Ønskebarn forum  
Gammel 31-08-2009, 19:31   #51
Kamille
Gjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av CathyS Vis innlegg
Hei dere andre Haugesundsprøvere
vi fikk forsamtale i november og beskjed om at det ikke tar lang tid etter det før behandlinga starter, men fikk nå vite at de ikke visste og at det mest sannsynlig ble over jul. Sååå lenge til! Er det vanlig?
Hei!

Etter hva jeg har forstått er det vanlig praksis at man får starte på forsøk etter den første menstruasjonen etter forsamtalen. Vil anta at klinikken skal ha juleferie og at av den grunn er det vanskelig å beregne oppstart av forsøk.
  Svar med sitat
Gammel 01-09-2009, 15:20   #52
SusyQ
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Vestlandet
Standard Nedtelling til november

Idag sendte jeg mail til Fertilitetsklinikken i Haugesund. Årsaken var at jeg var usikker om legene våre hadde sendt henvendelse eller ei, så jeg fant ut at jeg likegodt kunne høre med de om vi var kommet inn i "køen".

Det tok under en time før jeg fikk til svar at vi var satt opp på samtale i slutten av november, og at mer info kommer i posten om kort tid.
Det er jo fryktlig lenge til november da, men likefullt er jeg veldig glad for å ha en dato å forholde meg til!! Så nå har vi nedtelling her i huset - tidenes lengste "julekalender"

SusyQ
SusyQ er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2009, 16:54   #53
Kamille
Gjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SusyQ Vis innlegg
Idag sendte jeg mail til Fertilitetsklinikken i Haugesund. Årsaken var at jeg var usikker om legene våre hadde sendt henvendelse eller ei, så jeg fant ut at jeg likegodt kunne høre med de om vi var kommet inn i "køen".

Det tok under en time før jeg fikk til svar at vi var satt opp på samtale i slutten av november, og at mer info kommer i posten om kort tid.
Det er jo fryktlig lenge til november da, men likefullt er jeg veldig glad for å ha en dato å forholde meg til!! Så nå har vi nedtelling her i huset - tidenes lengste "julekalender"

SusyQ
Føles alltid bedre å ha en dato å forholde seg til og vite at en har kommet ett steg videre i prosessen. Tok en måned fra søknaden var sendt til vi fikk brev om vi hadde fått time to måneder senere, så totalt 3 måneders ventetid.
Etter forsamtalen begynte ballen å rulle fortere!
  Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 11:05   #54
Skrullis
Stadig innom

Skrullis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Jæren
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Betty1981 Vis innlegg
Tenkte eg ville starte denne tråden nå, får å få samlet oss som er i Haugesund å prøver nå, i 2009, også de som er gravide fra Haugesund nå.

Liten presentasjon ogsåkanskje... ?
Vi har prøvd siden 2007. Hadde utredning i 2008, der de fant ut at eg har PCO's pluss den ene egglederen er unormalt liten.

De ringte fra Haugesund og ville ha meg med på en studie. Studien innbærer de som har PCO's, men som ikke er overvektige. Antageligvis siden veldig mange med PCO's er det. Det er jo et av symptomene.

Vel studien er at eg har gått på metformin (eller placebo, det får eg ikkje vite før etter det er ferdig...), i over 12 uker nå.

Nå har eg tatt Primolut for å få mensen, å venter veldig nå... Gleder meg til å få gang på det 1. IVF forsøket. Sånn som det ser ut så blir det uttak i mars.

Prøver å ikkje ha for store forventninger, ser det drar ut for mange andre. Kjenner eg blir litt lei av å se alle som sliter så med dette. Klarer ikkje komme overens med at vi ikkje skal få det til heller. Det kommer eg ikkje til å takle veldig bra!

Er det andre og som sliter med tankene på kanskje ikkje å få barn selv?

Hei Betty!
Vi skal igang nå, jeg skal sjekke eggposene på Haugesund Sykehus om to dager (torsdag). Er kjempespent !
Dette er helt nytt for meg, så jeg vet egentlig ikke hva jeg har i vente. Men kjenner at jeg har et relativt avslappet forhold til det. Håper det vedvarer

Vil ønske alle som skal på Haugesund framover VARMT OG INDERLIG LYKKE, LYKKE TIL MED ALT!!!!

Skrullis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 15:09   #55
CathyS
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2008
Standard Haugesund-jenter, hvordan går det?

Hei Haugesunds-jenter, vhrodan går det med dere alle sammen? Vi skal i gang i desember og det blir sååå bra!

2007 - 2009 En haug med IUI og IVF ved CFC og Haugesund
2010 - 2011 EA i Athen, Serum.
2011 klaff på andre EA og en Lykken er fullkommen

CathyS er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 16:46   #56
Betsy81
Stamgjest

Betsy81 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Rogaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SusyQ Vis innlegg

SusyQ
Heisann! Vi har også time til samtale i slutten av november, nærmere bestemt den 19. Så her i gården er det også nedtelling!
Håper du ikke er like utålmodig som meg...! Blir nok ikke forsøk før etter jul, og må drøye det til februar pga mann i nordsjøen i januar. Leeeeeenge til, men den som venter på noe godt venter vel ikke forgjeves?

Stor klem!

1.IVF des 09 - SA uke 5
2.IVF feb 10 - negativ
1.frys apr 10 - Jan 2011
2.frys nov 11 - SA uke 6+3
3.IVF sept 12 - Jun 2013
Betsy81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-09-2009, 18:33   #57
SusyQ
Fersk på forum

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Betsy81 Vis innlegg
Heisann! Vi har også time til samtale i slutten av november, nærmere bestemt den 19. Så her i gården er det også nedtelling!
Håper du ikke er like utålmodig som meg...! Blir nok ikke forsøk før etter jul, og må drøye det til februar pga mann i nordsjøen i januar. Leeeeeenge til, men den som venter på noe godt venter vel ikke forgjeves?

Stor klem!

Hallo du

Vi har litt senere i november, så antagelig er vi "neste pulje". Jeg håper vi er igang før jul, men prøver å være forberedt på at det kan ta lenger tid også. Så for å unngå å bli utålmodig har jeg funnet ut at det gjelder å fylle ventetiden med kjekke aktiviteter. Så høsten har og skal brukes til reising, litt oppussing hjemme, lese masse gode bøker, drikke kakao og kose oss inne når det blåser og stormer ute! Og vips så er det november

Jeg er helt enig med deg, den som venter på noe godt...

Klem fra SusyQ

Prøver siden 2008
1. ICSI uke 50, 2009. Positiv test 23.12.09. UL 13.01.10

SusyQ er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2009, 18:50   #58
isabella86
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2008
Standard

hei hei damer... da krabber jeg litt over til de som skal til hausken.. mannen og jeg blei enige i går att vi vill ha hjelp der med vanlig hormon kurer... har enda ikke hørt noe fra sykehuset annet en att de ikke hadde mottat noen henvisning her for ca en uke siden... så tenkte ringe og høre i løpet av uka hva som skjer der... men er ulike grunner bak dette som gjør att vi velger og gå denne veien...
Gammel 10-11-2009, 11:52   #59
Synnøve
Stadig innom

Synnøve sin avatar

Sted: Bergensområdet
Standard Gravid etter å ha vært hos Hausken!

Hei, alle sammen!
Vi tok kontakt med klinikk Hausken i juni og fikk time til forsamtale to uker senere! Etter det var det full rulle med div medisiner: p-piller, nesespray, sprøyter... Fikk satt inn to embryoer den 16. september og er nå gravid Kommer ikke over at vi fikk det til på første forsøk, helt utrolig! Og ikke nok med det - vi har 8 egg på frys så vi føler oss priviligerte.

Vi valgte å gå privat pga ventetiden i det offentlige. Jeg var gravid FØR vi fikk innkalling til forsamtale på KK her i Bergen, og henvisningene ble sendt samtidig... Det er en skam, mener nå jeg.

Vi har ikke angret på at vi valgte å gå privat og bruke Hausken. Mottakelsen og ivaretakelsen der har vært helt fantastisk, og de som jobber der er bare helt utrolige!! Så vi anbefaler alle som har mulighet til å bruke Hausken

Vi har laget en blogg som kan være verdt å sjekke for dere som er i startgropen nå: www.prosjektproveror.blogg.no

Lykke til alle sammen, jeg skal krysse fingrene for dere alle

Synnøve

PS Termin 9. juni
Synnøve er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 17:45   #60
Cutepai
Avhengig

Cutepai sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Jæren
Standard

Gratulerer så masse med graviditeten,Synnøve
Hvordan går det med dere??
Er litt lite aktivitet her.....
Ønsker alle en flott helg

F:1993
Etter år med prøving er det nå stopp,resultat:1MA.
Etter noen år med pause fra prøving går vi på med nytt mot.
Denne gang blir det eggdonasjon i september 2018.
Cutepai er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder