Ønskebarn forum  
Gammel 24-02-2014, 13:55   #1
Aka78
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Question Medisinsk behandling

Hei,

Jeg er helt nye her inne og lurer litt på medisinsk behandling i forhold til habituell abort.

Jeg er 35 år gammel og har en sønn på 3,5 år. Vi har lenge ønsket oss et barn til, men når det endelig klaffet endte det opp følgende:
- MA i juli 2013 (fosteret døde i ca. uke 7)
- SA i uke 6 i november 2013
- ny utskrapning på sykehuset nå om fredagen som var en BO i uke 8.

Jeg har snakket med to gynekologer som begge mener at dette er helt "naturlig" å miste 3 ganger etter hverandre. Akkurat den samme beskjeden fikk jeg av han ene i november når abort nr. 2 var et faktum. Det tar på både fysisk og psykisk, og nå er jeg veldig veldig redd for at det skal gå galt igjen den 4. gang, og jeg vil gjøre det jeg kan i forkant denne gang for å gardere meg på best mulig måte.

Jeg fikk høre at det ikke var noen behov for noen utredning for habituell abort siden dette visstnok er "normalt". De mente også at denne utredningen ville ta så lang tid, og at man mest sannsynlig ikke ville finne noen flere svar. Men jeg ble enig med han ene legen om at jeg skal ta kontakt asap når jeg finner ut at jeg er gravid igjen. Da skulle jeg få resept på progesteron. Jeg spurte om blodfortynnende da jeg kjenner flere som har fått dette, men fikk høre at det var ikke nødvendig da det var en løsning til de som ikke hadde barn fra før av, eller hadde opplevd svangerskapsforgiftning..

Det jeg lurer på er om det er andre ting i forkant jeg kan gjøre FØR jeg blir gravid?? Bør jeg begynne medisinering før el, eventuelt hva? Og skal jeg godta forslagene fra legen og håpe på det beste? I frykt for å høres ut som en klagende vanskelig pasient henvender jeg meg her i håp om at andre kan ha samme erfaring som meg.

Håper noen har noen gode råd/tips å dele.
Aka78 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-08-2017, 00:45   #2
Sent Ute
Velkjent

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard Her er en del gode forklaringer og tips

http://www.habituellabort.com/habitu...rt-behandling/
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder