Ønskebarn forum  
Gammel 08-04-2015, 17:11   #191
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Krysser fingrene for flere positive tester her nå!! Huff, så nervepirrende...

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2015, 20:39   #192
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Hei jenter! Lykke til videre, jeg tar en liten mnd pause. Skal ha frys i naturlig syklus i mai. Dette er nytt for meg, spennende😊 Følger med på dere, og heier! Håper dere positive holder helt til mål, og at vi negative kommer sterkt tilbake med positive resultater😊😊
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2015, 20:56   #193
Attpåklatten
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Da blir vi iallefall 2 med frys i naturlig syklus i mai Venke
Vi får håpe på bedre lykke da Gratulerer til dere som det klaffet for i marsklubben, krysser fingrene for at dere sitter med en liten i armene i desember
Prøvere siden jan -13
Attpåklatten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2015, 21:00   #194
Attpåklatten
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Lykke til med testing imorgen Kaja79! Nervepirrende, håper virkelig det klaffer for dere nå
Prøvere siden jan -13
Attpåklatten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2015, 21:04   #195
Villemo1
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Attpåklatten Vis innlegg
Da blir vi iallefall 2 med frys i naturlig syklus i mai Venke
Vi får håpe på bedre lykke da Gratulerer til dere som det klaffet for i marsklubben, krysser fingrene for at dere sitter med en liten i armene i desember
Jeg skal også på frysforsøk i Mai.. Starter på progynova ved neste mens og utrogestan noen dager før innsett.
Feb 15 1. FER - negativ
April 15: MR, kartlegging endometriose
Mai 15 2. FER - avbrutt
November 15: operasjon, fjerning av endometriose + en tett eggleder
Jan 16 2. FER - avbrutt
Feb 16 2. FER i naturkig syklus - kjemisk
Mai 16 2. IVF 🍀 Positiv ❤️ - vi venter en gutt i februar 2017 💙 født Januar 2017💙
Jan 18 1. FER 🍀 Negativ
Villemo1 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2015, 08:23   #196
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfie Vis innlegg

Ny test i dag... veeeeeldig svak.. Mistet brått trua på denne runden også
Så frustrerende! Jeg krysser fingre og tær for sterkere kryss i dag!!
Gammel 09-04-2015, 08:23   #197
Duppen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Venke Vis innlegg
Hei jenter! Lykke til videre, jeg tar en liten mnd pause. Skal ha frys i naturlig syklus i mai. Dette er nytt for meg, spennende😊 Følger med på dere, og heier! Håper dere positive holder helt til mål, og at vi negative kommer sterkt tilbake med positive resultater😊😊
Lykke til i mai, venke. Vi har ingen på frys, så må vente til juni med nytt ferskforsøk. Nå skal det holde hele veien for oss!!
Gammel 09-04-2015, 08:25   #198
Duppen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
Smurfie: er det i dag som er den egentlige testdagen? Så synd at den ikke er sterkere, fortsetter å krysse fingre for deg!

Jeg har ikke testet ennå. Har testdag i morgen og har bestemt meg for å overholde den for å slippe frustrasjonen og usikkerheten rundt en evt falsk positiv. Jeg har jo også tatt ekstra hcg i rugetida, som jeg vil være sikker på er helt ute av kroppen.

Jeg har det stort sett som jeg pleier mot slutten av ruginga: ømme bryster, større areolaer på kveldstid, stikking og litt murring. Men klok av skade legger jeg ikke så mye i det.
Gruer meg faktisk ganske mye til å teste - siden dette i utgangspunkt er siste runde på oss føles det litt som dommedag... I morgen forandrer alt seg liksom - uansett utfall. Har heldigvis fått flyttet noen avtaler jeg skulle hatt i morgen slik at jeg har hele dagen for meg selv (jobber hjemmefra) hvis det skulle gå galt og jeg går rett i kjelleren.

Siden vi ikke fikk noen på frys gikk plan B i vasken, men vi har blitt enige om at vi hvertfall skal be Hausken om en ærlig anbefaling dersom dette går åt skogen. Jeg vil nok lettere klare å akseptere at det er over hvis de sier rett ut at de anbefaler oss å slutte. Men dersom de mener at de har lært noe nytt av denne første runden hos dem har vi i det minste et konkret alternativ å forholde oss til...

Vet det er vanlig å være gal i rugetida, men denne gangen føles det som jeg har nådd nye høyder. Går rundt med konstant uro i brystet, føles som jeg har maur i hjertet. Er så klar for å bli ferdig, samtidg som jeg ikke vil gi slipp Blir sliten av meg selv....
Lykke, lykke til med testingen, Kaja79. Det er fryktelig, grusomt og nervepirrende på en gang dette gamet her. Men når det klaffer er det jo verdt alt. Håper så veldig for deg i dag!!
Er dette forresten første forsøket deres ved Hausken? Er dere fornøyde?
Gammel 09-04-2015, 10:26   #199
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Tusen takk for kryssing av fingre!
Jeg har testet og det utroligste har skjedd: jeg er faktisk gravid!

Tok først en "gammel" CB med kryss, og stålsatte meg så for negativt resultat at jeg fikk helt sjokk da jeg så krysset. Klart og tydelig! Ble så fortumla at jeg smalt handa nedi en skuff og stakk meg på en neglesaks så blodet spruta... er det mulig???!!!!
Tenkte det måtte være noe galt med testen, så tok en CB digital, men jaggu viste den "Gravid 1-2 uker" den også.

I går satt jeg og deppa over alt kroppen min har vært gjennom de siste snart 3 årene, og spesielt de siste to månedene. Alle sparepengene det siste forsøket har kostet oss, og all uroen og fortvilelsen som har overskygga dagene. Alt dette for ingenting liksom. Men nå da - tenk om det virkelig skal gå veien?!

Jeg har testet positivt to gg tidligere uten at det har blitt barn av det. Så jeg slipper ikke alle ballongene løs riktig ennå. Nå skal jeg ta det så rolig så rolig og bare gjøre alt jeg kan for å unngå å begynne å blø ila de neste dagene. For det tror jeg ikke at jeg orker å oppleve en gang til.

Klem fra meg - lettere sjokkskada
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2015, 10:55   #200
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

(Først og fremst: beklager at dette ble litt vel langt... hjernen min er ikke helt i vater for øyeblikket;))
Duppen: ja, dette er første forsøk hos Hausken. Og mtp at jeg har testet positivt må jeg vel si at jeg er fornøyd

Den største forskjellen fra det offentlige er at de tar seg tid til å lage et individuelt opplegg, i motsetning til det offentlige som tar utgangspunkt i at one size fits all. Det er spesielt to ting i vårt tilfelle som nok har vært avgjørende. Det første er at Hausken har tilgang til embryoscope. Dvs at de kontinuerlig overvåker de befruktede eggene uten å ta de ut i friluft. Siden vårt hovedproblem har vært delingen tror jeg denne kontrollen var utslagsgivende. F.eks satt vi igjen med 5 egg på innsettingsdagen, men ved å gå tilbake i opptakene kunne de se at 4 av disse hadde delt seg skjevt, for fort, var kornete etc. Så selv om de så greie ut på innsettingsdagen var det tydelig at dette ikke var egg det ble barn av.

I Porsgrunn tar de nærmest vare på alt... Så i vårt tilfelle vil det si at nok halvparten av forsøkene hadde vært unngått hvis embryoscope hadde vært inne i bildet. Jeg kjenner på et sinne rundt det der - alle de falske forhåpningene vi har hatt til egg som aldri egentlig hadde en sjans...

Det andre Hausken har gjort annerledes er utredningen av meg. Første undersøkelse slo Dr. Schwennicke fast at jeg nok hadde PCOS. Det har aldri vært nevnt i Porsgrunn... der ble derimot det at jeg har så mange egg trukket frem som positivt... Hausken satte meg så på laaaaangt regime for å først nullstille kroppen helt, kaste alle gamle egg og slimhinne - før stimuleringen begynte.

Tidligere har jeg gått på synarela, menopur / puregon, og så crinone og fragmin.
Denne gangen har jeg vært et vandrende apotek:
- 2 mnd med p-piller
- metformin siden januar
- scratching / pipelleprøve for å kaste gammel slimhinne
- menopur - lavere dose, men over flere dager
- synarela - 3 doser jevnt gjennom perioden
- prednisolon siden jeg har et drøss med allergier som kan motarbeide egget
- ekstra hcg-tilskudd på dag 2 og 7 i rugetida
- crinone
- fragmin

Skulle jeg gjort noe annerledes ville jeg nok tatt kontakt med Hausken tidligere. Jeg tenker at vi kunne vært spart for mange ubrukelige forsøk. Ikke et vondt ord om folka i Porsgrunn, men det er et faktum at det er noen begrensninger i det offentlige.

Når det gjelder menneskene på Hausken kan jeg ikke si det var så mye forskjell fra Porsgrunn... Hyggelige og greie, men oppfattet dem som like travle som i Porsgrunn. På uttaket traff jeg en ny lege, han var ikke opptatt av meg i det hele tatt... bare satte i gang nærmest uten å presentere seg.
På innsett var jeg spesielt fornøyd med at embryologen overvåket plasseringen av egget. Det var betryggende for meg at to personer kontrollerte - siden jeg har et litt kronglete reisverk inni der;) Bakoverbøyd og hjerteforma livmor, en eggstokk som ligger bak blæra og et keisersnittarr som kløner til for sikten.
Hadde det vært mitt aller første forsøk tror jeg nok jeg ville vært ganske forvirra.. de forklarte ikke så mye med mindre jeg spurte. Men hyggelige det er de!
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder