Da er det kommet nok et nurk i slekten, om enn ikke i den nærmeste familie. Av en slekting som er mer enn 10 år yngre... Og jeg ble mollstemt, som jeg blir i etterkant av slike nyheter.
Så lenge moren var gravid har jeg kunnet fortrenge det, siden jeg aldri har sett henne med magen. Men når jeg skal på hjemtraktene i ferien blir det plutselig en sprell levende baby å forholde seg til. En godduftende og silkemyk, men akk så brutal virkelighet. Skal nok takle det, håper jeg da...

Men besøker ikke dem før mannen min kommer etter på ferie, trenger moralsk støtte.
Kjenner på at jeg har slitt en del, også før denne nyheten, med om
dette skal være alt i livet. Det livet mannen og meg har. I de neste 40 årene...

Sliter igjen med å se en mening med det, og skulle på mange måter ønske at jeg allerede var 80, at livet var ferdiglevd og jeg var klar for å "takke for meg". Ikke fikk jeg jobben jeg var til intervju tidligere i sommer, så må jo bare holde ut der jeg trives sånn passe. Avslaget forklarer jo også sinnstemningen...
Mannen mener jeg bør vurdere ny omgang med psykolog og få luftet litt tanker, er 2 år siden jeg sluttet. Tror nok han har rett i det. Men samtidig har vi ikke helt lagt bak oss tanken på å prøve på nytt å bli godkjent som besøkshjem. Håper at ved å være mediin- og behandlingsfri i ennå ett år så kanskje vil en annen bydel akseptere oss. Melder oss definitivt ikke i vår egen bydel igjen med den erfaringen vi gjorde oss - å bli vraket bare utfra egenpresentasjonen pga vi har slitt psykisk etter barneprosessen vår.
Før ferien leste jeg "Sjef i eget liv" som på mange måter var en bra bok, men følte det var vanskelig å følge opp. Var mer at jeg kjente igjen mine fobier og tvangstanker, som jeg selv opp gjennom livet har klart å redusere. Kjøpte også "Kongen anbefaler" for noen år siden, så kanskje jeg bør ta den med som ferielektyre. Håper jeg kan dra ut noen konkrete hjelpetips der til egenterapi.
Noen lyspunkt har det da vært denne uken, selv om det kanskje ikke høres sånn.

Jobbstarten etter ferien gikk ikke så verst. Har klart å komme innenfor fleksitid alle dagene så langt denne uken, som er en sterk prestasjon av meg.
Og ene kvelden hadde vi besøk av halvvoksen nevø og niese, som inviterte seg selv på middag. Koste oss med mat og prat, og etterpå satt vi oss ned med et brettspill. Er en god visshet at vi har vært der for dem i oppveksten i en slik grad at søstrene og han er så trygg på oss at han vet hvor spillene er og selv går og henter frem når han vil spille.
Lurer på om jeg kan bruke nevøer og nieser (i alle fall dem som er myndige) som referanse til BV i en søknad om å bli besøkshjem?

Er nok en fare for at de vil bli vurdert inhabile, siden vi er nær familie. Uansett ikke aktuelt med noen søknad på oss før om ett år tidligst.