Ønskebarn forum  
Gammel 11-08-2020, 00:23   #171
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard En liten oppdatering fra meg

Beklager at jeg har glimret med mitt fravær, men siden forløsningen i uke 37+3 (planlagt ks) har det gått i ett her.
Selve keisersnittet gikk som smurt, og jeg hadde heller ingen komplikasjoner i forkant. Rent medisinsk kunne jeg godt ha fortsatt en uke til, men siden alle legene mine skulle på ferie, føltes det tryggest å la dem hente ham ut først.
Gutten var stor for alderen og scoret 10-9-9. 9-9 fordi han hadde vann i lungene og pustet tungt de første timene, men han trengte aldri pustehjelp - det var bare vondt for meg å høre på. Ellers gulpet han mye fostervann de første to døgn og fikk litt gulott (godt under behandingsgrensen), men ble regnet som en frisk og fullbåren baby.
Imidlertid var han lite sugevillig, så mating og vektnedgang ble fort et stort problem, og slik endte jeg opp med å "fullamme" via pumping og flaske, noe som er vanvittig tidkrevende. Hadde aldri gått om jeg ikke hadde fått hjelp hjemme. Han har også måttet vekkes for mating, så nytter lite å ha baby med godt sovehjerte da.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-08-2020, 05:30   #172
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Masse lykke til i innspurten 😊 Veldig fint å lese at du har kommet så langt, og er så nært målet.

Heia heia!

Klem
Da du skrev denne meldingen, hadde jeg akkurat kommet hjem fra barsel De første timene og dagene måtte jeg klype meg i armen flere ganger for å tro at det virkelig var sant. Sjekket at han pustet i ett sett og ventet nærmest på at han skulle dø fra meg hvert sekund. De to første dagene var en eneste stor lykkerus der jeg følte meg 100% på plass i meg selv. Møtet med barnet var virkelig kjærlighet ved første blikk, akkurat som i klisjeen, så det er faktisk mulig, selv om ikke alle har det sånn.

Tredje dagen ble jeg frustrert over at barselavdelingen lot ham sulte foran øynene på meg uten å gripe inn, og da kom barseltårene. Da begynte jeg også å kjenne på søvnmangel og frustrasjon over at man ikke kunne ha med ledsager pga. korona (streng besøkstid i tre timer hver ettermiddag), uten at staben greide å kompensere for det. Bare det å komme ut av sengen var en stor utfordring hver gang, og å komme seg ut av sengen med baby i armene var helt umulig.

På det tidspunktet var det også meningen at jeg skulle hente mat fra kjøkkenet selv, noe som var en stor utfordring pga. vekten. Ledsager kunne heller ikke hjelpe til i besøkstiden - fikk ikke bevege seg utenfor rommet pga. korona. Dessuten kunne man ikke ta med barnet ut av rommet pga korona, så jeg måtte forlate ham alene hver gang jeg gikk ut for å hente mat. Hadde panikk for at noe skulle skje ham akkurat da. Ble ikke bedre av at naboens tilsynelatende friske barn plutselig sluttet å puste og måtte gjenopplives - hadde ikke jordmor vært der idet det skjedde, ville løpet vært kjørt - så all paranoiaen ble bekreftet som velbegrunnet.

Men barseltårer og nattevåk til tross har jeg kommet meg bemerkelsesverdig raskt etter denne fødselen, mye raskere enn da jeg satt igjen med døde barn. Regner med at psyken har mye å si her, men ser heller ikke bort i fra at kroppen har vært i sjokk de andre gangen pga. avbrutte svangerskap.

Håper så inderlig at det snart er din tur, for det er virkelig verdt alt strevet - det kan jeg skrive under på med to streker nå.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 11-08-2020, 05:46   #173
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Så fantstisk! Endelig der! Masse gode ønsker for siste biten, håper alt går eller allerede har gått supert
Tusen takk skal du ha. Er dere i gang med barnehagestart nå kanskje?
Da du skrev dette, var vi innlagt på nyfødtintensiven. En skjebnens ironi ville at vi skulle innom der allikevel, til tross for at gutten hverken var prematur eller lå etter i utviklingen. Derimot presterte han å bli alvorlig syk med e-coli av alle ting en uke etter at han ble født. Sannsynligheten peker i retning av at han trolig har pådratt seg dette på barselavdelingen, men det vil vi aldri få svar på. Jeg tenkte på deg da vi var på intensiven - hvor lenge måtte dere være der?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 11-08-2020, 05:58   #174
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Håper det går bra med deg og babyen i magen SentUte Tenker mye på deg! ❤❤
Takk, fine deg! På det tidspunktet var han to uker allerede, men veide mindre enn da han ble født fordi han i mellomtiden hadde rukket å bli alvorlig syk. Heldigvis var han blitt frisk igjen da, og vi hadde akkurat kommet hjem fra sykehuset for andre gang - først fra barsel og deretter fra nyfødtintensiven. Følte jeg nærmest hadde flyttet inn på sykehuset etter det, og ikke nok med det, men to dager etterpå ble vi innlagt for tredje gang fordi jeg plutselig fikk alvorlig brystbetennelse - gikk fra å få de første symptomene til å bli helt akutt på mindre enn ett døgn, skikkelig nifst. Men vi kom oss gjennom det også, og en sykepleier bemerket at jeg sannsynligvis ikke merket selv hvor syk jeg faktisk var fordi alt fokuset mitt var rettet mot barnet, så jeg gikk på adrenalinet i en eneste stor hormonlykkerus.

Hva med deg da - har du kommet deg helt av svangerskapsforgiftningen nå?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 11-08-2020, 06:03   #175
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Takk🤩

Sent ute: hvordan går det med deg??
Har du rukket å føde kanskje nå?
Jeg er akkurat ferdig med barseltiden som ble ganske annerledes enn forventet grunnet sykdom hos oss begge med ditto sykehusinnleggelser - er det ikke det ene, så er det det andre - men ingenting kan ta fra meg gleden over endelig å kunne holde et levende barn i armene. Jeg syns bare han er helt perfekt. Nå håper jeg bare at de neste seks ukene kan bli fredelige.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 11-08-2020, 12:12   #176
Niffi
Flyttet inn

Niffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: akershus
Standard

Kjære Sent Ute.

Jeg er ikke så mye inne på Ønskebarn lengre, men jeg har vært jevnlig innom for å følge med hvordan det går med deg 😊 Det er nesten til å miste pusten av når man leser hva du har vært gjennom... Du må være utrolig sterk ❤️
Gratulerer så inderlig mye med den lille gutten ❤️❤️ Ble både lettet og rørt da jeg leste at det, tross utfordringene dere har hatt etter fødselen, hadde gått bra 🤗

Kos dere masse, masse sammen 🥰 Du har utrolig mye fint i vente 💕

Stor klem

Lillegutt kom endelig til oss i januar
Niffi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-08-2020, 21:27   #177
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Tusen takk skal du ha. Er dere i gang med barnehagestart nå kanskje?
Da du skrev dette, var vi innlagt på nyfødtintensiven. En skjebnens ironi ville at vi skulle innom der allikevel, til tross for at gutten hverken var prematur eller lå etter i utviklingen. Derimot presterte han å bli alvorlig syk med e-coli av alle ting en uke etter at han ble født. Sannsynligheten peker i retning av at han trolig har pådratt seg dette på barselavdelingen, men det vil vi aldri få svar på. Jeg tenkte på deg da vi var på intensiven - hvor lenge måtte dere være der?
Gratulerer så masse, SentUte, med en perfekt gutt❤ Så godt å høre! Men det var jammen mye dere har vært gjennom disse ukene..😮 Ønsker dere en rolig tid framover, tid til å nyte😍 Stakkars liten som ble syk da, så fikk du en tur innom NFI likevel. Også at jeg skrev til deg akkurat da du var der. Så rart. Vi var der ca 4 uker. Og pumping og vekking og alt det der... kjenner til det. Brystbetennelsen slapp jeg, men en frykt for det hadde jeg pga stadig tette melkeganger. Håper dere begge er bra nå! Og alt godt framover

Hvor stor har lillegutt blitt nå da? Her har vi en liten på 1.5 år og 10 kg😊 som holder på med innkjøring i barnehagen. En tøff overgang for alle, men tror det skal bli bra🤗
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-08-2020, 21:42   #178
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Gratulerer så masse, SentUte, med en perfekt gutt❤ Så godt å høre! Men det var jammen mye dere har vært gjennom disse ukene..😮 Ønsker dere en rolig tid framover, tid til å nyte😍 Stakkars liten som ble syk da, så fikk du en tur innom NFI likevel. Også at jeg skrev til deg akkurat da du var der. Så rart. Vi var der ca 4 uker. Og pumping og vekking og alt det der... kjenner til det. Brystbetennelsen slapp jeg, men en frykt for det hadde jeg pga stadig tette melkeganger. Håper dere begge er bra nå! Og alt godt framover

Hvor stor har lillegutt blitt nå da? Her har vi en liten på 1.5 år og 10 kg😊 som holder på med innkjøring i barnehagen. En tøff overgang for alle, men tror det skal bli bra🤗
I forgårs veide han 4370 gram. Fødselsvekten var 3554 gram. På det laveste hadde han gått ned 16% av fødselsvekten, og det på et stadie der han vanligvis skulle ha tatt den igjen, men legene mente han hadde brukt opp alle kaloriene på å bekjempe infeksjonen, stakkar.

Masse lykke til med innkjøringen! Hvor lenge tror du tilvenningen vil vare?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 11-08-2020, 21:49   #179
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Niffi Vis innlegg
Kjære Sent Ute.

Jeg er ikke så mye inne på Ønskebarn lengre, men jeg har vært jevnlig innom for å følge med hvordan det går med deg 😊 Det er nesten til å miste pusten av når man leser hva du har vært gjennom... Du må være utrolig sterk ❤️
Gratulerer så inderlig mye med den lille gutten ❤️❤️ Ble både lettet og rørt da jeg leste at det, tross utfordringene dere har hatt etter fødselen, hadde gått bra 🤗

Kos dere masse, masse sammen 🥰 Du har utrolig mye fint i vente 💕

Stor klem
Tusen takk for alle lykkeønskninger - det varmer <3 Man er vel så sterk som livet krever at man må være - hadde noen fortalt meg på forhånd hva jeg skulle gjennom, ville jeg trolig ha svart at det ville jeg aldri ha klart ... Og jeg unner ingen andre å måtte gå gjennom det samme, men samtidig er jeg utrolig glad og takknemlig for all støtten jeg har fått som har gjort det mulig å holde ut i stormkastene. For ingenting kan lege såret over et dødt barn så godt som et levende barn - for første gang siden jeg mistet tvillingene føler jeg meg nå endelig hel igjen og tilbake på plass i meg selv.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 12-08-2020, 14:16   #180
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
I forgårs veide han 4370 gram. Fødselsvekten var 3554 gram. På det laveste hadde han gått ned 16% av fødselsvekten, og det på et stadie der han vanligvis skulle ha tatt den igjen, men legene mente han hadde brukt opp alle kaloriene på å bekjempe infeksjonen, stakkar.

Masse lykke til med innkjøringen! Hvor lenge tror du tilvenningen vil vare?
Så bra😊 Min lille var en kilo lettere ved samme alder (korrigert)😅 Ikke rart han gikk ned da med infeksjon å slite med, regner med det går bare bedre og bedre nå. Slitsomt å måtte være så opptatt av gram og vekt.

Takk! Vet ikke helt... men man får jo tre dager. Selv syns jeg det føles veldig kort for å bli trygg og for en så stor overgang. Det blir i alle fall korte dager denne uka og sikkert litt de neste ukene også.
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg