Ønskebarn forum  
Gammel 12-09-2017, 18:17   #231
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Arwen79 Vis innlegg
Gratulerer så mye med rugingen, Emelie! Var jo et flott resultat, nå krysser vi fingre på at dette går veien

Jeg var på UL i går. Som sist forsøk hadde jeg nå 10 follikler på hver side, men alle var små. Så økte dosen med Menopur i fire dager, og fikk beskjed om å si i fra om jeg kjente symptomer på overstimulering. Er min store skrekk! Men får satser på at går fint, at de vokser bra og at jeg får uttak på mandag.

Begynner nå å komme meg etter tanntrekking (au) og heftig forkjølelse med påfølgende nakkestivhet og hodepine (au), så kan endelig begynne å fokusere litt mer på det viktige fremover. Helt absurd å tenke på at jeg kanskje får innsett neste uke alt går bra!

Måtte le litt av det som sto skrevet om klovner - regner med at det ikke gjelder kinofilmen IT som går nå?
Jeg måtte bytte ut en gammel fylling hos tannlegen mens jeg hadde mykoplasmalungebetennelse med ditto muskelsmerter og hodepine i sommer, og det anbefales heller ikke Man blir som regel mer følsom for smerte når man er syk fra før, og hormonstiumlering hjelper ikke akkurat Men takk og lov at du er ferdig med det

Krysser alt jeg har for neste mandag
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-09-2017, 21:25   #232
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Hehe, ja det vanskelig å unngå symptomjakten.. Tenkte at det skulle jeg prøve å unngå fordi disse hormonene vi går på kan jo lage alle mulige "graviditetssymptomer". Men kjenner jo etter en del likevel😉 Glovarm, fryser og svetter her også..
Hehe nei, det er ikke så enkelt å la være å lete etter symptomer. Her har jeg stikking i venstre eggstokk og i ryggen/hofta på samme side. Hva det betyr aner jeg ikke. Hehe. Men lytter til kroppen og tar det med ro.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-09-2017, 21:26   #233
Emelie
Stadig innom

Standard

Sitat:
Blodprøve er neste mandag. Bare en uke igjen. Tar nok en test på søndag
Åå, da nærmer det seg testdag, så spennende! Krysser fingrene
Gammel 12-09-2017, 21:30   #234
Emelie
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Arwen79 Vis innlegg
Gratulerer så mye med rugingen, Emelie! Var jo et flott resultat, nå krysser vi fingre på at dette går veien

Jeg var på UL i går. Som sist forsøk hadde jeg nå 10 follikler på hver side, men alle var små. Så økte dosen med Menopur i fire dager, og fikk beskjed om å si i fra om jeg kjente symptomer på overstimulering. Er min store skrekk! Men får satser på at går fint, at de vokser bra og at jeg får uttak på mandag.

Begynner nå å komme meg etter tanntrekking (au) og heftig forkjølelse med påfølgende nakkestivhet og hodepine (au), så kan endelig begynne å fokusere litt mer på det viktige fremover. Helt absurd å tenke på at jeg kanskje får innsett neste uke alt går bra!

Måtte le litt av det som sto skrevet om klovner - regner med at det ikke gjelder kinofilmen IT som går nå?

Takk

Høres ut som at du har hatt noen slitsomme dager, håper formen din er bedre.

Hehe, nei, det var nok ikke en sånn klovn de tenkte på.
Gammel 12-09-2017, 22:07   #235
Emelie
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer så mye Blir spennende å se hva de sier om resten av eggene dine i morgen

Hvor mye kortison og lutinus skal du ta? Har kun tatt ovitrelle før egguttak, men vet det er mange klinikker som praktiserer hcg-støtte i begynnelsen av rugetiden, så hvorfor ikke? Er dette noe nytt for deg også? Når begynte du å ta hhv. kortison, lutinus, fragmin og ovitrelle? Tok du f.eks. ovitrelle kvelden før uttak og begynte du med lutinus rett etter uttak?

Håper at hjemreisen har gått fint
Takk Ja, det blir spennende. Får brev i posten hvis det er blitt noen på frys, så får se om det dukker opp brev i posten på fredag eller mandag kanskje. På en måte føles det greit å skulle bytte klinikk etter dette forsøket hvis det ikke blir vellykket nå. Men men, ting om gangen, håper såklart at vi lykkes nå

Jeg tar Lutnius 3 ganger om dagen, husker ikke doseringen, men det er en kapsel hver gang. Nok til at det blir et skikkelig kliss i hvert fall. Ovitrelle etter innsett er helt nytt for meg, det startet jeg med samme dag som innsettet, på ettermiddagen. Lutnius og Fragmin dagen etter uttak. Og Medrol (kortison) 16 mg startet jeg med dagen før innsettet, skal bruke det 4 dager tilsammen.

Hjemreisen gikk fint, litt turbulent innflygning der pulsen steg litt, men ellers fint. Det var skikkelig godt å komme hjem og sove i egen seng
Gammel 13-09-2017, 10:53   #236
aboutJune
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg tok cetirizin med tvillingene, og det er helt trygt Har fått det bekreftet av både diverse farmasøyter og nettsiden Trygg mammamedisin. Både cetirizin og aerius tilhører kategorien annengenerasjonsantihistaminer. Tidligere mente man at bare førstegenerasjons var trygge for gravide (av den typen man blir veldig trøtt av som Polaramin), men annengenerasjons er nylig også godkjent. Du finner en detaljert liste på Trygg mammamedisin. Tror det er mye forvirring ute og går, for en venninne av meg fikk beskjed av legen at hun ikke kunne ta aerius mens hun ammet og fikk da cetirizin istedet, altså omvendt av deg. Jeg ville ikke byttet medisiner nå. Personlig prøvde jeg aerius før jeg ble gravid, men gikk tilbake til cetirizin. Hadde dårligere virkning av aerius og fikk hodepine av den. Men den lanseres som er alternativ til dem som blir trøtte av cetirizin.

En annen ting er at antihistaminer tørker ut slimhinnene, så man bør begrense bruken av dem i den grad det er mulig (elveblest er selvsagt å la det gå for langt), men det skader iallfall ikke fosteret.

Ser at Relis ikke en gang nevner Aerius, men fremhever Cetirizin som godt utprøvd:https://relis.no/Aktuelt/Arkiv/2013/...pollenallergi/

Finner ikke igjen den detaljerte oversikten fra Trygg mammamedisin i farten, men her er en kort oppdatering fra juni 2016 som i likhet med Relis fremhever cetirizin som trygg:https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=22
Takk for masse nyttig info! Ja, skjønner ikke helt hvor hun har det fra. For verken apoteket eller noe jeg finner på nettet bekrefter at aerius er noe tryggere. Tror jeg holder meg til cetirizin, ser da ut som den er minst like trygg. Liker uansett ikke å ta det nå, men redd for å slutte også og få masse elveblest igjen. Føles feil med store immunreaksjoner nå Takk
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-09-2017, 10:56   #237
aboutJune
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Regni Vis innlegg
på mandag 18. på meg også!!!
Måtte det bli en bra dag
4) ICSI Nov 2017
Gammel 13-09-2017, 10:59   #238
aboutJune
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Åå, da nærmer det seg testdag, så spennende! Krysser fingrene
Takk
4) ICSI Nov 2017
Gammel 13-09-2017, 11:03   #239
aboutJune
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Hehe nei, det er ikke så enkelt å la være å lete etter symptomer. Her har jeg stikking i venstre eggstokk og i ryggen/hofta på samme side. Hva det betyr aner jeg ikke. Hehe. Men lytter til kroppen og tar det med ro.
Ja, det er i alle fall nok symptomer å kjenne på. Jeg hadde det også sånn de to første dagene, så roet det seg, men har kommet tilbake nå, særlig i ryggen. Hehe . Men tolker ikke noe som graviditet ennå, jeg er blitt lurt sååå mange ganger før😉🙈 Lytte til kroppen og ta det med ro er nok lurt
4) ICSI Nov 2017
Gammel 13-09-2017, 17:11   #240
Regni
Nykommer

Sted: Norge
Standard

Sitat:
Måtte det bli en bra dag
Aiai ja!! Håper dagene går litt fortere fremåver nå, for ojsann så treigt denne uka skulle gå :-p
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder