Ønskebarn forum  
Gammel 02-04-2015, 11:43   #171
IVF2014
Nykommer

IVF2014 sin avatar

Medlem siden: Aug 2014
Sted: Østlandet
Standard

Gratulerer, Cathy!!!

Jeg er visst utrolig nok i samme båt som deg. Klarte ikke å stagge testelysten i går ettermiddag og til min overraskelse testet jeg positivt! Endelig!!!! Jeg tror i hvert fall testen må være pålitelig, selv om test dag ikke er før mandag.. (satte inn blastocyst). To tydelige streker hvertfall.
Det er første gang jeg har sett en positiv test, og må innrømme at det er en skrekkblandet fryd. Som deg, er jeg også realist, men jeg håper det holder løpet ut for oss alle! For min del er det jo også veldig tidlig..

En helt surrealistisk følelse.. Vanskelig å ta det innover seg egentlig.

Ønsker alle en god påske igjen!
2. IVF januar 2015 negativ
-3 FER mars 2015 positiv!

Sist endret av IVF2014 : 02-04-2015 kl 11:46
IVF2014 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-04-2015, 18:18   #172
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Gratulerer til Cathy og IVF2014 👏👏👏 Så gøy! Så spennende! 💜💜💜

Testen i dag viste fortsatt positiv.. Men jeg blør. Det er ikke spotting, men blødninger.. Mannen er fortsatt optimist, og sier jeg må tenke positivt.. Det er ikke så lett.. Tenker på om det kan være kjemisk..? Men da bør vel snart testene begynne å bli svakere? Har blødd siden tirsdag. Vil så gjerne håpe at det fortsatt sitter.. For noen dager dette har vært! For en berg-og dalbane...

Jeg tenker litt på om jeg skulle ha tatt en blodprøve for å måle hcg. Men siden det er påske, så er mitt eneste alternativ å gå på legevakta. Noen som vet om man kan gjøre det der? Har noen noen tips til meg om hvordan jeg kan forholde meg til dette... Det er helt pyton.... 😥
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜

Sist endret av Venke : 02-04-2015 kl 18:42
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-04-2015, 08:53   #173
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Gratulerer Cathy og IVF2014!! Dette var gode nyheter!

Ja, for en berg og dalbane dette er. Utrolig frustrerende å blø Venke! Har du mye smerter? Jeg vet bare fra egen erfaring at smerter ikke er et godt tegn, men at blødninger uten smerter ikke trenger å være så farlig.. Dårlig timing med helligdagene også ja. Kan du ringe og høre med legevakten om de vil ta deg imot? Ideelt sett bør du vel ta to blodprøver med et par dagers mellomrom for å sjekke hcg-stigningen. Jeg krysser alt jeg har for deg!!!
Gammel 03-04-2015, 11:22   #174
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Svak, svak, kjempesvak positiv i dag. Så da er den nok negativ imorra. Blør såpass mye at jeg nå har begynt å prøve å bearbeide det kaoset jeg har inni meg, og skjønner nå at dette ikke går veien denne gangen heller....

Veien videre tenker jeg ikke på nå.. Dette er forferdelig vondt....
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-04-2015, 21:31   #175
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av IVF2014 Vis innlegg
Gratulerer, Cathy!!!

Jeg er visst utrolig nok i samme båt som deg. Klarte ikke å stagge testelysten i går ettermiddag og til min overraskelse testet jeg positivt! Endelig!!!! Jeg tror i hvert fall testen må være pålitelig, selv om test dag ikke er før mandag.. (satte inn blastocyst). To tydelige streker hvertfall.
Det er første gang jeg har sett en positiv test, og må innrømme at det er en skrekkblandet fryd. Som deg, er jeg også realist, men jeg håper det holder løpet ut for oss alle! For min del er det jo også veldig tidlig..

En helt surrealistisk følelse.. Vanskelig å ta det innover seg egentlig.

Ønsker alle en god påske igjen!
Gratulerer så mye med positiv test! Det er fantastisk å oppleve det

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-04-2015, 21:35   #176
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Venke Vis innlegg
Svak, svak, kjempesvak positiv i dag. Så da er den nok negativ imorra. Blør såpass mye at jeg nå har begynt å prøve å bearbeide det kaoset jeg har inni meg, og skjønner nå at dette ikke går veien denne gangen heller....

Veien videre tenker jeg ikke på nå.. Dette er forferdelig vondt....
Huff, nei dette er utrolig leit... Det skjedde med meg høsten 2013, men da fortsatte testene å vise sterk positiv - mens blodprøvene sa noe annet. Det var deprimerende og veldig forvirrende. Det er fælt alt vi må gå igjennom.. Sender deg en god klem.

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2015, 01:05   #177
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Gratulerer til Cathy og IVF2014!
Krysser fingre for at alt går bra videre, det er dere vel unt!

Venke: føler med deg. Det er en form for galskap denne berg og dalbanen her. Jeg har dessverre samme erfaring som Cathy, til og med når blodprøven min viste hcg på 9 testet jeg positivt på hjemmetest. (Det var riktig nok med påvist svangerskap, så jeg fikk ikke mensen - men skikkelig SA-blødning.)
Første gang jeg mistet var jeg på lang sommerferie- da fikk jeg ikke time hos legen før etter to uker. Brukte derfor Clearblue med ukesindikator med en ukes mellomrom. Når den sank fra 2-3 til 1-2 uker, og jeg egentlig skulle vært 6 uker på vei, skjønte jeg at det ikke gikk riktig vei.

Det er vondt å gå sånn og vente som du gjør nå, særlig når så mange rundt omkring på forum kan fortelle gladhistorier om vellykkede svangerskap tross spotting og styrtblødninger. Hva skal man tro på liksom?

Etter å ha holdt på med dette en stund har jeg begynt å tenke mer og mer på dette med testene. På den ene siden ønsker vi oss hjemmestester som slår tidlig ut fordi det gir oss en pekepinn, på den andre siden ser jeg jo at veldig mange tester positivt tidlig for så å begynne å blø. Det er kanskje såpass store variasjoner på hva som er "normal" hcg i uke 4 at de ikke bare kan skru ned følsomheten på testene.. Ikke vet jeg. Men jeg vet at jeg heller ville testet negativt og så bli overrasket av en positiv test noen dager senere, enn omvendt.

(Også lurer jeg på hvor mange av de som bare prøver på gamlemåten det er som ville testet falskt positivt hvis de begynte like tidlig som oss... Er det det at vi setter inn ferdigbefrukta egg som gjør det - eller er det like normalt at befrukta egg ikke fester seg hos "vanlige" folk?)
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2015, 01:17   #178
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Cathy: et lite spørsmål til deg som også har tatt hcg-støtte:
tok du full dose på både dag 2 og 4 siden du måtte vente 10 dager før testing?

Jeg tok 12 knepp Ovitrelle på dag 3 og 7 (dvs. litt under halv dose per gg) - og fikk da beskjed om at jeg kunne stole på test på dag 14. Mitt problem er at både dag 13 og 14 er skikkelig teite dager å teste på siden jeg har avtaler begge disse dagene, og jeg vet at jeg blir helt ødelagt av negative tester..

Lurer derfor på om jeg skal driste meg til en test på dag 12 eller om det er helt bortkasta... hvis ikke tror jeg at jeg må utsette til dag 15, men det spørs om hjernen min ikke eksploderer innen den tid...
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-04-2015, 08:35   #179
Duppen
Stadig innom

Standard

Så trist, Venke! Jeg føler med deg. Vet ikke om jeg har noen trøstende ord, det er jo liksom ikke så mye som hjelper når det står på.. Det er tøffe saker vi er gjennom, både for kropp og psyke, og det som pleier å hjelpe for meg er å gjøre ting som gjør meg glad og være sammen med mennesker som gir meg positiv energi. Jeg har også vært opptatt av å beskytte meg selv i perioder og unngikk gravide venninner/vennepar for en periode. Vi har vært ganske åpne, så følte at folk forsto.
Jeg håper du gir deg selv noen dager nå på å komme deg og at du klarer å se fremover med friskt mot om en stund.
Gammel 04-04-2015, 08:50   #180
Duppen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
Gratulerer til Cathy og IVF2014!
Krysser fingre for at alt går bra videre, det er dere vel unt!

Venke: føler med deg. Det er en form for galskap denne berg og dalbanen her. Jeg har dessverre samme erfaring som Cathy, til og med når blodprøven min viste hcg på 9 testet jeg positivt på hjemmetest. (Det var riktig nok med påvist svangerskap, så jeg fikk ikke mensen - men skikkelig SA-blødning.)
Første gang jeg mistet var jeg på lang sommerferie- da fikk jeg ikke time hos legen før etter to uker. Brukte derfor Clearblue med ukesindikator med en ukes mellomrom. Når den sank fra 2-3 til 1-2 uker, og jeg egentlig skulle vært 6 uker på vei, skjønte jeg at det ikke gikk riktig vei.

Det er vondt å gå sånn og vente som du gjør nå, særlig når så mange rundt omkring på forum kan fortelle gladhistorier om vellykkede svangerskap tross spotting og styrtblødninger. Hva skal man tro på liksom?

Etter å ha holdt på med dette en stund har jeg begynt å tenke mer og mer på dette med testene. På den ene siden ønsker vi oss hjemmestester som slår tidlig ut fordi det gir oss en pekepinn, på den andre siden ser jeg jo at veldig mange tester positivt tidlig for så å begynne å blø. Det er kanskje såpass store variasjoner på hva som er "normal" hcg i uke 4 at de ikke bare kan skru ned følsomheten på testene.. Ikke vet jeg. Men jeg vet at jeg heller ville testet negativt og så bli overrasket av en positiv test noen dager senere, enn omvendt.

(Også lurer jeg på hvor mange av de som bare prøver på gamlemåten det er som ville testet falskt positivt hvis de begynte like tidlig som oss... Er det det at vi setter inn ferdigbefrukta egg som gjør det - eller er det like normalt at befrukta egg ikke fester seg hos "vanlige" folk?)
Jeg har også tenkt mye på dette med testene denne gangen, særlig siden jeg testet allerede på dag 10 denne gangen (positiv) og bare noen timer senere begynte de første tegnene på at det ikke gikk likevel.. I de timene rakk jeg jo å leke med tanken om at vi kanskje ville ha baby i hus til jul og man blir mer skuffet enn hvis jeg ikke hadde testet og bare hadde begynt å blø. Det er en grunn for at de som jobber med dette ber oss vente.. Neste gang skal jeg vente (lettere sagt enn gjort), men tror jeg har lært litt nå.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder