Ønskebarn forum  
Gammel 21-09-2020, 11:11   #201
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Så stas å komme innom her igjen og se at flere endelig har kommet i mål. Fantastisk og gratulerer så utrolig mye med de små

Spesielt til deg Sent ute! Gratulerer så mye med den lille prinsen og nye sjef i livet! Alt blir liksom verdt det etter alt man har gjennom når man endelig har den lille armene spør du meg. Nyt tiden her og nå 💙

Her har mini blitt en 20 mnd aktiv krabat som er høyt og lavt. Søskenforsøk er jo ute i det blå pga koronapandemien. Kjenner det er litt tungt, men prøver å nyte tiden med sjarmøren vår som vi endelig har 🙌🏻
20 mnd allerede. Tenk det, tiden går så fort!❤ Men så kjekk den tiden er. Synd det er vanskelig å planlegge søskenforsøk nå i pandemien Men ja, prøv å nyt tiden ned den lille. Og tenk på at du er så heldig å ha fått vertfall en liten Det er så fantastisk!

Og eg tenker på alle dere som ikkje har kommet i mål enda, og som strever med å komme til pga korona. Prøv å tenk positive tanker og at det vil gå bra, og at dere får det til dere også ❤ Sent Ute fikk det jammen til og sitter med en liten i armene nå, så da tenker eg at det er håp for alle Lykke til alle sammen
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-09-2020, 14:27   #202
Lindis
Nykommer

Medlem siden: Mar 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det hørtes ut som en dramatisk begynnelse stakkars dere! Men når enden er god, er allting godt Klinikken mener at dersom han hadde fått infeksjonen av meg i magen, burde jeg også vært syk, så de mener det er sannsynlig at han er blitt smittet på barsel. På nyfødtintensive var legene delt mellom de som mente at når nyfødte ble syke, hadde det som regel noe med graviditet eller fødsel å gjøre, og de som påstod at han aldri hadde greid å holde koken så lenge (en uke etter fødsel) før han ble dårlig, så det måtte ha kommet til senere. Men alle var enige i at det var umulig å vite, og at dte var ytterst sjelden at barn ble smittet av mors tarmbakterier under planlagt ks. Høres derimot ut som om din ble smittet i magen - var det derfor det ble hastekeisersnitt?
Litt usikker egentlig, fødselen ville ikke starte og 8 dager på overtid ble jeg lagt inn for å forsøke å få igang det hele... men ville ikke... jeg ble lagt inn på fredag, og de forsøkte med alt de hadde for å få han ut. Både modning av livmorhalsen og riestimulerende midler. Sent søndag kveld ble hjerterytmen til fosteret ustabil og klokka 23:59 bestemte de seg får å få han ut. Klokka 01:14 var han født. Det viste seg imidlertid at jeg begynte å få tegn på svangerskapsforgiftning og fostervannet var urent og grumsete, og han hadde en CRP på nesten 600 da han ble født. Så infeksjonen kom antagelig fra meg. Jeg hadde CRP på ca 500, og det ble tatt enorme mengder med prøver, men de fant aldri årsaken til infeksjonen. Nå er gutten snart 5 år og frisk og rask Men etter den opplevelsen fikk jeg beskjed om at dersom jeg skulle ha flere barn, ble det planlagt keisersnitt....
Lindis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2020, 13:18   #203
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Føler de første månedene etter fødsel er skikkelig unntakstilstander og en virkelig merker at en har en ny sjef i livet. Jeg skal ha første barnevakt me overnatting i høst og kan telle på et par fingre med avlastning/barnevakt vi har hatt til nå. Jeg syntes det var veldig vanskelig å spør om hjelp selv om flere nok hadde svart ja om jeg spurte. Vi er jo heldigvis to, men mannen har vært utsatt for en skade som gjør at han heller ikke kunne hjelpe så mye til de første månedene. Jeg håper du har et godt nettverk rundt deg i denne fantastisk, uvirkelige men helt ærlig også litt noe slitsomt tid. Det blir bedre (noe av det mest irriterende jeg hørtr) , dr er lov å si at ting er litt tøft her og nå likevel. Er min erfaring i hvert fall.

vi har embryo på frys i Spania så det er det som er planen. Derfor har vi ikke noe plan b andre steder. Hadde planlagt forsøk i slutten av juni i år, men det rant jo ut i sanden sammen med korona. Det gjorde meg ikke så mye i vår etter et tøft første år med bl.a ekstremt lite søvn og vi endelig hadde begynt å få sove litt igjen 🙈🙌🏻 Men nå kjenner jeg på at det virkelig er kjipt. prosessen er jo tøff og uviss i seg selv og når en ikke aner når en det hele tatt kan komme i gang er det skikkelig kjipt.

MEN jeg er jo desto mer takknemlig for at vi tross alt har den ene sjarmøren vår 💙 og prøver å nyte ventetiden med den aktive lille guttEn vår 🙏🏻
Huff ja, all usikkerheten rundt forsøk generelt er mer enn nok om man ikke i tillegg skal måtte forholde seg til stadig skiftende koronaregler

Jeg er litt mere avslappet på å gi gullungen fra meg til andre i par timer nå så jeg får sovet litt og ordnet med praktiske ting her hjemme, men foreløpig har det ikke vært aktuelt å bruke avlastningen til å komme meg ut av huset uten ham. Er fremdeles i overlevelsesmodus, særlig fordi han har vært så mye syk, så å dra ut på vift for egen del føles fortsatt ganske fjernt. Er ennå mye som skal følges opp på helsefronten for hans del.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2020, 13:26   #204
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Off! Det høres skummelt ut Ja, det er sikkert sant som du sier at man har så mye adrenalin i kroppen og tenker bare på den lille, at man glemmer egen helse. Men bra det gikk bra Hvordan går det med dere nå? Har han lagt fint på seg? ❤ Og har det gått bedre med melkefri morsmelkerstatning og melkefri diett? Tenker på dere
Jeg ser foreløpig ikke de store resultatene av den melkefrie dietten. Han er fremdeles relativt ok (men uten å legge på seg nok og med tidvis mye gulping som tydeligvis plager ham) på ren morsmelk og utilpass på morsmelkerstatning (selv den melkefrie), og eksemen ble først bedre etter at jeg endelig fikk grønt lys til å smøre ham. Har selv atopisk eksem uten å være allergisk, så den trenger ikke å henge sammen med melkeallergi. Har vært en måned på meierifri diett nå og må holde ut en måned til før de kan evaluere Jeg mistenker refluks, og legene ser heller ikke bort fra det, men de vil utrede en ting om gangen.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 25-09-2020, 13:33   #205
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lindis Vis innlegg
Litt usikker egentlig, fødselen ville ikke starte og 8 dager på overtid ble jeg lagt inn for å forsøke å få igang det hele... men ville ikke... jeg ble lagt inn på fredag, og de forsøkte med alt de hadde for å få han ut. Både modning av livmorhalsen og riestimulerende midler. Sent søndag kveld ble hjerterytmen til fosteret ustabil og klokka 23:59 bestemte de seg får å få han ut. Klokka 01:14 var han født. Det viste seg imidlertid at jeg begynte å få tegn på svangerskapsforgiftning og fostervannet var urent og grumsete, og han hadde en CRP på nesten 600 da han ble født. Så infeksjonen kom antagelig fra meg. Jeg hadde CRP på ca 500, og det ble tatt enorme mengder med prøver, men de fant aldri årsaken til infeksjonen. Nå er gutten snart 5 år og frisk og rask Men etter den opplevelsen fikk jeg beskjed om at dersom jeg skulle ha flere barn, ble det planlagt keisersnitt....
Når begynte du å føle deg dårlig av infeksjonen da? Jeg har hørt at man kan få infeksjon om det går lang tid etter at vannet har gått før barnet er ute. Gikk du lenge med åpning i igangsettingsprosessen?

De fant aldri noen bakterier på infeksjonsprøvene mine heller ved forrige dødfødsel, til tross for at jeg måtte igangsettes pga. raskt stigende verdier.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 30-09-2020, 17:54   #206
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Jeg ser foreløpig ikke de store resultatene av den melkefrie dietten. Han er fremdeles relativt ok (men uten å legge på seg nok og med tidvis mye gulping som tydeligvis plager ham) på ren morsmelk og utilpass på morsmelkerstatning (selv den melkefrie), og eksemen ble først bedre etter at jeg endelig fikk grønt lys til å smøre ham. Har selv atopisk eksem uten å være allergisk, så den trenger ikke å henge sammen med melkeallergi. Har vært en måned på meierifri diett nå og må holde ut en måned til før de kan evaluere Jeg mistenker refluks, og legene ser heller ikke bort fra det, men de vil utrede en ting om gangen.
Synd du ikkje ser noe resultat enda, og kjipt å måtte gå på melkefri diett i en mnd til.. Og synd han ikkje legger på seg nok. Så du må gi han morsmelkerstatning i tillegg til morsmelk? Er det ikkje godt nok med bare morsmelk? Får håpe dei finner ut av det
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-10-2020, 01:30   #207
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Synd du ikkje ser noe resultat enda, og kjipt å måtte gå på melkefri diett i en mnd til.. Og synd han ikkje legger på seg nok. Så du må gi han morsmelkerstatning i tillegg til morsmelk? Er det ikkje godt nok med bare morsmelk? Får håpe dei finner ut av det
Det er visst mere kalorier i mormelkerstatning enn i mormelk, så det er derfor de vil jeg skal forsterke morsmelken med mme ved å blande inn pulveret i morsmelken. Problemet er at han får vondt i magen og eksem av det og gulper enda mer. Er derfor de har mistenkt melkeallergi.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 01-10-2020, 09:59   #208
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Det samme var tilfellet for sønnen min. Måtte på melkefri morsmelkerstatning som han ikke likte, ville bare amme. Men så ble han 4 mnd og kunne spise andre ting. Jeg fikk fart på ammingen og, ammet til 2 år. Det viste seg at det ikke var melkeallergi, kun egg allergi. Kjedelig når det står på. Stakkars nurket ditt.

Sitat:
Det er visst mere kalorier i mormelkerstatning enn i mormelk, så det er derfor de vil jeg skal forsterke morsmelken med mme ved å blande inn pulveret i morsmelken. Problemet er at han får vondt i magen og eksem av det og gulper enda mer. Er derfor de har mistenkt melkeallergi.

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-10-2020, 10:06   #209
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Det samme var tilfellet for sønnen min. Måtte på melkefri morsmelkerstatning som han ikke likte, ville bare amme. Men så ble han 4 mnd og kunne spise andre ting. Jeg fikk fart på ammingen og, ammet til 2 år. Det viste seg at det ikke var melkeallergi, kun egg allergi. Kjedelig når det står på. Stakkars nurket ditt.
fins det egg i morsmelkerstatning, eller reagerte han på spor av egg i morsmelken etter at du hadde spist det - når og hvordan fant dere ut av det

gleder meg til han kan spise andre ting

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 10-10-2020, 12:09   #210
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Er vel ikke egg i morsmelkerstatning. Sikkert fordi jeg hadde spist egg. Skal vel ikke så mye til når de er så små. Kan vel snart begynne med den melkefrie nestlegrøten, den er god. Og snart mulig å spise potet / gulrot pure. Sviskemos skal være bra for magen.

,
Sitat:
fins det egg i morsmelkerstatning, eller reagerte han på spor av egg i morsmelken etter at du hadde spist det - når og hvordan fant dere ut av det

gleder meg til han kan spise andre ting

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙

Sist endret av Veggie : 10-10-2020 kl 12:12
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder