Ønskebarn forum  
Gammel 04-04-2017, 00:01   #1
Ung&Single
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2017
Standard Mottatt sperm, men...

Hei.

Jeg er 28 år, single og ikke på leting, men har tenkt lenge på å få barn. Nå har jeg endelig stupt ut i det og bestillt sæd fra www.babydream.ml for hjemmebefruktning før helgen. Budet kom idag med pakken og jeg følte meg veldig sikker på dette valget, men nå som jeg står her på "kanten av stupet" leter jeg etter en form for "forsikring" på at dette er det rette valget å ta. Mine foreldre er veldig støttende om dette selvom de synes det er merkelig jeg velger å få barn alene, så jeg vet de vil være en til hjelp, men hovedspørsmålet er mer "hvordan vet man at man er klar"?
Ung&Single er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2017, 07:10   #2
Kanskjesnart
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ung&Single Vis innlegg
Hei.

Jeg er 28 år, single og ikke på leting, men har tenkt lenge på å få barn. Nå har jeg endelig stupt ut i det og bestillt sæd fra www.babydream.ml for hjemmebefruktning før helgen. Budet kom idag med pakken og jeg følte meg veldig sikker på dette valget, men nå som jeg står her på "kanten av stupet" leter jeg etter en form for "forsikring" på at dette er det rette valget å ta. Mine foreldre er veldig støttende om dette selvom de synes det er merkelig jeg velger å få barn alene, så jeg vet de vil være en til hjelp, men hovedspørsmålet er mer "hvordan vet man at man er klar"?
Om en er klar eller ikke kan nok bare du svare på srlv. Men jeg tok en titt på den nettsiden og lurer på om dette er tull? For meg ser ikke dette helt lovlig ut, det er ikke noe kontaktinfo, organisasjonsnummer etc. Jeg hadde nok tenkt meg om to ganger før jeg gikk i gang med noe slikt, men du har kanskje mottatt kontrakt og dokumenter privat? Biologisk materiale selges sånn sett ikke over nett.
4. frys uke 35/09 negativ
5. ISCI uke 46/09 - SA uke 5/6
6. ISCI uke 04/10 negativ
7. ICSI 2012 neg
8. ICSI 2015 avbrutt etter uttak
9. ED 12/16 negativ
10. ED 03/17 positiv blodprøve 24.3
Kanskjesnart er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2017, 10:56   #3
Ung&Single
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2017
Standard

Takk for svar Kanskjesnart. =)

Jeg endte med å ta det inatt, så nå er det gjort. Fikk litt kalde føtter der, men jeg tenkte litt som du sier at jeg må bare stole på meg selv. Fortsatt litt småskummelt, så blir superspennende å se om det ble suksessfullt. ^^

Og ang. Babydream-siden så vet jeg faktisk ikke om det er lovlig eller ikke, men det var iallefall veldig enkelt. De hadde telefonnummer på siden, så jeg ringte de og vi snakket litt om hva slags donor som passet. Valgte anonym donor med brune øyne og 180 høy (ikke så høye krav, men jeg elsker brune øyne), signerte avtalen på nett og fikk en pakke med sperm, sprøyte etc igår. For ca. 2500 syntes jeg det var veldig mye bedre enn å måtte dra til Danmark iallefall. :p
Ung&Single er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2017, 19:32   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Så skummel ut den siden.
Har donorone utført helsetester osv?
Hvor mange leverer de til?
Hvordan vet en at en får det en betaler for?
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk sept. 15 - negativt. Hausken - Ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-2017, 20:40   #5
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard

Jeg hadde også vært superskeptisk til dette. Det er et privat telefonnr. og dermed ligner det jo mistenkelig på en "privat tilbyder" også.

Ville nok tenkt at dersom noe er mye billigere og enklere enn det som er normalt, så er det for godt til å være sant. Det er en grunn til at slike ting er streng regulert. (bl.a. med tanke på helsetester og antall donor leverer til som Me87 skriver, men også frakt og oppbevaring. Det høres litt rart ut å bare få det i posten ...)

Mamma til et lite prøverørsmirakel født 2014
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2017, 21:00   #6
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Dette gir ingen garanti for god sædkvalitet eller garanti mot gener med alvorlige arvelige sykdommer eller smittsomme kjønnssykdommer som hiv Mao løper du en del av den samme risikoen som du ville gjort om du hadde forført en tilfeldig mann på byen. Jeg er også litt usikker på rettssikkerheten her - er du helt sikker på at donor ikke kan kreve farsrettigheter senere? Private kontrakter er nemlig ikke nødvendigvis gyldige under norsk lov.

Ellers er jeg rimelig sikker på at det også går an å få tilsendt sæd til hjemmeinseminering fra sertifiserte sædbanker som ikke nødvendigvis koster så fryktelig mye mer. Prøv nettsidene til Cryos eller European Sperm Bank; begge holder til i Danmark
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5

Sist endret av Sent Ute : 04-04-2017 kl 21:59
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder