Ønskebarn forum  
Gammel 10-08-2006, 19:07   #1
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Standard Klinikk Hausken

Andre her inne som går til Klinikk Hausken? Nettopp hatt vårt 1. ivf og er veldig fornøyde med dr. Hausken og Elise. Utrolig hyggelige folk!
odaskatt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-08-2006, 14:33   #2
englemamma
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av odaskatt
Andre her inne som går til Klinikk Hausken? Nettopp hatt vårt 1. ivf og er veldig fornøyde med dr. Hausken og Elise. Utrolig hyggelige folk!
Vel og greit det, men hvor blir resultatene av?? Var selv der på forsøk i mai, mensen kom 17. mai, folka var greie nok de, men jeg er desperat, betalt ein haug penger uten resultet, grrrrrr!!!! Skulle gjerne hørt om noen som er blitt gravide på den plassen!!!!
englemamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-08-2006, 15:19   #3
petrine
Flyttet inn

petrine sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted:
Wink

Hei, englemamma!

Pjusken her inne ble gravid der i juni, etter å ha hatt tre ivf pluss en drøss fryseforsøk ved Haukeland. Etter hva jeg har blitt fortalt, har Hausken samme suksessrate som de offentlige klinikkene, selv om han tar imot flere "vanskelige" pasienter (for eksempel høy alder eller en historie med mange mislykkede forsøk). Så man kan bli gravid der også!

Petrine
Godkjent for adopsjon fra Colombia våren 08
petrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2006, 20:05   #4
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av petrine
Hei, englemamma!

Pjusken her inne ble gravid der i juni, etter å ha hatt tre ivf pluss en drøss fryseforsøk ved Haukeland. Etter hva jeg har blitt fortalt, har Hausken samme suksessrate som de offentlige klinikkene, selv om han tar imot flere "vanskelige" pasienter (for eksempel høy alder eller en historie med mange mislykkede forsøk). Så man kan bli gravid der også!

Petrine
Ja, det kan man. Vilde_Bergen ble gravid der nå i august. Hun er 40 år.

Og, det stemmer at han tar i mot mange av de "vanskelige" pasientene, mange som har hatt 3 forsøk i det offentlige uten gode resultater og som vil prøve seg i det private.

Resultatene kommer til å komme hos han også, det er helt klart. Han har hatt stor "suksess" da han og Elise jobbet på sykehuset i Haugesund. Så hvorfor skulle han ikke være link flink når han nå har startet egen klinikk?
Gammel 28-08-2006, 20:07   #5
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av englemamma
Vel og greit det, men hvor blir resultatene av?? Var selv der på forsøk i mai, mensen kom 17. mai, folka var greie nok de, men jeg er desperat, betalt ein haug penger uten resultet, grrrrrr!!!! Skulle gjerne hørt om noen som er blitt gravide på den plassen!!!!
Det er kun 25 % som blir gravide på første forsøk, det er statistikken.

Problemet med Klinikk Hausken er vel kanskje at mange bare tar 1 forsøk hos ham og at de på en måte ikke gir ham en sjanse?

Selv har vi valgt en pakke på 3 forsøk hos ham og satser på at vi lykkes på nr 2 eller 3. Det er i alle fall ingenting som skulle tilsi at vi ikke skulle lykkes.

Så, englemamma, ikke gi opp. Det blir nok din tur også.
Gammel 03-09-2006, 00:30   #6
Silje Sol
Fersk på forum

Silje Sol sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Standard

Hei!
Jeg går på klinikk hausken!
Foreløbig bare for pergo og oppfølging på ul, men er kjempe fornøyd!
Etter 1 pergo kur så han på ul at det var ett stort modent egg, så han gav meg resept på ovitrelle..
nå bare venter jeg på imk....
Silje Sol er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-09-2006, 22:20   #7
purple
Stamgjest

Standard Hausken

Han har jobbet på off. sykehus i haugesund i mange år. Han har meget god erfaring. startet for seg selv nå i sommer. sukse rate går ned når det er mange eldre som kun gjør 1 forsøk. Desuten gjør alle klinikkene omtrent den samme prosedyren når det gjelder ivf. Det er opp til ens kropp om det blir en spire som gror av forsøket Og ikke valg av klinikk her i Norge. Det er mange ting som gjør at det skal blir et barn av forsøkene. Gode befruktet egg med riktig anntall kromosomer. Alle eggene våre er ikke egnet til å bli barn. og jo eldre man er jo færre egg har man som har nok kromosom til å bli et barn. skallet rundt egget må helle ikke være for tykt slikt at embryoet ikke kan klare å grave seg ut og sette seg fast til livmoren. Dette kan man få hjelp til i utlandet, såkalt hatching. Forhold i livmor spiller også inn. fin tykk slimhinne er idielt. men å sjekke om embryoene har nok kromosomer er ikke lovelig her tilands desværre. Man håper hver gang at de plukker ut riktig egg. Noe de ikke alltid gjør da de ikke kan de med øyet ang. kromosomer!
Jeg selv holder til på haugesund sykehus:Bor også i Hgs.
purple er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-09-2006, 22:25   #8
purple
Stamgjest

Standard

Silje. Du har jo modent egg!! ingen grunn til å være pessimist. Du står også på metformin sier du. bra det om du har pco. Mange med den tilstanden har fått hjelp og blitt gravide. Stå på!! Lykke til
Gammel 26-09-2006, 02:55   #9
Silje Sol
Fersk på forum

Silje Sol sin avatar

Standard

purple:

Gikk desverre ikke denne gangen..
Men har hatt en dobbel kur til, og venter på imk
Desverre fikk mannen en smule prestasjonsangst, så det ble ikke så mye *** som vi fikk beskjed om å ha.. men vi får se...¨Var ett fint egg denne gangen også
Silje Sol er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2006, 06:54   #10
purple
Stamgjest

Standard

Hei Siljesol. Selv om det ikke gikk denne gang, har du mange sjangser for å lykkes. Fra naturens side er det ikke hver måned man kan bli gravid. Par som prøver på vanlig måte har samme % (25)hver måned for å oppnå graviditet som med ivf for hvert forsøk. Dette har jeg lest.
hvilket forsøk gjør du? var det fryseforsøk?
Jeg skal i gang med fryseforsøk i nov. Jeg er pessimist til det selv*ler*
Men!har hørt mange som har blitt gravide da også. Det som er avgjørende er om de eggene man har fått ut og befruktet/delt seg til embryo har nok kromosomer til å bli barn av og at eggskall med embryo overlever opptiningen.
Og selfølgelig må livmoren være motakelig og ingen væske må renne fra eggleder til livmor. Det er mye som skal stemme. Også en x faktor som legestanden ikke er hel sikre på hva er. Men d er noe med rett måned.
Man får bare prøve og prøve....en dag vil man kansje lykkes.Tvi,tvi!
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder