Ønskebarn forum  
Gammel 11-07-2016, 11:54   #1
Mi_amor
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2016
Sted: Oslo
Standard Enslig fersking med endometriose

Hei!

Jeg er en enslig kvinne på 32 år med et sterkt barneønske. Og vurderer å prøve lykken i Danmark.

Siden 2010 ble jeg diagnostisert med endometriose. Det ble konstantert at jeg har storstørret livmor, kraftige, smertefulle og lange sykluser. Jeg hadde på et tidspunkt veldig lav jernnivå, var veldig sliten og ofte småsyk. Situasjonen er heldigvis litt bedre nå.

Dessverre har jeg ikke vært så heldig i kjærligheten. Min eks-samboer var veldig flott mann, men han delte ikke barneønsket som meg. Derfor er jeg singel igjen og har truffet mange padder siden. Jeg har en stabil jobb og god økonomi og ser etter en mann for resten av livet. Men jeg er redd det kan ta tid før jeg finner han.

Jeg ble anbefalt at gynekologen å bli medlem i forumet for å søke inspirasjon og dele tanker. Jeg ringte Storken og de sa at siden jeg er ung vil de prøve naturlig inseminasjon. Jeg har aldri prøvd å bli gravid tidligere.

Siden jeg har endometriose er jeg usikker på om det er riktig behandling for meg. Jeg har lest i ameriskanske tidskrifter at det er positive forsøk ved å bruke Lupron for å gå i kunstig overgangsalder en periode for så å bli gravid.

Jeg vil ikke kaste bort penger på noe som ikke fungerer. Jeg setter pris på alle innlegg?

Hilsen usikker
Gammel 22-07-2016, 09:18   #2
Koben
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2016
Standard Erfaring fra Stork klinikken

Velkommen til forumet.
Jeg har god erfaring fra stork klinikken. De er hyggelig med flotte moderne lokaler. Selv er jeg ikke enslig men vi ble gravid gjennom inseminering....og er veldig fornøyd med hele prosessen. Men jeg vet også at det er mange andre bra klinikker i Danmark.

Kanskje noen andre litt info om andre klinikker som de kan dele?

Ønsker deg lykke til - og en god sommer!
Koben er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2016, 19:47   #3
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Standard

Hei, og velkommen hit! Jeg synes det var flott av gynekologen din å tipse deg om Ønskebarn-forumet Godt å høre! Min gynekolog la hendene i kors og sa han ikke kunne hjelpe meg mer, når de hadde funnet ut at jeg hadde endometriose og søknaden til IVF var sendt... Hos oss var det ikke snakk om inseminasjon, men jeg har også veldig dårlige amh-verdier (har veldig få egg igjen dessverre), og det er jo mange ting som spiller inn når de velger behandlingsmetode. Vi var igjennom 6 ivf-forsøk i Norge uten å lykkes, og var deretter igjennom 3 i Danmark hvor vi endelig lyktes på det siste. Så veien har vært lang. Man må nesten prøve seg litt frem med ulike medisiner, ulike behandlinger osv er min erfaring.
Du må bare spørre om alt du lurer på. Vil ønske deg masse lykke til!

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
endometriose, enslig, ny i forum, storken

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg