Ønskebarn forum  
Gammel 05-04-2015, 15:19   #181
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
Cathy: et lite spørsmål til deg som også har tatt hcg-støtte:
tok du full dose på både dag 2 og 4 siden du måtte vente 10 dager før testing?

Jeg tok 12 knepp Ovitrelle på dag 3 og 7 (dvs. litt under halv dose per gg) - og fikk da beskjed om at jeg kunne stole på test på dag 14. Mitt problem er at både dag 13 og 14 er skikkelig teite dager å teste på siden jeg har avtaler begge disse dagene, og jeg vet at jeg blir helt ødelagt av negative tester..

Lurer derfor på om jeg skal driste meg til en test på dag 12 eller om det er helt bortkasta... hvis ikke tror jeg at jeg må utsette til dag 15, men det spørs om hjernen min ikke eksploderer innen den tid...
Nei, jeg tok ikke full dose. Tok 0.3 ml, dvs. ca. 1 tredjedel av sprøyta om gangen (den siste resten skulle kastes). Jeg fikk beskjed om å teste på dag 15 (inkludert innsettingsdagen), og turte ikke å teste før.
Å ha avtaler på testdagen er nok ingen god løsning nei.. Jeg ville ventet til dag 15, da vil du med sikkerhet få det riktige svaret - og slipper å bli stressa av det. Men jeg vet det er tungt og vanskelig... Vil ønske deg masse lykke til !!!

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-04-2015, 08:49   #182
IVF2014
Nykommer

IVF2014 sin avatar

Medlem siden: Aug 2014
Sted: Østlandet
Standard

Venke; det var veldig leit å se at det ikke gikk. Det er fryktelig tungt å få negativt resultat og kan forestille meg at det er enda tyngre når en først har fått positive tester.. alle gode tanker og ønsker til deg. Jeg håper virkelig lykken kommer deres vei neste gang.

Det samme gjelder dere andre som også var så uheldig å enten oppleve kjemisk eller negativt resultat.

Ellers, tusen takk for lykke ønsker! Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår at det er sant.. I tillegg har drømmen om positiv test blitt byttet ut med frykten for å miste. Veien fram er fortsatt veldig lang.. Men håper inderlig at drømmen vår går i oppfyllelse nå.
2. IVF januar 2015 negativ
-3 FER mars 2015 positiv!

IVF2014 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-04-2015, 09:06   #183
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Gratulere med positiv test jenter
Stoooooor klem til dere som det ikke gikk veien for denne gangen! Gi ikke opp, det blir deres tur også!

Testelagret begynner det å minke kraftig her nå Har svidd av noen allerede Er i dag på rugedag 12 m/innsettsdagen og 14 DPO og har fått svark positiv test! Svak, men ser streken bare med å se på testen i vanlig belysning, uten noe form for akrobatikk og ekstra lyssetting

Hadde veldig trua på denne runden den første uka, men den siste uka nå har jeg ligget langflat med halsvondt, hoste, feber og muligens en urinveisinfeksjon.. Så vi ble enige om at det sikkert ble for tøffe forhold til spiren vår, og vi begynte å se frem mot neste runde.. men foreløbig ser det positivt ut
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV

Sist endret av Smurfie : 06-04-2015 kl 09:37
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-04-2015, 10:55   #184
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Krysser fingrene for deg, Smurfie! Hvordan ser testen ut i dag? Heia heia!

Rd 12 her i dag, og den vanlige ambivalente kilinga i kroppen har begynt for fullt... På den ene siden vil jeg bare teste hele tiden for å få det overstått, på den andre tør jeg ikke teste fordi det sannsynligvis betyr at alt er over og ut.

Det er litt av en prøvelse dette her!
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-04-2015, 11:16   #185
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Hurra smurfie!! Dette skal holde hele veien!
Krysser fingrene for deg også Kaja79. Skjønner du er nervøs og spent nå. De siste dagene før testing er uutholdelige!
Jeg har nettopp snakket med sykepleier og skal inn til en "evalueringssamtale" neste uke og legge en plan for neste forsøk. De stusser over at det ikke går, men det ble jo barn først på 4. innsett sist..
Gammel 07-04-2015, 20:28   #186
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Takk for gode ord jenter💜 Jeg begynner å komme meg litt opp igjen nå. Har fortsatt en vei å gå, men det går riktig retning😊 Har sendt Mail t Porsgrunn, som jeg ikke hørte noe fra i dag. Vi ønsker å gå igang m frys så fort som mulig. Må jeg få en mens imellom, eller kan vi begynne allerede ved neste mens? Det er mitt store spm til Porsgrunn. Har 3 på frys. 2 som ble fryst ned da de var 4-delte og en blastocyst. De tar vel opp alle ved neste tenker jeg. 😊

Så spennende med svak positiv Smurfie💜 Krysser og håper for deg💜
Mars klubben har jo bydd på en del positive da, så bra!! 👍😊👏
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-04-2015, 21:07   #187
Smurfie
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
Krysser fingrene for deg, Smurfie! Hvordan ser testen ut i dag? Heia heia!

Rd 12 her i dag, og den vanlige ambivalente kilinga i kroppen har begynt for fullt... På den ene siden vil jeg bare teste hele tiden for å få det overstått, på den andre tør jeg ikke teste fordi det sannsynligvis betyr at alt er over og ut.

Det er litt av en prøvelse dette her!
Ny test i morgen Har du testet?

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Duppen Vis innlegg
Hurra smurfie!! Dette skal holde hele veien!
Krysser fingrene for deg også Kaja79. Skjønner du er nervøs og spent nå. De siste dagene før testing er uutholdelige!
Jeg har nettopp snakket med sykepleier og skal inn til en "evalueringssamtale" neste uke og legge en plan for neste forsøk. De stusser over at det ikke går, men det ble jo barn først på 4. innsett sist..
Håper påskeegget klamrer seg fast til julen nå! "Jula varer helt til påska" - "Påska varer helt til jula"??
Har ingen symptomer enda, men nå den siste timen, har jeg litt sånn lette mens-murringer... håper det er bare festesmerter

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Venke Vis innlegg
Takk for gode ord jenter💜 Jeg begynner å komme meg litt opp igjen nå. Har fortsatt en vei å gå, men det går riktig retning😊 Har sendt Mail t Porsgrunn, som jeg ikke hørte noe fra i dag. Vi ønsker å gå igang m frys så fort som mulig. Må jeg få en mens imellom, eller kan vi begynne allerede ved neste mens? Det er mitt store spm til Porsgrunn. Har 3 på frys. 2 som ble fryst ned da de var 4-delte og en blastocyst. De tar vel opp alle ved neste tenker jeg. 😊

Så spennende med svak positiv Smurfie💜 Krysser og håper for deg💜
Mars klubben har jo bydd på en del positive da, så bra!! 👍😊👏
til deg Venke! Var det fersk-forsøk du hadde nå? Da må du ha minst en blødning før du kan begynne på fryseforsøk. Lykke til !
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
Gammel 07-04-2015, 21:23   #188
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Ja, jeg hadde fersk. Jeg tenkte nok at jeg måtte vente litt før neste ja.. Får se hva Porsgrunn svarer. Greit å få litt datoer å forholde seg til😊
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2015, 09:57   #189
Smurfie
Stadig innom

Standard

Ny test i dag... veeeeeldig svak.. Mistet brått trua på denne runden også
*Lap. i November2013*
*Hysteroskopi April 2016
Gammel 08-04-2015, 14:03   #190
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Smurfie: er det i dag som er den egentlige testdagen? Så synd at den ikke er sterkere, fortsetter å krysse fingre for deg!

Jeg har ikke testet ennå. Har testdag i morgen og har bestemt meg for å overholde den for å slippe frustrasjonen og usikkerheten rundt en evt falsk positiv. Jeg har jo også tatt ekstra hcg i rugetida, som jeg vil være sikker på er helt ute av kroppen.

Jeg har det stort sett som jeg pleier mot slutten av ruginga: ømme bryster, større areolaer på kveldstid, stikking og litt murring. Men klok av skade legger jeg ikke så mye i det.
Gruer meg faktisk ganske mye til å teste - siden dette i utgangspunkt er siste runde på oss føles det litt som dommedag... I morgen forandrer alt seg liksom - uansett utfall. Har heldigvis fått flyttet noen avtaler jeg skulle hatt i morgen slik at jeg har hele dagen for meg selv (jobber hjemmefra) hvis det skulle gå galt og jeg går rett i kjelleren.

Siden vi ikke fikk noen på frys gikk plan B i vasken, men vi har blitt enige om at vi hvertfall skal be Hausken om en ærlig anbefaling dersom dette går åt skogen. Jeg vil nok lettere klare å akseptere at det er over hvis de sier rett ut at de anbefaler oss å slutte. Men dersom de mener at de har lært noe nytt av denne første runden hos dem har vi i det minste et konkret alternativ å forholde oss til...

Vet det er vanlig å være gal i rugetida, men denne gangen føles det som jeg har nådd nye høyder. Går rundt med konstant uro i brystet, føles som jeg har maur i hjertet. Er så klar for å bli ferdig, samtidg som jeg ikke vil gi slipp Blir sliten av meg selv....
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder