Ønskebarn forum  
Gammel 03-08-2018, 17:44   #1
Løvetann1
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2017
Standard Klarer ikke legge bort drømmen

Hei! Jeg har tomme egglagre og har barn fra før, men ønsker meg sårt ett barn til. Er det noen som har funnet en løsning i min situasjon? Eller lever du med «sorgen». Det plager meg hver dag, og jeg håper jeg kan få noen råd videre på veien mot evt et barn til, eller forsoning av situasjonen.

Løvetann1 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-08-2018, 18:23   #2
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Hei

Om du virkelig ønsker deg ett barn til, må vel eggdonasjon være løsningen for deg om eneste problemet er tomme egglagre?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
UL 11.6: 1 bankende hjerte
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-2018, 18:36   #3
Løvetann1
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2017
Standard

Takk for svar «Sent ute». Har vært innom tanken om eggdonasjon, men vet ikke om jeg har kapasitet. Synes det virker som en lang, dyr og belastende prossess? Mye reising, medisiner osv? Har jo barn og jobb osv, og synes det høres veldig altoppslukende ut? Kanskje tar jeg feil? Og om jeg får et barn til er det ko verdt det- men vet ikke om jeg har mulighet iforhold til tidsbruk osv. Blir man «syk» avmedisinering osv?

Løvetann1 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-08-2018, 19:00   #4
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Løvetann1 Vis innlegg
Takk for svar «Sent ute». Har vært innom tanken om eggdonasjon, men vet ikke om jeg har kapasitet. Synes det virker som en lang, dyr og belastende prossess? Mye reising, medisiner osv? Har jo barn og jobb osv, og synes det høres veldig altoppslukende ut? Kanskje tar jeg feil? Og om jeg får et barn til er det ko verdt det- men vet ikke om jeg har mulighet iforhold til tidsbruk osv. Blir man «syk» avmedisinering osv?
Hvor lang prosessen blir, avhenger av om du lykkes på første forsøk eller ei, og det er vanskelig å vite på forhånd.

Jeg valgte med vilje en klinikk som gjorde prosessen enklest mulig for meg:

1. Kunne oversende all dokumentasjon fra helsevesenet her hjemme på norsk
2. Kunne ta alle undersøkelsene hjemme
3. Trengte ikke dra til klinikken for innledende samtale, men fikk tilbud om Skype med legen. Ellers fortløpende korrespondanse med egen koordinator på e-post
4. Kort flyreise med billige hoteller. I teorien mulig å gjøre innsett på dagstur, men anbefaler minst en overnatting for å redusere stress
5. Noen blir dårlige av medisineringen, andre ikke, og det kan variere fra gang til gang, så umulig å si på forhånd.
6. Ingen ventelister - fra man tar kontakt til man har innsett går det vanligvis ca. to mndr., alt etter hvor man er i syklus når man tar kontakt.
7. Klinikken ordnet med drosje til meg når jeg ba om det, noe som var veldig deilig før jeg ble bedre kjent. Kostet rundt 15 euro fra flyplassen til klinikken/hotellene og 5 euro fra hotellene til klinikken. Jeg bodde i gamlebyen, men man kan også bo i gåavstand fra klinikken.

Hvor mye man ender opp med å betale til klinikken, avhenger både av hvilket land man velger (jeg var i Latvia som ligger et sted i mellomkategorien) og hvilken løsning eller tilleggstjenester du velger. Om du er alene, trenger du også sæddonor. Den dyreste løsningen er å velge egg- og sæddonor hver for seg, mens den billigste er å velge allerede ferdige embryoer der man ikke får vite noe om donorene (er noen ganger tiloversblivne embryoer fra andre par, men ikke alltid.)

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
UL 11.6: 1 bankende hjerte