Ønskebarn forum  
Gammel 16-11-2019, 13:56   #11
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Hei!

Så kjedelig med blødning. Håper det ordner seg. Tenker på deg. Lykke til!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Nyresvikt Kan man få det også av å være gravid? Hva har skjedd i ettertid? Hvor mange grader av nyresvikt fins det, og hva var symptomene?

Jeg hadde ikke turt å prøve igjen om jeg ikke hadde fått på plass en indre cerclage først, men det gir en ekstra trygghet selv om ingenting er garantert med den heller. Likevel ser statistikken veldig god ut og er mye bedre enn med ytre cerclage

Det er imidlertid litt laber stemning her nå - begynte å blø i går kveld (ikke mye, men friskt) og er blitt ilagt strengt sengeleie. Har hatt alarmen på hver tredje time i natt for å ta tabletter (østrogen hver tredje time og tranexamsyre hver sjette), så rimelig pumpa nå. Blødningen ser heldigvis ut til å ha stoppet i dag, men det kom noen mørke klumper ut i natt som jeg ikke likte synet av, så nå er jeg litt motløs, selv om jeg er kvalm Er 5+6 i dag.

Vet jo at det kan gå bra likevel, har tross alt blødd i hvert eneste svangerskap tidligere, men klumpene uroer meg, kombinert med at det hele startet med rieaktige smertersent i går ettermiddag (som jeg fikk roet ned med dobbel dose progesteronsprøyte). Nå sies det riktignok at man har mye mer smerter med indre cerclage, men likevel.

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2019, 21:15   #12
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Nyresvikt Kan man få det også av å være gravid? Hva har skjedd i ettertid? Hvor mange grader av nyresvikt fins det, og hva var symptomene?

Jeg hadde ikke turt å prøve igjen om jeg ikke hadde fått på plass en indre cerclage først, men det gir en ekstra trygghet selv om ingenting er garantert med den heller. Likevel ser statistikken veldig god ut og er mye bedre enn med ytre cerclage

Det er imidlertid litt laber stemning her nå - begynte å blø i går kveld (ikke mye, men friskt) og er blitt ilagt strengt sengeleie. Har hatt alarmen på hver tredje time i natt for å ta tabletter (østrogen hver tredje time og tranexamsyre hver sjette), så rimelig pumpa nå. Blødningen ser heldigvis ut til å ha stoppet i dag, men det kom noen mørke klumper ut i natt som jeg ikke likte synet av, så nå er jeg litt motløs, selv om jeg er kvalm Er 5+6 i dag.

Vet jo at det kan gå bra likevel, har tross alt blødd i hvert eneste svangerskap tidligere, men klumpene uroer meg, kombinert med at det hele startet med rieaktige smertersent i går ettermiddag (som jeg fikk roet ned med dobbel dose progesteronsprøyte). Nå sies det riktignok at man har mye mer smerter med indre cerclage, men likevel.
Nyresvikten var en del av svangerskapsforgiftning etter hva jeg har skjønt. Det gikk tilbake av seg selv relativt raskt etter fødsel, i løpet av dagene jeg var på barselavdelingen. Usikker på hvor mange grader, symptomene var ødem, konstant tørst og lite som kom ut igjen. Svettet og tissa av meg nesten 30kg etterpå i løpet av to uker 🙈 Helt uvirkelig å tenke at tvillingene ble 2 år i dag!

Håper håper med deg og for deg!
Gammel 19-11-2019, 23:46   #13
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Irene Vis innlegg
Nyresvikten var en del av svangerskapsforgiftning etter hva jeg har skjønt. Det gikk tilbake av seg selv relativt raskt etter fødsel, i løpet av dagene jeg var på barselavdelingen. Usikker på hvor mange grader, symptomene var ødem, konstant tørst og lite som kom ut igjen. Svettet og tissa av meg nesten 30kg etterpå i løpet av to uker 🙈 Helt uvirkelig å tenke at tvillingene ble 2 år i dag!

Håper håper med deg og for deg!
Hm, jeg har forstått det sånn at svangerskapsforgiftning har noe med leversvikt å gjøre, men kanskje det er årsaken og så blir nyresvikt konsekvensen? Men så skal det jo også være en sammenheng mellom morkakesvikt og svangerskapsforgiftning, så jeg skjønner ikke helt hvor leverproblemet kommer inn her. Og av en eller annen grunn er man visst mer disponert for svangerskapsforgiftning om man allerede har svangerskapsdiabetes, og dessuten kan visst blodfortynnende forebygge både morkakesvikt og (påfølgende?) svangerskapsforgiftning. Uansett er risikoen for å få det høyere med tvillinger, men det vet du sikkert

Gratulerer så mye med toårsdagen på etterskudd! Ja, helt utrolig at de er så store allerede

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-11-2019, 23:52   #14
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Hei!

Så kjedelig med blødning. Håper det ordner seg. Tenker på deg. Lykke til!
Takk søte deg Det har heldigvis ikke vært noe mer friskt blod siden fredag, så klinikken er fortsatt optimistisk Selv holder jeg pusten Det føles som om det er et stort press i buken som kommer og går. Husker det egentlig bare fra da jeg var tvillinggravid, men alle som har indre cerclage, sier at man føler på mye rart pga. den når man er gravid. Er litt slitsomt med så mye vondter som jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke mye av tiden.

født 21+3
født 21+5
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-11-2019, 00:00   #15
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Hei!

Satt og akkurat og lurte på hvordan du lå an i løypa. Følger håpefullt med videre.
Angående oppblåsthet, følte jeg meg verst første forsøket. Tror jeg hadde 20 mg prednisolon på det siste forsøket. Håper det gjør nytta si!
Jeg syns jeg blir bare mer og mer oppblåst for hver graviditet, men det er faktisk verst i rugetiden. Denne gangen ble jeg ganske forstoppet i tillegg, så det har sikkert også en del å si. Innbiller meg at det er progesteronet som er største synderen, for merket en del til det i andre del av prøvesyklusene også.

Er nå på siste uka av prednisolon og tar bare 2,5 mg. Forhåpentligvis har den gjort nytten sin - blir av og til nervøs ved tanken på at det kan ha blitt trappet ned for tidlig, særlig da jeg begynte å blø I Riga begynte ikke nedtrappingen før etter første ul.

født 21+3
født 21+5