Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Habituell abort

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-11-2013, 00:29   #1
trolli
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Standard Noen som har fått påvist faktor Leiden???

Jeg har selv fått påvist det og syns det er skremmende og gjør at jeg er redd for at jeg ikke kan bli gravid/fullføre et svangerskap. Har mistet 4 ganger mest sannsynlig er faktor Leiden homozygot årsaken til jeg mister.
Er det andre som har faktor Leiden?
Har dere mistet flere ganger?
Har dere startet opp på forebyggende medikamenter for å forhindre SA/MA?
Hva medikamenter bruker dere, når startet dere på de forskjellige medikamentene?
Noen med solskinnshistorier?
Kjenner jeg er redd for jeg ikke skal kunne fullføre et svangerskap igjen. Mister litt håpet når jeg har mistet så mange ganger og i tillegg den diagnosen.
trolli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2013, 15:37   #2
Betsy81
Stamgjest

Betsy81 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Rogaland
Standard

Heisann!

Så vidt jeg vet er APC-resistens og Faktor V Leiden det samme, jeg har fått poåvist APC-resistens, som gjør at blodet har en tendens til å koagulerer litt fortere - dette gir en økt risiko for blodpropp. Jeg har selv mistet 2 ganger rundt uke 5-7, men fikk etter påvist APC-resistens beskjed om å gå på blodfortynnende medisin hvis jeg skulle bli gravid. Har brukt Klexane allerede fra oppstart av sprøyter i forbindelse med forsøk og helt til 6 uker etter fødsel, og har i dag en sønn på snart 3 og ei lita tulle på 5 måneder. Så ikke gi opp håpet, det er fullt mulig å få klaff!

Lykke til!

1.IVF des 09 - SA uke 5
2.IVF feb 10 - negativ
1.frys apr 10 - Jan 2011
2.frys nov 11 - SA uke 6+3
3.IVF sept 12 - Jun 2013
Betsy81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-11-2013, 11:30   #3
AiaM
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2013
Standard

Hei, har ikke påvist det selv, men hvis det er som betsy81 skriver, at blodet koagulerer fortere, så har jeg flere veninner som har slitt med det og de har klart å gjennomføre graviditet ved hjelp av blodfortynnende. Så ikke gi opp håpet!
AiaM er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-11-2013, 17:39   #4
Tomines
Stadig innom

Tomines sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Sted: Telemark
Standard

Heijeg har også leiden. Har ved de fleste forsøk gått på fragmin sprøyter fra uttak/innsett. Denne gang fra uttaksdagen,og nå er jeg gravidjeg har aldri før fått positiv test.
Gammel 19-11-2013, 17:56   #5
puse mamma
Husvarm

puse mamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: telemark
Standard

leiden her og, med fragmin fra uttak/innsett (husker ikke hvilken) er jeg nå gravid i uke 34 med prinsesse nr 2 så ikke gi opp håpet, ting tar tid.
ICSI april 2013lillesøster 31/12/13
puse mamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-11-2013, 23:07   #6
trolli
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Betsy81 Vis innlegg
Heisann!

Så vidt jeg vet er APC-resistens og Faktor V Leiden det samme, jeg har fått poåvist APC-resistens, som gjør at blodet har en tendens til å koagulerer litt fortere - dette gir en økt risiko for blodpropp. Jeg har selv mistet 2 ganger rundt uke 5-7, men fikk etter påvist APC-resistens beskjed om å gå på blodfortynnende medisin hvis jeg skulle bli gravid. Har brukt Klexane allerede fra oppstart av sprøyter i forbindelse med forsøk og helt til 6 uker etter fødsel, og har i dag en sønn på snart 3 og ei lita tulle på 5 måneder. Så ikke gi opp håpet, det er fullt mulig å få klaff!

Lykke til!
Har du bare brukt klexane? Har dere brukt det fra dere startet prøvingen? Jeg bruker selv albyl-e. Skal gjør det frem til jeg blir gravid. Når jeg får positiv test så skal jeg starte opp på klexane og crinone.
Gammel 21-11-2013, 23:15   #7
trolli
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av AiaM Vis innlegg
Hei, har ikke påvist det selv, men hvis det er som betsy81 skriver, at blodet koagulerer fortere, så har jeg flere veninner som har slitt med det og de har klart å gjennomføre graviditet ved hjelp av blodfortynnende. Så ikke gi opp håpet!
Prøver å holde håpet oppe Ford om jeg kjenner det ikke er det letteste .

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tomines Vis innlegg
Heijeg har også leiden. Har ved de fleste forsøk gått på fragmin sprøyter fra uttak/innsett. Denne gang fra uttaksdagen,og nå er jeg gravidjeg har aldri før fått positiv test.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av puse mamma Vis innlegg
leiden her og, med fragmin fra uttak/innsett (husker ikke hvilken) er jeg nå gravid i uke 34 med prinsesse nr 2 så ikke gi opp håpet, ting tar tid.
Er det kun fragmin dere har brukt av blodfortynnende?
Bruker fast albyl-e. Skal bruke det til jeg får positiv test og ut svangerskapet. Når jeg får positiv test starter jeg opp på klexane og crinone i tillegg.
Tusen takk for lykkeønskninger.
Gammel 21-11-2013, 23:17   #8
trolli
Fersk på forum

Standard

Er dere homozygot eller heterozygot?
Gammel 21-11-2013, 23:19   #9
trolli
Fersk på forum

Standard

Har dere fått påvist heterozygot eller homozygot?
Gammel 22-11-2013, 06:51   #10
puse mamma
Husvarm

puse mamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: telemark
Standard

jeg er hetrozygot, så har en snillere utgave enn deg. jeg brukte bare fragmin, fikk beskjed om at albyl-e ikke hadde noen effekt på den type koagulasjonsforstyrrelse.
ICSI april 2013lillesøster 31/12/13
puse mamma er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder