at det kan bli dårlig sirkulasjon i livmoren til et evt. foster. Det kan øke faren for spontanabort. Derfor står jeg på klexane.

Ellers er det mannen hos oss som er "hovedproblemet", er derfor vi må ta ICSI. Så så vidt jeg vet skal det ikke være noe "galt" med eggstokkene mine. Hadde et prolaktinom som ga meg forhøyede prolaktinverdier og dermed ikke eggløsning en stund, men etter mange mnd med tabletter har jeg nå hatt påvist eggløsning i flere sykluser.

Ellers er det UL på fredag kl. 14! Regner med jeg da ser ut som jeg er halvveis i svangerskapet Merker ingenting til at puppene vokser (pokker og!)

En annen ting, - ble/blir dere trøtte av puregon? Pleier vanligvis å stå opp kl. syv uten store problemer, men de siste dagene har jeg hatt store problemer og har forsovet meg til jobb. I dag våknet jeg kl elleve
kanskje er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 10:43   #5
dansejenta
Stjernekikker

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Jeg så også skikkelig gravid ut! Da vi kjørte den 60 mil lange turen til sykehuset (!!!) klarte jeg ikke ha på meg beltet engang, det gjorde vondt! Og "go-buksene" mine, som er litt store og behagelige, ble alt for trange!

Jeg vet ikke om det var sprayen eller stikkingen som gjorde meg trøtt, men tror kanskje det er homroner generelt? Jeg tar nå progynova (tabletter) og blir trøtt av disse også

Lykke til med ul på fredag, SPENNENDE!
Gammel 03-11-2009, 11:16   #6
Solstråla
Fastboende

Medlem siden: Nov 2008
Standard

Tror det er ganske så vanlig å føle seg kjempe gravid når en nærmer seg uttak. Eggstokkene blir mye større en til vanlig og jo flere egg jo større blir de.

Men nå tror jeg også at vi kanskje føler at magen er større enn den faktisk er.
Vi er veldig beviste på hva vi holder på med samtidig som vi er redde for at noen skal finne ut hvorfor magen vokser.

Lykke til videre med stikking og ikke mist UL på fredag.

På femte forsøk var det er vår tur
En fantastisk prins ble født 29. januar
Solstråla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 14:49   #7
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Standard

Jeg har ikke vært overstimulert noen av gangene, men jeg merker et trykk i/fra magen. Den liker ikke stramme bukser i de dagene jeg går på Puregon, jeg legger ikke på meg og tviler på det syns. Er bare litt mer trykk på innsiden enn vanlig.
4 søskenforsøk- 1MA
Vanessa er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder