Ønskebarn forum  
Gammel 19-03-2014, 19:02   #11
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Thumbs up

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tyr75 Vis innlegg
Trenger ikke lage egen tråd for min del, er jo ikke mange dagbøker der i dag uansett, men tenkte mer på å slenge med en liten linje om oss i beskrivelsen Hvis dere synes det er mer ryddig med en egen tråd, så er det helt greit altså.

Er jo veldig fint om flere blir her inne, selv om det ikke blir barn på den ene eller andre måten og jeg har tenkt mye fram og tilbake på om jeg skulle skrive noe om dette, for det kan jo være litt flisespikkeri, men tenkte at kanskje andre vil oppleve at man ikke passer inn i noen av kategoriene og at det er dumt. Jeg er jo der allerede, så er jo sånn sett "varm i trøya", men kanskje det kommer flere i samme situasjon senere...

Og ikke noe stress altså, ta det sånn etterhvert
Hei Tyr!

Opprinnelig kom tråden "Vi som går andre veier" på oppfordring for noen år siden fra bl.a meg. Og helt i begynnelsen het den faktisk "Vi som går videre i livet uten barn". Jeg etterlyste en slik tråd etter at jeg hadde vært aktiv en stund på Forum, fordi også jeg savnet at de helt uten barn ble synliggjort. Admin opprettet den gang tråden "Vi som går videre i livet uten barn". Men, etterhvert endret de på trådstrukturen i Forum og "sauset" dessverre flere ulike grupper sammen i hovedtråden "Vi som går andre veier". Da syntes jeg igjen at vi som går videre helt uten barn ble mye mindre "synlige" på Forum...

Personlig synes jeg det bør være en egen hovedtråd kalt "Vi som går videre i livet uten barn" - hvor det også klart presiseres at tråden ER for dem som forblir barnløse. Det er der jeg vil ha min dagbok liggende! Det blir nok ikke en tråd med stor aktivitet eller mange deltakere - for etter en tid vil de få som er i denne kategorien føle det naturlig å avslutte sin tid på Forum. Men, samtidig vil en slik tråd ha en veldig viktig funksjon for dem som er i tenkeboksen. Og med en hovedtråd for de uten barn går det lettere å identifisere andre som er i samme situasjon. Iblant kan man nesten få inntrykk av at at man har "glemt" at foreningen en gang het "Foreningen for ufrivillig barnløse" - og at det å forbli uten barn faktisk er et reelt valg man kan ende med å ta. For noen vil det kanskje ikke engang være et annet valg... Selv om også de startet med et genuint og ektefølt ønske om barn, som alle andre som er her inne.

Jeg synes de i tillegg til barnløs-tråden kan lage en hovedtråd som heter "Vi som er i tenkeboksen" - for dem som ennå ikke vet helt hvilken vei de går inn på. Så kan det bli som for dem på gravid-tråden; når barnet er født blir jo dagbøkene flyttet ned til foreldre-tråden. Dvs. når dem som er i tenkeboksen har bestemt seg, og er klar for å dele det, kan de sende en melding til Admin om å få flyttet dagboken sin til "Vi som går videre i livet uten barn".

Bare noen tanker fra en helt barnløs "gammel traver" fra Forum.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-03-2014, 19:54   #12
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Det mest konsekvente ifht hvordan dagbok-området er bygget opp er å kalle tråden "Dagbøker for dem som går videre i livet uten barn"

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-03-2014, 15:07   #13
Tyr75
Flyttet inn

Tyr75 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Akershus
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Brummeline67 Vis innlegg
Hei Tyr!

Opprinnelig kom tråden "Vi som går andre veier" på oppfordring for noen år siden fra bl.a meg. Og helt i begynnelsen het den faktisk "Vi som går videre i livet uten barn". Jeg etterlyste en slik tråd etter at jeg hadde vært aktiv en stund på Forum, fordi også jeg savnet at de helt uten barn ble synliggjort. Admin opprettet den gang tråden "Vi som går videre i livet uten barn". Men, etterhvert endret de på trådstrukturen i Forum og "sauset" dessverre flere ulike grupper sammen i hovedtråden "Vi som går andre veier". Da syntes jeg igjen at vi som går videre helt uten barn ble mye mindre "synlige" på Forum...

Personlig synes jeg det bør være en egen hovedtråd kalt "Vi som går videre i livet uten barn" - hvor det også klart presiseres at tråden ER for dem som forblir barnløse. Det er der jeg vil ha min dagbok liggende! Det blir nok ikke en tråd med stor aktivitet eller mange deltakere - for etter en tid vil de få som er i denne kategorien føle det naturlig å avslutte sin tid på Forum. Men, samtidig vil en slik tråd ha en veldig viktig funksjon for dem som er i tenkeboksen. Og med en hovedtråd for de uten barn går det lettere å identifisere andre som er i samme situasjon. Iblant kan man nesten få inntrykk av at at man har "glemt" at foreningen en gang het "Foreningen for ufrivillig barnløse" - og at det å forbli uten barn faktisk er et reelt valg man kan ende med å ta. For noen vil det kanskje ikke engang være et annet valg... Selv om også de startet med et genuint og ektefølt ønske om barn, som alle andre som er her inne.

Jeg synes de i tillegg til barnløs-tråden kan lage en hovedtråd som heter "Vi som er i tenkeboksen" - for dem som ennå ikke vet helt hvilken vei de går inn på. Så kan det bli som for dem på gravid-tråden; når barnet er født blir jo dagbøkene flyttet ned til foreldre-tråden. Dvs. når dem som er i tenkeboksen har bestemt seg, og er klar for å dele det, kan de sende en melding til Admin om å få flyttet dagboken sin til "Vi som går videre i livet uten barn".

Bare noen tanker fra en helt barnløs "gammel traver" fra Forum.
Bra skrevet Brummeline "Gøy" å være flere i samme bås her inne merker jeg Føltes litt voldsomt å skulle ta opp dette, da det stort sett har føltes som det er bare meg det dreier seg om, men tenkte at jeg får bidra litt for at flere kanskje vil føle seg hjemme her også når man ender opp uten barn. Så veldig flott at du også har noen meninger om dette

Etter 3 ICSI og 1 frys satte vi en stopper for prøvingen.
Sykdom satte stopper for adopsjon, så da blir det oss to...
Tyr75 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-03-2014, 17:21   #14
TonjeK
Skravleguru

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Nord-Norge
Standard

Da vi nærmet oss slutten på ivf-forsøk, og ingen barn hadde dukket opp, havnet vi naturlig i en tenkeboks for veien videre. Tanken på at det aldri ble barn var også der, og da hjalp det for meg å gå innom Brummeline67 i tråden "vi som går videre i livet uten barn". Så selv om jeg kanskje ikke skulle ha noe å si i dette, så støtter jeg dere, Tyr og Brummeline
Gammel 21-03-2014, 11:17   #15
Tyr75
Flyttet inn

Tyr75 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av TonjeK Vis innlegg
Da vi nærmet oss slutten på ivf-forsøk, og ingen barn hadde dukket opp, havnet vi naturlig i en tenkeboks for veien videre. Tanken på at det aldri ble barn var også der, og da hjalp det for meg å gå innom Brummeline67 i tråden "vi som går videre i livet uten barn". Så selv om jeg kanskje ikke skulle ha noe å si i dette, så støtter jeg dere, Tyr og Brummeline
Så bra Synes absolutt du har noe å si om dette! Du har jo faktisk bevisst tatt i bruk den delen av forum vi snakker om Takk for støtte og innspill

Gammel 26-03-2014, 22:04   #16
Renate i sentralstyret
Gjest

Standard

Hei dere!

Ville bare si at vi har ikke glemt dette altså? Det er flott at dere forteller oss hvordan dere ønsker at vi skal endre og tilpasse det slik at dere trives! Takk for det..

Webmaster er ny, i eksamensinnspurt og jobber for oss frivillig så hun jobber seg nedover listen over oppgaver og ting å sette seg inn i så raskt hun kan.

Mvh Renate
  Svar med sitat
Gammel 27-03-2014, 06:28   #17
Renate i sentralstyret
Gjest

Standard

God morgen,
Nå har webmaster opprettet to nye tråder for dagbøker.
En som heter "vi som er i tenkeboksen" og en for "vi som går videre uten barn".

Jeg håper også at det lar seg gjøre å opprette et eget underforum, men jeg skal snakke med webmaster om det.

Ha en fin dag!
Mvh Renate
  Svar med sitat
Gammel 27-03-2014, 19:57   #18
Tyr75
Flyttet inn

Tyr75 sin avatar

Standard

Så flott! Kan dere flytte dagboka mi til vi som går videre uten barn?

Takk, takk

Gammel 27-03-2014, 23:22   #19
Admin
Er i Ønskebarns sentralstyre

Admin sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Standard flytting av dagbok

det er plutselig gjort (DVs den er nå flyttet )
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tyr75 Vis innlegg
Så flott! Kan dere flytte dagboka mi til vi som går videre uten barn?

Takk, takk

Sist endret av Admin : 27-03-2014 kl 23:28 Årsak: oppdatering
Admin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-03-2014, 23:37   #20
Admin
Er i Ønskebarns sentralstyre

Admin sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Standard Underforum

Jeg har nå opprettet et underforum av veien videre uten barn, som heter veien videre uten barn, var det slik dere tenkte det?

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Renate i sentralstyret Vis innlegg
God morgen,
Nå har webmaster opprettet to nye tråder for dagbøker.
En som heter "vi som er i tenkeboksen" og en for "vi som går videre uten barn".

Jeg håper også at det lar seg gjøre å opprette et eget underforum, men jeg skal snakke med webmaster om det.

Ha en fin dag!
Mvh Renate
Admin er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder